CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vasking av vogn

Go down 
+8
Tommy
Ronny
Remi
Espen V
campist
numpsey
Rashid
Jan Ole
12 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeFre 26 Des 2008 - 23:13

Lager en tråd som sikkert får Vegard til å sette kaffien i vrangen i morgen tidlig! lol! lol!

Sånn gjør noen dansker det!

Vasking av vogn 006_-_Sydhavnens_Truckervask_-_December_2008



Vasking av vogn 016_-_Sydhavnens_Truckervask_-_December_2008


Vasking av vogn 013_-_Sydhavnens_Truckervask_-_December_2008


Derfor ringede vi til Sydhavnens truckervask og spurgte om de havde tid til at ordne en campingvogn nu. Og det havde de. Vi skulle bare komme, det var ikke noget problem.
Så turen gik til Bådehavnsgade 44 i sydhavnen.
Fordi vognen var så beskidt som den var, og havde stået med snavnet så længe, valgte vi den store luksusvask, hvor de bruger nano-sæbe.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeFre 26 Des 2008 - 23:31

Endelig en råd etter mitt hjerte Razz Razz Razz :

Man kan vaske ei kvalitetsvogn på denne måten.
De er bygd for å tåle en støyt disse vognene.
Klapper ikke sammen om GRØNNSÅPE affraid affraid blir brukt heller, i motsetning til de skjøre sakene fra Jømna.

afro
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeLør 27 Des 2008 - 8:59

J.O

en trenger faktisk ikke reise til Danmark for å se den galskapen der, jeg har sett det et par ganger her hjemme også..... men la folk behandle vognene sine slik de vil, det er jo bare et svært godt argument for ikke å absolutt ikke kjøpe brukt.....

At Rashid fortsetter å kjøre på med den grønnsåpa, er kansje ikke annet å vente, men jeg syntes det er svært synn at han velger å bevisst villede mennesker til å gjøre det samme..... Grønnsåpa med sin pH-verdi som er totalt uegnet mot tettemassen.... Venter enda på ei oppfordring jeg ga ham for lenge siden, om å vise et vognmerke som anbefaler grønnsåpa til vognvask.

Det har aldri vært snakk om at noe klapper sammen av grønnsåpe, men at det påvirker tettemassen på en negativ måte..... Hva er problemet med å bruke vaskemidlene produsentene anbefaler på vogner?????? Absolutt INGEN!!!!!

det er derfor totalt idiotisk i mine øyne å gå ut å anbefale noe en selv tror er bra, totalt uten ryggdekning...... at en ødelegger eget utstyr, greit nok, men å villede andre til det samme, er totalt bak mål syntes jeg... For egen del, er det kun det produsent og forhandler har anbefalt, som brukes..... fordi de som bygget vognen, og som kan vogner, mente det er det best egnede middlet....
Til Toppen Go down
numpsey
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 302
Registration date : 11.05.2008

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeLør 27 Des 2008 - 9:20

hehehe rashid er på fisketur vegard- etter DEG, og du har nettopp svælja agn,krok og søkke...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeLør 27 Des 2008 - 9:32

numpsey skrev:
hehehe rashid er på fisketur vegard- etter DEG, og du har nettopp svælja agn,krok og søkke...

Er klar over det, men syntes uansett jeg det er trist med de han evt måtte villede......
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeLør 27 Des 2008 - 10:03

Jeg er enig med dere jeg, men godt det var en Fendt som ble vasket da sunny
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeLør 27 Des 2008 - 10:43

Jeg er ikke så nøye på det jeg, bruker noe greier som heter Globex 80 Vasking av vogn 258774 Vasking av vogn 258774 Vasking av vogn 258774 Vasking av vogn 258774 Vasking av vogn 258774

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeLør 27 Des 2008 - 11:01

J.O. skrev:
Jeg er ikke så nøye på det jeg, bruker noe greier som heter Globex 80 Vasking av vogn 258774 Vasking av vogn 258774 Vasking av vogn 258774 Vasking av vogn 258774 Vasking av vogn 258774

He-he...... det er den jeg og er blitt anbefalt......
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeLør 27 Des 2008 - 11:52

Grønnsåpe stiller vel ca i samme klasse som zalo. Det er greit i huset, men hold det unna vogn og bil geek
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 13:02

samma hva de bruker, som vaskemiddel det verste her er vel høytrykkspyleren!! skulle likt å lett etter fukt inne i den vogna etter den behandlingen der! for ikke å snakke om spreker i tettningsmassen!

men helt klart tettningsmassen reagerer på kjemikalier! når den ikke er myk og klissete lenger da mister den tette evnen!

stort sett greit å bruke det som anbefales! og som Vegard skriver greit argument for å kjøpe nytt!!!

men ellers så gjør jeg som jeg vil
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 14:48

Høytrykkspyler med litt avstand kan da ikke være noe problem, og litt nært på litt plagsomme plasser, så lenge man holder seg unna tettinger & lister mm?
Eller er alle vogner helt skjøre?

Hvilket middel anbefaler Dethleffs? Globex 80 som JO bruker?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 14:53

Remi skrev:
Høytrykkspyler med litt avstand kan da ikke være noe problem, og litt nært på litt plagsomme plasser, så lenge man holder seg unna tettinger & lister mm?
Eller er alle vogner helt skjøre?

Hvilket middel anbefaler Dethleffs? Globex 80 som JO bruker?

Neida sikkert ikke et problem å bruke høytrykksvasker på litt avstand, men bare ett spørsmål til dette: Hvorfor?

Med vanlig slange får du trykk nok og mye vann som er det mest skånsomme så hvorfor leite frem høytrykken da?

Om Dethleffs anbefaler Globex 80 vet jeg ikke, men min forhandler gjør forsåvidt det, det er der jeg kjøper sånt.

Uansett, ikke for høyt trykk på noe punkt, mye vann slik at vaskemiddelet blir vasket bort og ikke ligger og "tærer", så kommer du langt.

Lakk kvaliteten i kombinasjon med aluminium er etter min oppfatning grunn god nok til å ta alle hensyn som er mulig, dette er skjøre greier i forhold til det du finner på en bil.
Snakker generellt og ikke om noe merke.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89


Sist endret av J.O. den Søn 28 Des 2008 - 16:43, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 16:35

Med Høytrykkspyler vil vannet og lett komme fra unarurlige veier, du presser det inn alle veier..... Har enda ikke hørt andre anbefalinger vedr vognvask, enn vanlig slangetrykk..... det er mer enn nok..... høytrykken, holder vi bare langt, og lengre enn langt unna vogna, uansett merke.....
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 20:48

Antakelig flere typer vaskemiddel som kan fungere, men med en investering til 200k+ tar ikke jeg sjangsen på å bruke noe annet enn anbefalt middel...eneste unntaket er at jeg har brukt avfetting direkte på en svamp på fronten av vogna som jo er laget av glassfiber for å ta bort asfalt flekker, men da passet på å ikke vært borti butylen..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 20:50

Ronny skrev:
Antakelig flere typer vaskemiddel som kan fungere, men med en investering til 200k+ tar ikke jeg sjangsen på å bruke noe annet enn anbefalt middel...eneste unntaket er at jeg har brukt avfetting direkte på en svamp på fronten av vogna som jo er laget av glassfiber for å ta bort asfalt flekker, men da passet på å ikke vært borti butylen..

Om du bruker Globex 80 på samme måten tenker jeg du ser at du får vekk det som skal vekk da og.

Ikke det at jeg mener du har gjort noe feil men har du det for hånden er det ingen grunn til å labbe av gårde å hente noe annet.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 20:56

J.O. skrev:
Ronny skrev:
Antakelig flere typer vaskemiddel som kan fungere, men med en investering til 200k+ tar ikke jeg sjangsen på å bruke noe annet enn anbefalt middel...eneste unntaket er at jeg har brukt avfetting direkte på en svamp på fronten av vogna som jo er laget av glassfiber for å ta bort asfalt flekker, men da passet på å ikke vært borti butylen..

Om du bruker Globex 80 på samme måten tenker jeg du ser at du får vekk det som skal vekk da og.

Ikke det at jeg mener du har gjort noe feil men har du det for hånden er det ingen grunn til å labbe av gårde å hente noe annet.

Jeg har alltid gjort det slik du nevner J.O, den fjerner dritt og asfalt.....
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 21:31

Heisann!

Ja det er faktisk overraskende hvor bra Globex 80 er... Den skummer en del og man føler faktisk at den vasker rent... og det gjør den.

Ikke er den spesiell dyr heller...

Så hvorfor noen velger noe annet er egentlig ikke til å forstå...

mvh
Tommy
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 21:36

Jeg bruker også Globex 80, har gjort det i mange år. Den fjerner det meste av svarte striper, insekter osv. og etterlater seg en blank og fin overflate.
Kjempefin å bruke på vognskjørtet, markise ol materialer også.

Men den er ganske sterk. Jeg bruker som oftest gummihansker. Da dattera var 3-4 år stakk hun hendene oppi bøtta med Globex blandet ut i anbefalt forhold (1:80 tror jeg). De hendene ble ganske såre og vonde.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeSøn 28 Des 2008 - 22:37

Er gjerne svarte streker på ungene og.........

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 0:08

Ok, skal holde meg unna høytrykksspyler Smile
Her hjemme har jeg montert en utkran som er koblet som første punkt etter stengekrana på inntaket med 22mm PEX, tapper 1liter pr sekund, kult å fylle bøtta på 10sek Very Happy (Dog med kaldtvann)
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 12:23

J.O. skrev:
Ronny skrev:
Antakelig flere typer vaskemiddel som kan fungere, men med en investering til 200k+ tar ikke jeg sjangsen på å bruke noe annet enn anbefalt middel...eneste unntaket er at jeg har brukt avfetting direkte på en svamp på fronten av vogna som jo er laget av glassfiber for å ta bort asfalt flekker, men da passet på å ikke vært borti butylen..

Om du bruker Globex 80 på samme måten tenker jeg du ser at du får vekk det som skal vekk da og.

Ikke det at jeg mener du har gjort noe feil men har du det for hånden er det ingen grunn til å labbe av gårde å hente noe annet.

Fikk ikke bort all asfalten på fronten av soliferen med globex, derfor ble det sterkere lut men da bare på glassfiber fronten og påført direkte på flekkene. ser ikke noe problem med det jeg..ellers har jeg faktisk ikke brukt så mye annet enn vanlig bilsåpe i vannet og svamp.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 12:24

Ronny skrev:
J.O. skrev:
Ronny skrev:
Antakelig flere typer vaskemiddel som kan fungere, men med en investering til 200k+ tar ikke jeg sjangsen på å bruke noe annet enn anbefalt middel...eneste unntaket er at jeg har brukt avfetting direkte på en svamp på fronten av vogna som jo er laget av glassfiber for å ta bort asfalt flekker, men da passet på å ikke vært borti butylen..

Om du bruker Globex 80 på samme måten tenker jeg du ser at du får vekk det som skal vekk da og.

Ikke det at jeg mener du har gjort noe feil men har du det for hånden er det ingen grunn til å labbe av gårde å hente noe annet.

Fikk ikke bort all asfalten på fronten av soliferen med globex, derfor ble det sterkere lut men da bare på glassfiber fronten og påført direkte på flekkene. ser ikke noe problem med det jeg..ellers har jeg faktisk ikke brukt så mye annet enn vanlig bilsåpe i vannet og svamp.

Ronny

Merkelig, for hos meg er det borte.........
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 12:41

Vegard skrev:
Ronny skrev:
J.O. skrev:
Ronny skrev:
Antakelig flere typer vaskemiddel som kan fungere, men med en investering til 200k+ tar ikke jeg sjangsen på å bruke noe annet enn anbefalt middel...eneste unntaket er at jeg har brukt avfetting direkte på en svamp på fronten av vogna som jo er laget av glassfiber for å ta bort asfalt flekker, men da passet på å ikke vært borti butylen..

Om du bruker Globex 80 på samme måten tenker jeg du ser at du får vekk det som skal vekk da og.

Ikke det at jeg mener du har gjort noe feil men har du det for hånden er det ingen grunn til å labbe av gårde å hente noe annet.

Fikk ikke bort all asfalten på fronten av soliferen med globex, derfor ble det sterkere lut men da bare på glassfiber fronten og påført direkte på flekkene. ser ikke noe problem med det jeg..ellers har jeg faktisk ikke brukt så mye annet enn vanlig bilsåpe i vannet og svamp.

Ronny

Merkelig, for hos meg er det borte.........

Vel, han har jo glassfiber og det er det vel ikke så mye av på Bjølseth. Kanskje det sitter bedre på den overflaten.
Ellers så er ikke glassfiber så tett som folk gjerne tror og for eksempel asfalt kan jo trekke inn i større grad enn på aluminium. study study study

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 14:39

J.O. skrev:
Vegard skrev:
Ronny skrev:
J.O. skrev:
Ronny skrev:
Antakelig flere typer vaskemiddel som kan fungere, men med en investering til 200k+ tar ikke jeg sjangsen på å bruke noe annet enn anbefalt middel...eneste unntaket er at jeg har brukt avfetting direkte på en svamp på fronten av vogna som jo er laget av glassfiber for å ta bort asfalt flekker, men da passet på å ikke vært borti butylen..

Om du bruker Globex 80 på samme måten tenker jeg du ser at du får vekk det som skal vekk da og.

Ikke det at jeg mener du har gjort noe feil men har du det for hånden er det ingen grunn til å labbe av gårde å hente noe annet.

Fikk ikke bort all asfalten på fronten av soliferen med globex, derfor ble det sterkere lut men da bare på glassfiber fronten og påført direkte på flekkene. ser ikke noe problem med det jeg..ellers har jeg faktisk ikke brukt så mye annet enn vanlig bilsåpe i vannet og svamp.

Ronny

Merkelig, for hos meg er det borte.........

Vel, han har jo glassfiber og det er det vel ikke så mye av på Bjølseth. Kanskje det sitter bedre på den overflaten.
Ellers så er ikke glassfiber så tett som folk gjerne tror og for eksempel asfalt kan jo trekke inn i større grad enn på aluminium. study study study

Godt mulig du har rett der....... men kom og til å tenke på en ting, det er forskjell på fargen på globex om du kjøper den på 1-liter, eller 5-literskanner..... 5-litrene er mørkere gule på fargen..... kan det være styrkeforskjeller og??? jeg kjøper 5-litere....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 15:17

Godt mulig, har ikke så lang erfaring med den. Mørkere farge er ofte tegn på nettopp dette, ser det på industrisåpen vi har på jobb også.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 15:29

Jeg har aldri sett noen klargjøre vogner med høytrykk hos noen forhandlere,og det er vel en grunn til det.

Greit sånn på Gol,for der får man møkkete vogn når man handler.Hehe.

Globex gjør susen,og med en god voks etterpå,lever vogna et lykkelig liv til neste omgang med godsakene.

Holde dere unna "Super-vask" o.l. fra Turtle,med mye white spirit i.Ikke bra for tetningsmassen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 15:41

Arve

Kosten din og fjellvann fra Gol, gjorde susen.
Hobby`n ble rein den
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 15:54

Gerd.

Men den nye vogna vår ble ikke vaska for mye.Han har jo vaskehall et par kilometer unna,og det hadde vært litt trivelig å ta i mot en rengjort vogn hos en forhandler.Måtte rundvaske den innvendig og,da det stinka røyk i den.Ikke mye hjelp å få der i gården,når man handler.Fukttest ???? Å nei,den må jeg visst ta selv og.Vanligvis har en seriøs forhandler tatt en fukttest FØR kunden mottar vogna.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 16:09

ARVE skrev:
Gerd.

Men den nye vogna vår ble ikke vaska for mye.Han har jo vaskehall et par kilometer unna,og det hadde vært litt trivelig å ta i mot en rengjort vogn hos en forhandler.Måtte rundvaske den innvendig og,da det stinka røyk i den.Ikke mye hjelp å få der i gården,når man handler.Fukttest ???? Å nei,den må jeg visst ta selv og.Vanligvis har en seriøs forhandler tatt en fukttest FØR kunden mottar vogna.


Arve

Er ikke hyggelig det å måtte vaske ut av den man selger, for så å vaske den man har kjøpt. Blir litt små grinete da.
Hadde jeg blitt, hadde dette vært meg.
Angry
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 16:12

Har overtatt vogn som ikke var vaska en gang selv, men det var pga at jeg ikke hadde tid til å vente. Var uansett ikke noe festlig.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 16:15

Gerd og J.O.

Han var ikke-tilstedeværende i det hele tatt da vi tok over vogna,og papirer o.l. måtte og ordnes og styres med pr. tlf. m.m.

SÅ lett skal det ikke være å kalle seg vognforhandler.

Manglet endel utstyr som skal følge med en Bjølle,pluss at gassflaska og var tom,så her var det litt av hvert å sette fingeren på.

Kjenner jeg er mer enn skuffa over dette,og velger å ligge en annen plass til neste vinter.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 16:22

ARVE skrev:
Gerd og J.O.

Han var ikke-tilstedeværende i det hele tatt da vi tok over vogna,og papirer o.l. måtte og ordnes og styres med pr. tlf. m.m.

SÅ lett skal det ikke være å kalle seg vognforhandler.

Manglet endel utstyr som skal følge med en Bjølle,pluss at gassflaska og var tom,så her var det litt av hvert å sette fingeren på.

Kjenner jeg er mer enn skuffa over dette,og velger å ligge en annen plass til neste vinter.


Du er så fornøyd,
ikke bra. Shocked

Ååååååå da ser jeg ikke deg noe mer da snusken..........
Crying or Very sad
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 16:24

Gerd.

Du får heller ha med minnene om hvordan jeg så ut i '83,da det vel var adskillig triveligere å se i speilet.Hehe.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 16:24

ARVE skrev:
Gerd og J.O.

Han var ikke-tilstedeværende i det hele tatt da vi tok over vogna,og papirer o.l. måtte og ordnes og styres med pr. tlf. m.m.

SÅ lett skal det ikke være å kalle seg vognforhandler.

Manglet endel utstyr som skal følge med en Bjølle,pluss at gassflaska og var tom,så her var det litt av hvert å sette fingeren på.

Kjenner jeg er mer enn skuffa over dette,og velger å ligge en annen plass til neste vinter.

Er litt spent på hva som skjer hos "min" forhandler nå.
Er mulig salg av firmaet på gang og jeg håper det ikke kommer inn noen nye utenfra siden jeg er godt fornøyd med de som har vert der.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitimeMan 29 Des 2008 - 16:31

J.O.

Ojda.

Viktig å ha tillitt til forhandler ja.Jeg har jo kjøpt endel vogner i min tid,og kontrasten til de seriøse forhandlerne,hvor fukttester er tatt,vogn vaska,og alle papirer er i orden,blir i disse dager stor.

Men det må jo sies samtidig at svært få hadde gjort dette byttet,hvor vi kjøper en billigere vogn enn den vi bytter inn.

Tar en nøye fukttest neste gang jeg er i vogna,og om det er noe dritt lurende der,kommer fjellene i Gol til å riste i grunnvollene.Blir heft og reparasjoner,som gjør at vogna ikke kan benyttes.

Om han har en fukttester med disse tynne pinnene som mange bruker,var det i hvert fall ingen spor etter dem i vegger,gulv og tak.For han trodde KANSKJE at en test var tatt,men var usikker.

Jeg liker å vite og ikke tro.Tro kan man gjøre i kjerka det !!!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vasking av vogn Empty
PosteTema: Re: Vasking av vogn   Vasking av vogn Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vasking av vogn
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Vinterklar, vasking etc.
» Vasking og jordslagfjerning av fortelt
» Kjøpt ny vogn- Og skal bo fast . Bra vogn? Trenger råd
» Noen som har Knaus 530 vogn? eller tilsvarende vogn
» Vasking av viduer utvendig, hvordan holde det ripefritt?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: