CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Mercedes M-Klasse 270 CDI

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 19:52

Noen som har peiling på hvordan denne er å trekke med??

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23420120

Mener å huske å ha lest om noen som hadde M-klasse som ikke var fornøyd, vil gjerne høre hva! Tror nok denne 2,7 AMG hadde kledd meg godt!! Wink
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 20:56

Har en god venn som har lik bil bortsett fra at han ikke har AMG. Samme årsmodell og motor. Han er ikke fornøyd med konforten, sliten av å kjøre langt og slakter bilens seter...
Nå vet ikke jeg om AMG`n har andre seter, men tenkte det var greit å hinte om det. Ellers er det jo flott bil å se på... men som trekkbil har jeg intet å komme med...
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 21:23

Hmm. Snodig.. De fleste andre jeg har hørt om skryter nettopp komforten til Mercedes opp i skyene. Men de jeg kjenner har jo E-klassen.. som de fleste. Men nå sitter jeg godt i en gammel Caravelle også da Wink Kanskje jeg ikke er kresen nok Smile
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 21:29

Han gikk fra E klasse til M klasse, og mente setene i E klassen var mye bedre.

Det er hans argument og absolutt ikke noe fasit. Har sittet på et par ganger og kan vel heller ikke si meg overbevist at komforten er så overlegen til Mercedes å være...

Men de få milene jeg satt på har jeg lite å fare med... det enkleste må vel være å låne en og kjøre en del mil å føle på. Men uansett er jo bilen drit lekker den du linket til
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 21:48

Thomas skrev:
Hmm. Snodig.. De fleste andre jeg har hørt om skryter nettopp komforten til Mercedes opp i skyene. Men de jeg kjenner har jo E-klassen.. som de fleste. Men nå sitter jeg godt i en gammel Caravelle også da Wink Kanskje jeg ikke er kresen nok Smile
Heeelt OT, men comforten (setene) er bedre i enda eldre Caravelle. Har både T3 og T4, T4 har justerbak korsryggstøtte og greier, men T3en er mye bedre å sitte i på langtur. Lurer på å sette T3 stoler i den har to ekstra med armlener Cool
Til Toppen Go down
Långmilaren




Antall Innlegg : 4
Registration date : 26.07.2010

Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 22:01

Er ikke denne fra den tida da Mercedes slet med rust på E-klassen blant annet? Er så absolutt ingen Mercedes-viter, så kan være jeg bommer med noen år...
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 22:39

Jeg er heller ingen Merce-kjenner, langt i fra. Derfor jeg spør Wink Har uansett ingen planer om å bytte umiddelbart. Men har lyst på noe som sparker litt mer enn Vellen.. Nå har jeg veldig nylig hatt ca 80 mil i snitt hver dag i 3 dager i Vellen, upåklagelig! Første dagen kjørte vi 95 mil. Gikk strålende det i hvertfall.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 22:58

Thomas: denne er absolutt fra den rustperioden til MB: Garantert opplakkert, sjekk hjulbuer mot bagsjerom, under matter. Og nedre del av dører. Bakdøra også.

Enkelt å sjekke om en bil er opplakkert, selv om selger nekter. Finnes maskiner til denslags. Og de lyver ikke, lakktykkelsen varierer mye på en opplakkert bil i forhold til fabrikkny.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 23:08

Jeg prøvekjørte et par MLer før vi kjøpte LCen, så erfaringen min er 5 år gammel og bassert på ca. 5 mil i to forskjellige MLer .....
Egentlig ikke mye å skryte av!

Husker bare jeg ble litt skuffet........
For høye forventninger eller for dårlig produkt??

Har i alle fall ikke angret på bil valget ennå!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 23:16

Nei, hvorfor skal du angre? Mercedes M-Klasse 270 CDI Lol Mercedes M-Klasse 270 CDI Lol

Den som har kjørt en Lc og opplevd den forvandlingen som skjer når lavgirserien kobles inn med sperrer vil neste ikke tro at det er samme bilen. Jeg rygget opp 20 graders bakke med ei KIP-vogn på 1400 kilo, bremsen slo seg på og underlaget var litt snø og is? Er ikke mange biler som klarer det, tror jeg.
(Jeg venter på pakke fra Alta, 5 dager siden avreise...)
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeMan 26 Jul 2010 - 23:51

Hvis du er interessert i en ML kan du jo melde deg inn på forumet til Mercefreaken og få litt info
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeTir 27 Jul 2010 - 8:38

Har en kompis som hadde en 2002-modell, som var veldig glad da han ble kvitt bilen.

Hans kommentarer om bilen var at den var stor og fin og god å kjøre. Teknisk var bilen ikke like bra og han hadde en del problemer med rust i skjermer, dører og kanaler.

Er ikke helt sikker men mener å huske at i 2006 ble det gjort store endringer på bilen, der bl.a produksjonsfabrikk og produksjonsland ble endret og kvaliteten ble også kraftig forbedret.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeTir 27 Jul 2010 - 16:44

Jaja.. Da ble det nok ikke en ML nei Smile 2006 og nyere passer, av usagt grunner, ikke helt for meg. Får vel heller gjøre som planlagt, vente til det plutselig ramler store pengesummer inn og kjøpe T5'n til May-Britt Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeTir 27 Jul 2010 - 23:52

Thomas skrev:
Jaja.. Da ble det nok ikke en ML nei Smile 2006 og nyere passer, av usagt grunner, ikke helt for meg. Får vel heller gjøre som planlagt, vente til det plutselig ramler store pengesummer inn og kjøpe T5'n til May-Britt Wink

Det syns jeg høres ut som ei riktig god plan Thomas Very Happy
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeOns 28 Jul 2010 - 15:28

Du syntes det May-Britt?? Smile Regner ikke med at deres er til salgs enda.. Men liker den veeeeldig godt!!
Til Toppen Go down
EirikN
CARAVANER
CARAVANER
EirikN


Male
Antall Innlegg : 66
Age : 47
Localisation : Bergen
Registration date : 23.04.2009

Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeOns 28 Jul 2010 - 18:48

Fantastisk flott bil!! HAR Mb selv, men kun en kjip c180 da...hehe. Setene er heller ikke fantastisk i denne, selv om det er sport edition som det heter. Alle andre i slekta sitter som konger, men jeg som er litt spjæl av meg sliter litt. Ryggraden får ingen støtte overhodet, og det er faktisk merke i skinnsetet etter ryggraden min...så ja. Mercedes kunne med fordel ha gjort en bedre jobb på seter... Hvis ikke må jeg lange innpå noe mer grillmat:-)

Men, uansett, har kjørt endel M klasse, fantastisk bil å kjøre!!! Husk bare at rustgarantien til MB gjelder ved gjennomrusting innenfra og ut, og ikke andre veien.... Litt nyere modell så har de annet karosseri og mer av rustproblemene er borte...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitimeTor 29 Jul 2010 - 19:59

Thomas skrev:
Du syntes det May-Britt?? Smile Regner ikke med at deres er til salgs enda.. Men liker den veeeeldig godt!!

Ja, syns det hørtes så fint ut at det plutselig skulle ramle store pengesummer inn...... Very Happy

Et år eller to så er den til salgs...........
Til Toppen Go down
Sponsored content





Mercedes M-Klasse 270 CDI Empty
PosteTema: Re: Mercedes M-Klasse 270 CDI   Mercedes M-Klasse 270 CDI Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Mercedes M-Klasse 270 CDI
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Mercedes S-klasse
» Mercedes E-klasse
» Bytte til Mercedes E-Klasse
» Mercedes-Benz E-Klasse 300TDT 1990mod
» Noen erfaringer med Mercedes w212. E-klasse fra 2010-2013

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: