CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)

Go down 
5 posters
AvInnlegg
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 10:44

Er det noen som vet hvilke navigasjonsenheter som kan stilles inn på lastebil?
Det er for stor grad av risikosport å kjøre med noe annet når hovedveiene forlates.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 10:49

campist skrev:
Er det noen som vet hvilke navigasjonsenheter som kan stilles inn på lastebil?
Det er for stor grad av risikosport å kjøre med noe annet når hovedveiene forlates.
Helt enig i at den funksjonen burde vært på alle GPS,er
Mener broderen har en TOMTOM med den funksjonen, mener det heter Buss, men samme det.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 10:53

Harald skrev:
campist skrev:
Er det noen som vet hvilke navigasjonsenheter som kan stilles inn på lastebil?
Det er for stor grad av risikosport å kjøre med noe annet når hovedveiene forlates.
Helt enig i at den funksjonen burde vært på alle GPS,er
Mener broderen har en TOMTOM med den funksjonen, mener det heter Buss, men samme det.

Du gadd ikke finne det ut?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 10:56

Jo det kan eg gjøre litt senere i dag om du vil, men dette var en gammel versjon TOMTOM, May Britt har ny....kanskje ho vet?? men eg kan ikke huske ho sa noe om det, for eg tror vi snakket såvidt om det i ferien, men eg husker ikke alt.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 11:06

fint om du finner det ut, men ikke stress. jeg skal ha vogna stående en god stund. muligens fram til våren :-)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 11:11

Tom RS satt i Italia og sa han stilte sin Garmin på lastebil når han kjørte ned for å unngå trange veier.........

Vi har en Tomtom.......jeg har ikke funnet ut at den kan stilles på lastebil......men jeg har ikke forska så veldig på det heller......
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 11:14

May-Britt skrev:
Tom RS satt i Italia og sa han stilte sin Garmin på lastebil når han kjørte ned for å unngå trange veier.........

Vi har en Tomtom.......jeg har ikke funnet ut at den kan stilles på lastebil......men jeg har ikke forska så veldig på det heller......

Og det er akkurat der jeg hadde gleden av å besøke et sted sommer hvor jeg måtte kjøre over en bru på 2.30. Pluss en dansk vei med en halv meter gras mellom hjulsporene og trær langt inn i veien :-

Rart ikke Tom har Tomtom forresten
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 11:17

campist skrev:
May-Britt skrev:
Tom RS satt i Italia og sa han stilte sin Garmin på lastebil når han kjørte ned for å unngå trange veier.........

Vi har en Tomtom.......jeg har ikke funnet ut at den kan stilles på lastebil......men jeg har ikke forska så veldig på det heller......

Og det er akkurat der jeg hadde gleden av å besøke et sted sommer hvor jeg måtte kjøre over en bru på 2.30. Pluss en dansk vei med en halv meter gras mellom hjulsporene og trær langt inn i veien :-

Rart ikke Tom har Tomtom forresten

Ville passa bedre mener du ?? lol!
Til Toppen Go down
Danskepølsen
CARAVANER
CARAVANER
Danskepølsen


Male
Antall Innlegg : 130
Age : 53
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 28.06.2009

Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 11:33

Vi hadde engang et GPS program for Laptop, som kunne
stilles til lastebil. (Directions het det)

Fordelen er du får et lekker stor skjermbilde at kjøre etter.

Ulempen er at det er Jävla vanskeligt at få plassert en
laptop så føreren ser den, spesielt om det sidder noen på passager-setet.
Muligt det finns en holder man kan montere, men jeg fandt ikke noe
brukbart noe sted.

Desverre mistet vi CD'en, fordi jeg hadde lagt den på taket av bilen mens jeg lesset bilen, og raste av gårde. Embarassed


Sist endret av Danskepølsen den Søn 9 Aug 2009 - 11:48, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 11:37

helintegrerte bobiler har svært god plass til laptop på dasjbordet
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 11:57

Danskepølsen skrev:
Vi hadde engang et GPS program for Laptop, som kunne
stilles til lastebil. (Directions het det)

Fordelen er du får et lekker stor skjermbilde at kjøre etter.

Ulempen er at det er Jävla vanskeligt at få plassert en
laptop så føreren ser den, spesielt om det sidder noen på passager-setet.
Muligt det finns en holder man kan montere, men jeg fandt ikke noe
brukbart noe sted.

Desverre mistet vi CD'en, fordi jeg hadde lagt den på taket av bilen mens jeg lesset bilen, og raste av gårde. Embarassed

Det er fint, men jeg er redd vi må inngå et kompromiss . Hovedgreia er jo å ha med kona på tur og kunne se ut av frontvinduet. Jeg tør bare ikke stole på henne hele tida.. geek
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 11:59

Jan skrev:
helintegrerte bobiler har svært god plass til laptop på dasjbordet

Jepp, og da har du fått lastebil også cherry
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Danskepølsen
CARAVANER
CARAVANER
Danskepølsen


Male
Antall Innlegg : 130
Age : 53
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 28.06.2009

Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 12:18

Har nå heller ikke noe tro på at vi nogensinde investerer i en bobil, ikke akurat tingen når man skal inn og se kultur i Firenze
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 13:49

campist skrev:
Danskepølsen skrev:
Vi hadde engang et GPS program for Laptop, som kunne
stilles til lastebil. (Directions het det)

Fordelen er du får et lekker stor skjermbilde at kjøre etter.

Ulempen er at det er Jävla vanskeligt at få plassert en
laptop så føreren ser den, spesielt om det sidder noen på passager-setet.
Muligt det finns en holder man kan montere, men jeg fandt ikke noe
brukbart noe sted.

Desverre mistet vi CD'en, fordi jeg hadde lagt den på taket av bilen mens jeg lesset bilen, og raste av gårde. Embarassed

Det er fint, men jeg er redd vi må inngå et kompromiss . Hovedgreia er jo å ha med kona på tur og kunne se ut av frontvinduet. Jeg tør bare ikke stole på henne hele tida.. geek

Hi hi hi ..........

Dette skrev du lenger oppe:
"Og det er akkurat der jeg hadde gleden av å besøke et sted sommer hvor jeg måtte kjøre over en bru på 2.30. Pluss en dansk vei med en halv meter gras mellom hjulsporene og trær langt inn i veien :-"

Med tanke på kommentaren din i det siterte innlegget ditt, så kunne det vært gøy å høre om det er kona eller gpsen som brakte deg inn på brua på 2.30 og veien med gress i midten lol! lol!
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 14:32

TomTom har ikke mulighet for å stille inn lastebil. Tror rutinene kommer til å endres litt etter årets tur, hvor jeg har sett mange ting jeg helst ville unngått. Det er tomtom som har tatt oss dit. Det som på kartet kan se ut som en fin vei med 90 km/t fartsgrense rundt et tettsted er en humpete "gårdsvei" når man havner der.

Kommer til å ta med ny kartbok og gå etter ruta som tomtom foreslår og sjekke grundig mot kartet. Sette opp noen av stedsnavnene slik at det er lettere å følge skiltingen er også en greie.

Min gjør de samme "lure" beregningene her i Norge.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 14:49

min står innstilt på å velge motorveier og hovedveier fremfor sideveier, og umerkede veier
i tillegg står den på raskeste rute, ikke korteste, og da geleider den oss i samme retming som vi ville valgt uansett, men kommer det en skikkelig hvor man kan bestemme størrelsen på bilen
Til Toppen Go down
Sponsored content





Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Empty
PosteTema: Re: Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)   Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-) Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Navigasjon.
» Navigasjon. POI og tips.
» Henger med alternativ fremkomstmiddel
» Nivåkloss til campingvogn
» Veggfeste for TV i campingvogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: