CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Canal Digital

Go down 
+8
Sten Rune
Jan
hpk
Espen V
K@ffe@vt@len
ulla
Lars Egil
Jan Ole
12 posters
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 18:28

Littegrann lei av Canal Digital her nå.
Har i et års tid hatt et såkalt "Hytte abbonnement" i vogna/spikerteltet.
Dette har blitt litt for sjelden brukt slik at det for hver gang det skal brukes, tar det minst en til to timer før det kommer noe bilde. Det må med andre ord oppdateres.
Nå i vinter har det ikke fungert i det hele tatt.
Løsningen har vert å ta med kortet til kabeltv er hjemme fra samme leverandør.
Dette virker også på parabol og er da løpende oppdatert.
Ringte dem nå og spurte etter forslag til løsning da jeg vurderer å nekte å betale evt kreve penger tilbake. Litt underholdning blir det vel i alle fall av det da.
Nå skal de sende meg et nytt kort og kanskje om det ikke virker skal vi prøve med en nyere dekoder.Canal Digital 388844
Er det noen andre med lignende erfaringer som kanskje også har funnet en brukbar løsning på dette her? study scratch

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 52
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 18:32

Må også inn på parabolmarkedet om jeg skal få signal inn i vogna vinterstid.
Hva er dealen med hytteabbonnement?
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 18:39

Fikk nyt kort da virket alt,men vi ser lite på tv..
Til Toppen Go down
K@ffe@vt@len
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
K@ffe@vt@len


Female
Antall Innlegg : 287
Localisation : Midt Norge
Registration date : 17.08.2008

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 19:15

Svigerfar har hatt samme problem i hytta. Jeg tror han har fått nytt kort.
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 19:33

Hvis det virker med kortet hjemme, kan du ikke bare bruke det da? Eller trenger du det hjemme samtidig av og til?
Blir litt for dumt hvis tuneren må stå på mens dere er hjemme så den får oppdatere seg hele tiden... Er vel gjerne strømløst også så den ikke kan stå på..
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 19:34

Hjemme vanlig kabel uten kort..
I vogna den lille sorteboksen med kort
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 19:49

Espen
Man har da to tvèr!
Neida, kan bruke det fra hjemme ja, men av og til er noen hjemme og noen på camping. Av og til blir kortet glemt også.
Uansett, har jeg bestemt meg for å ha dette abbonnementet skal det faen meg virke også!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 19:52

Helt enig i det ja.. Men tror dessverre det ikke er noe å gjøre med det.. De kjører jo oppdateringer innimellom, så så lenge det er parabol så blir man nok plaget med dette uansett selskap. Det er ikke lagd for å være slått av så lenge... Lurer på om ikke du får noe av samme problemet med riks-tv også..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 19:55

Kommer nok til å løse dette med en fast parabol, det skal jeg uansett på sp.teltet, og sørge for at tuneren kommer på ved "plugging" av vogna. Skal etterhvert kjøpe fjernstyring så da er det ikke problem å sette på strømmen et par tre timer før ankomst uansett.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 19:57

Da burde det løse seg ja.. Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 7:22

Vi har også Canal Digital vi sa opp abonnemanget rett før årskortet skulle bet. Og kjøpte ny 1 kr`s parabol og drassa med oss kortet frem og tilbake.....Men det var den gang da....
Nå har vi abonnemang på flere rom og koster pr. nå 89.- kr. mnd. pr. rom......
Aldri noe problem med oppdatering eller noe, alt fungerer tipp topp...............
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 7:26

Hei

vi har Viasat, og har ikke hatt noe surr med noe derfra....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 17:06

Ja, uten tv i vogna Vegard, som du har, så blir det så klart ikke sånt surr.

Vi har Canal Digital, med hytte abonnement i vogna og det fungerer uten noe problem, så langt i alle fall.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 22:37

J.O. skrev:
Littegrann lei av Canal Digital her nå.
Har i et års tid hatt et såkalt "Hytte abbonnement" i vogna/spikerteltet.
Dette har blitt litt for sjelden brukt slik at det for hver gang det skal brukes, tar det minst en til to timer før det kommer noe bilde. Det må med andre ord oppdateres.
Nå i vinter har det ikke fungert i det hele tatt.
Løsningen har vert å ta med kortet til kabeltv er hjemme fra samme leverandør.
Dette virker også på parabol og er da løpende oppdatert.
Ringte dem nå og spurte etter forslag til løsning da jeg vurderer å nekte å betale evt kreve penger tilbake. Litt underholdning blir det vel i alle fall av det da.
Nå skal de sende meg et nytt kort og kanskje om det ikke virker skal vi prøve med en nyere dekoder.Canal Digital 388844
Er det noen andre med lignende erfaringer som kanskje også har funnet en brukbar løsning på dette her? study scratch
J.O.
En brukbar løsning er å bruke vogna så ofte at kortet alltid er oppdatert santa santa

Før tok jeg med kortet hjemmefra, men det ble jeg lei fordi det hente jeg glemte det hjemme eller i vogna så før jul kjøpte jeg et slik hytteabonnement. I vinter har jeg opplevd at kortet må oppdateres, men det har gått ganske kjapt. Under en halvtime med tuneren på NRK. Mulig det er tilfeldigheter fordi jeg har vært heldig med å treffe oppdateringstidspunktet eller så har det noe med at både tuner og kortet er nytt.

Jeg har gjort det til en vane å bare sette på tuneren med det samme jeg kommer. Da funker det innen jeg er ferdig med å måke snø, fylle vann og bære inn alt ølet i kjøleskapet.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 22:41

J.O.
En brukbar løsning er å bruke vogna så ofte at kortet alltid er oppdatert santa santa

Og jeg vurderer å oppfatte det der som mobbing. Suspect Suspect Suspect Canal Digital 258774

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 22:44

J.O. skrev:
J.O.
En brukbar løsning er å bruke vogna så ofte at kortet alltid er oppdatert santa santa

Og jeg vurderer å oppfatte det der som mobbing. Suspect Suspect Suspect Canal Digital 258774
Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 23:28

Torry skrev:
Ja, uten tv i vogna Vegard, som du har, så blir det så klart ikke sånt surr.

Vi har Canal Digital, med hytte abonnement i vogna og det fungerer uten noe problem, så langt i alle fall.

nja, tenkte hjemme jeg....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 23:34

ser egentlig ikke det store problemet
hvis det står strøm på hele tiden så er det vel bare å la tuneren stå på konstant
er billigere det enn frustrasjonen over at det ikke virker
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeOns 11 Mar 2009 - 9:31

Jan

Det er jo ikke så langt fra konklusjonen nei, men det betinger en parabol som står innstillt og det gjør ikke den jeg har på vogna. Den blir lagt ned når vi ikke bruker vogna. Dessuten må man jo velge oppdatering eller varme, kan ikke ha varmen stående på i en og en halv måned for at kortet skal være oppdatert heller.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeOns 11 Mar 2009 - 11:16

J.O
Min tuner står på hele tiden og varmen kobler jeg inn med GSM.. Very Happy

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Canal Digital Caravan
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeOns 11 Mar 2009 - 11:24

Bruker kortet vi har hjemme vi. Unga her sitt eget kort så de savner ikke oss eller cd kortet når vi er avsted.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeOns 11 Mar 2009 - 12:16

Sten Rune skrev:
J.O
Min tuner står på hele tiden og varmen kobler jeg inn med GSM.. Very Happy

Gjett om jeg venta på akkurat den da. Canal Digital 388844 Canal Digital 388844 Canal Digital 388844 Canal Digital 388844 Canal Digital 388844 Canal Digital 388844

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeOns 11 Mar 2009 - 13:07

J.O. skrev:
Sten Rune skrev:
J.O
Min tuner står på hele tiden og varmen kobler jeg inn med GSM.. Very Happy

Gjett om jeg venta på akkurat den da. Canal Digital 388844 Canal Digital 388844 Canal Digital 388844 Canal Digital 388844 Canal Digital 388844 Canal Digital 388844

Canal Digital 928394 Canal Digital 928394 Canal Digital 928394 Canal Digital 897742

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Canal Digital Caravan
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeTor 12 Mar 2009 - 22:37

Har også canal digital i vogna og opplever ikke dette som plagsomt, det tar bare en liten stund å oppdatere kortet og det er som regel ferdig før jeg er ferdig med å bære inn tingene våre og få igang varmen..
Til Toppen Go down
mr.T
CARAVANER
CARAVANER
mr.T


Male
Antall Innlegg : 109
Age : 56
Registration date : 13.08.2008

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 10:43

Var i kontakt med CD pga samme problem, de ba meg sette den på kanal 5, mener det er TV2 Zebra, denne skulle være sterk slik at den kjapt oppdaterer kortet. fungerte fint her. Fikk forresten et flere rom kort(med tuner) også, dette hadde de desverre låst til tuneren slik at man ikke kan ha 1 tuner i vognen og 1 i teltet :-(
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 11:02

mr.T skrev:
Var i kontakt med CD pga samme problem, de ba meg sette den på kanal 5, mener det er TV2 Zebra, denne skulle være sterk slik at den kjapt oppdaterer kortet. fungerte fint her. Fikk forresten et flere rom kort(med tuner) også, dette hadde de desverre låst til tuneren slik at man ikke kan ha 1 tuner i vognen og 1 i teltet :-(

Ja - rimelig irriterende det der at de låser kort og tuner til hverandre. Vi har løst det slik at vi har flere rom abonnement, og et par gamle Nokia tunere (svart type) fra før de startet med det låse-tullet. Disse gamle tunerne tar hva som helst av kort uten å ødelegge låsingen med kortets opprinnelige tuner. Så da sørger vi bare for å bruke de gamle tunerne på passende steder, og kan ta med de nye kortene. cheers

Så vi har 2 tunere hjemme (en gammel Nokia og en ny/sølv tuner). I vogna har vi 3 tunere Shocked - en gammel Nokia og to sølv. Så har vi 3 kort - og da er det bare å velge og vrake hvor vi bruker dem!
Vi har altså 1 TV ved rundsitteren, 1 TV ved senga, og 1 i spikerteltet (som vi nesten aldri bruker, men muligheten er der...).
Til Toppen Go down
mr.T
CARAVANER
CARAVANER
mr.T


Male
Antall Innlegg : 109
Age : 56
Registration date : 13.08.2008

Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 13:37

Ah genialt, har en slik gammel sort tuner i kjelleren. Da kan jeg montere den i teltet, slik at jeg kan bruke den lille i vognen.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Canal Digital Empty
PosteTema: Re: Canal Digital   Canal Digital Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Canal Digital
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Digital dekoder i vogn
» Parabol i Sverige(Canal Digital)
» Koble opp canal digital i vogna
» Digital bakkenett dekoder i 2008 Hobby KFU.
» Horisontale/vertikale kanaler for Canal Digital

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: