CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hobby Prestige 85

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Hoines.P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 28
Age : 52
Localisation : Oslo
Registration date : 06.08.2009

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 9:55

Hei igjen og en riktig god Søndagsmorgen til alle sammen.Nå har jeg stått på hue i vogna i to døgn istrekk(føles hvertfall sånn)Alt av ledninger og lamper kjøkkenvifte er fikset og på plass.Nytt batteri og lader er montert.Gasskassa fremme er plasta i sprekker og hull.MEN Kjøleskapet funker ikke.Har kun prøvd det på batteri,da Vogna står 300 meter fra blokka vi bor i.sto på 4 timer i går,fant en knott som det sto 0-7 på vrei den i alle rettninger men det var lite futt.Er det noen lure tips og hente mon tro? Smile

MVH Petter
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 10:27

Jeg tror jeg ville ha prøvd å kjøre det litt på gass, den kjøler bedre enn 12v.

Tror også 4 timer er litt lite. Når vi skal på tur så setter jeg det på kvelden før (da på 230v) for å få det kaldt og fint til neste dag.

Generelt gir gass og 230v bedre kjøleeffekt enn 12v.
Til Toppen Go down
Hoines.P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 28
Age : 52
Localisation : Oslo
Registration date : 06.08.2009

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 10:36

Takk for tips May Britt.Da skal jeg prøve det:)
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 11:06

Hoines.P skrev:
Hei igjen og en riktig god Søndagsmorgen til alle sammen.Nå har jeg stått på hue i vogna i to døgn istrekk(føles hvertfall sånn)Alt av ledninger og lamper kjøkkenvifte er fikset og på plass.Nytt batteri og lader er montert.Gasskassa fremme er plasta i sprekker og hull.MEN Kjøleskapet funker ikke.Har kun prøvd det på batteri,da Vogna står 300 meter fra blokka vi bor i.sto på 4 timer i går,fant en knott som det sto 0-7 på vrei den i alle rettninger men det var lite futt.Er det noen lure tips og hente mon tro? Smile

MVH Petter


På 12v nytter det ikke å vri på noen brytere. 12v gir kun konstant drift med samme effekt. Kun på 230v og gass det går an å regulere kjølinga. Og på 12v tar det nok ei god stunf før du merker noe kjøling. Et tips er å legge inn en temperaturmåler for å se om tempen synker.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Hoines.P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 28
Age : 52
Localisation : Oslo
Registration date : 06.08.2009

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 11:23

Hei Johnny.takk for den,det skjedde ikke en dritt i går,og nå skjønner jeg jo hvorfor.jeg må få kjøpt meg et aggregat.så jeg får mer futt enn 12v.Tungvint og ha vogna uti gata her i oslo.hvor stort tror du jeg trenger?vanlig bruk.lamper kokeplate en pc,liten tv ol.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 11:28

er 16 amper som er inntaksstrømmen på vogner, så noe mer enn det trenger du ikke
3000W tenker jeg holder lenge
Til Toppen Go down
Hoines.P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 28
Age : 52
Localisation : Oslo
Registration date : 06.08.2009

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 11:31

Huff da,det hørtes dyrt ut:) får titte litt på finn.no og se om jeg finner noe
Til Toppen Go down
ole
CARAVANER
CARAVANER
ole


Male
Antall Innlegg : 119
Age : 55
Localisation : Skien
Registration date : 19.07.2008

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 14:58

Jan skrev:
er 16 amper som er inntaksstrømmen på vogner, så noe mer enn det trenger du ikke
3000W tenker jeg holder lenge

Hvis ikke den er skifta sitter det en 10-ampere sikring i vogna di. Se i klesskapet ditt. Sitter i en boks med fronten synlig. 2000W på aggregatet burde holde i massevis. 12 V på kjøleskapet er bare for å knekke batteriet og laderen med. Som nevn av noen i din forrige tråd er dette kun til bruk koblet mot bil med motor igang. Jeg bruker det ikke da heller.... Er ikke sikkert at kjøleskapet virker om du får på 230 V heller. Mitt måtte få nytt element (ca 500 kr) før det ville kjøle. Om elementet er i oden kan du sjekke ved å måle med et ohm-meter mellom polene på 230 V-anlegget mens du slår bryteren for 230 V på kjøleskapet av og på. Skal skille ca 200 ohm. Husk bare å frakoble evt tilførsel til vogna først hvis du ikke vil lage en kortslutning med instrumentet. Har du ordna gassen ville jeg prøvd på denne først. Gir som nevnt tidligere best kjøleeffekt. Hvordan dette startes står i instruksjonsboka.

Ole
Til Toppen Go down
Hoines.P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 28
Age : 52
Localisation : Oslo
Registration date : 06.08.2009

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 15:14

Tusen takk nok en gang Ole for nyttig info.Jeg skal se etter den boksen.mener jeg så en sort boks inni skapet,når jeg dreiv og malte ista,er en vippebryter i front.skjønte ikke helt hva det var for en boks:) mener du den blå 3 fasa kontakten på utsiden av vogna og at jeg skal måle der?prob mitt er at jeg ikke har tilgang på strøm.der vogna står nå.trangt om saligheta her i byen:)

Petter
Til Toppen Go down
Hoines.P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 28
Age : 52
Localisation : Oslo
Registration date : 06.08.2009

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 15:21

Ole:Har kjøpt ny slange og gass,er bare motet som svikter for og slå det på.masse biler rundt vogna:)
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 15:46

Hoines.P skrev:
Hei Johnny.takk for den,det skjedde ikke en dritt i går,og nå skjønner jeg jo hvorfor.jeg må få kjøpt meg et aggregat.så jeg får mer futt enn 12v.Tungvint og ha vogna uti gata her i oslo.hvor stort tror du jeg trenger?vanlig bruk.lamper kokeplate en pc,liten tv ol.


Har et aggregat på 1000w som vi bruker når det trengs. Nok til tv, lading og noe til. Koking gjør vi jo på gassen. Samme med varmen når vi ikke har tilgang på 230v.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 15:47

Hoines.P skrev:
Tusen takk nok en gang Ole for nyttig info.Jeg skal se etter den boksen.mener jeg så en sort boks inni skapet,når jeg dreiv og malte ista,er en vippebryter i front.skjønte ikke helt hva det var for en boks:) mener du den blå 3 fasa kontakten på utsiden av vogna og at jeg skal måle der?prob mitt er at jeg ikke har tilgang på strøm.der vogna står nå.trangt om saligheta her i byen:)

Petter


Er ikke 3 fasa den kontakten. er bare sånn standard eukontakt som brukes mye på vogner.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Hoines.P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 28
Age : 52
Localisation : Oslo
Registration date : 06.08.2009

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 15:58

Ja der kan du se hvor nøye jeg har studert den Johnny:)
Til Toppen Go down
ole
CARAVANER
CARAVANER
ole


Male
Antall Innlegg : 119
Age : 55
Localisation : Skien
Registration date : 19.07.2008

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 16:48

Hoines.P skrev:
Tusen takk nok en gang Ole for nyttig info.Jeg skal se etter den boksen.mener jeg så en sort boks inni skapet,når jeg dreiv og malte ista,er en vippebryter i front.skjønte ikke helt hva det var for en boks:) mener du den blå 3 fasa kontakten på utsiden av vogna og at jeg skal måle der?prob mitt er at jeg ikke har tilgang på strøm.der vogna står nå.trangt om saligheta her i byen:)

Petter

Måle kan du gjøre i hvilken som helst av 230 V kontaktene, de er sammenkoblet ved inntaket som er den blå kontakten. Du setter måleinstrumentet på ohm og setter målepinnene inn i hver sin pol. Du vil da få en verdi på instrumentet. Slå på bryter for kjøleskap og verdien vil øke med ca 200 ohm hvis alt er i orden. Gassanlegget bør du nok få sjekket for lekkasje før du tester det siden du ikke vet noe om det....

Er jo lett å komme med tips når jeg har samme vogna selv... Laughing

Ole
Til Toppen Go down
Hoines.P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 28
Age : 52
Localisation : Oslo
Registration date : 06.08.2009

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 17:08

He-he.Ja du har et godt poeng der Ole.Jeg får pønske ut en måte og få strøm ned til vogna.men når mann bor i 7 etg og vogna står bak blokka som står 200m nedenfor blir det en j... masse skøyteledninger:) jeg målte den dagen jeg henta vogna,og da var det "vanlig"strøm i kontaktene.hadde jeg visst det jeg vet nå,har jeg jo selvfølgelig gjort det du forteller:)

Hilsen Petter
Til Toppen Go down
ole
CARAVANER
CARAVANER
ole


Male
Antall Innlegg : 119
Age : 55
Localisation : Skien
Registration date : 19.07.2008

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 18:32

Hoines.P skrev:
He-he.Ja du har et godt poeng der Ole.Jeg får pønske ut en måte og få strøm ned til vogna.men når mann bor i 7 etg og vogna står bak blokka som står 200m nedenfor blir det en j... masse skøyteledninger:) jeg målte den dagen jeg henta vogna,og da var det "vanlig"strøm i kontaktene.hadde jeg visst det jeg vet nå,har jeg jo selvfølgelig gjort det du forteller:)

Hilsen Petter

Målinga jeg snakker om må gjøres uten strøm i kontaktene. Er bare en måte å forsikre deg om at elementet i kjøleskapet er i orden.

Ole
Til Toppen Go down
Hoines.P
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 28
Age : 52
Localisation : Oslo
Registration date : 06.08.2009

Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 18:49

Ole:
Selfølgelig,når jeg får tenkt meg om skjønner jeg jo hvordan det funker.Takk for din tålmodighet:)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hobby Prestige 85 Empty
PosteTema: Re: Hobby Prestige 85   Hobby Prestige 85 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hobby Prestige 85
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» hobby 610 prestige
» 650 KFU 2012 stoff Dubai vs barn, erfaringer?
» Hobby Prestige 610 85 mod.
» FELGER til Hobby Prestige 535
» Dekk til Hobby Prestige 535

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: