CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Henger med alternativ fremkomstmiddel

Go down 
+3
Sten Rune
Jan
Runerask
7 posters
AvInnlegg
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeLør 7 Nov 2009 - 23:53

Det å kjøre en litt stor bobil er ikke alltid like greit når man vil oppleve Norge/verden. Blir liksom forhindret til dem store opplevelsene i større byer da man har nok med å komme seg frem i trafikken.

Siden jeg har en krok på bobilen, men tillatt vekt 1800 kg, har jeg tenkt/drømt om å få meg en kassehenger/kombihenger, og mulighet å ha med et alternativt fremkomstmiddel. Helst noe som ikke koster så mye å ha/bruke. Da er det flere muligheter og enda flere spørsmål som dukker opp...spesiellt siden jeg ikke er like opplyst i alle regler og lover.. xD

Så er vekt ganske sentralt her. En kassehenger kan veie 500-1000 kg, da står jeg igjen med noe som ikke er "vanlig-bil-vekt" iallefall.

- Alt 1; Moped. Hvor stor cc kan man kjøre uten MC-lappen når man har hatt lappen siden 1992 og førerkort BECE. Hvor mye veier mopeder? Årsavgift?

- Alt 2; El-bil. Årsavgift? Er vel fri alle bommer? Vekt?

- Alt 3; ATV. Årsavgift? Er vel fri alle bommer? Vekt? Regler for bruk i offentlig rom som må taes i betrakning? Mye støy?


Andre Alternativer/forslag?

Beste løsning hadde vært et kjøretøy uten årsavgift som også kan benyttes "hjemme" utenom ferie, da jeg kun har bobil (utenom firmabil, som egentligt kun benyttes i jobb sammenheng)
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 0:59

hvor mange seter trenger du da?
er jo noen 2 seters el-biler med ganske brukbar rekkevidde
opp mot 20 mil på de beste etter hva jeg har hørt
uansett er du da både tørr og varm hele året uansett vær
ville vurdert dette selv i denne situasjonen hvis man ikke må bruke dette kjøretøyet på lange turer ofte

atv er jo morsommere enn moped på alle mulige måter, for alt over 50 ccm med 2 hjul krever A1 eller A
atv krever B
årsavgift på de med hvite skilt er jeg ikke sikker på men mener det er under 1000,- lappen
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 1:03

men en think veier 1038 kilo, og batteripakken er oppgitt til 245-260 kilo
men det står ingenting om hvorvidt den vekta er med i de 1038kg
tolker det slik at det ikke er det, og da er det et tungt beist å drasse på, og mye bedre og billigere å kjøpe en smart, mini, polo eller lignende og heller ta den ekstra årsavgiften
for du bruker mange år på å koste årsavgift for det du sparer i innkjøpspris
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 8:34

Takker for innspill

Jan skrev:
hvor mange seter trenger du da?

Det holder med 2 seter
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 9:31

Runerask skrev:
Takker for innspill

Jan skrev:
hvor mange seter trenger du da?

Det holder med 2 seter

Da hadde jeg sett på en Smart.... søster'n har en sånn, helt glimrende til bruk i byer. Tar liten plass.... går nesten inn i bagasjen på Sub'n... Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_wink

Henger med alternativ fremkomstmiddel 86_495703770_hoved

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Henger med alternativ fremkomstmiddel Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 11:15

hvor mye veier de da mon tro?
veier jo litt hengeren den skal stå på og
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 11:17

Sten Rune skrev:
Runerask skrev:
Takker for innspill

Jan skrev:
hvor mange seter trenger du da?

Det holder med 2 seter

Da hadde jeg sett på en Smart.... søster'n har en sånn, helt glimrende til bruk i byer. Tar liten plass.... går nesten inn i bagasjen på Sub'n... Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_wink

Henger med alternativ fremkomstmiddel 86_495703770_hoved

Kikket på egenskapene på smart på Finn.no. Trudde det var en elbil, men ser ikke sånn ut på egenskapene. Men er det full årsavgift på en slik bil? Litt dårlig gjort når bilen er så liten lol!
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 11:21

Jan skrev:
hvor mye veier de da mon tro?
veier jo litt hengeren den skal stå på og
http://www.ifor-williams.no/html/skaphengere/skaphengere.htm
Her er den typen henger jeg ser for meg.

Hvis jeg skal ha (drømme, drømme) en "Smart"-bil, egenvekt: 750 kg
Henger som passer, egenvekt 950 kg

Totalt 1700 kg, som gir 100 kg igjen til evt andre ting bounce
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 11:25

Runerask skrev:
Sten Rune skrev:
Runerask skrev:
Takker for innspill

Jan skrev:
hvor mange seter trenger du da?

Det holder med 2 seter

Da hadde jeg sett på en Smart.... søster'n har en sånn, helt glimrende til bruk i byer. Tar liten plass.... går nesten inn i bagasjen på Sub'n... Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_wink

Henger med alternativ fremkomstmiddel 86_495703770_hoved

Kikket på egenskapene på smart på Finn.no. Trudde det var en elbil, men ser ikke sånn ut på egenskapene. Men er det full årsavgift på en slik bil? Litt dårlig gjort når bilen er så liten Henger med alternativ fremkomstmiddel Lol

Bensinmotor, går på under ca 0,4l/mil på langkjøring. Full årsavgift ja...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Henger med alternativ fremkomstmiddel Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 11:26

Runerask skrev:
Jan skrev:
hvor mye veier de da mon tro?
veier jo litt hengeren den skal stå på og
http://www.ifor-williams.no/html/skaphengere/skaphengere.htm
Her er den typen henger jeg ser for meg.

Hvis jeg skal ha (drømme, drømme) en "Smart"-bil, egenvekt: 750 kg
Henger som passer, egenvekt 950 kg

Totalt 1700 kg, som gir 100 kg igjen til evt andre ting bounce
ser ut som en perfekt løsning i mine øyne
men så var det jo prisen på bilen da siden både årsavgift og forsikring var et tema
hadde kanskje sett etter noe mer tradisjonelt av småbiler da de ligger mye lavere i pris
trenger vel ikke å være flett ny den skuta heller siden den ikke skal brukes så mye
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 11:27

Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 11:34

Nei, det blir nok ikke noe nye bil om jeg realiserer drømmen. Eneste er kanskje å prøve å få ny henger, ikke så lett å få tak i brukte som er brukbare...

Har sett på Mini morris, men den nye typen er såpass bred at jeg sliter med å få den inn i hengeren. Jeg ønsker ikke ha åpen biltralle...
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 12:31

Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 12:32

Den mopedbilen er det vel kanskje ikke lov å ha to voksne i når jeg tenker meg om....
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 12:43

ArneO skrev:
Hva med diseldrevet mopedbil?
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17868796

Dritstilig. Men farten? kun 45km/t, har ikke lyst å være bremsepropp i en storby lol!

men likel er det noen som har mer info ang vekt og lengde/bredde på den..


ArneO skrev:
Den mopedbilen er det vel kanskje ikke lov å ha to voksne i når jeg tenker meg om....

Er jo to fullverdige seter der da..
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 12:50

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19527628

Her har vi en mopedbil som egetligt ikke er mopedbil, kan kjøre opptil 90 km/t. Gratis i bomringer! Gratis på offentlige parkeringsplasser! Kan kjøres i kollektivfelt!
cheers

men vet ikke om det må betales årsavgift.

Skulle gjerne visst egenvekt/og bredde/lengde på den Basketball
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 12:59

Fin og konstruktiv tråd. Dessverre er det alltid noen som bare må. Denne gangen blir det meg.

Hva med bil og vogn? Da dekker du jo inn behovene til transport i de forskjellige situasjonene?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ovev
CARAVANER
CARAVANER
ovev


Antall Innlegg : 136
Localisation : Stord
Registration date : 05.10.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 13:10

Runerask skrev:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19527628

Her har vi en mopedbil som egetligt ikke er mopedbil, kan kjøre opptil 90 km/t. Gratis i bomringer! Gratis på offentlige parkeringsplasser! Kan kjøres i kollektivfelt!
cheers

men vet ikke om det må betales årsavgift.

Skulle gjerne visst egenvekt/og bredde/lengde på den Basketball


Se tekniske data for denne her :http://www.orangewheels.co.uk/specification/technical/26140
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 13:19

Her har jeg funnet noe meget interesant

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19497502

Vekta er kun 394Kg
lengda: 2,5m, bredda: 1,4m og høyda: 1,1m.

(Greit å bruke denne tråden til notat til senere bruk, håper det er ok)
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 13:23

Jan Ole skrev:
Fin og konstruktiv tråd. Dessverre er det alltid noen som bare må. Denne gangen blir det meg.

Hva med bil og vogn? Da dekker du jo inn behovene til transport i de forskjellige situasjonene?

Blir ikke det samme. Liker å fricampe, er ikke like populært å fricampe hvor som helst med bil og campingvogn. Så har man mulighet til å campe uten å ha hengeren med, hvis man har bobil. Blir ikke det samme men bare trekkbil uten campingvogn geek
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 13:47

Ser den, små fordeler og bakdeler med begge kombinasjoner. Mer anvendelig på vinteren også kanskje.
Er ikke sikker selv på hva jeg mener, tror det ligger noen fordommer under her, hjemme hos oss altså, mot foreksempel å kjøre på vinteren, selv om det er bar asfalt, det kan jo bli glatt før vi skal hjem igjen.
Tror allikevel at om viljen er tilstede er det mulig å bruke vogn til mye mer enn tre uer på sommeren på tur og resten på en eller to fastplasser rundt om.

Den amerikanske varianten med å slepe selve bilen ved hjelp av stag som også styrer hjulene er jo ikke lovlig her hjemme.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 13:54

Runerask skrev:
Her har jeg funnet noe meget interesant

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19497502

Vekta er kun 394Kg
lengda: 2,5m, bredda: 1,4m og høyda: 1,1m.

(Greit å bruke denne tråden til notat til senere bruk, håper det er ok)

Med slik bil får jeg enda mer nyttelast igjen

Bilens totalvekt 394 kg
Henger(kan gå ned et hakk) 755 kg

Dette blir 1149 som gir 651 kg til annen bagasje o.l.

En annen fordel er cabrioleten som gjør det lettere å komme seg inn/ut av bilen når den står oppå hengeren. king
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 14:05

Jan Ole skrev:
Ser den, små fordeler og bakdeler med begge kombinasjoner. Mer anvendelig på vinteren også kanskje.
Er ikke sikker selv på hva jeg mener, tror det ligger noen fordommer under her, hjemme hos oss altså, mot foreksempel å kjøre på vinteren, selv om det er bar asfalt, det kan jo bli glatt før vi skal hjem igjen.
Tror allikevel at om viljen er tilstede er det mulig å bruke vogn til mye mer enn tre uer på sommeren på tur og resten på en eller to fastplasser rundt om.

Den amerikanske varianten med å slepe selve bilen ved hjelp av stag som også styrer hjulene er jo ikke lovlig her hjemme.

Ja, det er akkurat det. Jeg ønsker å bruke bobil mer enn 3-4 uker på sommeren. Ikke slik CV eiere som har vogna "stablet bort" nesten hele året, fordi det er for upraktisk å bruke på små turer....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 14:11

Runerask skrev:
Her har jeg funnet noe meget interesant

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19497502

Vekta er kun 394Kg
lengda: 2,5m, bredda: 1,4m og høyda: 1,1m.

(Greit å bruke denne tråden til notat til senere bruk, håper det er ok)
Den der eller tilsvarende måtte jo være glimrende til det du trenger. Dritstilig var den.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 14:27

Fant en link angående årsavgifter her
http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%85rsavgift_for_motorkj%C3%B8ret%C3%B8y

(pr 2009)

2 740 kroner - (Personbiler, varebiler, campingbiler, busser, kombinerte biler, lastebiler, samt trekkbiler med tillatt totalvekt fra og med 3500 kg.)
3 185 kroner - (Dieseldrevne motorvogner som nevnt ovenfor som ikke har fabrikkmontert partikkelfilter)
2 740 kroner - (Årsprøvekjennemerker for motorvogner)
1 025 kroner - (Campingtilhengere med egenvekt over 350 kg)
1 675 kroner - (Motorsykler; trehjuls, lette, mellomtunge og tunge)
390 kroner - (1. Motorvogner som er registrert på innehaver av løyve etter § 9 i lov 21. juni 2002 nr. 45 om yrkestransport med motorvogn eller fartøy som drosje (ikke reserve- eller erstatningsdrosje) eller for transport av funksjonshemmede. 2. motorvogner som er registrert på innehaver av løyve etter § 6 i lov 21. juni 2002 nr. 45 om yrkestransport med motorvogn eller fartøy, eller som er utleid på kontrakt med varighet på ett år eller mer mellom innehaver av slikt løyve og selskap i samme konsern. Dette gjelder også motorvogn som utfører rutetransport basert på kontrakt med varighet på ett år eller mer inngått med myndighet eller selskap som innehar slikt ruteløyve. 3. motorvogner som er godkjent og registrert som ambulanse eller som er registrert som begravelseskjøretøy på begravelsesbyrå og lignende. 4. motorkjøretøy som er registrert på kjennemerker med lysegule typer på sort bunn. 5. motorvogner som bare bruker elektrisitet til fremdrift, herunder motorvogner hvor elektrisiteten er produsert i brenselceller. 6. motorredskap. 7. beltekjøretøy. 8. trekkbiler som ikke faller inn under nr. 1. 9. mopeder. 10. traktorer. 11. motorvogner som er 30 år eller eldre)"
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 15:41

Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeSøn 8 Nov 2009 - 17:22

ArneO skrev:
Motorsykler med 3 eller 4 hjul har ikke lenger lov å kjøre i kollektivfelt...

http://www.regjeringen.no/nb/dep/sd/pressesenter/pressemeldinger/2008/fra-1-januar-2009-betre-plass-for-buss-o.html?id=499511

Dette er jo tilbakeskritt, skulle ikke reglene mykes opp slik at flere grupper kunne bruke dette feltet. Det var jo planen med 2+ også...
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitimeMan 9 Nov 2009 - 9:37

Hei

Vi løser dette "problemet"med Taxi,når vi har parkert bobilen tar vi Taxi dit vi vil (eller tar sykkelen),kan kjøre mye Taxi for det bil og henger koster i innkjøp og vedlikehold. En for oss stor fordel med Taxi er at når vi spiser ute på byen tar vi oss noe å drikke og koser oss så best vi kan uten å tenke på denne bilen som skal kjøres tilbake,men vi er mange Campere med mange forskjellige ønsker så dette er det ikke noe fasitsvar på.Lykke til
Til Toppen Go down
Sponsored content





Henger med alternativ fremkomstmiddel Empty
PosteTema: Re: Henger med alternativ fremkomstmiddel   Henger med alternativ fremkomstmiddel Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Henger med alternativ fremkomstmiddel
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Navigasjon som forstår at det henger campingvogn bak:-)
» Overskrider tillat totalvekt på henger
» Mistet hengerfestet og en stor henger
» Finnes det et alternativ der ute ?
» Helårstelt noe godt alternativ?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: BOBIL :: BOBILPRAT-
Gå Til: