CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvor gammel Bjølseth er greit?

Go down 
+15
Espen V
Rashid
Black Betty
Jan
Remi
Larsen
Ronny
Harald
kbanto
Polar 680
Sten Rune
Jan Ole
Lars Egil
Johnny
Lirl
19 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 10:41

Ronny.

Du er inne på noe vesentlig her nå.Gammeldagse og tidskrevende arbeidsmetoder,parret med dyre komponenter og materialer,gjorde at det ble dårlig butikk.Ingen vogner ble brukt så lang tid på å ferdigstille som en Bjølseth-vogn.

Som før nevnt,har jo Polar innrømmet for meg at de ikke kan lage vognene på samme vis de lagde min 520 fra '88.Billig plast,har erstattet solid treverk i oppheng og bærende konstruksjoner.Før hadde Kabe f.eks. metallkraner i solid utførelse,nå er det plast som gjelder.Synes faktisk Cabby fremstår som det mest solide produktet hva interiør gjelder,i dag.

Men vil ha bort Dethleffs-wannabe interiøret neste år på Cabby.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 10:49

Ronny skrev:
Har vel vært en av dem som har erta bjølle eiere her, men syns jo at det er synd at norsk campingvogn produksjon er historie..Går det an å lage high end campingvogner i sverige går det an i norge og..kanskje noe av grunnen til konkursen var at bjølle bygde vognene på samme dyre måte som på 90 tallet? mens kabe mfl bygger billigere og lettere? bare synser nå..Hadde jo vært kult om det hadde blitt stabla på beina en ny fabrikant her hjemme...navnet skal de få gratis av meg,Caranor..(mulig de må forhandle litt med en viss forhandler i bodø om rettigheter til navnet her Very Happy .

jeg tror ikke problemet ligger akkurat der du nevner, for på 05 modellen, skulle de ta tak i netopp dette.... mye bra ble gjort, men samtidig noen feil.... de leide inn noen designere, som bla var hjernene bak det grå gulvbelegget.... markedet ville ikke ha dette, jeg var selv i dialog for å få bytta dette ut.... de kjørte inn noen mer minimalistiske innslag på puter etc, som markedet ikke ville ha..... markedet ville ha de putene Harald har nå (07)..... disse elementene gjorde at en del trofaste bjølle-kjøpere, satte seg på gjerdet, og venta, eller kjøpte feks Kabe...

og du, en Kabe, er forholdsvis tyngre enn Bjølle.... sammelikn vektene feks på Kabe 780, og Bjølle 790, men husk at den Kabe'n bare er 720...

og her ligger og et moment som spillte i mot Bjølle.... Folk sammenliknet priser, på nettopp Bjølle og Kabe.... Bjølle syntes da å være noe dyrere..... men da glemte en jo rett og slett, at Kabe'n ikke er 10 cm mindre, men 70 cm mindre.... det er jo ikke noe problem og bygge mindre vogner, billigere..... men taktikken var jo genial, for kundene som står med prislista, sammenliknet jo prisene på feks Cabby 800, Kabe 780, og Bjølle 790...... Kabe og cabby faker jo begge med målene... men dette tenkte ikke kundene over....
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 10:49

Bare synd at kompetansen på vogn bygging forsvant når eks bjølle arbeidere fant seg annet arbeid, og at produksjons maskinene ble solgt til polen..hardt å starte med bare nye folk og maskiner..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 10:52

Vegard skrev:
Ronny skrev:
Har vel vært en av dem som har erta bjølle eiere her, men syns jo at det er synd at norsk campingvogn produksjon er historie..Går det an å lage high end campingvogner i sverige går det an i norge og..kanskje noe av grunnen til konkursen var at bjølle bygde vognene på samme dyre måte som på 90 tallet? mens kabe mfl bygger billigere og lettere? bare synser nå..Hadde jo vært kult om det hadde blitt stabla på beina en ny fabrikant her hjemme...navnet skal de få gratis av meg,Caranor..(mulig de må forhandle litt med en viss forhandler i bodø om rettigheter til navnet her Very Happy .

jeg tror ikke problemet ligger akkurat der du nevner, for på 05 modellen, skulle de ta tak i netopp dette.... mye bra ble gjort, men samtidig noen feil.... de leide inn noen designere, som bla var hjernene bak det grå gulvbelegget.... markedet ville ikke ha dette, jeg var selv i dialog for å få bytta dette ut.... de kjørte inn noen mer minimalistiske innslag på puter etc, som markedet ikke ville ha..... markedet ville ha de putene Harald har nå (07)..... disse elementene gjorde at en del trofaste bjølle-kjøpere, satte seg på gjerdet, og venta, eller kjøpte feks Kabe...

og du, en Kabe, er forholdsvis tyngre enn Bjølle.... sammelikn vektene feks på Kabe 780, og Bjølle 790, men husk at den Kabe'n bare er 720...

og her ligger og et moment som spillte i mot Bjølle.... Folk sammenliknet priser, på nettopp Bjølle og Kabe.... Bjølle syntes da å være noe dyrere..... men da glemte en jo rett og slett, at Kabe'n ikke er 10 cm mindre, men 70 cm mindre.... det er jo ikke noe problem og bygge mindre vogner, billigere..... men taktikken var jo genial, for kundene som står med prislista, sammenliknet jo prisene på feks Cabby 800, Kabe 780, og Bjølle 790...... Kabe og cabby faker jo begge med målene... men dette tenkte ikke kundene over....

Kan jo så være at jeg tar feil, synsa jo bare om dette..men noe skjedde jo som gjorde at bedriften ikke fikk til å selge nok produkter til nok høy pris..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 10:52

Ronny.

Av meget sikre kilder har jeg hørt at produksjonsutstyret var meget slitt,og sang på siste verset,så store investeringer hadde måttet blitt gjort om fremtidens krav til moderne vognbygging,skulle ha blitt ivaretatt.
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 10:53

ARVE skrev:
Rashid skrev:
ARVE skrev:
Rashid.

Jeg kjøpte leilighet i '06,med bl.a. nyoppussa bad.ALT måtte rives igjen ,da polakkene hadde fuska i faget,og varmekabla lå og fløt på et lag av vann,på ei matte beregnet for parkett/laminat.Så kom f.... meg ikke med noen polakkvogn til meg asså !!!! Evil or Very Mad Laughing

Høres ut som du skriver om vogna til Larsen? Men den var jo norsk da. affraid affraid affraid affraid affraid affraid

afro

Rashid.

Her snakker vi om badet som unge herr Akbar dyrt og hellig lovet at det var garantier på,og hvor han hadde lagt sjela si i oppussinga av badet sitt,noen måneder før vi kjøpte kåken.Hadde papirer og greier.

Det viste seg at det eneste han hadde av papirer,var prislappen fra Maxbo,hvor han hadde kjøpt veggfliser,som ble lagt på gulvet,og så videre.

Kosta vår pakistanske "venn" 70.000,- å rette opp miseren.Og polakker tror jeg neppe han hyrer inn noe mer.Hehe.

Skal og sies at vi bodde i leiligheten under der vi bor nå,i 16 år,og hadde kjent den herren siden han var guttevalp.Så han kødda ikke med meg,for å si det sånn.Hadde noen turer opp til dem da vi bodde i kåken under,hvor jeg klaga på ekstremt mye bråk.100 pakistanere under ramadan,er ikke å spøke med.Men det er ikke jeg heller.Og det visste han !!!Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil


Her inne kan vist lese de meste!!!!
En Mullah som klager på leven under Ramadan? UHØRT!!
afro
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 10:53

Ronny skrev:
Bare synd at kompetansen på vogn bygging forsvant når eks bjølle arbeidere fant seg annet arbeid, og at produksjons maskinene ble solgt til polen..hardt å starte med bare nye folk og maskiner..

jeg tror ikke bare det er hart, jeg tror det er totalt dødfødt...... for å bygge en Nordisk Hobby, tror ikke jeg er noen suksess.... all erfaringen er og vekk......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 10:57

Ronny skrev:
Vegard skrev:
Ronny skrev:
Har vel vært en av dem som har erta bjølle eiere her, men syns jo at det er synd at norsk campingvogn produksjon er historie..Går det an å lage high end campingvogner i sverige går det an i norge og..kanskje noe av grunnen til konkursen var at bjølle bygde vognene på samme dyre måte som på 90 tallet? mens kabe mfl bygger billigere og lettere? bare synser nå..Hadde jo vært kult om det hadde blitt stabla på beina en ny fabrikant her hjemme...navnet skal de få gratis av meg,Caranor..(mulig de må forhandle litt med en viss forhandler i bodø om rettigheter til navnet her Very Happy .

jeg tror ikke problemet ligger akkurat der du nevner, for på 05 modellen, skulle de ta tak i netopp dette.... mye bra ble gjort, men samtidig noen feil.... de leide inn noen designere, som bla var hjernene bak det grå gulvbelegget.... markedet ville ikke ha dette, jeg var selv i dialog for å få bytta dette ut.... de kjørte inn noen mer minimalistiske innslag på puter etc, som markedet ikke ville ha..... markedet ville ha de putene Harald har nå (07)..... disse elementene gjorde at en del trofaste bjølle-kjøpere, satte seg på gjerdet, og venta, eller kjøpte feks Kabe...

og du, en Kabe, er forholdsvis tyngre enn Bjølle.... sammelikn vektene feks på Kabe 780, og Bjølle 790, men husk at den Kabe'n bare er 720...

og her ligger og et moment som spillte i mot Bjølle.... Folk sammenliknet priser, på nettopp Bjølle og Kabe.... Bjølle syntes da å være noe dyrere..... men da glemte en jo rett og slett, at Kabe'n ikke er 10 cm mindre, men 70 cm mindre.... det er jo ikke noe problem og bygge mindre vogner, billigere..... men taktikken var jo genial, for kundene som står med prislista, sammenliknet jo prisene på feks Cabby 800, Kabe 780, og Bjølle 790...... Kabe og cabby faker jo begge med målene... men dette tenkte ikke kundene over....

Kan jo så være at jeg tar feil, synsa jo bare om dette..men noe skjedde jo som gjorde at bedriften ikke fikk til å selge nok produkter til nok høy pris..

Helt klart..... konkurrentene har jo lykkes med sin strategi, samtidig som de selv sleit med for mye tidsbruk pr vogn, og feislåtte invisteringer i noe design-greier..... og da er det ikke lett.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 10:58

ARVE skrev:
Ronny.

Av meget sikre kilder har jeg hørt at produksjonsutstyret var meget slitt,og sang på siste verset,så store investeringer hadde måttet blitt gjort om fremtidens krav til moderne vognbygging,skulle ha blitt ivaretatt.

Tror du kan ha rett, pressa var imidlertid rimelig ny da vi var på fabrikken der, den ble jo kjørt til Polen og da......


Sist endret av Vegard den Lør 29 Nov 2008 - 10:59, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 10:59

Rashid skrev:
ARVE skrev:
Rashid skrev:
ARVE skrev:
Rashid.

Jeg kjøpte leilighet i '06,med bl.a. nyoppussa bad.ALT måtte rives igjen ,da polakkene hadde fuska i faget,og varmekabla lå og fløt på et lag av vann,på ei matte beregnet for parkett/laminat.Så kom f.... meg ikke med noen polakkvogn til meg asså !!!! Evil or Very Mad Laughing

Høres ut som du skriver om vogna til Larsen? Men den var jo norsk da. affraid affraid affraid affraid affraid affraid

afro

Rashid.

Her snakker vi om badet som unge herr Akbar dyrt og hellig lovet at det var garantier på,og hvor han hadde lagt sjela si i oppussinga av badet sitt,noen måneder før vi kjøpte kåken.Hadde papirer og greier.

Det viste seg at det eneste han hadde av papirer,var prislappen fra Maxbo,hvor han hadde kjøpt veggfliser,som ble lagt på gulvet,og så videre.

Kosta vår pakistanske "venn" 70.000,- å rette opp miseren.Og polakker tror jeg neppe han hyrer inn noe mer.Hehe.

Skal og sies at vi bodde i leiligheten under der vi bor nå,i 16 år,og hadde kjent den herren siden han var guttevalp.Så han kødda ikke med meg,for å si det sånn.Hadde noen turer opp til dem da vi bodde i kåken under,hvor jeg klaga på ekstremt mye bråk.100 pakistanere under ramadan,er ikke å spøke med.Men det er ikke jeg heller.Og det visste han !!!Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil


Her inne kan vist lese de meste!!!!
En Mullah som klager på leven under Ramadan? UHØRT!!
afro

Rashid.

Jepp,en vantro Mullah dette !!! cheers cheers
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 11:01

Vegard skrev:
ARVE skrev:
Ronny.

Av meget sikre kilder har jeg hørt at produksjonsutstyret var meget slitt,og sang på siste verset,så store investeringer hadde måttet blitt gjort om fremtidens krav til moderne vognbygging,skulle ha blitt ivaretatt.

Tror du kan ha rett, pressa var imidlertid rimelig ny da vi var på fabrikken der, den ble jo kjørt til Polen og da......

Vegard.

Hørte at de som jobba der slet med dårlig utstyr,og at det var tidkrevende å få til effektiv vognbygging mye p.g.a. dette.Husker ikke spesifikt hvilke deler av utstyret det gjaldt,men det var av vesenlig art,for produksjonen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 11:02

ARVE skrev:
Rashid skrev:
ARVE skrev:
Rashid skrev:
ARVE skrev:
Rashid.

Jeg kjøpte leilighet i '06,med bl.a. nyoppussa bad.ALT måtte rives igjen ,da polakkene hadde fuska i faget,og varmekabla lå og fløt på et lag av vann,på ei matte beregnet for parkett/laminat.Så kom f.... meg ikke med noen polakkvogn til meg asså !!!! Evil or Very Mad Laughing

Høres ut som du skriver om vogna til Larsen? Men den var jo norsk da. affraid affraid affraid affraid affraid affraid

afro

Rashid.

Her snakker vi om badet som unge herr Akbar dyrt og hellig lovet at det var garantier på,og hvor han hadde lagt sjela si i oppussinga av badet sitt,noen måneder før vi kjøpte kåken.Hadde papirer og greier.

Det viste seg at det eneste han hadde av papirer,var prislappen fra Maxbo,hvor han hadde kjøpt veggfliser,som ble lagt på gulvet,og så videre.

Kosta vår pakistanske "venn" 70.000,- å rette opp miseren.Og polakker tror jeg neppe han hyrer inn noe mer.Hehe.

Skal og sies at vi bodde i leiligheten under der vi bor nå,i 16 år,og hadde kjent den herren siden han var guttevalp.Så han kødda ikke med meg,for å si det sånn.Hadde noen turer opp til dem da vi bodde i kåken under,hvor jeg klaga på ekstremt mye bråk.100 pakistanere under ramadan,er ikke å spøke med.Men det er ikke jeg heller.Og det visste han !!!Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil


Her inne kan vist lese de meste!!!!
En Mullah som klager på leven under Ramadan? UHØRT!!
afro

Rashid.

Jepp,en vantro Mullah dette !!! cheers cheers

Vantro???????

Ha'kke du klokke-tro på flotte damer, dyre biler, Bjøller, Pinnekjøtt og Hugh Hefner da???????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 11:03

Vegard.

Jepp,og er derfor vantro i følge våre nye landsmenn !!! Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 11:03

ARVE skrev:
Vegard skrev:
ARVE skrev:
Ronny.

Av meget sikre kilder har jeg hørt at produksjonsutstyret var meget slitt,og sang på siste verset,så store investeringer hadde måttet blitt gjort om fremtidens krav til moderne vognbygging,skulle ha blitt ivaretatt.

Tror du kan ha rett, pressa var imidlertid rimelig ny da vi var på fabrikken der, den ble jo kjørt til Polen og da......

Vegard.

Hørte at de som jobba der slet med dårlig utstyr,og at det var tidkrevende å få til effektiv vognbygging mye p.g.a. dette.Husker ikke spesifikt hvilke deler av utstyret det gjaldt,men det var av vesenlig art,for produksjonen.

Arve

sikkert rett..... jeg bare husker da vi var der, så var de stolte av den nye store pressa.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 11:25

Vegard.

Ok,godt å høre at ikke alt var elendighet da.
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 11:29

ARVE skrev:
Vegard.

Jepp,og er derfor vantro i følge våre nye landsmenn !!! Very Happy

Hjelp, en vantro Mullah!! Hvor er Lena Larsen???

Har gått over til pinnekjøtt av Halalslakta sau vi. Måltidet har fått en ny åndelig dimensjon over seg etter at akevitten i tillegg ble skifta ut til fordel for karsk.

afro
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 11:30

Vegard skrev:
ARVE skrev:
Vegard skrev:
ARVE skrev:
Ronny.

Av meget sikre kilder har jeg hørt at produksjonsutstyret var meget slitt,og sang på siste verset,så store investeringer hadde måttet blitt gjort om fremtidens krav til moderne vognbygging,skulle ha blitt ivaretatt.

Tror du kan ha rett, pressa var imidlertid rimelig ny da vi var på fabrikken der, den ble jo kjørt til Polen og da......

Vegard.

Hørte at de som jobba der slet med dårlig utstyr,og at det var tidkrevende å få til effektiv vognbygging mye p.g.a. dette.Husker ikke spesifikt hvilke deler av utstyret det gjaldt,men det var av vesenlig art,for produksjonen.

Arve

sikkert rett..... jeg bare husker da vi var der, så var de stolte av den nye store pressa.....

Var det den de pressa ut vannet med før beisingen tok til?? affraid affraid affraid
afro
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 11:32

Rashid.

Allah har nok holdt av en god plass til deg i det forjettede land.......steinhaugen,Afghanistan !!!! Twisted Evil

Og etter å ha sett videoer hvor de kjekke gutta fra Al Qaida skar huet av gislene sine på internett,føler jeg at halalkjøtt er sterkt oppskrytt.Så litt grisete ut gitt. affraid
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 11:43

ARVE skrev:
Rashid.

Allah har nok holdt av en god plass til deg i det forjettede land.......steinhaugen,Afghanistan !!!! Twisted Evil

Og etter å ha sett videoer hvor de kjekke gutta fra Al Qaida skar huet av gislene sine på internett,føler jeg at halalkjøtt er sterkt oppskrytt.Så litt grisete ut gitt. affraid

Flott der. Et klima som sjøl Bjølla kan stå ute i alle år uten antydning til fuktproblemer. (sjøl etter en miljøvask)

Og før Al Qaida blir kritisert, så må man huske hvem som sto bak finansiering og ikke minst opplæring. Og de kom så desidert ikke fra verken Jømna eller Mekka. Men ei skremmende opplæring har de tydligvis fått. Må være ei videreutvikling fra Nord-Irland hvor gode protestanter og katolikker kasta stein på skolebarna.
afro
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 12:22

Rashid.

Joda,sier som old Satchmo,"What a wonderful world" !!!! What a Face
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 13:14

Hei Lirl
Til bake til start,ei så gammel bjølseth vil jeg ikke anbefale,kjøp deg ei nyer vogn av annet merke til samme pris.(har helst sett at du kjøpte bobil) cheers men om ikke det styr klar disse gammle vognene.

Men samme hva du gjør få full fukttest/kontroll utført av seriøs forhandler(ikke så mange av dem heller)men kanskje du finner en.

Ta gjerne vogna til flere for kontroll da den som selger lett kan lure deg. affraid

Lykke til
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 13:19

Er storfornøyd jeg med Bjølla mi....Hu er dokumentert tørr, hu er varm, eget soverrom til fire. gulvvarme. varmtvann, aldefyr..... Hvis jeg skulle mangle noen ting i den vogna må det hvere stekovn men ingen must akkurat.....
Perfekt vintervogn i mine øyne......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 13:22

Lirl

Nå er vel Dethleffs en som har liten vognerfaring, og som kjenner lite til Bjøller, han er konsekvent ute etter spetakkel og oppfyrig, særlig vedr dette merket.....

det er ingen grunn til å droppe bjølle'n, men som for absolutt alle andre vognkjøp, er fukt-test fra forhandler et must
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 13:25

Tove skrev:
Er storfornøyd jeg med Bjølla mi....Hu er dokumentert tørr, hu er varm, eget soverrom til fire. gulvvarme. varmtvann, aldefyr..... Hvis jeg skulle mangle noen ting i den vogna må det hvere stekovn men ingen must akkurat.....
Perfekt vintervogn i mine øyne......

Tove

det har du grunn til å være..... han der dethleffs er kun ute etter kvalm og bråk.... husker han fra NCC forumet, og åssen han var der, og hva som skjedde...... det vet han selv også..... han fortsetter på samme nivå her, men i noe spakere versjon.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 13:28

Fatter ikke du Vegard at alt som skrives fra en som har bobil og ikke brakke er bare for å provosere.

Du jeg har faktisk Vogn erfaring,men har ikke et så stort behov for å fortelle det i alle innlegg hvor god/dårlig erfaringen min er med dette (som enkelte andre her)Men jeg mener det faktisk styr klar disse gammle vognene.

Men det at jeg ikke er fanatisk i så måte betyr ikke at je kun er her for å fyre opp.
Tror du bør våkne fra din drømme verden om at det kun er Jømna produkt som er noe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 13:32

Vegard skrev:
Tove skrev:
Er storfornøyd jeg med Bjølla mi....Hu er dokumentert tørr, hu er varm, eget soverrom til fire. gulvvarme. varmtvann, aldefyr..... Hvis jeg skulle mangle noen ting i den vogna må det hvere stekovn men ingen must akkurat.....
Perfekt vintervogn i mine øyne......

Tove

det har du grunn til å være..... han der dethleffs er kun ute etter kvalm og bråk.... husker han fra NCC forumet, og åssen han var der, og hva som skjedde...... det vet han selv også..... han fortsetter på samme nivå her, men i noe spakere versjon.....

Vegard

Du er inne på no her....syns heller ikke noen har belegg får å snakke skit om vogna mi så lenge di ikke sitter på egen erfaring...........men så klart kan vel også ting oppstå uannsett alder på vogna uannsett merke...vi snakker hele tiden om hvor viktig det er å få fuktest før vi kjøper og det er jeg helt enig i. Men hvor mange tar denne fuktesten en gang i året bare for eget vellvære...Jeg tror det er mange der ute som rett og slett driter i det....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 13:36

Dethleffs skrev:
Fatter ikke du Vegard at alt som skrives fra en som har bobil og ikke brakke er bare for å provosere.

Du jeg har faktisk Vogn erfaring,men har ikke et så stort behov for å fortelle det i alle innlegg hvor god/dårlig erfaringen min er med dette (som enkelte andre her)Men jeg mener det faktisk styr klar disse gammle vognene.

Men det at jeg ikke er fanatisk i så måte betyr ikke at je kun er her for å fyre opp.
Tror du bør våkne fra din drømme verden om at det kun er Jømna produkt som er noe.

Jeg har aldri sagt at det kun er jømnaprodukter som er noe, men jeg har sagt at jeg ikke ønsker noe annet..... det er en totalt annen ting, og noe du bare skal innse at du ikke har noe med!!!!

om du ikke er her for kun og lage kvalm, så er det kansje på tide du snart viser den siden også..... for så langt, har du ikke vist fram den siden!!!!
Til Toppen Go down
Larsen
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 60
Registration date : 12.03.2008

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 13:41

Forøvrig er det viktig for alle å merke seg at de driver et ganske stort Service verksted på Jømna, og de utbedrer,server og reparerer ALLE merker.

Og siden ingen der har interesse i salgsprosessen rundt en vogn, er de ganske nøytrale også.

Anbefaler iallefall verkstedet varmt, servicesjefen Vidar er iaf hjelpsomheten selv.

L
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 13:44

For å ta opprinnelsen til tråden,er Bjølseth fra midten av 90-tallet gamle vogner,så er mitt svar,at alt som er over 10-15 år gammelt,og ikke fulgt opp,potensielle fuktfeller enten de er lagd på Jømna eller i Tyskland.

Og så håper jeg inderlig at denne Dethleffs kan komme seg ut av "idiotskapet" sitt,og delta på linje med andre hyggelige mennesker her nå.Dette han stadig kommer med av sure oppstøt,tar ingen seriøst lenger,for enhver kan se at han bare er ute etter bråk,og nok finner tilfredsstillelse av å dra opp folk her,så han kan pøse på med mere guffe.

Respekterer at ikke alle har Bjølseth som drømmevogn,og at man kan ha sterke meninger mot dette merket,men når man er hånlig og fordømmende,blir dette for dumt.

Har vært noen sånne personer her før og,og de har vel ikke hatt så stor suksess på sikt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 13:47

Larsen skrev:
Forøvrig er det viktig for alle å merke seg at de driver et ganske stort Service verksted på Jømna, og de utbedrer,server og reparerer ALLE merker.

Og siden ingen der har interesse i salgsprosessen rundt en vogn, er de ganske nøytrale også.

Anbefaler iallefall verkstedet varmt, servicesjefen Vidar er iaf hjelpsomheten selv.

L

Det verkstedet kan som du sier, på det varmeste anbefales alle......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 13:59

Vegard skrev:
Larsen skrev:
Forøvrig er det viktig for alle å merke seg at de driver et ganske stort Service verksted på Jømna, og de utbedrer,server og reparerer ALLE merker.

Og siden ingen der har interesse i salgsprosessen rundt en vogn, er de ganske nøytrale også.

Anbefaler iallefall verkstedet varmt, servicesjefen Vidar er iaf hjelpsomheten selv.

L

Det verkstedet kan som du sier, på det varmeste anbefales alle......


Føyer meg i rekkene her.....Kjempe kjekke folk.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 14:06

Kjære Vegard og Arve

Må jeg da skrive og mene det samme som dere for å bli "seriøs"her inne,
eller går det på antall innlegg Question Razz

Nei jeg kommer aldri til å jatte med bare for å bli en av gutta her inne,det må da tåles at det skrives ting som dere to ikke altid mener er det rette,eller tror dere at dere sitter med fasiten på alt om camping?noen ganger ser det faktisk slik ut.


Å ja jeg har vært eier av CVer før det blei bobil,har da noe erfaringer der
men har ikke det fanatiske forhold til noe merke,håper dere forstår det.
Derfor mener jeg at sååååå gammle vogner/bobiler (får ta med det også da)ikke er noe å samle på.

For det betyr ikke at jeg bare er ute etter å piske stemningen,men dere ser jo av andre innlegg her at dere blir litt piska pga at dere er sååååååå inn i granskauen opptatt av eget merke.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 14:11

Dethleffs skrev:
Kjære Vegard og Arve

Må jeg da skrive og mene det samme som dere for å bli "seriøs"her inne,
eller går det på antall innlegg Question Razz

Nei jeg kommer aldri til å jatte med bare for å bli en av gutta her inne,det må da tåles at det skrives ting som dere to ikke altid mener er det rette,eller tror dere at dere sitter med fasiten på alt om camping?noen ganger ser det faktisk slik ut.


Å ja jeg har vært eier av CVer før det blei bobil,har da noe erfaringer der
men har ikke det fanatiske forhold til noe merke,håper dere forstår det.
Derfor mener jeg at sååååå gammle vogner/bobiler (får ta med det også da)ikke er noe å samle på.

For det betyr ikke at jeg bare er ute etter å piske stemningen,men dere ser jo av andre innlegg her at dere blir litt piska pga at dere er sååååååå inn i granskauen opptatt av eget merke.

Ingen har vel sagt du skal kopiere noen, men det forventes jo et snev av folkeskikk..... det må vel kunne gå an å formulere seg på en annen måte enn nedsettende og arrogant ovenfor alle andre.....

du kan bare se på reaksjonene på hva du skrev i går, så ser du at det ikke bare er Arve og meg som reagerer på din tone her....

Det var akkurat det samme som ble reagert på, på NCC forumet, og de gjorde jo noe med det, siden de ikke ønsket den tonen.....


Sist endret av Vegard den Lør 29 Nov 2008 - 14:16, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 14:11

Dethleffs

Tror det er noe dritt i tastaturet ditt. I alle fall kommer det mye rart ut av det og det virker ikke som det helt harmonerer med det du prøver å si innimellom.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitimeLør 29 Nov 2008 - 14:21

Dethleffs.

Om du ikke har skjønt hva vi mener hittil,så tror jeg ikke jeg kommer noe videre.Andre har og reagert på din nedlatende stil.Det går fint an å uttale seg om Bjølseth,uten at du drar frem nisseluer og annet vrøvl hver jævla gang.

Vi har andre her som også med vellyst,"disser" dette merket,men da er det sagt med snert og humor.

Fasitsvar har ingen her inne,og som jeg sa til J.O. i tlf. her om dagen,den dagen du tror du vet alt,og ikke er ydmyk ovenfor andres kunnskaper,har du tapt.

Og som før nevnt,jeg hadde mange vogner,før jeg motvillig gikk og så på Bjølseth i 2000.Syntes de var noe av det kjedligste og mest gubbete man kunne få av vogner,men oppdaget fort at de som hadde pepra meg med Bjølseth-ovasjoner på campingen i Seljord,hvor vi den gang lå fast,visste hva de prata om.

Har prøvd noen andre merker etter at vi solgte den første Bjøllen,men savner "mitt" merke raskt,da det innehar kvaliteter jeg ikke har funnet i mine andre vogner.

Jeg "hata" og disse hjernevaska menneskene som gikk rundt og gliste fårete på messer o.l.,og lovpriste Bjølseth.

Visste ikke bedre den gang....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 5 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hvor gammel Bjølseth er greit?
Til Toppen 
Side 5 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» Hvor stive fjører skal det være på en gammel campingvogn?
» Bjølseth 470, 81 modell, hvor lang er denne vogna da ???
» et greit kjøp?
» Totalvekt bobil over 3,5. 1500 kg overvekt er greit ??
» Gammel Adria 550

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BJØLSETH-
Gå Til: