CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU

Go down 
4 posters
AvInnlegg
gtfossum
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.05.2008

Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Empty
PosteTema: Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU   Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Icon_minitimeFre 28 Mai 2010 - 0:21

Jeg har problemer med at det i enkelte tilfeller lekker inn vann fra vinduet foran på en Hobby 650 KFU. På Campinggården i Drammen sa de at vi måtte flytte alle vinduslåsene litt slik at vi fikk mer press på vinduet, men slik jeg oppfatter det kommer vannet inn helt øverst i ene hjørnet. Lekkasjen ser riktig nok ut til å være mellom vindu og gummilist, men når lekkasjen er helt øverst oppe kan jeg ikke forestille meg at det vil hjelpe noe særlig å stramme vindushaspene.

HAR NOEN ERFARING MED DETTE og vet hva som må gjøres? Det ser for meg ut som om dette må være en ganske typisk hobbygreie. Ser ut som en konstruksjonsfeil. Vinduet og tetningslist er ikke laget så de kan møtes med skikkelig press med mindre gummilisten er helt splitter ny (tror kanskje det kan være en mulighet for at den tetter da).
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU   Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Icon_minitimeFre 28 Mai 2010 - 15:31

Nyere Hobby enn 2007 med stort vindu eller gammel med mindre vindu?
Har du forsøkt noe så enkelt som å smøre listen med silikonstift eller -spray så den blir mykere og ligger bedre an mot glasset?
Til Toppen Go down
gtfossum
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.05.2008

Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU   Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Icon_minitimeFre 28 Mai 2010 - 18:01

Jeg har vært inne på tanken å smøre gummilisten, ja, men ikke gjort det ennå. Jeg har vel ikke akkurat hatt så stor tro på at det skulle hjelpe noe særlig. Jeg synes det bør være mer å gå på enn at listen skal være evhengig av vedlikehold annet enn med tanke på holdbarhet.

Beklager at jeg glemte å spesifisere årsmodell, men dette er en 2004 modell med relativt sett lite vindu.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU   Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Icon_minitimeFre 28 Mai 2010 - 18:08

Hadde samme type lekkasje på et sidevindu på en Bjølseth. Det var "bare" gummilisten.

Jeg går over gummilistene med silikonstift vår og høst, mye for å forebygge at de kleber seg til vinduet. Har det relativt tøft de listene som sitter direkte i solsteiken bak glasset.

Om det er et generelt problem på Hobby bør det raskt komme indikasjoner på det.
Til Toppen Go down
gtfossum
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.05.2008

Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU   Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Icon_minitimeMan 31 Mai 2010 - 0:44

Da er listene smurt med silikonolje. Så får vi se om det hjelper. Mitt inntrykk er at listen ikke en gang er nær vinduet i overkant. Synes jeg fikk det bekreftet i dag. Svart stripe etter gummilisten rundt hele vindusglasset untatt oppe. Hjelper lite med silikonolje hvis ikke listen er i kontakt med glasset!
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU   Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Icon_minitimeFre 4 Jun 2010 - 7:38

Snakker vi om at gummlisten har mistet spensten og ikke skaper nok trykk opp mot vinduets øvre kant?
Til Toppen Go down
9na
CARAVANER
CARAVANER



Female
Antall Innlegg : 101
Localisation : Buskerud
Registration date : 20.08.2008

Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU   Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Icon_minitimeTir 15 Jun 2010 - 22:12

Ja, og etter å ha smurt listene med silikon er det fremdeles ikke tett.

Hvordan er det å skifte gummilista?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU   Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Lekkasje i frontvindu Hobby 650 KFU
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Lekkasje i frontvindu.
» Lekkasje frontvindu Kabe -07
» Frontvindu Hobby 650 KFU blåste opp
» Frontvindu hobby prestige 610, 1991 mod
» Hobby 650 lekkasje spylevann

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: