CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Snart vinter. Hva med vogna nå???

Go down 
+8
Ronny
Sten Rune
Lisabeth
Espen V
Camping Kai
Johnny
Jan Ole
RuneB
12 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Snart vinter. Hva med vogna nå???   Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 3 Icon_minitimeOns 30 Mar 2016 - 10:01

Snart vinter. Hva med vogna nå??? - Page 3 Bakkebaat

Jeg vinterlagrer vogna på egen gårdsplass. Om jeg vet at det blir vintercamping og at vogna skal trekkes feks til Åre eller noe sånt, gjør jeg ikke alt. Om jeg derimot tror at vogna blir stående, gjør jeg alt sammen. Prosedyren er som følger:

Vanntank tømmes etter hver tur, men før opplag blåses også restvann ut.
Vasker og vokser utvendig.
Henger opp en ledning så laderen blir stående på.
Setter inn to fuktballer.

Jekker opp vogna på bukker foran og bak sånn at dekkene holder seg runde og fjæringa ikke setter seg.
Slår på langsgående lekter mellom bukkene som stikker en halvmeter ut fra vogna på hver side.
Setter opp et stativ som vist på bildet over, bruker tilpassede treplater på taket der støtteben kommer.
Har over presenning. Åpen i endene, god lufting over tak og trekkes ned langsgående lekter på sidene sånn at den holdes stram og ikke gnisser. På denne måten kommer jeg aldri til å få vannlekkasje i tak. Også har jeg takstige på vogna, så jeg springer opp og ned uten å bekymre meg for løs stige.

Jeg gjør mer ut av dette enn mange andre, men det hele er gjort på tre effektive timer. Og vogna mi har godt av det! Svært få andre 13 år gamle vogner har tålt tidens tann like godt som min.
Til Toppen Go down
 
Snart vinter. Hva med vogna nå???
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Snart Bjølseth eier
» Er det sommer og ferie snart?
» vann og vinter
» Brukt Habby Landhouse til fast camping både vinter og sommer
» Oppvarmet vogn om vinter

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: