| Campingplasser | |
|
+17Admin Lars Egil lars k Pondus Arnfinn hoto Thomas Camping Kai JR hansen Kurt Sten Rune frank SantaFeCM07 Jan Ole Johnny Elisabeth Jan 21 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Campingplasser Ons 28 Mar 2007 - 21:16 | |
| Arve ja på en måte, men du må med ferge på E6 sør for narvik og kjøre rundt narvik og bjerkvik. letteste vei er bognes lødingen, en time med ferge og da ligger hele lofoten og vesterålen fergefritt for dine føtter etter at lofast åpner til høsten. blir kun ferge til værøy og røst da. med et så langstrakt land finnes det ikke dumme spørsmål når det gjelder geografi da ikke alt står på kart | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 28 Mar 2007 - 21:19 | |
| jrh.
Takker for flott info.Du vet hvordan jeg i sin tid likte dine Lofoten-linker på NCC forumet.
Spennende tanker du har her.Utfra din profesjon,så må du jo være rett mann til dette.At du og er hyggelig og sosial gjør jo heller ikke noe om du skal drive en campingplass.
Arve. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 28 Mar 2007 - 21:22 | |
| Arve
Du må ha ferge når du kommer sørfra, men ikke nord fra, når du skal til andøya.... Du må ta ferga over til Lødingen, mener det heter Skarsberget der du tar ferga fra...
I godvær, så er det jo en vanvittig flott tur om du i steden tar ferga fra Hamarøy, og over til Svolvær, lengre og dyrere fergetur, men det er vel muligens en av landets flotteste og mektigste fergeturer i fint vær...
Vegard |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 28 Mar 2007 - 21:23 | |
| Vegard
Unskyld.... mente Bognes-lødingen!!!
Vegard |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Campingplasser Ons 28 Mar 2007 - 21:24 | |
| Arve jeg kan tulle med mye rart, men denne campinggreia har jeg drømt om i 20 år. og uvitenhet angående geografiske tilstander tuler jeg ikke med da det er lett for å blande fleip og fakta i en stresset situasjon, og havne på ville veier, og det er ikke gøy med f,eks 15 meters vogntog, sure unger og rasende kjerring | |
|
| |
Jan MODERATOR
| Tema: Re: Campingplasser Ons 28 Mar 2007 - 21:26 | |
| vegard svolvær- skutvik er snakk om å legge ned når lofast åpner | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 28 Mar 2007 - 21:28 | |
| jrh.
Den dagen dette blir en realitet,har du i hvert fall nok folk å spørre om råd på forumet her.Vi har vært på noen plasser tilsammen ,alle gutta og jentene.
Vegard.
Han DERRICK karen,Horst Tappert ,har vel hytte på Hamarøy om jeg husker riktig.
Arve. |
|
| |
Jan MODERATOR
| Tema: Re: Campingplasser Ons 28 Mar 2007 - 21:30 | |
| - ARVE skrev:
- jrh.
Den dagen dette blir en realitet,har du i hvert fall nok folk å spørre om råd på forumet her.Vi har vært på noen plasser tilsammen ,alle gutta og jentene.
Vegard.
Han DERRICK karen,Horst Tappert ,har vel hytte på Hamarøy om jeg husker riktig.
Arve. du er da ikke så dum at du tror at jeg drar i gang dette her uten å hente inn eksperthjelp herfra. HALLLLLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 28 Mar 2007 - 21:31 | |
| jrh
sier du det???? det vil jo være en tragedie.... mener den fergeturen der koster meg 12-1300 kr en vei med vogna, og det er jo så flott på den turen, at jeg med glede kunne betalt det tre-dobbelte!!!
og fra Svolvær til Bodø, vil det jo bli ganse mye lengre, via den veiforbindelsen...
Vegard
Vegard |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 28 Mar 2007 - 21:34 | |
| jrh.
Og da vet vi jo hvor vi skal ha tidenes lengste forumtreff ?
Jippi !!!!!!!!
Arve. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 28 Mar 2007 - 21:38 | |
| jrh har du den drømmen og greier å realisere den, da skal jeg og feriere nordover! bare for å komme på din camping! uansett om kona vil være med eller ei, hvis ikke får hu ta charter til syden aleine hehe!! |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 28 Mar 2007 - 22:12 | |
| jrh Sett igang du så blir det Nord Norge tur på meg og. Dette kan jeg i så fall ikke gå glipp av. |
|
| |
fred Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Tir 17 Apr 2007 - 17:27 | |
| Beverøya blir vår faste plass! Endelig avgjort, og et sted vi trivdes veldig godt. De har en pen plass som er under utvikling. Det skal bygges minigolfbane ved resepsjon og andre planer som foreløpig er hemmlig http://beveroya.noDe står for hyggelig service, og et klima som passer campere både sommer og vinter. Vil komme med en utfyllende rapport om hele anlegget når vi har kommet oss til rette |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Tir 17 Apr 2007 - 18:22 | |
| Fred.
Gratulerer så mye.Sa du at du kjente meg eller,siden du fikk plass ? Hehe,neida,har bare kjørt forbi der "100 ganger" da vi lå i Seljord.Har vært innom og rusla litt der og når vi var i BØØØØØØ !! og handla. Oj,dæven jeg skvatt gitt !!
Arve. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Tor 3 Mai 2007 - 14:49 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Tor 3 Mai 2007 - 19:52 | |
| Tom RS.
For mange år siden undersøkte vi angående fast plass på Onsakervika.Hyggelig plass og flott strand.Men,om man tok seg en tur med vogna i sommerferien,så kunne man ikke forvente å få tilbake plassen sin når man kom tilbake noen uker senere.
Stupid regel som gjorde at vi valgte en annen plass.Vi kjører jo en sving hver sommer,midt i sesongen.Hadde jo heller ikke to vogner den gang. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Fre 4 Mai 2007 - 13:25 | |
| Så er det en uke til sommercampingen i Sverige åpner.
I morra kjører vi vogna dit,og setter opp teltet.Deilig å ha det klart til campingen åpner.
Får se om jeg rekker å polere vogna før vi setter det opp.Kjente på plåten sist jeg var nedover,og den skrek etter å få på seg et lag med polish.Jeg bruker ofte SONAX-produkter,og synes de er helt utmerket til vognene.
Kutter i år ut denne Super Wash'en til Turtle,som vaskemiddel,da den inneholder white spirit.Jeg har jo aldri beholdt vognene så lenge om gangen,så jeg har ikke sett noen skadevirkninger av det middelet,men på sikt så er det nok ikke så bra nei.
Globexen gjør jo en fantastisk jobb,så hvorfor tøyse med andre ting ? Lurer på hvor mye Globex tar av polishen ? Kjente på reisevogna 1. mai,etter å ha vaska den med Globex,og jeg kjente at polishen fra i høst fremdeles var der.
Arve. |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13247 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Campingplasser Tir 8 Mai 2007 - 18:12 | |
| _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
fred Gjest
| |
| |
Jan MODERATOR
| Tema: Re: Campingplasser Man 14 Mai 2007 - 11:09 | |
| er så mange flotte campingplasser rund om kring i landet som vi står på at vi er nødt til å eise rundt om kring å besøke det man rekker av plasser. er jo en helt annen versjon om sakenes tilstand på plassene når brukerne beskriver, enn når eierne lager brosjyrer og hjemmesider. mange perler rundt om i vårt langstrakte ferieområde som i alle fall jeg har lyst å besøke | |
|
| |
Kurt ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 358 Age : 55 Localisation : Sotra Registration date : 09.05.2007
| Tema: Re: Campingplasser Lør 19 Mai 2007 - 15:12 | |
| hei
er det noen som kan anbefalle noen fine plasser rundt dyreparken. Skal på sabeltann i slutten på juli
Kurt | |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8914 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Campingplasser Lør 19 Mai 2007 - 15:20 | |
| - Kurt skrev:
- hei
er det noen som kan anbefalle noen fine plasser rundt dyreparken. Skal på sabeltann i slutten på juli
Kurt Hei Kurt. De nærmeste er Hamresanden familiecamping og Dvergsnestangen camping. Skottevika feriesenter ligger jo ganske nær (Høvåg) Ville personlig valgt skottevika feriesenter. Anbefaler at du prøver å bestille plass på forhånd her. Stor pågang i feriesesongen. Alternativt så er det noen andre plasser men da må du regne på borti 1 times kjøring. Er jo også roligheten camp i krsand med vet ikke om den er åpen i år. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Lør 19 Mai 2007 - 15:26 | |
| Hei
for uten de Johnny nevnte, så er det jo og camping på Dvergsnestangen, fem-seks minutter fra dyreparken.... De to campingener på hamresanden, er det en del som har klaget over standarden på. Har ikke erfaring med de selv, da jeg bor i kommunen
Vegard |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Lør 19 Mai 2007 - 16:25 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Tor 7 Jun 2007 - 19:45 | |
| |
|
| |
Antall Innlegg : 8914 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Campingplasser Lør 16 Jun 2007 - 21:39 | |
| | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Man 18 Jun 2007 - 10:04 | |
| vedrørende VALSØYA FJORDCAMPING
kom ut fredag kveld, sola var gått ned, og det var litt rått i lufta.
