CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Campingplasser

Go down 
+17
Admin
Lars Egil
lars k
Pondus
Arnfinn
hoto
Thomas
Camping Kai
JR hansen
Kurt
Sten Rune
frank
SantaFeCM07
Jan Ole
Johnny
Elisabeth
Jan
21 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest

Campingplasser - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 17:56

jrh

nei svarte- tenkte på bæverfjord camping.. sorry

numpsey
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 18:02

numpsey skrev:
jrh

nei svarte- tenkte på bæverfjord camping.. sorry

numpsey
er du snill så er du velkommen alikevel he he cheers
er det ferie så er det ferie Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 18:19

jrh

numpsey er snell och glad

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 13:49

Føler vel at denne burde være med her : http://www.unionlido.it/en/default.asp

Alle reisende caravanisters store våte drøm........eller?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 15:44

Bubbe

Been there ?

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 15:45

Nope! Want to be there.........Jaaaaaaaaaaaaa!
Får ikke lov å reise i år av naturlige grunner(12 dager gamle sådan)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 15:46

Neste år??? Yessssss.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 16:07

Bubbe.

Sikkert knall der.

Men strendene der vi ligger på Öland er perfekte for småttinger og.Laaaaaaaaanggrunt,og ingen skjell og brennmaneter p.g.a. brakkvannet i Östersjön.Jentungen har bada ufattelig mye der borte,og du kan sitte ute i vannet,og følge med de minste ligger og kryper i 30 grader vann.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 16:31

ARVE skrev:
Bubbe.

Sikkert knall der.

Men strendene der vi ligger på Öland er perfekte for småttinger og.Laaaaaaaaanggrunt,og ingen skjell og brennmaneter p.g.a. brakkvannet i Östersjön.Jentungen har bada ufattelig mye der borte,og du kan sitte ute i vannet,og følge med de minste ligger og kryper i 30 grader vann.

Arve.

Høres bare helt ut som en øy etter min smak.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 16:54

Bubbe.

Men det går endel Mercer der,og Micke som driver campingen,er gammal drosjeeier.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 17:34

ARVE skrev:
Bubbe.

Men det går endel Mercer der,og Micke som driver campingen,er gammal drosjeeier.

Arve.

Hvis stranda bare er fin nok så skal jeg stå i det. Har foresten lagt til den campingplassen din der borte i favorittene mine.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 18:54

Hei

Vedr trådens opprinnelse, så er det flere plasser det er verd og nevne...

Mageli camping i gudbrandsdalen er en, sperrilen camping er en annen....

Flotte campinger begge to

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 19:15

Hei.

For de som har vært på Mageli om sommeren og registrert en svær type med briller og stor hvit varebil som selger jordbær så er det svogeren min. Hyggelig fyr. Og så kjenner han jo Cowboy Laila....hehe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 19:27

Bubbe

Han Polakken???

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 19:29

Vegard skrev:
Bubbe

Han Polakken???

Vegard

Nei. Fra Løten/Stange
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 19:35

Bubbe

He-he.... det var en bløff det der.... så ingen polakk der, men heller ingen fra Løten...

Men vi trivdes svært godt der... fikk knall plass også...

de er her: http://www.magelicamping.no/camping/camping.html

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 19:39

Tenkte på om han kansje hadde hatt med seg en polakk på runden sin. De har jo hatt borti mot 100 polakker der om sommeren.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 19:40

Når guttungen ble døpt i kirka til svigerfar så hadde vi en polakk som klokker.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 19:42

Bubbe

jeg kjenner den største konkurrenten hans på andre siden av mjøsa.... på Biri...

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 19:52

Biribær?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 19:56

Vegard

Jepp.... Det er kona jeg kjenner da...

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 19:57

mente bubbe....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8912
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 19:57

Vintercamper på Rysstad Feriesenter i Setesdal.
Første år med vintercamping for oss så neste vinter reiser vi kanskje lenger opp i dalen.
Skulle gjerne lagt inn et bilde herfra men bruker oppringt internet og da tar det lang tid å laste opp slike ting.
Vurderer et tur om Røros i sommer. Noen som vet om noen bra campinger der oppe?

Hilsen Johnny U
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 19:58

Har hørt mye om Biribær. Absolut en arg konkurent ja. Men svogeren min gir seg med bær etter denne sommeren...er ikke penger i det.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 20:03

Bubbe

Jeg har og hørt mye.... tror ikke jeg skriver noe mere om det her.... Jeg kjenner overhodet ikke han selv, men kona kjenner jeg godt...

Vegard
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 21:11

Jonny U

det er jo flere muligheter der, mener det er tre-fire campinger der.... men vi har ligget på både Bergstaden camping, og håneset camping... Begge er var helt greie da vi var der...

Vegard
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13248

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 21:24

Campingplasser - Page 2 6280jan010oa9.th

Tenkte jeg skulle prøve meg på å legge inn et bilde jeg også.
Bildet er fra Gloppen Camping hvor vi har sesongplass. Very Happy Very Happy

Men det ble jo så lite!!! Crying or Very sad

Sist endret av den Tir 15 Mai 2007 - 20:03, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 21:31

J.O.

Så flott ut der.Deilig med sjøutsikt fra vogna.Vi har og det på plassen vår i Sverige.Teller ned dager til den åpner i mai.

Arve.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 21:38

Fint med utsikt ja. Det er så langgrundt der at det er ingen fare med ungene, de kommer hjem fordi de er sultne før det blir farlig.
Men, det har vert en del springflo i vinter og da er det snakk om få centimeter før platting stikker av. Sjøen kom inn over der skyggen på bildet er. pirat
Til Toppen Go down
fred
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 21:50

Ser idyllisk og fin ut den plassen din J.O.
Fint bilde som forteller oss litt om hvorfor du og dine koser dere Smile
Gloppen Camping... Hvor er det?
Er det et Penta telt du har? er nemlig sugen på å sette opp mitt for første gang:P

Fred
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 21:57

Gloppen ligger innerst i en arm av Nordfjord. Andre steder er Stryn, Loen Olden og Nordfjordeid.
Fjorden begynner ved Måløy, nær Stadt. Da burde det være kjent for de fleste Laughing
det er et Penta telt og det skal opp i påsken ja. Bra telt når det er oppe, men jeg synes det er for mye styr med det. Har lyst på spikertelt, eller mer riktig A-plast Harmoni, Campolaris Holiday eller lignende. Eller Isocamp Storstue. santa
Til Toppen Go down
fred
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 22:46

Hva ligger en Campolaris Holiday på i pris da?

Bruker du lang tid på å sette opp Penta teltet? er det veldig kronglete?

Fred
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 23:03

Fred

Nå må jeg si først en ting... Jeg er nokså erfaren på penta, og bruker ikke noe bruksanvisning på stengene... de sier seg selv, hvor skal være, når en har reist en del Penta.

Men:

Jeg syntes Penta er raskt og enkelt å hive opp.... en må bare sortere stengene før en starter, og sette sammen de som hører til.

Dra på duken, og legg den på taket av vogna, uten vinduer, sider, og vegger.

Ta først grunnburet... dvs det som er som på et vanlig telt, uten sekskanten forran. Når dette er reist, med takstenger hjørner etc.

Når dette er gjort, bygges så "tilbygget", eller sekskanten forran.

La alle vertikalstilte stenger stå relativt lavt, da det er lettere å dra over duken når det er sånn. Legg på de underste gummiproppene på piggene som går igjenom duken.

Dra så over duken, sett på vegger, sider og vinduer... Stram så opp stenger i tak og høyder.

Plugging startes innerst ved vogna forran og bak. Pass bare på at du tar alle hjørnene etter at du har tatt et par plugger inne ved vogna. dette for å stramme duken hele veien... når dette er gjort, tar su hjørnestengene som går fra takstengene inne ved vogna forran og bak, førdu trer i stengene som skal utvendig, i takutspringet. Ta så ekstrastengene i taket

Husk å ha alle glidelåser lukket under plugging...

Penta syntes jeg er helt enkel og grei, men det som heter Contrast, er noe jeg sliter veldig med.... dert er det så mye stenger, at selv en rørlegger blir motløs!!

Vegard
Til Toppen Go down
fred
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 23:10

Skriver ut innlegget ditt og legger ved monteringsanvisningen ( oj langt ord gitt ) fra Isabella.
Og skal holde tunga rett i munn første gang og lagre monteringen i hodet etterhvert Smile
Takker.
Plattings, legger du bare innvendig i teltet da? etter montering?
Kanskje likegreit istedenfor å bygge en svær veranda Smile

Fred
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Mar 2007 - 23:11

Fred.

Helt enig med Vegard.

Bare kyllinger som klager på Pentaen.Ikke noe verre enn et vanlig telt,når du først har gjort det en gang.

og så er det estetisk vakkert.

Arve.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Campingplasser   Campingplasser - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down

Campingplasser
Til Toppen 
Side 2 av 11Gå til side : Previous  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Next
 Similar topics
-