CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 ungdomm uten erfaring

Go down 
3 posters
AvInnlegg
KnutO




Antall Innlegg : 2
Registration date : 22.03.2009

ungdomm uten erfaring Empty
PosteTema: ungdomm uten erfaring   ungdomm uten erfaring Icon_minitimeSøn 22 Mar 2009 - 18:48

Hei.
Jeg er en ungdomm som har lyst til å prøve camping livet.
Lurer derfor på å kjøpe meg campingvogn.
Noen som har tips/råd, og/eller erfaringer å dele med en som ikke har noe peiling verken på vogn eller camping generelt.
Kom gjerne med anbefalinger på hvilken vogn jeg (ikke)bør velge.
Blir nok mest å hekte på vogna for å kjøre en tur ipå noen dager. Altså ingen fast plass. Har CE, så vekt er ingen hindring, det er heller økonomien som setter begrensninga.
Takker for svar, og veldig fint forum!!! Very Happy
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

ungdomm uten erfaring Empty
PosteTema: Re: ungdomm uten erfaring   ungdomm uten erfaring Icon_minitimeSøn 22 Mar 2009 - 19:09

Det er vanskelig å komme med tips når det ikke oppgis prisklasse, hvilken bruk (alene, familie, hvor mange?). Lettere å si noe når du kommer med dine ønsker/krav. Det er haugevis å velge mellom Smile
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

ungdomm uten erfaring Empty
PosteTema: Re: ungdomm uten erfaring   ungdomm uten erfaring Icon_minitimeSøn 22 Mar 2009 - 19:59

KnutO
Kanskje du skal prøve å leie deg en vogn? Vi leide vogn sommeren 2007 og det var utrolig nyttig i forhold til hva vi ønsket å prioritere. Uansett så er det begrensninger i en vogn. Men om man vet litt mer om hva man ønsker å prioritere velger man kanskje riktigere når man handler.
Til Toppen Go down
KnutO




Antall Innlegg : 2
Registration date : 22.03.2009

ungdomm uten erfaring Empty
PosteTema: Re: ungdomm uten erfaring   ungdomm uten erfaring Icon_minitimeSøn 22 Mar 2009 - 21:25

Takker for svar!
Prisklasse, sånn i første omgang opp til ca 70 000. Kan man få ei brukbar vogn for dette, eller får man bare noe dritt?
Foreløpig er jeg alene, men har håp om å få ei å dele livet med. Inntill da får jeg ta med noen kammerater på tur... Eller kanskje mest alene, for å skaffe erfaring, finne ut om dette er noe for meg osv...
Å leie er sikkert greit det, men er nok dessverre ingen som driver med det her i området....
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

ungdomm uten erfaring Empty
PosteTema: Re: ungdomm uten erfaring   ungdomm uten erfaring Icon_minitimeSøn 22 Mar 2009 - 21:33

Et kjapt søk på finn viser jo at du må ned på 98-99 mod eller eldre. Pruting kan alltid prøve på... Selv om man er alene vil jeg definitivt anbefale deg vogn med faste sengeplasser, ikke en med sofa som må res opp til seng hver kveld. Ser ut til at det er flest Solifer og Cabby. Selv er jeg Hobby-mann så denne...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15846953

Ligger flest Solifer og Cabby i den prisklassen ser jeg. Dette er normalt bedre kvalitet enn Hobby, men da blir det eldre vogner og de ser fort mye eldre ut enn hva Hobbyen gjør. Men uansett merke så forlang fukttest.
Til Toppen Go down
Sponsored content





ungdomm uten erfaring Empty
PosteTema: Re: ungdomm uten erfaring   ungdomm uten erfaring Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
ungdomm uten erfaring
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Strøm uten battero
» Hobby uten vann!
» Bobil og camping uten 230V
» Trondheim - Kristiansand uten å kjøre E6
» Null flamme uten vanntermometer

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: