CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Oppvarmet vogn om vinter

Go down 
2 posters
AvInnlegg
forum8219




Antall Innlegg : 2
Registration date : 16.12.2014

Oppvarmet vogn om vinter Empty
PosteTema: Oppvarmet vogn om vinter   Oppvarmet vogn om vinter Icon_minitimeTir 16 Des 2014 - 21:58

Har Burstner Nordic 680 vogn.
Den står lagret ute på gårdsplassen hele vinteren. Her kan fort bli 1,5-2 meter snø, så jeg fjerner snøen etterhvert som den kommer.

Dette begynner å bli slitsomt, så tenkte å benytte en enklere løsning...

Er det noen grunn til IKKE å ha varme på i vognen hele vinteren? Tenker at står det en varmeovn så vil snøen smelte fra taket og holde seg vekke ?

Håper på erfaringer / råd om dette Smile

Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Oppvarmet vogn om vinter Empty
PosteTema: Re: Oppvarmet vogn om vinter   Oppvarmet vogn om vinter Icon_minitimeOns 17 Des 2014 - 8:23

Den snøen som smelter fra taket vil "flomme ned" som vann og lage is-svuller både her og der. Mest sannsynlig.

Vogna har det best kald. En annen sak er strømregninga: 2kWx24timerx30 = 1 440 kW per måned med strømmen på (1500 kr / måned). Jeg kan ta den måkejobben for 1000 kr / måned ! Laughing

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
forum8219




Antall Innlegg : 2
Registration date : 16.12.2014

Oppvarmet vogn om vinter Empty
PosteTema: Re: Oppvarmet vogn om vinter   Oppvarmet vogn om vinter Icon_minitimeOns 17 Des 2014 - 13:14

Hei! Issvuller går bra på bakken, er ingen som går der uansett. Strømrekning får kompensere for det som blir spart på å leige vinterplass til den innendørs, det koster fort 5000kr her i området Sad

For meg kan det gjerne ligge snø på den, men er litt usikker på kor ofte ein må/bør ta snøen vekk.. Blir også vanskeligere kver gang ein måker av, for ein får aldri med det underste, så det pakker seg opp meir og meir som blir ganske hardt, og eg tør ikkje ta for masse i pga frykt for å skade taket.

Erfaringer her..?
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Oppvarmet vogn om vinter Empty
PosteTema: Re: Oppvarmet vogn om vinter   Oppvarmet vogn om vinter Icon_minitimeOns 17 Des 2014 - 14:10

Jeg mente snøen som smelter fra taket, og vil danne is på sidene av vogna. Antar at veggene er så pass godt isolert at de er like kald som vinterværet ute. Spesielt ved og over gasskassen blir det lett is som bygger seg opp i løpet av vinteren med varme i vogna.

Det underste laget veier ikke så mye, og kan bare ligge der. Det gjør ingenting.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Oppvarmet vogn om vinter Empty
PosteTema: Re: Oppvarmet vogn om vinter   Oppvarmet vogn om vinter Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Oppvarmet vogn om vinter
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» OPPVARMET AVLØP
» Noen som har Knaus 530 vogn? eller tilsvarende vogn
» Kjøpt ny vogn- Og skal bo fast . Bra vogn? Trenger råd
» vann og vinter
» Vinter/Scooter-camping...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: