CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 650, passer den til stor familie?

Go down 
+5
Remi
Jan Ole
Elisabeth
Sten Rune
Jan
9 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 19:36

Caravella vår trekker 2 tonn.
Drog vogn (Knaus 580 el. 590 (?)) til Kristiansand i fjor, gjekk som en drøm Smile

Kjipt å gå ned i pris da, men det er vel likt for alle no i desse rente-tider Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 19:43

Hold dere langt unna midtsitter løsninger ettersom de er trange på midten og har en liten rundsitter...da heller hobbys 720 ukfe eneste minuset er dette badet i det fri men det må da gå an å finne en løsning på? angående lengden er veien hundre vis av mil lang så det er ikke noe problem..
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 19:46

ARVE skrev:
Diddl & Diddlina skrev:
Må bare seie meg enig.
Badet skal være i et eget rom med dør som kan lukkes igjen.!

Men ellers var den 720 vogna fin. Genialt med 2 køyesenger da.
Finnes det i 650 vogner også..??

Diddl.

Men om den 720'en er perfekt for dere ellers,så må det vel kunne gå an å sette opp ei skinne i taket ved den vasken der,og henge opp et draperi e.l. ? Da får man null innsyn mens man steller seg.Vi har tenkt sånn i hvert fall når vi har sett på vogner med slike løsninger.

Det er dør fra barnerommet og inn på soverommet så det er ingen problem.
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 19:56

Liker litt grafikk Smile 2 sett skyvedører, da når du å røske på deg trusa fra Dør1 går opp til Dør2 åpnes 650, passer den til stor familie? - Page 2 65842

650, passer den til stor familie? - Page 2 720UKFe
Til Toppen Go down
9na
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 101
Localisation : Buskerud
Registration date : 20.08.2008

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 21:20

Vi har nettopp kjøpt KFU med tre køyer bak og så langt er vi kjempefornøyde. Ungene sover godt og vi voksne kan sitte i salogen mens de sover.
Men vi har bare tre barn og de sitter og leker ved den lille sittegruppa der inne. Kanskje det kan bli trangt med fire barn. Men jeg ville nok godt for den løsningen om jeg hadde hatt fire barn også. Sengeplass til alle, rundsittergruppe og god gulvplass på kjøkkenet!
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 21:20

Jeg skal heller ikke anbefale noen løsning. Men ut fra egne erfaringer synes jeg midtsitter var trang til 4 pers.. Hadde det i en Dethleffs 560. Har i dag 650 kfu og den er vi fornøyd med. Men vi er da bare 4 stk. Men om en drøy uke blir vi 5 og da blir det nok ikke mer plass enn vi trenger.. Så med 4 små ville jeg uten tvil gå for 720. Hadde vel også valgt det i stedet for 650 ved siste vognbytte hadde det ikke vært for snau trekkvogn. Kort oppsummert så ville jeg gått for 720, ikke midtsitter. Trippel køye er forøvrig veldig trange. Forskjellen på å trekke en 650 kontra en 720 er minimal.. Er jo bare noen få cm lengre og 100 kg tyngre.. Men de cm'ene får man for igjen innvendig.
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 21:38

Dethleffs (m.fl.?) har en snop løsning (på noen modeller) der nederkøya vippes opp slik at gulvplassen kan brukes til lek, synd det ikke går på KFU'en Neutral
Kansje mulig med litt møbelsnekker ferdigheter å modde senga?
Til Toppen Go down
9na
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 101
Localisation : Buskerud
Registration date : 20.08.2008

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 21:40

Remi skrev:
Dethleffs (m.fl.?) har en snop løsning (på noen modeller) der nederkøya vippes opp slik at gulvplassen kan brukes til lek, synd det ikke går på KFU'en Neutral
Kansje mulig med litt møbelsnekker ferdigheter å modde senga?

Det går på KFUen med to køyer :-)
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 21:41

nice Smile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 21:55

Jeg har bare to køyer og kan vippe opp nedre køye. Strålende lekeplass for barna. blir overraskende god plass der inne da. Merkelig hvor stor gulvplass en forholdsvis smal køye kan ta Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 22:03

Luftig eller ikke luftig følelse. Ikke en problemstilling jeg har reagert på i 720 SK.
Nå i helga var det litt mer "innevær" enn tidligere og da klappa jeg opp skapoverkøya på dagen. Denne operasjonen tar mindre enn 45 sekunder.
Om sittegruppen under blir brukt til seng tar det nok litt mer tid å gjør den om til sittegruppe, men mange minuttene er det ikke.
Personlig syns jeg det er nok med to høyden så denne løsningen er alle tiders for oss med tre unger og burde vere godt brukbar for en familie med fire unger også.

650, passer den til stor familie? - Page 2 Img_0513

650, passer den til stor familie? - Page 2 Img_0514

650, passer den til stor familie? - Page 2 Img_0512

650, passer den til stor familie? - Page 2 Dsc02414


650, passer den til stor familie? - Page 2 Dsc02312


650, passer den til stor familie? - Page 2 Dsc02313

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 22:05

Thomas skrev:
Merkelig hvor stor gulvplass en forholdsvis smal køye kan ta Very Happy
Smal? Alt er relativt Wink 73cm i KFU'en hvis jeg husker rett, i ny-vogna vår er det bare 55cm!
Den skal bygges om, enten selv, eller hos møbelsnekker.
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 22:15

J.O. misforstå meg ikke, 720 SK er lyx i forhold til 650'en, men vi var så heldig å kunne gå fra en 720 SK og rett inn i en 750 DB når vi vurderte vilken vogn, 750'en hadde den luftige "feelingen" vi var ute etter.
720 SK har en bedre barneløsning med eget rom osv, vi likte dusjen & det sykt store lasterommet (forhøyet gulv) på 750'en.
720 SK barnerom med dusj&space=880 Kabe BTDL (og ett par 100tusen mer) jocolor
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 23:31

Camping Kai skrev:
ARVE skrev:
Diddl & Diddlina skrev:
Må bare seie meg enig.
Badet skal være i et eget rom med dør som kan lukkes igjen.!

Men ellers var den 720 vogna fin. Genialt med 2 køyesenger da.
Finnes det i 650 vogner også..??

Diddl.

Men om den 720'en er perfekt for dere ellers,så må det vel kunne gå an å sette opp ei skinne i taket ved den vasken der,og henge opp et draperi e.l. ? Da får man null innsyn mens man steller seg.Vi har tenkt sånn i hvert fall når vi har sett på vogner med slike løsninger.

Det er dør fra barnerommet og inn på soverommet så det er ingen problem.

Kai.

Joda,men det hender vel at ungdommene kommer inn og skal stelle seg mens voksne er i senga og ?

Men om dette funker for dere,skal ikke jeg kverre mer på dette.Mange har jo denne løsningen,så det er vel jeg som er litt sær ?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeMan 6 Okt 2008 - 23:42

650 KFU med trippelkøye bakerst...
Finnes det på vogner fra rundt år 2000-2003??
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeMan 6 Okt 2008 - 23:45

Ja, men kanskje ikke så vanlig. Eller egentlig fra -03 er det en del av dem.
Da kom den nye fronten. Har set et par eldre med trippel køye og.
Har hatt kfu og mener denne vogna har for mye innredning i forhold til lengden.
Sier ikke at LMC er bra/ikke bra, men de har samme løsning i 720 karosseri. Dette gjelder også TEC.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeMan 6 Okt 2008 - 23:59

J.O. skrev:
Ja, men kanskje ikke så vanlig. Eller egentlig fra -03 er det en del av dem.
Da kom den nye fronten. Har set et par eldre med trippel køye og.
Har hatt kfu og mener denne vogna har for mye innredning i forhold til lengden.
Sier ikke at LMC er bra/ikke bra, men de har samme løsning i 720 karosseri. Dette gjelder også TEC.

Vi var inni ei -08 mod. Hobby 720 idag. Eg fekk en følelse av at den også hadde veldig mykje innredning. Der det kunne vært litt åpent var det trykt inn et "duppeditt"-skap Rolling Eyes ...

Skal ta en kikk på LMC og TEC.
Takk for tips Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeTir 7 Okt 2008 - 0:23

Diddl & Diddlina skrev:
J.O. skrev:
Ja, men kanskje ikke så vanlig. Eller egentlig fra -03 er det en del av dem.
Da kom den nye fronten. Har set et par eldre med trippel køye og.
Har hatt kfu og mener denne vogna har for mye innredning i forhold til lengden.
Sier ikke at LMC er bra/ikke bra, men de har samme løsning i 720 karosseri. Dette gjelder også TEC.

Vi var inni ei -08 mod. Hobby 720 idag. Eg fekk en følelse av at den også hadde veldig mykje innredning. Der det kunne vært litt åpent var det trykt inn et "duppeditt"-skap Rolling Eyes ...

Skal ta en kikk på LMC og TEC.
Takk for tips Smile
kjør til lars bigton ved shell i vegsundet
han har både lmc og adria
har selv handla der og er kjempefornøyd med servicen både før og etter handel
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeTir 7 Okt 2008 - 20:11

Diddl & Diddlina skrev:
650 KFU med trippelkøye bakerst...
Finnes det på vogner fra rundt år 2000-2003??

Ikke mange fra før 03. Vil heller ikke anbefale noe før dette da det visstnok på disse blir problemer med teltet da det er veldig krasse hjørner på "teltslissa". Pluss, som nevnt, fronten er en god del finere fra 03. Ogå innvendig er det vel en stor forskjell.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeTir 7 Okt 2008 - 20:59

Thomas skrev:
Diddl & Diddlina skrev:
650 KFU med trippelkøye bakerst...
Finnes det på vogner fra rundt år 2000-2003??

Ikke mange fra før 03. Vil heller ikke anbefale noe før dette da det visstnok på disse blir problemer med teltet da det er veldig krasse hjørner på "teltslissa". Pluss, som nevnt, fronten er en god del finere fra 03. Ogå innvendig er det vel en stor forskjell.

Ikke helt enig her, innvendig ble det vel knapt merkbare forskjeller ved face liften når det gjelder utseende.

Men har det fra kvalifisert personell at -02mod var betraktelig bedre/høyere kvalitet på innredning enn senere.

Hadde selv -02 og der var det skikkelige rullegardiner, ikke disse brettede papir arkene blandt annet.

Har ikke giddet engasjere meg så hardt i kvalitets diskusjonen på Hobby, men den vogna jeg hadde var faktisk ganske bra på de fleste områder.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeTir 7 Okt 2008 - 21:23

J.O

Innvendig skrev jeg "vel stor forskjell" da jeg er noe usikker, mente å huske og ha sett dette på vogner på finn. Men vet ikke helt sikkert. Kvalitet vet jeg ikke noe om innvendig, har heller ikke sagt noe om det. Jeg skal heller ikke ta noen diskusjon på dette, sa bare det jeg mente og trodde om de tidligere vognene. -og dette med "slissa" man drar teltet gjennom har jeg fra selveste RS'en her inne...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeTir 7 Okt 2008 - 21:44

Thomas skrev:
J.O

Innvendig skrev jeg "vel stor forskjell" da jeg er noe usikker, mente å huske og ha sett dette på vogner på finn. Men vet ikke helt sikkert. Kvalitet vet jeg ikke noe om innvendig, har heller ikke sagt noe om det. Jeg skal heller ikke ta noen diskusjon på dette, sa bare det jeg mente og trodde om de tidligere vognene. -og dette med "slissa" man drar teltet gjennom har jeg fra selveste RS'en her inne...

Ikke meningen å lage diskusjon her heller. Bare bidra med det jeg veit. Er ikke mine meninger.
Som sagt, lite forandring inni da den nye fronten kom. Tror at køyene ble 5cm smalere da og veggen melom dobbelseng/barnerom ble flyttet litt fremover. Ble bedreplass der bak da.

Det med slissa har jeg ikke erfart eller hørt om, men det er mulig for det.
Min vogn sprakk i aluplaten utvendig over døra i begge hjørnene. Dette var avgjørende for at jeg valgte å bytte den.
Har som sagt sett en eller to av "gamletypen" med tre køyer, men de er nok skjeldne ja.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
9na
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 101
Localisation : Buskerud
Registration date : 20.08.2008

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeTir 7 Okt 2008 - 21:44

Diddl & Diddlina skrev:
650 KFU med trippelkøye bakerst...
Finnes det på vogner fra rundt år 2000-2003??

Har sett både 2002 og 2003 mod med denne løsningen, men ikke noe eldre enn det. Men det kan jo finnes selv om det ikke har vært til salgs mens jeg letet etter vogn Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeTir 7 Okt 2008 - 22:58

J.O og Thomas: Alltid greit å høre både fordeler og ulemper Wink
Det at det blei litt større plass bak etter 2003 har vi også hørt...

9na: Greit å vite at nokon har sett "gamle" vogner med trippelkøye. Føles som å leite etter nål i en høystakk til tider Rolling Eyes
Vi har heldigvis god tid enda, da vi ikkje "trenger" vogn før i mai/juni neste år Smile
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeTir 7 Okt 2008 - 23:51

Jeg fikk nok solgt min nettop p.g.a. trippelkøye, kjøper ville gjerne kjøpe på senvinteren/våren, men turde ikke ta sjansen på at den fortsatt var til salgs hos meg/innbytteplassen. Han hadde fulgt med på "trippel-KFU-markedet" en stund, er ett stykke i mellom de.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitimeOns 8 Okt 2008 - 7:25

Remi skrev:
Jeg fikk nok solgt min nettop p.g.a. trippelkøye, kjøper ville gjerne kjøpe på senvinteren/våren, men turde ikke ta sjansen på at den fortsatt var til salgs hos meg/innbytteplassen. Han hadde fulgt med på "trippel-KFU-markedet" en stund, er ett stykke i mellom de.

Den trur eg på.
Vi har kikka ei stund vi også. Dei vognene med trippelkøye med en OK pris selges ganske fort, medan dei som legger seg litt høgt i pris blir liggande...

Vi tenker å kjøpe no når det ikkje er høgsesong vi også. Er litt redd det blir "første mann til mølla" og mulig bomkjøp vist vi først kjøper til våren. Budrunde på vogn er uaktuelt for vår del.!
Til Toppen Go down
Sponsored content





650, passer den til stor familie? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
650, passer den til stor familie?
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» A-mål som nesten passer
» passer 175/65-13 på en 650 hobby?
» Lurer på å kjøpe hobby familie vogn 720 kfu rundt 2012 -2015
» Stor vektforskjell
» Hvor stor tv i 650 KFU??

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: