CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt

Go down 
+5
enuR
ziri
Remi
Ronny
campist
9 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 22:24

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt 263537
I vårt nymonterte Isabella Villa er gulvet uisolert - fordi jeg ikke tenkte tanken da vi fikk laget gulvet(...). Gulvet står på en annen platting. Vi har kjøpt Comfort Carpet til å legge på som isolasjonsteppe under et Bolon Stocholm teppe.

Siden vi er litt dagdrømmere har vi jo tenkt å ha litt ulike ting å sitte på inne i teltet. Så kommer spørsmålet om jordslag og elendighet. Vi tenkte å prøve en liten skinnsofa uten eksponert treverk, og håper det går an å tørke av den.
Men hva med andre ting? Gardiner burde kanskje fjernes i periodene det ikke er i bruk om vinteren?
Hva med lamper? Er det greit å bruke lamper med dobbeltisolering eller må det spesiallamper til?

Teltet har jo overbygd tak på tre sider, det burde borge for at det er mulig å ha et par ventiler litt åpent - noen som har erfaringer med å om det er nok til å redusere faren for jordslag?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 22:26

campist skrev:
Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt 263537
I vårt nymonterte Isabella Villa er gulvet uisolert - fordi jeg ikke tenkte tanken da vi fikk laget gulvet(...). Gulvet står på en annen platting. Vi har kjøpt Comfort Carpet til å legge på som isolasjonsteppe under et Bolon Stocholm teppe.

Siden vi er litt dagdrømmere har vi jo tenkt å ha litt ulike ting å sitte på inne i teltet. Så kommer spørsmålet om jordslag og elendighet. Vi tenkte å prøve en liten skinnsofa uten eksponert treverk, og håper det går an å tørke av den.
Men hva med andre ting? Gardiner burde kanskje fjernes i periodene det ikke er i bruk om vinteren?
Hva med lamper? Er det greit å bruke lamper med dobbeltisolering eller må det spesiallamper til?

Teltet har jo overbygd tak på tre sider, det burde borge for at det er mulig å ha et par ventiler litt åpent - noen som har erfaringer med å om det er nok til å redusere faren for jordslag?

Blir ikke jordslag om vinteren i et telt, det er perodevis for kaldt til det...... men hadde vært mer skeptisk til vår og høst da......
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 22:31

Poenget er at det står ute hele året, med skiftende vær. I tillegg blir det jo varmet opp, kjølt ned, varmet opp, kjølt ned...
...men ingenting er bedre enn minst mulig problemer.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 22:32

campist skrev:
Poenget er at det står ute hele året, med skiftende vær. I tillegg blir det jo varmet opp, kjølt ned, varmet opp, kjølt ned...
...men ingenting er bedre enn minst mulig problemer.


vår og høst, er jeg skeptisk til i så henseende......
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 23:10

det burde kanskje være en fuktsperre i gulvet?.
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeTor 6 Nov 2008 - 23:38

Ronny skrev:
det burde kanskje være en fuktsperre i gulvet?.
Liten nytte med fuktsperre uten isolasjon, i alle fall i tradisjonell betydning.
Til Toppen Go down
ziri
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
ziri


Female
Antall Innlegg : 224
Age : 62
Localisation : Askim/Sommarvik
Registration date : 21.10.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 8:15

Vegard skrev:
campist skrev:
Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt 263537
I vårt nymonterte Isabella Villa er gulvet uisolert - fordi jeg ikke tenkte tanken da vi fikk laget gulvet(...). Gulvet står på en annen platting. Vi har kjøpt Comfort Carpet til å legge på som isolasjonsteppe under et Bolon Stocholm teppe.

Siden vi er litt dagdrømmere har vi jo tenkt å ha litt ulike ting å sitte på inne i teltet. Så kommer spørsmålet om jordslag og elendighet. Vi tenkte å prøve en liten skinnsofa uten eksponert treverk, og håper det går an å tørke av den.
Men hva med andre ting? Gardiner burde kanskje fjernes i periodene det ikke er i bruk om vinteren?
Hva med lamper? Er det greit å bruke lamper med dobbeltisolering eller må det spesiallamper til?

Teltet har jo overbygd tak på tre sider, det burde borge for at det er mulig å ha et par ventiler litt åpent - noen som har erfaringer med å om det er nok til å redusere faren for jordslag?

Blir ikke jordslag om vinteren i et telt, det er perodevis for kaldt til det...... men hadde vært mer skeptisk til vår og høst da......

Anbefaler deg absolutt å fjerne gardiner!!! (erfaring)
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 14:57

Ronny skrev:
det burde kanskje være en fuktsperre i gulvet?.
Jeg tenkte kanskje Comfort Carpet til Isabella gjorde den jobben? Både isolere en ørliten smule og sperre fukta ute nedenfra. I alle fall begrense den deri fra
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 15:01

Takk Ziri,
...jeg tror vi skal høre på deg...
Kan jeg spørre hva dere har i teltet og hvordan det går med det?
Kunne vært morsomt å sett noen bilder av det
Vi har nå endelig fått vårt helt ferdig montert, men får ikke brukt det før neste helg (monterte vogna innat i formiddag - trodde aldri jeg skulle like å ha vogna en time unna, men det er egentlig genialt)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
ziri
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
ziri


Female
Antall Innlegg : 224
Age : 62
Localisation : Askim/Sommarvik
Registration date : 21.10.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 16:54

campist skrev:
Takk Ziri,
...jeg tror vi skal høre på deg...
Kan jeg spørre hva dere har i teltet og hvordan det går med det?
Kunne vært morsomt å sett noen bilder av det
Vi har nå endelig fått vårt helt ferdig montert, men får ikke brukt det før neste helg (monterte vogna innat i formiddag - trodde aldri jeg skulle like å ha vogna en time unna, men det er egentlig genialt)
Hei, kommer bilder etterhvert...når brukerstøtte er på plass...
Vi har hatt det største StandBy-teltet i halvannet år nå og har gjort følgende erfaringer: alt av stoff, det være seg gardiner, puter, madrasser må innomhus. Vi ser også at stengene i taket lekker litt rust på innertaket men det er kun synlig for et kritisk øye. Ellers har det meste av tre klart seg bra og skinnstolene har bare kost seg. Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt 95882
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 17:37

ziri,
dette lover bra. Jeg gleder meg til vi får vårt i orden innvendig, men må jobbe denne helga...

Men rust? Er det ikke aluminium i stengene?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
ziri
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
ziri


Female
Antall Innlegg : 224
Age : 62
Localisation : Askim/Sommarvik
Registration date : 21.10.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 18:26

Skal sjekke det med stengene..
Glemte å si at jordslaget/anslaget mot våre gardiner kom i februar/mars da vi vel egentlig trodde at alt hadde gått bra gjennom høst og vinter.
Vi har brukt teltet litt på vinteren og har veldig god innetemperatur med hjelp av to gassovner i hver sin ende. D.v.s. jeg har på fleecejakke og gubben T-skjorte...men sånn er det vel om sommeren også flower
Til Toppen Go down
enuR

enuR


Male
Antall Innlegg : 12
Age : 59
Localisation : Askim/Sommarvik
Registration date : 26.10.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 18:35

Hei og hopp.
Det kan ikke ruste, stengene er av aluminium, og de er festet sammen med syrefaste skruer.
Hva ho har sett vet jeg ikke, men rust er det ikke.
Til Toppen Go down
ziri
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
ziri


Female
Antall Innlegg : 224
Age : 62
Localisation : Askim/Sommarvik
Registration date : 21.10.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 18:37

jammen...det er noen flekker der..okke som!
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 18:58

ziri skrev:
jammen...det er noen flekker der..okke som!

...jeg tror deg, jeg! Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
ziri
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
ziri


Female
Antall Innlegg : 224
Age : 62
Localisation : Askim/Sommarvik
Registration date : 21.10.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 19:01

sjænk ju..men det er bagateller. cheers
Til Toppen Go down
enuR

enuR


Male
Antall Innlegg : 12
Age : 59
Localisation : Askim/Sommarvik
Registration date : 26.10.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 19:10

Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 19:41

Flott!
Jeg ser deres telt er ganske forskjellig fra Villa. "hvor er bakveggen"..?
Jeg ser at det er sikkert lettere å komme inntil enn Villa-en vår. Fordi vi må være 8-10 centimeter fra teltveggen. Stilig med gulvbelegg, vi nøyer oss med Bolon-teppe. Hvordan går det med treverket i vinterehalvåret - ikke noe problem?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
enuR

enuR


Male
Antall Innlegg : 12
Age : 59
Localisation : Askim/Sommarvik
Registration date : 26.10.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 19:49

Det er en sluse inn til vogns, denne er 480 cm lang og 60 cm bred. Det vil si at når vi kobler vogna i fra så trekker vi slusa vekk. Dette vil si at vi har 60 cm og sjonglere vogna på når vi skal ha den på plass.
Det er også med en vegg som kan settes inn når vogna fjernes.
Det ligger 3 cm isolasjon mellom platting og belegg og det gir et lunere gulv når det er kaldt ute.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 20:07

Da skal jeg være litt misunnelig på de 60 centimetrene. Villa-en vår krever trening for å få den ordentlig inntil i riktig avstand på 8-10 centimeter. Åpningen til døra vår er ikke stort over en meter.
Det må være en jobb for spesielt interesserte om de ikke har en mover. Eller for skikkelige presisjonsryggere...

Hva slags materiale er det du har til isolasjon? Vi prøver med det comfort carpet til Isabella først, men kan hende vi må ha noe mer etterhvert.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
enuR

enuR


Male
Antall Innlegg : 12
Age : 59
Localisation : Askim/Sommarvik
Registration date : 26.10.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 20:10

Ja, men da får en jo litt trening....
Gulvet er isoler med 3 cm styrofoam (tror det skrives sånn). Det er en isopor, men en del mer kompakt og blå. over den har jeg 6 mm huntonittplater.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 20:13

...ja, ingen tvil om at du ville fått bra ryggetrening, men det kan hende det hadde gått med noen vinduer under treningsforsøkene. Jeg var nære ved å trykke på selv med fjernkontrollen i dag... Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt 897742
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 20:15

Campist

Om du syns det er vanskelig å komme skikkelig på plass, kan du jo evt bruke vognruller. Er jo vanlig å bruke i kombinasjon med spikertelt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeFre 7 Nov 2008 - 20:31

J.O. skrev:
Campist

Om du syns det er vanskelig å komme skikkelig på plass, kan du jo evt bruke vognruller. Er jo vanlig å bruke i kombinasjon med spikertelt.

Takk for det. jeg har tenkt på det selv, men nå har jeg prøvd bare en gang. Og det i kaldt regn og snø som bare ventet på å lave ned noen timer før jeg skulle være på jobb. Vil gi det en sjanse eller to til.

Problemet mitt i dag er at jeg har overtatt en plass som andre har hatt med en helt annen vognstørrelse og til et helt annet fortelt. Derfor tror jeg det meste vil gå bedre om jeg lager en kjørevei av 6" plank . Fordi jeg har lange planker på den ene sida og kun en mindre på motsatt side, så vriv vogna seg litt mens jeg kjører den inn med moveren. Hadde brede plank vært lagt ned i riktig høyde, ville alt blitt lettere.
Men hva koster en slik vognrulle?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
karmøy




Antall Innlegg : 8
Registration date : 07.11.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeLør 8 Nov 2008 - 2:21

Når det gjelder jordslag så hjelper det mye å legge skikkelig plast i gulvet så fukt ikke får trenge opp fra undersiden. + god ventilasjon / luftsirkulering inne i teltet ( anbefaler å bruke samme plast som blir lagt på gulvet inne i hus, da den er "aldringsbestandig" . Vanlig billig pressening er ikke tett nok og blir dårligere med tiden.)

Har selv standby 2000 med flytende gulv av 5cm isopor, bygningsplast,huntonitt plater og med laminat på toppen .
En løsning for å få dette til er å løsne teltet fra plattingen og løfte dette opp 10-15 cm. og lag en ramme av 2*4 impr.plank som du senker rammen på teltet ned på igjen. ( Litt arbeid men med noen hjelpende hender og godt humør tjener du på dette i det lange løp.

En annen løsning er å legge asfaltplater på gulvet +plast og laminat oppå ,så får du ett delvis isolert gulv som bare bygger 2-3cm opp . Har gjort dette i en bod og det fungerer veldig bra.
Bare husk å bruke laminat med MDF kjerne, ikke den biligste som har kjerne av spon for den sveller ved fukt.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeLør 8 Nov 2008 - 9:25

Tror bygningsplasten under de isolerende teppet høres lurt ut. Lurt høres det andre ut også, men jeg er forsynt med mye jobbing akkurat nå(selv om jeg ikke monterte teltet selv)
Villa-teltet er nok ikke så enkelt å løfte rett opp, fordi det har ingen grunn ramme. Det er det 10 centimeter høye gulvet som er ramma, på sett og vis. Egentlig mest irriterende akkurat nå at jeg ikke tenkte på å legge inn skikkelig isolasjon under denne ramma, da hadde jo de fleste problemer vært løst. Nå må jeg ha heisekran for å løfte hele driten...

...men hva heter den gulvplasten?Vet du det?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
karmøy




Antall Innlegg : 8
Registration date : 07.11.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeLør 8 Nov 2008 - 16:22

Hva gulvplasten heter kommer jeg ikke på i farten, men bare snakk med en trelast foretning så hjelper de deg Smile
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeLør 8 Nov 2008 - 16:26

er det fuktsperre dere tenker på?? navnet på plasten altså
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeLør 8 Nov 2008 - 17:32

en liten anbefaling til
jeg synes det er best med vanlig gulvbelegg inni teltet, da det er litt mykere å gå på, og alle er stort sett diffusjonstette, og de tåler vann
tenker da på sko og klær, for laminat har en tendens til å ikke være spesielt begeistret for vann
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeLør 8 Nov 2008 - 17:48

Harald skrev:
er det fuktsperre dere tenker på?? navnet på plasten altså

Så enkelt kan det sies! Det høres jo ut som det riktige...
Cool

...og til Jan,
Takk for ideen din. Det er sikkert best med gulvbelegg, men vi har fått det for oss at vi skal være mest mulig på camping og ikke prøve å lage en hytte ut av de. (ikke noe galt i det, men det har noe med følelsen å gjøre)Derfor har vi allerede kjøpt et Bolon Stocholm teppe. Vi bruker et tilsvarende på sommeren under markisa, og tror det passer ganske bra inne i teltet.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeLør 8 Nov 2008 - 19:15

campist skrev:
Harald skrev:
er det fuktsperre dere tenker på?? navnet på plasten altså

Så enkelt kan det sies! Det høres jo ut som det riktige...
Cool

...og til Jan,
Takk for ideen din. Det er sikkert best med gulvbelegg, men vi har fått det for oss at vi skal være mest mulig på camping og ikke prøve å lage en hytte ut av de. (ikke noe galt i det, men det har noe med følelsen å gjøre)Derfor har vi allerede kjøpt et Bolon Stocholm teppe. Vi bruker et tilsvarende på sommeren under markisa, og tror det passer ganske bra inne i teltet.
samme tanke som meg da, men med et gulvbelegg så sparer man seg for mye plunder med tanke på vann og rengjøring, da det er et gulv man ikke trenger å være redd for
og i tillegg så tåler det nesten hva som helst
vi har brukt det i forteltet med stor suksess, og kommer til å fortsette med det
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeLør 8 Nov 2008 - 21:05

...men jeg har alt kjøpt det andre teppet. Det er jo et vevd plastteppe og rimelig god kvalitet. Og det tåler både vann, høyttrykk og såpe.
..men kanskje neste gang
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 17:17

Hva med det elektriske? Ledningen inn til vogna er gummi 3x2,5mm, jeg kjøpte i dag en 3x1,5 til å ha fra vogna og inn i forteltet. Begge ledningene er godkjent for utebruk, og jeg regner med at det ikke er noe godt poeng å ha 2,5 mm inn i forteltet når det bare er lys som skal forsynes med strøm?
(ledningen er bare 5 meter så det blir ingen kveil)

Hva med lamper, er det noe spesielt å tenke på ut over at de må være jordet/dobbeltisolert?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 20:16

Er det ingen som har greie på dette?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 20:29

campist skrev:
Hva med det elektriske? Ledningen inn til vogna er gummi 3x2,5mm, jeg kjøpte i dag en 3x1,5 til å ha fra vogna og inn i forteltet. Begge ledningene er godkjent for utebruk, og jeg regner med at det ikke er noe godt poeng å ha 2,5 mm inn i forteltet når det bare er lys som skal forsynes med strøm?
(ledningen er bare 5 meter så det blir ingen kveil)

Hva med lamper, er det noe spesielt å tenke på ut over at de må være jordet/dobbeltisolert?

Campist

ikke noe problem det, så lenge kablen går via en 10A sikring i vogna, noe det gjør dersom du tar strøm fra en kontakt i vognsiden, men tar du den fra en sånn plugg bak på tilkoblingskontakten, eller fra ei tilkobling før vogna, er jo saken annerledes......
Til Toppen Go down
Sponsored content





Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Empty
PosteTema: Re: Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt   Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Erfaringer med møbler (...og sånt) i telt
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Tips vinterlagring av bobil
» Husvagn Svenson telt (HS telt)
» penta telt eller annet telt med 3,5 m dybde eller mer ønskes
» Standby telt
» Oppsett av telt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: