CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 OPPVARMET AVLØP

Go down 
4 posters
AvInnlegg
kabero880




Antall Innlegg : 3
Registration date : 01.10.2010

OPPVARMET AVLØP Empty
PosteTema: OPPVARMET AVLØP   OPPVARMET AVLØP Icon_minitimeFre 1 Okt 2010 - 12:29

CARAVANSTUSSEN er nå satt i produksjon.du slipper å drive å grave is i avløpet på vogna og bobilen på vintern.
dette kobles til 12 volten i vogna eller bobilen.og settes seff på avløpet.enten ved å kutte bort ca 20cm eller sette det på utsiden.da ved å tre tilkoblingsledningene sammens med røret.da får du koblet dette til 12 volten på innsiden av vogna.helst med egen bryter og sikring .for det trengs jo ikke å være tilkoblet om sommern og når det er mildvær-

se link: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24614527

mvh Øystein Rølvåg
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

OPPVARMET AVLØP Empty
PosteTema: Re: OPPVARMET AVLØP   OPPVARMET AVLØP Icon_minitimeFre 1 Okt 2010 - 12:43

Det må bedre bilder og skisser til før jeg vurderer den der...

Jeg har et T stykke på avløpet mitt, det som kunne være en god ide for meg er en oppvarmet T som jeg bytter ut med den originale T som står der. Men det er nå meg da. I vår vogn er det ikke gråvannstank...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

OPPVARMET AVLØP Empty
PosteTema: Re: OPPVARMET AVLØP   OPPVARMET AVLØP Icon_minitimeFre 1 Okt 2010 - 14:23

Hele avløpet er oppvarmet på min vogn, også det fra dusjen, heldigvis.
Men fint at sånt blir utviklet for frosset vann er irriterende og ubekvemt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




OPPVARMET AVLØP Empty
PosteTema: Re: OPPVARMET AVLØP   OPPVARMET AVLØP Icon_minitimeOns 10 Nov 2010 - 9:04

Fikk kaffegruten + + + opp igjennom avløpet i dusjen en gang i vinter. Kjekt at det finnes oppvarmet avløp, enda bedre å ta det i bruk! What a Face
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

OPPVARMET AVLØP Empty
PosteTema: Re: OPPVARMET AVLØP   OPPVARMET AVLØP Icon_minitimeOns 10 Nov 2010 - 9:31

Godt dere minner meg på oppvarmingen av avløpet. Får huske neste gang jeg er i vogna og slå på varmen der også.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




OPPVARMET AVLØP Empty
PosteTema: Re: OPPVARMET AVLØP   OPPVARMET AVLØP Icon_minitimeOns 10 Nov 2010 - 16:07

Stussen som Kabero880 er beregnet på vogner med innv. gråvannstank og erstatter rørgjennomføringen gjennom gulvet.

Monterte oppvarmet "bjølle stuss" på vogna for lenge siden og det fungerer perfekt!!

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




OPPVARMET AVLØP Empty
PosteTema: Re: OPPVARMET AVLØP   OPPVARMET AVLØP Icon_minitimeOns 10 Nov 2010 - 17:56

Jeg har laget meg en egen vri: brukt en stump av en slik slange:

OPPVARMET AVLØP 26-517_m

og tredd den gjennom et vanlig 110mm avløpsrør og sprayet rommet imellom fullt av fugeskum. Avløpsrøret i bakken er isolert, men akkurat i jordbandet har jeg tatt en ekstra bit, 30 X 30 cm med et hull slik at slangestussen går gjennom og ned i røret i bakken.

Trenger ingen oppvarming sålangt. Men jeg har sjelden under 10 grader!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

OPPVARMET AVLØP Empty
PosteTema: Re: OPPVARMET AVLØP   OPPVARMET AVLØP Icon_minitimeOns 10 Nov 2010 - 19:04

Her fryser vannet først ved ca 0°C tongue

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




OPPVARMET AVLØP Empty
PosteTema: Re: OPPVARMET AVLØP   OPPVARMET AVLØP Icon_minitimeOns 10 Nov 2010 - 19:50

Jeg beklager at jeg ikke sender innlegg til forhåndsgodkjenning hos internkontrollen for å se etter eventuell skrive/stavefeil eller faktafeil. Skal på ingen måte skje igjen. What a Face

AVLØPET MITT FRYSER IKKE FORDI DET SJELDEN ER UNDER -(MINUS) 10 GRADER Celsius, eller mere presist: 263 grader over det abslolutte nullpunkt på -273,15 Celsius. Enda mere presist: Siden det aldri er målt temperatur som er så lav, men den er på 0,0000007 kelvin, eller da 0,0000007 grader over det absolutte nullpunktet.

Men vi er såpass rund her at et slikt avvik er å regne som ubetydelig, så vi sier da 263 Kelvin. Pleier jo ikke å henge meg opp i detaljer, sånn til vanlig heller!

Kan ikke skjønne at det skal være nødvendig å være så presis bestandig, men da får jeg ta konsekvensen av det denne gangen. Shocked

Altså: avløpet mitt fryser ikke i det hele tatt. Hverken nå eller i fremtiden! Suspect
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

OPPVARMET AVLØP Empty
PosteTema: Re: OPPVARMET AVLØP   OPPVARMET AVLØP Icon_minitimeOns 10 Nov 2010 - 20:02

Såda, ellers da, går det stort sett bra eller? Suspect

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




OPPVARMET AVLØP Empty
PosteTema: Re: OPPVARMET AVLØP   OPPVARMET AVLØP Icon_minitimeOns 10 Nov 2010 - 20:35

Jan Ole skrev:
Såda, ellers da, går det stort sett bra eller? Suspect

Fryser ikke akkurat, nei!!


lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!


Sist endret av JanP den Ons 10 Nov 2010 - 21:26, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




OPPVARMET AVLØP Empty
PosteTema: Re: OPPVARMET AVLØP   OPPVARMET AVLØP Icon_minitimeOns 10 Nov 2010 - 20:37

JanP skrev:
Altså: avløpet mitt fryser ikke i det hele tatt. Hverken nå eller i fremtiden! Suspect

Er du nå helt sikker på det da Shocked
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




OPPVARMET AVLØP Empty
PosteTema: Re: OPPVARMET AVLØP   OPPVARMET AVLØP Icon_minitimeOns 10 Nov 2010 - 21:29

jkl skrev:
[Er du nå helt sikker på det da Shocked

Har kjøpt julegave til familien:

OPPVARMET AVLØP 220px-Vaskebrett


Da tenger vi ikke avløpet!! Suspect
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

OPPVARMET AVLØP Empty
PosteTema: Re: OPPVARMET AVLØP   OPPVARMET AVLØP Icon_minitimeOns 10 Nov 2010 - 21:34

JanP skrev:
jkl skrev:
[Er du nå helt sikker på det da Shocked

Har kjøpt julegave til familien:

OPPVARMET AVLØP 220px-Vaskebrett


Da tenger vi ikke avløpet!! Suspect

Og du JanP blir operatør på dette utstyret OPPVARMET AVLØP 928394
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





OPPVARMET AVLØP Empty
PosteTema: Re: OPPVARMET AVLØP   OPPVARMET AVLØP Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
OPPVARMET AVLØP
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Oppvarmet vogn om vinter

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: