CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vintertelt, hva skal man kjøpe??

Go down 
+7
Bamzemums
Johnny
Tommy
Janita
Sten Rune
hpk
raune
11 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 1:26

Jeg har kun erfaring med vanlig "heltelt" fra EuroTent og det var ingen positiv oppleveles Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 20:25

I dag har vi gått til innkjøp av et Isabella vintertelt 240x120
Har aldri satt opp sånt ei heller noen erfaring med underlag eller noe. Ser for oss at vi setter opp en platting inne i teltet hverfall. Men det bør vel ligge noe oppå den igjen? Det skal fungere som en liten gang hvor vi kan sette fra oss snowboard etc. uten å måtte dra det inn i vogna. + at vi slipper å få snøfokket rett inn når vi åpner døra på vogna. Jeg veit det har blitt prata opp og i mente om dette her. Men jeg bruker ta "problemet" når det kommer Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_smile Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_smile Og her jeg da.........Tips Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_wink
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 20:33

Tove

Jeg hadde bare en platting av terrassebord inne i teltet. Da er det enkelt å bare koste evt snø som blir med støvler/ski ut igjen...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 20:53

Så enkelt og sååå greit men blir det ikke isete og glatt inni der da? jeg tenker kondens i tilfelle.....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 20:58

Kan ikke si at jeg var plaga av det. Selv uten termotak....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 21:34

Men ingen flere meninger om universalteltet til Eurotent?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 22:57

Torunn!

Vi hadde Eurotent universaltelt den ene vinteren vi stod på fjellet, og hadde ingen problemer med det. Hadde vintersikring og termotak. Teltet stod rett og fint, ingen tegn til svakheter av det vi kunne se. Vinteren etter ble det spikertelt, og vi solgte teltet. Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å kjøpe Eurotent universaltelt igjen, hvis jeg hadde hatt behov for det!
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeMan 5 Okt 2009 - 0:07

Takk Liv Smile
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeMan 5 Okt 2009 - 9:09

Tove
Det teltet er vel 240x180? Bare slik at det ikke blir 60 cm uten platting der inne Wink

Jeg har satt opp tilsvarende telt nå i helga, men skal også ha termotak inni der. Vi kommer også til å ha en gassovn der for å henge av litt klær når vi er på vei inn. Planen er å skaffe en slik ovn med vifte i. Vi har vogna plassert slik at vi ikke kommer til å bruke bilen når vi skal i bakken og da kan det være kjekt å slippe å ta av seg slalomstøvlene ute i snøen eller inne i vogna Wink I teorien skal vi kunne ta dem av i teltet og smette inn i vogna og ta på Crocs eller tøfler for de som liker det. Jeg ville også få med meg platting, telt vogn og (nesten) alt annet i en venning. I tillegg har vi en tentativ plan om å dra sydover i påska og uka etter neste år. Dette er da forutsetningene jeg hadde for planleggingen av helga som var Wink

For å ikke fryse fast har jeg vogna på 3 * 2" og laget en ramme til å ha plattingen på. Selve plattingen består av 6 lemmer av 21 mm terassebord hver lem er 1 * 1 meter. (Lemmene kjøpte jeg ferdig på Bauhaus...) Ramma under er skrudd sammen med vinkler slik at det skal være greit å plukke fra hverandre også. Få lagde jeg en ramme av 36*73 mm impregnert materiale tilsvarende bunnmålet i teltet. Her gjorde jeg en bommert med å ikke sette teltet helt opp og stramme det til før jeg festet rammen, med det resultatet at rammen og teltet ikke er helt perfekt i forhold til hverandre Sad Men det ble ikke slik at jeg brydde meg om å løsne rammen og flytte den. Så langt er vel det meste rimelig standard... Så hadde jeg med en pakke XPS i 50 mm tykkelse og la det på plattingen inni ramma. Som gulvdekke over det kom jeg over 6 mm klikk laminat tidligere i sommer på Smartclub til 35 kr kvadratmeteren så da kjøpte jeg to pakker av det. På Ikea har de dørmatter av ymse typer, og der fant vi noen vi ville prøve.

Om dette funker gjennom hele vinteren gjenstår å se, men nå i helga med snø, tining etc funket det veldig bra i alle fall. Jeg skal bare sette opp en skobørste slik at vi kan feie av skoene utenfor teltet. Og det er jo lett å flytte på dette også da, og blir det bare klin har det i alle fall ikke kostet noe særlig Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeMan 5 Okt 2009 - 9:15

Vi brukte universalteltet til bl.a. oppbevaring av klær og sko. Hadde med en skotørker, og den var god å ha der. Hadde også gassovn, men den ble ikke brukt allverden. Det ekstra rommet fungerte også godt som kjøle/fryserom. Ingen problemer med å få brusen kald der, i alle fall! Laughing
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeMan 5 Okt 2009 - 9:41

Liv K.A.
Dette gulvet mitt blir vel en stridens kjerne slik som plast i veggen har blitt... lol!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeMan 5 Okt 2009 - 10:52

Tja, klikkgulvet ville jeg valgt vekk igjen om jeg var deg.
Blir kaldt å stå på og livsfarlig glatt. Men det ser sikkert helt fint ut altså. Rolling Eyes Shocked Rolling Eyes Laughing

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeMan 5 Okt 2009 - 11:33

Jan Ole skrev:
Tja, klikkgulvet ville jeg valgt vekk igjen om jeg var deg.
Blir kaldt å stå på og livsfarlig glatt. Men det ser sikkert helt fint ut altså. Rolling Eyes Shocked Rolling Eyes Laughing
Tja med et par slike dørmatter (70 * 100 cm med gummi under) til 49,- som taes ut og ristes ofte, og henges opp når vi ikke der der kan vi kanskje unngå den verste glatta og det var ikke meningen å loffe rundt der i barbenten heller da... På sokkelesten i snøen er ikke akkurat varmt det heller Very Happy Men løsningen er jo fortsatt under uttesting, jeg tenkte det er greit med noe det er enkelt å tørke av og hvor man ikke får fliser i beina når man går der.
Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 0087208_PE216338_S3
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60144454
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeMan 5 Okt 2009 - 11:37

Går sikkert bra det der. Har laminat på kjøkken hjemme og om ungene er ut på altanen og leker i snøen og får med seg snø under beina inn på gulvet igjen er det null i friksjon.
Kan vere greit å vite om i alle fall.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeMan 5 Okt 2009 - 11:41

Jan Ole skrev:
Går sikkert bra det der. Har laminat på kjøkken hjemme og om ungene er ut på altanen og leker i snøen og får med seg snø under beina inn på gulvet igjen er det null i friksjon.
Kan vere greit å vite om i alle fall.
Joda, den er jeg klar over så uten slike dørmatter regner jeg med at det hadde vært festlig å se på at jeg gikk inn der med slalåmstøvlene på - hadde sikkert ikke vært like festlig for meg Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitimeMan 5 Okt 2009 - 18:09

ArneO skrev:
Liv K.A.
Dette gulvet mitt blir vel en stridens kjerne slik som plast i veggen har blitt... lol!

Twisted Evil
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vintertelt, hva skal man kjøpe??
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Hvor stort skal et vintertelt være?
» Hva skal vi kjøpe ?
» Hva skal man kjøpe??
» Skal jeg kjøpe??
» Vintertelt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: