| Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn | |
|
+7Jan Ole Lars kbanto Black Betty Ronny bjørn hpk 11 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Jan Ole MODERATOR

Antall Innlegg : 13248 Age : 56 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
 | Tema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Ons 24 Sep 2008 - 23:15 | |
| - Truls skrev:
- J.O. skrev:
- Har markisa hengende på vogna hele tiden og den er så vidt borti spikerteltveggen. Blir vel ca 7cm kan jeg tenke meg.
Taket på teltet er 8cm over vogna og det stikker omkring 16cm inn over vogna. Går akkurat klar takluka i dusjen.
Venter nå på anledning til å være i vogna under litt dårlig vær, med vind og regn for å se hvordan dette fungerer da.
Dårlig vær får du til helga, hvis du skal innover. Det er meldt meget vått på lørdag :-( Men, godt vær for deg som ønsker å teste litt :-) Dessverre. Vakt denne uka og jobb fredag kveld og lørdag foreløpig. Kan bli mer. Håper på neste helg. Er jo optimist. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
 | |
Gjest Gjest
 | Tema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Tor 25 Sep 2008 - 11:58 | |
| Jeg bruker en sluse laget av hobbyplater med skumgummi som presses mot vognsida, og så har jeg i teltskinna tredd et vognskjørt som festes under tkaet på spikerteltet som beskyttelse mot vær og vind |
|
 | |
Ronny BARON!

Antall Innlegg : 2184 Age : 55 Localisation : Rognan Registration date : 26.09.2007
 | Tema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Tir 24 Mar 2009 - 10:31 | |
| - Ronny skrev:
- Mitt tak har ikke noe utstikk så jeg har brukt 5meter vognskjørt i takskinna som er rullet rundt et impregnert bort og festet oppå taket...i et annet impregnert bord som er skrudd fast i bakkant av taket..
Ser nå at det billige vognskjørtet jeg har brukt ikke tåler vinteren spesielt godt, det har revna 15cm på ene siden og det ser ut til å bare fortsette med det!...får se om jeg bygger på taket litt slik at det stikker litt over vogn taket til neste vinter.. | |
|
 | |
Fjellcamping HOFFSJEF!

Antall Innlegg : 1238 Age : 54 Localisation : Hokksund / Blefjell Registration date : 28.11.2007
 | Tema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Tir 24 Mar 2009 - 16:49 | |
| - Ronny skrev:
- Ronny skrev:
- Mitt tak har ikke noe utstikk så jeg har brukt 5meter vognskjørt i takskinna som er rullet rundt et impregnert bort og festet oppå taket...i et annet impregnert bord som er skrudd fast i bakkant av taket..
Ser nå at det billige vognskjørtet jeg har brukt ikke tåler vinteren spesielt godt, det har revna 15cm på ene siden og det ser ut til å bare fortsette med det!...får se om jeg bygger på taket litt slik at det stikker litt over vogn taket til neste vinter.. Jeg har vognskjørt som går mellom taket på vogna og over til taket på spikerbua. Over der har jeg festa sorte blikkplater som en taktekker har laget til meg på mål og passer ferfekt om beskyttelse. For at det ikke skal bli riper i vogntaket har jeg lagt en remse med en slags gummibelegg mellom vogntaket og blikkplatene (som forøvrig er brettet så det ikke er noen skarpe kanter) | |
|
 | |
Jan Ole MODERATOR

Antall Innlegg : 13248 Age : 56 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
 | Tema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Tir 24 Mar 2009 - 18:00 | |
| Jeg har tak som har over vogna med noen få cm, ca 15cm innover. Rundt åpningen ved døra har jeg en remse med skumgummi. Veldig enkelt. Har funka perfekt i vinter. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
 | |
hpk HOFFSJEF!

Antall Innlegg : 1432 Age : 57 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
 | Tema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Søn 29 Mar 2009 - 19:35 | |
| Siden det var jeg som staret tråden kan jeg fortelle hvordan jeg løste det: Der jeg ligger er det ikke mulig å ha taket stikkende inn over vogna pga bestemmelser om høydebegrensning.
- Vognskjørt i teltskinna på vogna rullet rundt en lekt på bakveggen til spikerteltet.
(Til sommeren skal jeg montere trykknapper på spikerteltet til å feste vognskjørtet i for da blir montering og demontering enklere)
- Blikkbeslag på taket på spikerteltet som stikker litt ut slik at vann og snø drypper ned på taket på vogna i stedet for direkte ned på vognskjørtet
- Rørisolasjon rundt dør- og vindusåpninger. Ca 80mm i diameter, skrudd fast på spikerteltet, fylt med Rockwool og limt igjen.
Disse pølsene er fleksible slik at når jeg setter vogna på plass med vognrullen så klemmer jeg de litt sammen så det blir helt tett. Utforinger i åpningene dekker delvis isolasjonspølsene.
Har ikke hatt problemer med kulde eller lekkasjer. Avstand mellom vogn og spikertelt er 5-6 cm | |
|
 | |
Tommy CARAVAN KING!

Antall Innlegg : 300 Registration date : 21.03.2008
 | Tema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Søn 29 Mar 2009 - 19:54 | |
| Hei!
Om du ikke benytter benkplassen til noe spes, så ser jeg ikke det helt store poenget. Om du hadde hatt sengklær liggende der og du hadde fått satt på varme en dag i forkant ville du finne disse relativt våte/rå om vinteren.
hpk Er det du som snekrer Spikertelt? (Link i sign.)
mvh Tommy | |
|
 | |
hpk HOFFSJEF!

Antall Innlegg : 1432 Age : 57 Localisation : Raufoss Registration date : 06.03.2008
 | Tema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn Søn 29 Mar 2009 - 19:58 | |
| Tommy Det er svoger'n som snekrer. Jeg bidrar med campingekspertise og litt tegnearbeid. Det er spikerteltet vårt det er bilde av i annonsen | |
|
 | |
Sponsored content
 | Tema: Re: Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn  | |
| |
|
 | |
| Tetting i overgang mellom spikertelt og vogn | |
|