| Campingplasser | |
|
+17Admin Lars Egil lars k Pondus Arnfinn hoto Thomas Camping Kai JR hansen Kurt Sten Rune frank SantaFeCM07 Jan Ole Johnny Elisabeth Jan 21 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Tir 13 Mar 2007 - 17:56 | |
| jrh
nei svarte- tenkte på bæverfjord camping.. sorry
numpsey |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Campingplasser Tir 13 Mar 2007 - 18:02 | |
| - numpsey skrev:
- jrh
nei svarte- tenkte på bæverfjord camping.. sorry
numpsey er du snill så er du velkommen alikevel he he er det ferie så er det ferie | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Tir 13 Mar 2007 - 18:19 | |
| jrh
numpsey er snell och glad
numpsey |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 13:49 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 15:44 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 15:45 | |
| Nope! Want to be there.........Jaaaaaaaaaaaaa! Får ikke lov å reise i år av naturlige grunner(12 dager gamle sådan) |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 15:46 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 16:07 | |
| Bubbe.
Sikkert knall der.
Men strendene der vi ligger på Öland er perfekte for småttinger og.Laaaaaaaaanggrunt,og ingen skjell og brennmaneter p.g.a. brakkvannet i Östersjön.Jentungen har bada ufattelig mye der borte,og du kan sitte ute i vannet,og følge med de minste ligger og kryper i 30 grader vann.
Arve. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 16:31 | |
| - ARVE skrev:
- Bubbe.
Sikkert knall der.
Men strendene der vi ligger på Öland er perfekte for småttinger og.Laaaaaaaaanggrunt,og ingen skjell og brennmaneter p.g.a. brakkvannet i Östersjön.Jentungen har bada ufattelig mye der borte,og du kan sitte ute i vannet,og følge med de minste ligger og kryper i 30 grader vann.
Arve. Høres bare helt ut som en øy etter min smak. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 16:54 | |
| Bubbe.
Men det går endel Mercer der,og Micke som driver campingen,er gammal drosjeeier.
Arve. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 17:34 | |
| - ARVE skrev:
- Bubbe.
Men det går endel Mercer der,og Micke som driver campingen,er gammal drosjeeier.
Arve. Hvis stranda bare er fin nok så skal jeg stå i det. Har foresten lagt til den campingplassen din der borte i favorittene mine. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 18:54 | |
| Hei
Vedr trådens opprinnelse, så er det flere plasser det er verd og nevne...
Mageli camping i gudbrandsdalen er en, sperrilen camping er en annen....
Flotte campinger begge to
Vegard |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 19:15 | |
| Hei. For de som har vært på Mageli om sommeren og registrert en svær type med briller og stor hvit varebil som selger jordbær så er det svogeren min. Hyggelig fyr. Og så kjenner han jo Cowboy Laila....hehe. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 19:27 | |
| Bubbe
Han Polakken???
Vegard |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 19:29 | |
| - Vegard skrev:
- Bubbe
Han Polakken???
Vegard Nei. Fra Løten/Stange |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 19:35 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 19:39 | |
| Tenkte på om han kansje hadde hatt med seg en polakk på runden sin. De har jo hatt borti mot 100 polakker der om sommeren. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 19:40 | |
| Når guttungen ble døpt i kirka til svigerfar så hadde vi en polakk som klokker..... |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 19:42 | |
| Bubbe
jeg kjenner den største konkurrenten hans på andre siden av mjøsa.... på Biri...
Vegard |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 19:52 | |
| |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 19:56 | |
| Vegard
Jepp.... Det er kona jeg kjenner da...
Vegard |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 19:57 | |
| |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 19:57 | |
| Vintercamper på Rysstad Feriesenter i Setesdal. Første år med vintercamping for oss så neste vinter reiser vi kanskje lenger opp i dalen. Skulle gjerne lagt inn et bilde herfra men bruker oppringt internet og da tar det lang tid å laste opp slike ting. Vurderer et tur om Røros i sommer. Noen som vet om noen bra campinger der oppe?
Hilsen Johnny U | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 19:58 | |
| Har hørt mye om Biribær. Absolut en arg konkurent ja. Men svogeren min gir seg med bær etter denne sommeren...er ikke penger i det. |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 20:03 | |
| Bubbe
Jeg har og hørt mye.... tror ikke jeg skriver noe mere om det her.... Jeg kjenner overhodet ikke han selv, men kona kjenner jeg godt...
Vegard |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 21:11 | |
| Jonny U
det er jo flere muligheter der, mener det er tre-fire campinger der.... men vi har ligget på både Bergstaden camping, og håneset camping... Begge er var helt greie da vi var der...
Vegard |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 21:24 | |
| Tenkte jeg skulle prøve meg på å legge inn et bilde jeg også. Bildet er fra Gloppen Camping hvor vi har sesongplass. Men det ble jo så lite!!!
Sist endret av den Tir 15 Mai 2007 - 20:03, endret 1 gang | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 21:31 | |
| J.O.
Så flott ut der.Deilig med sjøutsikt fra vogna.Vi har og det på plassen vår i Sverige.Teller ned dager til den åpner i mai.
Arve. |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 21:38 | |
| Fint med utsikt ja. Det er så langgrundt der at det er ingen fare med ungene, de kommer hjem fordi de er sultne før det blir farlig. Men, det har vert en del springflo i vinter og da er det snakk om få centimeter før platting stikker av. Sjøen kom inn over der skyggen på bildet er. | |
|
| |
fred Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 21:50 | |
| Ser idyllisk og fin ut den plassen din J.O. Fint bilde som forteller oss litt om hvorfor du og dine koser dere Gloppen Camping... Hvor er det? Er det et Penta telt du har? er nemlig sugen på å sette opp mitt for første gang:P Fred |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 21:57 | |
| Gloppen ligger innerst i en arm av Nordfjord. Andre steder er Stryn, Loen Olden og Nordfjordeid. Fjorden begynner ved Måløy, nær Stadt. Da burde det være kjent for de fleste det er et Penta telt og det skal opp i påsken ja. Bra telt når det er oppe, men jeg synes det er for mye styr med det. Har lyst på spikertelt, eller mer riktig A-plast Harmoni, Campolaris Holiday eller lignende. Eller Isocamp Storstue. | |
|
| |
fred Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 22:46 | |
| Hva ligger en Campolaris Holiday på i pris da?
Bruker du lang tid på å sette opp Penta teltet? er det veldig kronglete?
Fred |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 23:03 | |
| Fred
Nå må jeg si først en ting... Jeg er nokså erfaren på penta, og bruker ikke noe bruksanvisning på stengene... de sier seg selv, hvor skal være, når en har reist en del Penta.
Men:
Jeg syntes Penta er raskt og enkelt å hive opp.... en må bare sortere stengene før en starter, og sette sammen de som hører til.
Dra på duken, og legg den på taket av vogna, uten vinduer, sider, og vegger.
Ta først grunnburet... dvs det som er som på et vanlig telt, uten sekskanten forran. Når dette er reist, med takstenger hjørner etc.
Når dette er gjort, bygges så "tilbygget", eller sekskanten forran.
La alle vertikalstilte stenger stå relativt lavt, da det er lettere å dra over duken når det er sånn. Legg på de underste gummiproppene på piggene som går igjenom duken.
Dra så over duken, sett på vegger, sider og vinduer... Stram så opp stenger i tak og høyder.
Plugging startes innerst ved vogna forran og bak. Pass bare på at du tar alle hjørnene etter at du har tatt et par plugger inne ved vogna. dette for å stramme duken hele veien... når dette er gjort, tar su hjørnestengene som går fra takstengene inne ved vogna forran og bak, førdu trer i stengene som skal utvendig, i takutspringet. Ta så ekstrastengene i taket Husk å ha alle glidelåser lukket under plugging...
Penta syntes jeg er helt enkel og grei, men det som heter Contrast, er noe jeg sliter veldig med.... dert er det så mye stenger, at selv en rørlegger blir motløs!!
Vegard |
|
| |
fred Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 23:10 | |
| Skriver ut innlegget ditt og legger ved monteringsanvisningen ( oj langt ord gitt ) fra Isabella. Og skal holde tunga rett i munn første gang og lagre monteringen i hodet etterhvert Takker. Plattings, legger du bare innvendig i teltet da? etter montering? Kanskje likegreit istedenfor å bygge en svær veranda Fred |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: Campingplasser Ons 14 Mar 2007 - 23:11 | |
| Fred.
Helt enig med Vegard.
Bare kyllinger som klager på Pentaen.Ikke noe verre enn et vanlig telt,når du først har gjort det en gang.
og så er det estetisk vakkert.
Arve. |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Campingplasser | |
| |
|
| |
| Campingplasser | |
|