skulle sette på varmen i vogna, og sikringen på stolpen gikk med en gang. Da fant jeg ut: det er en 16 amp sikring, beregnet for opptil 6 VOGNER!!! Det var bare tre påkoblet, og vi måtte fyre med gass, for at resten av utstyret i vognene skulle gå. Betaler 40,- pr døgn i strøm, LATTERLIG!! eller TRIST passer vel bedre. Gidder jo ikke flytte nå rett før ferien, eller lage kvalm for den saks skyld. skal bite tenna sammen og leve med det.
snakka med flere fastliggere der, og de hadde tatt det opp med eieren for ei stund sia. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Man 18 Jun 2007 - 10:06 | |
| numps.
Fy flate,da hadde jeg blitt arg ja.Da har du vel rundt 500 w når alle belaster stolpen ? |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Man 18 Jun 2007 - 10:08 | |
| hehe ja no sånt. ikke nok til å dra snerken av kakkaon engang |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Man 18 Jun 2007 - 10:21 | |
| numcdici.
Fattigslige greier dette.I hvilket århundre lever han karen der 'a ?
Har'n bare Hobby-eiere der med Truma og gassfyring ?
Han må jo skjønne at det finnes noen ny-rike trøndere med premium-merker,hvor strøm er varmekilden i vogna. |
|
| |
Jan MODERATOR
| Tema: Re: Campingplasser Man 18 Jun 2007 - 19:32 | |
| steike det skulle vært hos oss, skulle tatt maks to timer før elektrikeren var der og bygde om alle stolpene. og den innehaveren hadde aldri noen sinne kommet til å prøvd seg med jallaløsninger flere ganger. djæveln han plystre det skulle gått kjapt ja | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Man 18 Jun 2007 - 20:47 | |
| |
|
| |
| Tema: Re: Campingplasser Ons 27 Jun 2007 - 19:26 | |
| Campingplass Trondheim Noen som kan anbefale oss en campingplass i Trondheimsområdet? Aktuelt for et par dager nå i ferien. | |
|
| |
Jan MODERATOR
| Tema: Re: Campingplasser Ons 27 Jun 2007 - 21:50 | |
| - Johnny U skrev:
- Campingplass Trondheim
Noen som kan anbefale oss en campingplass i Trondheimsområdet? Aktuelt for et par dager nå i ferien. sandmoen rett sør for trondheim er fin, men om den er bra vet jeg ikke. men sentral er den i alle fall | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Tor 28 Jun 2007 - 7:17 | |
| Hepp. Til dere som skal til sør-Sverige i år,kan jeg anbefale en plass langs østsiden av Vättern.Ligger noen få mil fra Jönköping,hvor jo Elmia-messa arrangeres. Plassen ligger flott til langs sjøen,og man har og en lagune,hvor småbarna kan boltre seg i trygge omgivelser. Gränna er kjent for polkagris-produksjon,og man kan gå rundt og kikke på mens de lager disse sukkerbombene.Superartig for ungene. Vi var der for 5-6 år siden,og legger inn et besøk til eller fra Öland i år og. Flott lite sentrum der og,med brostein og koselige,gamle hus. http://www.grannacamping.se/ |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Campingplasser | |
| |
|
| |
| Campingplasser | |
|