CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 foto apparat? hvilke type? (merke)

Go down 
+5
Larkollen
Legacy
Jan
thor_egil
Lene
9 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeOns 29 Aug 2007 - 23:47

Larkollen skrev:
Ship o'hoi!

Nikon har produsert ETT kamera (D200) som nå får en oppfølger i D300 med god omtale. Ellers så taper de kampen og blir hengende etter. Markedsandeler de før hadde blir spist opp proffe og seriøse produsenter (les:CANON) som leverer det proffene vil ha. D3X kommer ikke i nærheten av Canons 1D Mark III.

Så til dere som ennå ikke har valgt er det bare en ting å si; Hvorfor leve i skyggenes dal med Nikon(Grøss...) når du kan nyte solen i CANONS solfylte paradis! Razz

Admin./Fred Rune er innhabil i sin vurdering av kamera da han selv har Nikon, jeg er derimot nøytral og ser det hele med objektive øyne.

GO OUT AND PLAY WITH CANON......!

Mvh

Larkollen

PS!

Hvis du vil vite mer om Nikon(grøss og gru...), søk i banneord på Wikipendia.

Larkollen du Larkollen

Nikon er og blir nr.1 i markedet Smile Selger mest, og er best. Litt som "Toyota" Very Happy ( Du kommer alltid frem, og hver gang er sikker! ) lol!

Mulig Leica og Hasselblad ligger litt foran. Blir som Rolls Royce og Bentley Smile

Skjønner ikke hvor opplæringa mot den gutten gikk skeis.. siden han valgte Canon.. hmmff

Fredster
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Campist
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeLør 8 Sep 2007 - 11:20

Kan ikke dem som bruker Nikon leve i den villfarelsen om at det er best? Sikkert riktig at Nikon selger mest. Det gjør Hobby også.

Mitt kamera til daglig bruk er en Canon 5D, før det hadde jeg 20D og D30. Og før det Eos 5 og Eos 50, F1 og T90. Begynner å få litt erfaring med merket etter å ha brukt det daglig siden jeg solgte Pentax-ene mine i 1987.

Men på fritida bruker jeg mest min lille Canon Powershot S50. Har hatt bilder opp til dobbel 10 spaltet tabloid på glansa papir med den - fungerer suveren under de fleste forhold. Nå funderer jeg på å kjøpe meg den nye G9 til fritidsbruk. Jeg gidder ikke drasse med tre-fire kg kamera når jeg kan ta glimrende feriebilder med en kvart kilo!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 15:04

Hoi!! Har ett gammelt NIKON 401X med vanlig filmrull, Er dette verdt noe?? sikkert svære greier når det var nytt ihvertfall!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 16:13

Harald.

Du kan bruke det som moring til båten din.Sikkert tungt og fint til det bruket.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 17:02

ARVE skrev:
Harald.

Du kan bruke det som moring til båten din.Sikkert tungt og fint til det bruket.
Arve,måtte du ødelegge dagen min!! hva er Moring forresten ? Anker? Ilestein?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 17:44

Harald.

Moring er det du fester bøya i.Kan være hva som helst egentlig,men mange bruker div. ting av betong.Selv har jeg brukt kumlokk av jern f.eks.

PÅ Ekeby,er det ingen utliggere på brygga,så hver enkelt må fortøye båtene sine som best er.Litt off topic egentlig,men.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 17:59

javel,ja,Hmmm du aner ikke hvor stilig dette kameraet er du.......skikkelig solid å holde i med autofokus og greie,,,Fikk det av en som oppgjør siden han brøt seg inn i lastebilen min for lenge siden,men eg sporet han opp....grrrrr
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 18:04

NIKON 401X

I penger er nok ikke kamera noe av verdi.
Kamera er et ok speilrefleks.
Sett flere bli solgt fra 400 - 1.000.- med 35-70 objektiv.
Så ville nok ikke forventet mye Smile

Fred
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 18:06

Takker for svar fred. På mitt står det 28-70 mm på linsa. er det det du mener??
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 18:25

Harald skrev:
Takker for svar fred. På mitt står det 28-70 mm på linsa. er det det du mener??

Nei, ikke det jeg mener.

Men som regel er f/verdi litt under "pari" på slike objektiv, så de har lav prisverdi.
( F/3.5-5.6 er ikke uvanlig )

Fred
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Lene
BARON!
BARON!
Lene


Female
Antall Innlegg : 2369
Age : 47
Localisation : Alta
Registration date : 21.05.2007

foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 18:31

Harald..

Jeg hadde et lignende camera, jeg ga det bort... Var glad noen fikk bruk for det..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 18:47

Harald.

Som sagt-MORING !!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 19:24

ARVE skrev:
Harald.

Som sagt-MORING !!!
dere bare psyker meg ned for så å si........kan ta det for en hundrings.......om du betaler frakt,kjenner taktikken,GLEM DET!!!! Twisted Evil Twisted Evil
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 23:23

Harald.

Moringer pleier å bli gitt bort vet du.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 23:30

ARVE skrev:
Harald.

Moringer pleier å bli gitt bort vet du.
hold kjeft gutt!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 23:35

Harald.

Du snakker til CARAVANMANNEN min sønn !!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 23:36

ARVE skrev:
Harald.

Du snakker til CARAVANMANNEN min sønn !!!!
KØDD:lol!: lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 23:40

Harald.

Har du ikke respekt for autoriteter din lømmel !!!!!!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 23:42

God Natt min skatt lol! foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 190968 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 190968
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 23:43

Harald.

Var det godt for deg og !!!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeMan 24 Sep 2007 - 23:44

Jeg har ALDE-ri sett slikt tullprat.............
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeTir 25 Sep 2007 - 12:38

Rune.

Det har jeg,og jeg er skyldig i det meste av det.Hehe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeTir 25 Sep 2007 - 12:46

ARVE skrev:
Harald.

Var det godt for deg og !!!!!!
ja,det var så godt at eg måtte ha Flatbrød til !! foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 190968 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 190968
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeTir 25 Sep 2007 - 13:04

Harald..

Takk for en god fotoprat.Flott at vi holder oss til trådens opprinnelse.Flinke sånn,vi !!!!
Til Toppen Go down
Lars1
CARAVANER
CARAVANER
Lars1


Male
Antall Innlegg : 135
Age : 44
Localisation : Andøy
Registration date : 30.09.2008

foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeTir 30 Sep 2008 - 19:09

Tar opp igjenn tråden jeg Smile

Har selv et Pentax K10D fra ifjor. Et digitalt speilreflekskamera som jeg betalte ca.5000 for, fra USA. Netthandel med et firma som heter http://www.abesofmaine.com

Fikk da med fotobag, 1gb minnekort, linse 18-55mm med litt dårlige f/-verdier men dog... Fikk også med et ekstra batteri, bærereim, UV-filter for linsa og selvfølgelig kontinental garanti.

Med dollarkursen vi har for tida er det meget lønnsomt å handle over Atlanteren.
For samme "pakken i Norge må man mot 10.000,-

Hadde ingen erfaring med speilrefleks før dette kameraet, men med litt naturlig nysgjerrighet og teknisk innsikt er det ganske greit å bruke,
og få tatt meget bra bilder med. 10megapixels og lettforståelige engelske menyer. (Eller svenske for de som vil dèt)

foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Imgp2789tq3
foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 20080621prve0099ew3
foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 20080519prve0017kx9
Dette er noen bilder jeg har tatt, men kameraet gjør seg faktisk bedre, syns jeg, på portretter.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeTir 30 Sep 2008 - 19:19

Lars1

Velkommen til forumet!! Jeg er alltid på feil sted til feil tid!

Det var et fint kamera, her ser du ikke en eneste parkeringsbulk i bilen, fine bilder!
GENIALT
Til Toppen Go down
Lars1
CARAVANER
CARAVANER
Lars1


Male
Antall Innlegg : 135
Age : 44
Localisation : Andøy
Registration date : 30.09.2008

foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeTir 30 Sep 2008 - 19:24

Takk for velkomsten:)

Har ikke parkeringsbulker Cool
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeTir 30 Sep 2008 - 19:33

Lars1

Det er det du må betale for å parkere på Sandvika Storsenter, de eier ikke respekt for andre sine biler, jeg har haugevis av de. Jett om jeg har jobben, når den skal selges Evil or Very Mad For jeg har ikke lagd en eneste en, det er alle de andre
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeTir 30 Sep 2008 - 19:59

Lady 1

kjøp deg en Ford, der kan du samle p-bulker....... det drar prisen OPP på de.... foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 36874 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 36874
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeTir 30 Sep 2008 - 20:01

Vegard skrev:
Lady 1

kjøp deg en Ford, der kan du samle p-bulker....... det drar prisen OPP på de.... foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 36874 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 36874
lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeTir 30 Sep 2008 - 20:02

Lady 1 skrev:
Vegard skrev:
Lady 1

kjøp deg en Ford, der kan du samle p-bulker....... det drar prisen OPP på de.... foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 36874 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 36874
lol! lol! lol!

for da blir'n unik, ingen har akkurat maken... foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 36874
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeTir 30 Sep 2008 - 20:06

Vegard

Jeg vil ikke herme etter BB, holder meg til Volvo eller BMW, jeg.
Itte noe anna dritt bil skal noen få lurt på meg.
Ikke sant Morten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeTir 30 Sep 2008 - 20:09

Lady 1 skrev:
Vegard

Jeg vil ikke herme etter BB, holder meg til Volvo eller BMW, jeg.
Itte noe anna dritt bil skal noen få lurt på meg.
Ikke sant Morten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lady 1

Betty Boop tror jo hun er adelig og seiler i konge-skipet når hun flyter rundt i Forden, men sannheten er jo at hun skvalper rundt i prammen.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeTir 30 Sep 2008 - 20:24

Vegard

Når hu våkner etter dvale vil du få på pukkelen

Stakkars mann!"""!!!!!!!!!!!oi oi opi Vegard.
Det er jo kjerringa med pisken, ikke noe på Rufus har vært rett på mange år foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitimeTir 30 Sep 2008 - 20:30

Lady 1 skrev:
Vegard

Når hu våkner etter dvale vil du få på pukkelen

Stakkars mann!"""!!!!!!!!!!!oi oi opi Vegard.
Det er jo kjerringa med pisken, ikke noe på Rufus har vært rett på mange år foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 928394

Lady 1

Vet du, hun trekker seg skikkelig opp på FIESTA'r....... en fet 1,1L.... foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 928394 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 928394 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 928394 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 897742 foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 897742


Sist endret av Vegard den Tir 30 Sep 2008 - 20:52, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Sponsored content





foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Empty
PosteTema: Re: foto apparat? hvilke type? (merke)   foto apparat? hvilke type? (merke) - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
foto apparat? hvilke type? (merke)
Til Toppen 
Side 3 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Apparat for fukttesting
» Hvilket merke bobil?
» Foto Premie
» Spørsmål om! Foto behandling! lagring, overføring osv!
» Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: FRI PRAT :: FOTOPRAT-
Gå Til: