CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Montering av ekstra oljekjøler på Volvo..

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Långmilaren




Antall Innlegg : 4
Registration date : 26.07.2010

Montering av ekstra oljekjøler på Volvo.. Empty
PosteTema: Montering av ekstra oljekjøler på Volvo..   Montering av ekstra oljekjøler på Volvo.. Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 12:48

Folkens, er det noen som har erfaring med ettermontering av kjøling på dieselvolvoer av "nyere" dato? Snakker her så klart om geartronic-kasser sammen med 163 eller 185 D5 motorene. Eventuelt noen som kjenner til firmaer i Norge som gjør denne typen jobb?
Har selv en XC70 D5 med 163 hk, trukket vogn kun 30 mil med den. Ønsker å ikke ødelegge gearkasse, eller rettere sagt, gjøre noen håndgrep for å unngå svært høy oljetemperatur. Ivaretar ellers gearkassen med oljeskift og alt er 100% i orden.
Har ellers en Volvo 850 som ivaretar vogntrekking, men den er noe motorsvak så dieselens dreiemoment er savnet enkelte ganger Very Happy

Innspill mottas med takk!
Til Toppen Go down
Svein2

Svein2


Male
Antall Innlegg : 16
Localisation : Elverum
Registration date : 11.04.2010

Montering av ekstra oljekjøler på Volvo.. Empty
PosteTema: Re: Montering av ekstra oljekjøler på Volvo..   Montering av ekstra oljekjøler på Volvo.. Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 14:55

Jeg spurte Bilia om dette og beskjeden jeg fikk var at det sitter oljekjøler på denne automatkassa, så i følge dem er det ikke noe å tenke på, det er bare å kjøre. På min ser jeg oljekjøler`n i det nederste luftinntaket under støtfangeren.
Dette gjelder en XC60 2010 mod.
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Montering av ekstra oljekjøler på Volvo.. Empty
PosteTema: Re: Montering av ekstra oljekjøler på Volvo..   Montering av ekstra oljekjøler på Volvo.. Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 16:09

Du skriver ikke noe om hvor du bor, men her på Bryne har vi et automatgirverksted som heter transtec. Seriøs fyr som vet hva han driver med. Han lager visst holdbare kasser av det produsentene ikke får til, modifiserer visst for bl. annet VW Transporter T4, som er kjent for å ha svake kasser. Hva som gjøres er muligens hemmelig... Har fornuftige priser også.
Ellers er det ikke uvanlig med et annet svar fra automatgirveksted enn merkeforhandler bare sånn at det er nevnt...
Til Toppen Go down
Långmilaren




Antall Innlegg : 4
Registration date : 26.07.2010

Montering av ekstra oljekjøler på Volvo.. Empty
PosteTema: Re: Montering av ekstra oljekjøler på Volvo..   Montering av ekstra oljekjøler på Volvo.. Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 16:24

Svein2 skrev:
Jeg spurte Bilia om dette og beskjeden jeg fikk var at det sitter oljekjøler på denne automatkassa, så i følge dem er det ikke noe å tenke på, det er bare å kjøre. På min ser jeg oljekjøler`n i det nederste luftinntaket under støtfangeren.
Dette gjelder en XC60 2010 mod.

Da er du heldigere enn meg, siden jeg bare har en del av selve radiatoren, ingen ekstra eller egen kjøler på min XC70.
Det kan jo være at Volvo sentralt har tatt lærdom av at "folk flest" ønsker å nettopp kunne kjøre uten for mye mikkmakk.
Takk for svar!
Til Toppen Go down
Långmilaren




Antall Innlegg : 4
Registration date : 26.07.2010

Montering av ekstra oljekjøler på Volvo.. Empty
PosteTema: Re: Montering av ekstra oljekjøler på Volvo..   Montering av ekstra oljekjøler på Volvo.. Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 16:28

livar skrev:
Du skriver ikke noe om hvor du bor, men her på Bryne har vi et automatgirverksted som heter transtec. Seriøs fyr som vet hva han driver med. Han lager visst holdbare kasser av det produsentene ikke får til, modifiserer visst for bl. annet VW Transporter T4, som er kjent for å ha svake kasser. Hva som gjøres er muligens hemmelig... Har fornuftige priser også.
Ellers er det ikke uvanlig med et annet svar fra automatgirveksted enn merkeforhandler bare sånn at det er nevnt...

Heisann, jeg bor i Elverum men er ofte på dine trakter (Sandnes) så dette hørtes interessant ut.. Skal ta en telefon i morra og høre om han kan gjøre min gearkasse bedre for trekking av tungt. Fornuftige priser er ingen bakdel når alt annet som dreier seg om bil er relativt dyrt. Jeg har ikke vært uheldig med noen av mine Volvoer, så dette ser jeg i grunn lyst på. Optimist inntil det motsatte er bevisst, og litt til Laughing
Til Toppen Go down
Sponsored content





Montering av ekstra oljekjøler på Volvo.. Empty
PosteTema: Re: Montering av ekstra oljekjøler på Volvo..   Montering av ekstra oljekjøler på Volvo.. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Montering av ekstra oljekjøler på Volvo..
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» BMW X3 vs Volvo XC 70
» Volvo V70 2.4
» VOLVO XC 90
» VOLVO V70
» Volvo XC 90

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: