CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 mitt standby telt

Go down 
+3
Camping Kai
TomA
pettern
7 posters
AvInnlegg
pettern
CARAVANER
CARAVANER
pettern


Antall Innlegg : 97
Localisation : Leirsund (skedsmo)
Registration date : 23.09.2010

mitt standby telt Empty
PosteTema: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeLør 4 Des 2010 - 13:14

tenkte og legge ut litt info om mitt telt...
alt starta vel i mai mnd da sommerteltet skulle opp igjenn etter vinteren Shocked var rimelig lei egentlig og sette opp og ta ned telt pluss da drasse med seg en haug hjemm for og få plass...
i sommer så ble det innkjøp av nytt stanby telt 2000 Laughing etter en god runde med titting på div sånne telt.....
isabella...vikigtelt osv er alt for dyrt etter min mening egentlig billigere med spikertelt men det er ikke lov der vi ligger på fast plass så da ble det kjøp av stb 2000.....
enn så lenge er vi utrolig fornøyd Laughing skall legge nytt gulv innvendig i sommer tenkte jeg muligens legge litt isopor i unn først men det får vi se på....nå gjenstår det også og se hvordan teltet oppfører seg i vinter med tanke på jordslag osv men da ere en viss person som får dette i retur så det holder Razz
men som sakt enn så lenge bra fornøyd med teltet..er det noen synspunkter angående disse telt så vill jeg vite det...
legger også med noen bilder fra montering til ferdig......


her ligger det bilder av teltet under bygging.....
bygging av teltet

og noen bilder da det er ferdig skal legge ut noen flere bilder senere
ferdig satt opp

ideer og er det noen med info om disse teltene så tar jeg i mot dette med takk...
Til Toppen Go down
http://www.fiskeforumet.net
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeLør 4 Des 2010 - 14:28

Hva koster ett sånn telt?

Hvor ligger du ettersom det ikke er lov med Spikertelt?
Til Toppen Go down
pettern
CARAVANER
CARAVANER
pettern


Antall Innlegg : 97
Localisation : Leirsund (skedsmo)
Registration date : 23.09.2010

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeLør 4 Des 2010 - 14:39

teltet koster vel 39500 mener jeg det er pluss da eventuelt montering
men vi handla til en bra pris med montering på messa..............

vi ligge på en plass på setskog som heter kirkevika....
Til Toppen Go down
http://www.fiskeforumet.net
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeMan 6 Des 2010 - 22:01

Hei Pettern.

Er litt i samme bås som deg, kjøpte meg Lewoos i sommer og er litt spent på den første vinteren.

Håper og tror det skal gå bra, har satt inn 2 fuktballer og tømt de en gang siden september. Den ene var halvfull og den andre var tom.
Til Toppen Go down
pettern
CARAVANER
CARAVANER
pettern


Antall Innlegg : 97
Localisation : Leirsund (skedsmo)
Registration date : 23.09.2010

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeTir 7 Des 2010 - 7:56

testa med fuktballer jeg også men de er det dårlig hjelp med nå om vinteren hehehe
så ja jeg er spent på hva som skjer etter vintern,får da jaggu håpe det går bra
er jo laget for dette da men Shocked
Til Toppen Go down
http://www.fiskeforumet.net
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeTir 7 Des 2010 - 9:18

Ja men så lenge det er frost blir det vel ikke fuktighet heller. Når væromslaget kommer så regner jeg med at de virker.

Er mest redd for det som står inne i teltet hvordan det reagerer.
Til Toppen Go down
pettern
CARAVANER
CARAVANER
pettern


Antall Innlegg : 97
Localisation : Leirsund (skedsmo)
Registration date : 23.09.2010

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeTir 7 Des 2010 - 9:35

ja samme her,av gardiner osv.puter på møbler og sånn har jeg lag inne i vogna
etter som jeg forsto på montøren så skulle ikke dette vere noe probem så lenge en hadde oppe de luftelukene så en får bare krysse fingrene her hehehehe....

har du noen link til teltet du har ??????
Til Toppen Go down
http://www.fiskeforumet.net
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeTir 7 Des 2010 - 22:36

Her har du en link.
http://www.teltmestern.com/

Gå så inn på helårs telt og deretter Lewoos.
Til Toppen Go down
pettern
CARAVANER
CARAVANER
pettern


Antall Innlegg : 97
Localisation : Leirsund (skedsmo)
Registration date : 23.09.2010

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeOns 8 Des 2010 - 7:35

fine telt det der også men tror de er en del dyrere en det jeg har vist jeg ikke husker helt feil når jeg var og titta på dem........
Til Toppen Go down
http://www.fiskeforumet.net
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeOns 8 Des 2010 - 9:47

Stemmer det.

Mener jeg betalte 120 pluss 10 for montering. Da er det med bakvegg slik at jeg kan ta ut vogna om vinteren og når jeg skal ut å kjøre.

Helt vanvittig pris men som du skrev i starten, møkk lei av å kjøre flyttelass vår og høst samt å planlegge opp og nedsetting. Tror vi har gjort det riktige begge to.
Til Toppen Go down
pettern
CARAVANER
CARAVANER
pettern


Antall Innlegg : 97
Localisation : Leirsund (skedsmo)
Registration date : 23.09.2010

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeOns 8 Des 2010 - 9:53

ååå steike ta ja 120 pluss 10 i montering rikelig pris det ja.........
kunne jo ha handla 3 stk telt med montering jeg da for samme prisen.........

bakvegg har jeg med på teltet vårt også å det er jo greit vist en vill kjøre vekk vogna...

men vi slipper og kjøre flyttelass og tenke på opp og ned å det er digg,vi får bare håpe det tåler vinteren med jordslag og div andre ting.....
Til Toppen Go down
http://www.fiskeforumet.net
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeOns 8 Des 2010 - 14:33

Må få gratulere så mye med flott telt. Men skal si det var en bra pris for det. Får håpe du blir fornøyd og at det står til forventningene. Får jeg lov til å spørre hvor du har teltet stående, hadde vært morsomt og tatt det i øyesyn. Vi vurderer sterkt Isabella Villa 650 og det får vi for under 60.000 nkr i Sverige.
Til Toppen Go down
pettern
CARAVANER
CARAVANER
pettern


Antall Innlegg : 97
Localisation : Leirsund (skedsmo)
Registration date : 23.09.2010

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeOns 8 Des 2010 - 16:18

mener du teltet mitt nå eller Camping Kai sitt telt ????
Til Toppen Go down
http://www.fiskeforumet.net
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeOns 8 Des 2010 - 22:34

Jordslag på selve teltet er jeg ikke bekymret for, da det ikke er duk men plast/presenning. Ja helt klart deilig å slippe flyttelass, men er bekymret for kjøkken benken som er innkjøpt på Ikea. Ikke noe heltre i den for å si det sånn.

Teltet står på Larkollen camping sammen med mange forskjellige varianter, lik det Pettern har, Isabella villa og Viking.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeOns 8 Des 2010 - 23:43

du skal ikke være så alvorlig bekymret for det kjøkkenet ditt
høy luftfuktighet på slikt er ikke noe problem siden det jo tørker opp rett som det er når teltet brukes
er tross alt konstruert for å være i et område det er naturlig å bruke vann
tenk på baderomsinnredningene da
er da ofte rimelig solid fuktighet der inne etter X antall dusker på kort tid
men ser ikke at innredningene bukker under av den grunn sånn uten videre
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeOns 8 Des 2010 - 23:43

tåler da litt disse greie her
Til Toppen Go down
ovhi
CARAVANER
CARAVANER
ovhi


Male
Antall Innlegg : 139
Age : 66
Registration date : 01.12.2010

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeFre 10 Des 2010 - 10:11

Gratulerer så mye til begge to Smile . Men det var Camping Kai sitt jeg lurte på. Standby teltet har jeg sett men Lewoos teltene har jeg aldri sett. Ser du skriver at det finnes Villa telt der og. Du har ikke kontakt med noen av de som har erfaring med det. Hadde vært morro og høre hva slags erfaring de hadde med det.
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeFre 10 Des 2010 - 15:56

Ovhi

Tror de med VIlla telt er meget fornøyde jeg, er jo flotte telt å se på kansje de peneste. Ulempen for min del var at de ikke lagde etter mål men har to str. Samtidig ønsket jeg meg en annen type bakvegg da jeg fjerner vogn flere ganger i løpet av året. Men skulle vogna stått permanent hadde jeg nok vurdert det nærmere.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeMan 13 Des 2010 - 13:55

Dette er tredje vinteren vi har vår Isabella Villa oppe. Vi har ingen fuktball i teltet, men har heller ikke noe problem med fukt.
Vi har rett nok basert oss mest på typiske campingmøbler
http://campist.info/Eget_utstyr/Villa/VillaInndredning/isabellavilla.htm

Men verken skinnsofaen eller IKEA-bordet bærer noe preg av å ha stått ute.

Det som er et stort poeng, er at vi har vintertak. Uten det tror jeg nok det kan bli skikkelig regnfall inne i teltet, særlig om du varmer opp med propanovn.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
pettern
CARAVANER
CARAVANER
pettern


Antall Innlegg : 97
Localisation : Leirsund (skedsmo)
Registration date : 23.09.2010

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeMan 13 Des 2010 - 21:57

er jo sånn innertak på teltet her også så je håper og tror det vill holde seg greit.....
Til Toppen Go down
http://www.fiskeforumet.net
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeTir 14 Des 2010 - 9:18

Pettern,
Jeg tror det går veldig ålreit.
Jeg mente ikke at det var noe bedre med Villa, men jeg har hørt om andre med vinterelt - inkludert Villa , som ikke har hatt termotaket. Og da blir det vått.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
pettern
CARAVANER
CARAVANER
pettern


Antall Innlegg : 97
Localisation : Leirsund (skedsmo)
Registration date : 23.09.2010

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeTir 14 Des 2010 - 12:01

campist skrev:
Pettern,
Jeg tror det går veldig ålreit.
Jeg mente ikke at det var noe bedre med Villa, men jeg har hørt om andre med vinterelt - inkludert Villa , som ikke har hatt termotaket. Og da blir det vått.

ahhh okai ja det har jeg tro på at det blir vått ja Shocked
titta også på isabella sitt men når det kosta 30 000 mere en det andre så syntes jeg prisen ble alt for høy....
men til nå har alt gått greit å jeg håper jo at det fortsetter,men du verden og deilig det er å slippe og drasse med seg masse hjemm og ut igjenn til vogna.......
Til Toppen Go down
http://www.fiskeforumet.net
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeTir 14 Des 2010 - 12:35

En av de beste grunnene til at jeg satte opp spikerteltet var nettopp dette med ned og opprigging når jeg skulle på tur, er mye bedre nå. Vi får ha spikerteltet på plassen, men det er alikevel to tre som har valgt Isabella Villa. Blir like smidig det også, bare dra ned glidelåsen og reise.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
pettern
CARAVANER
CARAVANER
pettern


Antall Innlegg : 97
Localisation : Leirsund (skedsmo)
Registration date : 23.09.2010

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeTir 14 Des 2010 - 12:55

ja jan ole,det er det som er mest irriterendes når en ikke får lov og sette opp spikertet
får jo et kjempeflott spikerelt til under det en kjøper stb telt til ser jeg rundt.....
Til Toppen Go down
http://www.fiskeforumet.net
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeOns 15 Des 2010 - 13:39

Spikertelt er ålreit. Årsaken til at vi valgte telt, er rett og slett at vi vil ha teltfølelse og ikke hyttefølelse :-

...men jeg har stor forståelse for å kjøpe spikertelt i stede. Du skal være spesielt interessert for å velge telt - eller det ikke er mulig med noe annet på grunn av reglene.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitimeOns 15 Des 2010 - 16:39

Villa hadde nok blitt et tema om vi ikke fikk sette opp spikertelt, men jeg er glad jeg slipper å velge for det er i overkant mye vind på plassen vår av og til. Mer enn bra er for et telt. Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





mitt standby telt Empty
PosteTema: Re: mitt standby telt   mitt standby telt Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
mitt standby telt
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» penta telt eller annet telt med 3,5 m dybde eller mer ønskes
» Standby telt
» Mitt telt er for stort...
» Mitt spikerteltprosjekt
» Husvagn Svenson telt (HS telt)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: