| Campingplasser | |
|
+17Admin Lars Egil lars k Pondus Arnfinn hoto Thomas Camping Kai JR hansen Kurt Sten Rune frank SantaFeCM07 Jan Ole Johnny Elisabeth Jan 21 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Fre 10 Aug 2007 - 15:11 | |
| - ARVE skrev:
- J.O. skrev:
- Hadde sånn i Polaren og savner det forsåvidt i Hobbyen, men har snakket med enkelte som ikke er glad for en sånn løsning.
Det har hos dem ført til vond lukt fra vaskene.
Nå veit jeg hvordan dette var lagt opp i Polaren, men det kan være gjort annerledes i andre vogner. Jeg hadde ikke problem med lukt.
Veldig praktisk når man bare lå en natt før man dro videre, da ble gråvannet dumpet på dertil egnet sted og tidspunkt. J.O.
Vi tømmer den jo et par ganger i døgnet,og har ikke hatt noe dårlig lukt der.Går jo an å tilsette litt godlukt gjennom sluket og.Og innimellom ta en runde med litt klorvann,for å få desinifisert litt.Vet ikke hvor lurt det er med salmiakk,for å få ut fettet,men en litt snill blanding,som skylles ut ganske raskt,gjør vel ingen skade kanskje.Hva sier herr rørleggermester Numpsey ??? først: takk for at du spør. vann og avløp tillater jeg meg å tro at jeg kan litt om. har ikke hatt noe luktproblem- selv ikke i sommer i varmen. noe alle vet, forhåpentligvis, at fett fra matlaging IKKE under noen omstendighet skal i avløpet.- selv ikke i små mengder. jeg tørker utav panne og pinnkjøttkjeler med papir før jeg -nei madammen- vasker opp. det er fettet som stivner og avleirer seg i rør og tank- og begynner å stinke. jeg blander også av og til sterkt VARMT zalovann på både bad og kjøkken, og slipper dette ut rent. dette tar det meste av annet belegg. og skulle det først bli et problem, så er det lokk på tanken, for å komme til med børste, klor og varmt vann. det finnes også thetford tank cleaner til dette formålet. har aldri hatt behov, men det er sikkert et bra produkt. vegard det fine med innvendig avløpstank, kontra rør med kabel, er at du har mye MER avløpsvann til enhver tid. rørpulare numpsey og til slutt- som ett apropos- sterk klor og rustfritt stål går IKKE sammen. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Fre 10 Aug 2007 - 15:13 | |
| Vegard.
I vogna vår overskygger pinnekjøtt-lukta alt annet uansett.Hehe.
Det er vel ikke oppvarma avløp på den "tissemannen" som står ut av vogna på Bjøllene heller,så der vil det jo og bli litt isdannelse etter hvert,når man slipper vannet ut.Tenker da på den gummidingsen,utvendig.Bygger seg gradvis opp til en utvendig propp. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Fre 10 Aug 2007 - 15:16 | |
| - ARVE skrev:
- Vegard.
Det er vel ikke oppvarma avløp på den "tissemannen" som står ut av vogna på Bjøllene heller,så der vil det jo og bli litt isdannelse etter hvert,når man slipper vannet ut.Tenker da på den gummidingsen,utvendig.Bygger seg gradvis opp til en utvendig propp. arve det der ble et veldig "erotisk innlegg." gummi, tissemann, bygge seg opp...osv herr johnsen, sitter de der på jobb og er kåt? |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Fre 10 Aug 2007 - 15:18 | |
| - ARVE skrev:
- Vegard.
Det er vel ikke oppvarma avløp på den "tissemannen" som står ut av vogna på Bjøllene heller,så der vil det jo og bli litt isdannelse etter hvert,når man slipper vannet ut.Tenker da på den gummidingsen,utvendig.Bygger seg gradvis opp til en utvendig propp. Arve Tissemannen tar du av.... så er det ingen tissemann der lengre som fryser... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Fre 10 Aug 2007 - 15:18 | |
| numplegger.
Takker for svar.Vi tørker og meget godt av oppvaska før vi vasker opp.Tar gjerne litt Zalo på papiret når jeg tørker av.Ikke mye æsjebærsj som havner i oppvaskkummen da.
Vi tørker forresten ut av ferskvannstanken hver gang og.Sommer som vinter.Danner seg ofte belegg der,om man lar gammalt vann ligge og ulme i tanken.Masse bakterier og vil jeg tro. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Fre 10 Aug 2007 - 15:19 | |
| - numpsey skrev:
- ARVE skrev:
- Vegard.
Det er vel ikke oppvarma avløp på den "tissemannen" som står ut av vogna på Bjøllene heller,så der vil det jo og bli litt isdannelse etter hvert,når man slipper vannet ut.Tenker da på den gummidingsen,utvendig.Bygger seg gradvis opp til en utvendig propp. arve
det der ble et veldig "erotisk innlegg."
gummi, tissemann, bygge seg opp...osv
herr johnsen, sitter de der på jobb og er kåt? nump. Kjente det bygde seg opp til noe her nå ja.Frrreddan som det er. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Fre 10 Aug 2007 - 15:21 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| - Vegard skrev:
- ARVE skrev:
- Vegard.
Det er vel ikke oppvarma avløp på den "tissemannen" som står ut av vogna på Bjøllene heller,så der vil det jo og bli litt isdannelse etter hvert,når man slipper vannet ut.Tenker da på den gummidingsen,utvendig.Bygger seg gradvis opp til en utvendig propp. Arve
Tissemannen tar du av.... så er det ingen tissemann der lengre som fryser... Vegard. Tar du'n av ja ? Hvordan ser gulvet ut (gjennomskjært) der den stikkes oppi ? Ingen sjanse for at vannet kan trenge seg inn i isolasjonen ?? |
|
| |
Gjest Gjest
| nå jabber vi i vei på campingplasstråden.. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Fre 10 Aug 2007 - 15:28 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Fre 10 Aug 2007 - 15:45 | |
| - ARVE skrev:
- Vegard skrev:
- ARVE skrev:
- Vegard.
Det er vel ikke oppvarma avløp på den "tissemannen" som står ut av vogna på Bjøllene heller,så der vil det jo og bli litt isdannelse etter hvert,når man slipper vannet ut.Tenker da på den gummidingsen,utvendig.Bygger seg gradvis opp til en utvendig propp. Arve
Tissemannen tar du av.... så er det ingen tissemann der lengre som fryser... Vegard.
Tar du'n av ja ? Hvordan ser gulvet ut (gjennomskjært) der den stikkes oppi ? Ingen sjanse for at vannet kan trenge seg inn i isolasjonen ?? Arve Tissemannen er tredd innvendig i røret...... Derfor ikke noe problem med dette.... Jeg har tissemannen på, og ror derfra og ned i snøen....
Sist endret av den Fre 10 Aug 2007 - 15:58, endret 1 gang |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Fre 10 Aug 2007 - 15:56 | |
| Vegard.
Ok,takk for svar.Tissemenn som fryser er jo en uting.Har ikke løsna disse noen gang. |
|
| |
Camping Kai BARON!
Antall Innlegg : 2429 Registration date : 14.05.2007
| Tema: Re: Campingplasser Søn 19 Aug 2007 - 22:20 | |
| Har noen et tips om en fin plass på¨fjellet hvor det er noen aktiviteter for barn. Vurderte en helgetur i fjellheimen føre vinteren setter inn.
Ca 25 mil fra Oslo området.
Har vært på Langedrag 2 3 ganger og lyst til å prøve noe annet. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Søn 19 Aug 2007 - 22:22 | |
| Kai.
Hva tenkte du på av aktiviteter ? Masse leker eller fine turområder. |
|
| |
Camping Kai BARON!
| Tema: Re: Campingplasser Søn 19 Aug 2007 - 22:36 | |
| Arve.
Tenkte på tur/aktiviteter for hele familien.Beklager var litt upresis. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Søn 19 Aug 2007 - 22:42 | |
| Kai Jeg liker meg meget godt i Vrådal,Telemark.Endel aktiviteter ved hotellet der,med hesteridning o.l. Alpinanlegget er og åpent om sommeren/høsten,og en gondolbane kan frakte dere opp på snaufjellet. http://www.vraadal.com/Index.aspMasse å lese her. |
|
| |
Camping Kai BARON!
| Tema: Re: Campingplasser Søn 19 Aug 2007 - 22:49 | |
| Takker ,ikke no dårlig tips det der nei. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Søn 19 Aug 2007 - 22:56 | |
| Kai.
Bare hyggelig.Kan anbefales. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Man 20 Aug 2007 - 13:41 | |
| JR Hansen.
Var innom plassen deres i går på vei hjem.Speida etter vogna deres,men hjelpe og trøste så svær den var den plassen da.Huska ikke at den var så heftig stor.
Hadde ikke så god tid til å saumfare alle gatene der,så jeg dro videre.Står dere til venstre for servicehuset,sett fra oversida. |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8914 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Campingplasser Ons 22 Aug 2007 - 21:26 | |
| Hei. Noen som har vært innom Saga camping i treungen? http://www.sagacamp.no/Vurderer en tur til Nissedal denne helgen. | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 22 Aug 2007 - 21:36 | |
| Johnny U har bare kjørt forbi der, for et stykke lengre inn ligger det en camping vi har vært på... På vestsiden av nisser.... inn samme veien.... var det på Fjone da?? Det var visst det.... ikke noe særlige nettsider, men en grei plass... http://www.nisser.no/index.php?side=hoved |
|
| |
Thomas GENERAL!
Antall Innlegg : 3084 Age : 48 Localisation : Hønefoss Registration date : 20.05.2007
| Tema: Hallingdalen? Søn 23 Sep 2007 - 13:07 | |
| Er det noen her som har noe erfaring fra Hallingdal'n? Har hatt vogna på Fagernes en vintersesong, men det var jo ikke akkurat verdens navle oppi der.. Er klar over at det ikke er det oppi Hallingdalen heller, men litt kortere avstand til ting og tang er det da likevel. Har ikke så store krav, men barnevennlig til to på 5 og 2 år. Gjerne løyper for bortoverski, men det er det vel stort sett de fleste plasser oppover der. Ønsker tips til plasser som ligger fra Nesbyen og oppover. Innbiller meg at det kanskje blir litt midt i intet nedenfor Nesbyen. Sleng gjerne med en kommentar på pris for vintersesongen også. Ha en god søndag! | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Søn 23 Sep 2007 - 13:18 | |
| - Thomas skrev:
- Er det noen her som har noe erfaring fra Hallingdal'n? Har hatt vogna på Fagernes en vintersesong, men det var jo ikke akkurat verdens navle oppi der.. Er klar over at det ikke er det oppi Hallingdalen heller, men litt kortere avstand til ting og tang er det da likevel. Har ikke så store krav, men barnevennlig til to på 5 og 2 år. Gjerne løyper for bortoverski, men det er det vel stort sett de fleste plasser oppover der. Ønsker tips til plasser som ligger fra Nesbyen og oppover. Innbiller meg at det kanskje blir litt midt i intet nedenfor Nesbyen. Sleng gjerne med en kommentar på pris for vintersesongen også. Ha en god søndag!
Thomas hva med å søke litt oppover??? på beitostølen er det jo knall.... camp er det der og |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Søn 23 Sep 2007 - 13:26 | |
| Thomas,De er jo svaret enkelt og godt,Gol camping,Der har du det meste ski,bading på tropicana,ikke så langt til Hemsedal eller Geilo og en fin camping med gode fasiliteter, Du finner sikkert litt på nettet..... |
|
| |
hoto CARAVANER
Antall Innlegg : 56 Age : 58 Localisation : Spikkestad Registration date : 08.05.2007
| Tema: Re: Campingplasser Søn 23 Sep 2007 - 13:41 | |
| Thomas Med din lokasjon Hønefoss er jo Golsfjellet et alternativ, se på Vasetdansen eller Bjørkestølen.Rett opp Ådalen og Valdres opp til Leira så er du snart framme.Har vintercampet på Vasetdansen for noen år siden og det er en fin plass. | |
|
| |
Thomas GENERAL!
Antall Innlegg : 3084 Age : 48 Localisation : Hønefoss Registration date : 20.05.2007
| Tema: Re: Campingplasser Søn 23 Sep 2007 - 13:53 | |
| Her kom det kjappe tilbakemeldinger ja.. Suverent! Hmm. Beito er egentlig ikke et alternativ. Et vennepar av oss har hytte oppe der så der er vi 2-3 ganger i løpet av vinteren uansett. Men ja, det er et glimrende sted. Gol Camping har jeg ikke tenkt på faktisk.. Må lete litt på nettet. Er ikke det den som ligger på oversiden og heller ned mot veien da?? Stor og fin plass ser det ut til i hvertfall. Vaset og oppover, blir ikke det litt langt for en helgetur?? Har ikke lyst til å ha noe særlig mer en 2 timers kjøring davi skal prøve å bruke den litt i helgene også, ikke bare vinterferie, påske etc. Når jeg leser gjennom det jeg har skrevet høres jeg visst fryktelig negativ ut, men jeg er ikke det altså | |
|
| |
Kurt ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 358 Age : 55 Localisation : Sotra Registration date : 09.05.2007
| Tema: Re: Campingplasser Søn 23 Sep 2007 - 14:00 | |
| - Thomas skrev:
- Er det noen her som har noe erfaring fra Hallingdal'n? Har hatt vogna på Fagernes en vintersesong, men det var jo ikke akkurat verdens navle oppi der.. Er klar over at det ikke er det oppi Hallingdalen heller, men litt kortere avstand til ting og tang er det da likevel. Har ikke så store krav, men barnevennlig til to på 5 og 2 år. Gjerne løyper for bortoverski, men det er det vel stort sett de fleste plasser oppover der. Ønsker tips til plasser som ligger fra Nesbyen og oppover. Innbiller meg at det kanskje blir litt midt i intet nedenfor Nesbyen. Sleng gjerne med en kommentar på pris for vintersesongen også. Ha en god søndag!
www.golcamp.no pris vintercamp 6300. er veldig fin plass | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Søn 23 Sep 2007 - 16:32 | |
| anbefaler Gol camping. veldig fin plass og hyggelige gjester |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| |
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Søn 23 Sep 2007 - 16:37 | |
| man bør holde seg unan den gjengen der oppe ja!! man kan risikere å få gode venner |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| |
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Søn 23 Sep 2007 - 16:56 | |
| var innom den nye campingplassen i Brumunddal i dag.. ble skuffa jeg.. fikk litt følese av at den lå på fjellet, men det blir nok bedre der etter en stund tenker jeg folk var i full gang med å snekre plattinger og spikertelt( som ikke er så fine som dem på Gol) mange vogner, men fortsatt mye ledig. blir spennende å ta seg en tur dit igjen neste år for å titte |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Søn 23 Sep 2007 - 17:25 | |
| Morten E.
Ok,så den nye plassen der på gang ja ?? Husker du linken dit ??? |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Søn 23 Sep 2007 - 17:42 | |
| klarer ikke å finne linken dit.. ikke lenge siden jeg var inne på hjemmesiden deres |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Søn 23 Sep 2007 - 17:46 | |
| |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Campingplasser | |
| |
|
| |