CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Campingplasser

Go down 
+17
Admin
Lars Egil
lars k
Pondus
Arnfinn
hoto
Thomas
Camping Kai
JR hansen
Kurt
Sten Rune
frank
SantaFeCM07
Jan Ole
Johnny
Elisabeth
Jan
21 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest

Campingplasser - Page 6 Empty
PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 28 Jun 2007 - 7:32

Jan skrev:
Johnny U skrev:
Campingplass Trondheim
Noen som kan anbefale oss en campingplass i Trondheimsområdet? Aktuelt for et par dager nå i ferien.
sandmoen rett sør for trondheim er fin, men om den er bra vet jeg ikke.
men sentral er den i alle fall

johnny

er ikke så kjent med standarden rundt byen her, men sandmoen er mest kjent for asylsøkere og polske håndtverkere.
sier IKKE at det er no galt med dem, men feriefølelsen blir litt redusert, ikke sant?
øysand camping ligger ca ei mil lenger ut av byen, har ikke vært der, men er omtalt på folkemunne som kjempefin.
Vikhammer camping er også grei, om ikke litt enkel std.

chris
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8888
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 21:21

Har et spørsmål til dere angående campingplasser og cv.
Har jo vært innom en del campingplasser og stusser over at noen cv eiere ikke bryr seg så mye om å holde orden på sitt.
Gjengangere er skitne vogner fulle av grønske, gress som gror langt oppetter vogn/fortelt. ser jo ut til at de bare betaler sin leie og lukker øya. Er det slik overalt?
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 21:26

Johnny U skrev:
Har jo vært innom en del campingplasser og stusser over at noen cv eiere ikke bryr seg så mye om å holde orden på sitt.
Gjengangere er skitne vogner fulle av grønske, gress som gror langt oppetter vogn/fortelt. ser jo ut til at de bare betaler sin leie og lukker øya. Er det slik overalt?
hos oss er det begge deler, men stort sett er de flinke der vi er
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 21:30

Johnny.

Samme hos oss og.Blanding av vogner fulle av skit,og også rene og pene vogner,som min.Jeg blir nesten mobba av naboene for å være for nøye.Hater striper og fugleskit,og andre ulumskheter som gjør mine kjære vogner "skitat".

Og når jeg kommer frem etter en tur,så er det standard å gå over vognene.Gamle flue og mygg-lik er lite artig å gå og glane på.Man mister jo matlysta av sånt.
Til Toppen Go down
JR hansen
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
JR hansen

Male
Antall Innlegg : 191
Registration date : 01.08.2007

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 21:34

Hos oss og er det begge deler...ikke det at jeg er den mest pirkete av folk men litt orden vil jeg da ha.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 22:37

Hei

Våres sommertur ble tre vasker av bil og vogn.... kan ikke kjøre hele ferien uten å få av noe..... og skitten fra tunnellene på rv 17 gjør det godt for sjelefreden å få av....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8888
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeOns 8 Aug 2007 - 22:44

Er jo en ting når man er på tur. Men de vognen som jeg har reagert på er fastliggere. kanskje eierne har mistet lysten påå benytte vognene siden de står sånn nedgrodd.
Skulle tru at naboer til disse skabete vognene ville bli lykkelig dersom noe skjedde. Er jo ikke trivelig å ha ei slik vogn stående rett i syna.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13247

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 8:40

Noen, ikke alle, men noen fastliggere er ikke sånne campere som oss andre som liker at vogna ser bra ut. De skal bare ha en plass og sove og feste. Da blir det sånn, med grønske og forfall.

Det ser av og til ut som det smitter lokalt, en del av campingen preges av bedre vedlikeholdte vogner enn en annen.

Dette har jeg sett både nært Wink og når jeg har vert på tur.

Ved ett tilfelle hadde visst noen naboer tatt og vaska ei vogn som så for jævlig ut. Da hadde jeg blitt flau da. pale

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 8:51

J.O.

Da burde man vel ta poenget,når naboene vasker vogna di ?

Møkkete og grisete vogner,eies ofte av folk som og ikke følger lover og regler på plassene har jeg sett.Gråvann som slippes rett ned på bakken,bråk til alle døgnetes tider,uoppdragne unger og bikkjer,og mye fyll og krangling.Og gjerne ser bilene rustne og gufne ut og.

Dette gjelder selvsagt ikke alle med grønske på vogna,men ofte er det sånn at gir du blanke i vogna,så er det ikke så nøye med det andre heller-virker det som.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 16:54

ARVE skrev:
J.O.

Da burde man vel ta poenget,når naboene vasker vogna di ?

Møkkete og grisete vogner,eies ofte av folk som og ikke følger lover og regler på plassene har jeg sett.Gråvann som slippes rett ned på bakken,bråk til alle døgnetes tider,uoppdragne unger og bikkjer,og mye fyll og krangling.Og gjerne ser bilene rustne og gufne ut og.

Dette gjelder selvsagt ikke alle med grønske på vogna,men ofte er det sånn at gir du blanke i vogna,så er det ikke så nøye med det andre heller-virker det som.
Ja vårt gråvann går rett i bakken, men da i et svært hull som er fyllt med shingel
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 17:42

Jan.

Javel.

I Sverige er det påbudt å samle vann i en dunk eller "lunge",som må tømmes på egnet sted avsatt for slik.

På vintercampen,hvor det er pukk og grus som underlag,går det rett ned.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 18:11

ARVE skrev:
Jan.

Javel.

I Sverige er det påbudt å samle vann i en dunk eller "lunge",som må tømmes på egnet sted avsatt for slik.

nå har jo vi på vår plass et rimelig stort fjell rett bak vogna (ca 1000 m)
så det er ingen som hverken ser eller bryr seg om hva jeg foretar meg der Rolling Eyes
jeg gravde et stort hull og fylte med shingel og lar alt vann gå ut der.
veldig praktisk bounce
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 18:25

ARVE skrev:
Jan.

Javel.

Arve

I vinter var det en danske som lå første gang på Hovden i vogn.... dette var i vinterferien..... og han hadde aldri vintercampet før....

Det var vel 27 kuldegrader da han kom trillende med den grå hjul-dunken sin.... for tømming.....

Jeg klarte ikke holde meg, og spurde han hvordan han hadde tenkt å få tømt den tanken...... han sa alle de ordene som ikke står i den danske ordboka, før han begynte å le...... så lempa'n hele tanken bak i bilen..... og der ble den..... det tok sikkert to uker å tine den klumpen der med oppvask-rester.....

Har smilt litt av dette..... Campingplasser - Page 6 928394
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 19:08

Vegard skrev:
ARVE skrev:
Jan.

Javel.

Arve

I vinter var det en danske som lå første gang på Hovden i vogn.... dette var i vinterferien..... og han hadde aldri vintercampet før....

Det var vel 27 kuldegrader da han kom trillende med den grå hjul-dunken sin.... for tømming.....

Jeg klarte ikke holde meg, og spurde han hvordan han hadde tenkt å få tømt den tanken...... han sa alle de ordene som ikke står i den danske ordboka, før han begynte å le...... så lempa'n hele tanken bak i bilen..... og der ble den..... det tok sikkert to uker å tine den klumpen der med oppvask-rester.....

lol! lol! lol! lol! er det virkelig mulig altså.
trodde det bare var slikt man leste om i vitsebøker Shocked
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 19:20

Jan

Jentungen mente den kunne tømmes med slegge..... tror rett og slett ikke fyren tenkte seg om, og heiv den tanken under av gammel vane...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 19:34

Vegard skrev:
Jan

Jentungen mente den kunne tømmes med slegge..... tror rett og slett ikke fyren tenkte seg om, og heiv den tanken under av gammel vane...
hvor gjør du av gråvannet om vinteren da?? scratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 19:44

Jan skrev:
Vegard skrev:
Jan

Jan

det går ut til reven..... dvs at det forsvinner ut under snøen et sted..... og ned i en av våre regulerte elver.... derved kan vi lage strøm av det vannet seks ganger før det når havet.....

Dette er gjenbruk..... og en invistering mot atomkraft.....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 19:49

Vegard skrev:
Jan skrev:
Vegard skrev:
Jan

Jan

det går ut til reven..... dvs at det forsvinner ut under snøen et sted..... og ned i en av våre regulerte elver.... derved kan vi lage strøm av det vannet seks ganger før det når havet.....

har tenkt litt på det der vi skal være i vinter for der er det ikke særlig gunstig å slippe rett ut siden det er en asfaltert plass.
har tengt på å sette en 20 liters murerbøtte under da den tåler at vannet fryser nedi, og siden den er kon er det bare å snu den opp ned på egnet plass når den er full, og slå på for å få ut isen.
dette vet jeg at disse bøttene tåler, og ikke koster de mange kroner heller
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 20:01

Jan skrev:
Vegard skrev:
Jan skrev:
Vegard skrev:
Jan

Jan

har tenkt litt på det der vi skal være i vinter for der er det ikke særlig gunstig å slippe rett ut siden det er en asfaltert plass.
har tengt på å sette en 20 liters murerbøtte under da den tåler at vannet fryser nedi, og siden den er kon er det bare å snu den opp ned på egnet plass når den er full, og slå på for å få ut isen.
dette vet jeg at disse bøttene tåler, og ikke koster de mange kroner heller

Jan

På naboplassen der vi er, har jeg sett det du nevner.... og drittvannklumpene står på rekke og rad oppå snøen, og tiner ikke før etter påske.... ikke særlig pent det heller..... men se hva de andre gjør, for vannet finner veier under snøen og blir borte....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 22:34

vegard
det slipper vi å tenke på da det er bare 50 meter til utmark som denne klumpen kan dumpes på.
å slippe det ut der resulterer i speilholke da det er rimelig flatt og asfaltert der vognene står, men sjekkes skal det.
hvorvidt det blir brukt vann i det hele tatt gjenstår å se, det er tross alt en vogn hvor alt bærer preg av å være konstruert for sommertemperaturer, hva vannrør og avløp angår
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 23:15

Jan

Men speid på naboene, hva de gjør....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 23:21

Vegard skrev:
Jan

Men speid på naboene, hva de gjør....
he he jeg er da ikke verre på det enn at jeg går bort for å se og spørre.
jeg er da fersk camper og helt grønn på vintercamp.
og i tillegg er jeg så tøff at jeg tør å innrømme det både for meg selv og andre
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 23:40

Vegard skrev:
ARVE skrev:
Jan.

Javel.

Arve

Vegard.

Hehe,ikke første som har driti seg ut med det der.Har sett og hørt flere ja.Fort gjort når du ikke har vintercampa før.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 23:44

Jan.

En løsning er jo å bygge inn en sånn innvendig gråvannstank som jeg har i Kaben.Om det er plass til det da,og om vogna di er lagd sånn at den ikke fryser under benker eller senger.Vi bruker den om vinteren,og slipper ut vannet via en utvendig ventil,slik at vannet ikke gradvis fryser og danner en propp,som det ofte gjør når det går rett ut.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 23:47

ARVE skrev:
Jan.

En løsning er jo å bygge inn en sånn innvendig gråvannstank som jeg har i Kaben.Om det er plass til det da,og om vogna di er lagd sånn at den ikke fryser under benker eller senger.Vi bruker den om vinteren,og slipper ut vannet via en utvendig ventil,slik at vannet ikke gradvis fryser og danner en propp,som det ofte gjør når det går rett ut.
eneste plassen jeg kan gjøre det er det vv og vanntank står nå, under køyesengene på motsatt side av vogna.
jeg hadde tengt å sette inn den der cityvannstanken i kamakatalogen på 25 liter og en 13 liters vv bereder, og da blir det litt fullt under der
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeTor 9 Aug 2007 - 23:54

Jan.

Eller kjøp Kabe,så er jo problemet løst.Hehe.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeFre 10 Aug 2007 - 0:05

ARVE skrev:
Jan.

ja du får omdirigere noen penger når du kommer på jobb i morgen.
jeg skal da gladelig kjøpe kabe jeg
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeFre 10 Aug 2007 - 8:07

ARVE skrev:
Jan.

er sånn i cabbyn og- anbefales!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeFre 10 Aug 2007 - 8:11

Hadde sånn i Polaren og savner det forsåvidt i Hobbyen, men har snakket med enkelte som ikke er glad for en sånn løsning.

Det har hos dem ført til vond lukt fra vaskene.

Nå veit jeg hvordan dette var lagt opp i Polaren, men det kan være gjort annerledes i andre vogner. Jeg hadde ikke problem med lukt.

Veldig praktisk når man bare lå en natt før man dro videre, da ble gråvannet dumpet på dertil egnet sted og tidspunkt.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeFre 10 Aug 2007 - 10:34

Jan skrev:
ARVE skrev:
Jan.

ja du får omdirigere noen penger når du kommer på jobb i morgen.
jeg skal da gladelig kjøpe kabe jeg

Jan.

Blir i såfall ikke fra min konto.Selv folka i "CSI" hadde ikke klart å finne spor etter penger der nå.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeFre 10 Aug 2007 - 10:37

J.O. skrev:
Hadde sånn i Polaren og savner det forsåvidt i Hobbyen, men har snakket med enkelte som ikke er glad for en sånn løsning.

Det har hos dem ført til vond lukt fra vaskene.

Nå veit jeg hvordan dette var lagt opp i Polaren, men det kan være gjort annerledes i andre vogner. Jeg hadde ikke problem med lukt.

Veldig praktisk når man bare lå en natt før man dro videre, da ble gråvannet dumpet på dertil egnet sted og tidspunkt.

J.O.

Vi tømmer den jo et par ganger i døgnet,og har ikke hatt noe dårlig lukt der.Går jo an å tilsette litt godlukt gjennom sluket og.Og innimellom ta en runde med litt klorvann,for å få desinifisert litt.Vet ikke hvor lurt det er med salmiakk,for å få ut fettet,men en litt snill blanding,som skylles ut ganske raskt,gjør vel ingen skade kanskje.Hva sier herr rørleggermester Numpsey ???
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeFre 10 Aug 2007 - 10:52

Johnny U skrev:

Hei

Har gått en runde på plassen her nå, og selv om det er noen gamle vogner her er det kun 2 som ser ut som de ikke har vært vaska i år (eller i fjor, for den saks skyld) av 70-80 vogner. Tror ikke de vognene har blitt brukt noe særlig i sommer heller, og de ligger litt i utkanten så de er lite til sjenanse.

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Campingplasser - Page 6 Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeFre 10 Aug 2007 - 10:57

Det som er synd med sånne ustelte vogner er at vi som ser dem stadig vekk blir vandt til dem, mens de som kommer til plassen for første gang legger merke til dem med en gang og dermed får et dårlig inntrykk.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune

Male
Antall Innlegg : 15853
Registration date : 15.03.2007

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeFre 10 Aug 2007 - 13:04

J.O

Der har du et klart poeng.

"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95

Campingplasser - Page 6 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitimeFre 10 Aug 2007 - 14:57

numpsey skrev:
ARVE skrev:
Jan.

er sånn i cabbyn og- anbefales!

Hei

vet en del har slitt litt med at kranene til disse tankene, ikke holder helt tett..... det drypper litt, med påfølgende igjenfrysing av avløpet, samt den lukta en nevnte her.........

Har du oppvarmet avløp som Bjølle har, så fryser det ikke, om du lar det gå rett ut, eller om en bruker tank....
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 6 Icon_minitime

Til Toppen Go down

Campingplasser
Til Toppen 
Side 6 av 11Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Next
 Similar topics
-
» Campingplasser.
» Campingplasser i MR og SF