CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bruk av maleplater i spikertelt.

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Hobby Olsen




Male
Antall Innlegg : 12
Age : 41
Localisation : Bodø
Registration date : 06.02.2011

Bruk av maleplater i spikertelt. Empty
PosteTema: Bruk av maleplater i spikertelt.   Bruk av maleplater i spikertelt. Icon_minitimeMan 7 Feb 2011 - 0:17

Lurer på om det er noen som kan svare på om det er holdbart å bruke maleplater i huntonitt i spikerteltet? Tenker på "dagens" maleplater. Eller burde jeg bruke vanlig pernille-panel? Tenker på fukt, tempratursvingninger o.l.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bruk av maleplater i spikertelt. Empty
PosteTema: Re: Bruk av maleplater i spikertelt.   Bruk av maleplater i spikertelt. Icon_minitimeMan 7 Feb 2011 - 12:25

Hvis du med malerplater mener 5 - 6 mm humtonitt, så vil jeg ikke anbefale det.
Bruk heller panel.
Til Toppen Go down
Hobby Olsen




Male
Antall Innlegg : 12
Age : 41
Localisation : Bodø
Registration date : 06.02.2011

Bruk av maleplater i spikertelt. Empty
PosteTema: Re: Bruk av maleplater i spikertelt.   Bruk av maleplater i spikertelt. Icon_minitimeMan 7 Feb 2011 - 12:59

Okey. Tror nok jeg går for panel! Takk for svar.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bruk av maleplater i spikertelt. Empty
PosteTema: Re: Bruk av maleplater i spikertelt.   Bruk av maleplater i spikertelt. Icon_minitimeMan 7 Feb 2011 - 21:51

Har bygd spikertelt med plater i huntonitt. 12 eller 13 mm ferdigmalt. Har på gulvvarme i vinterhalvåret (5 gr) slik at det ikke blir for mye temperatursvigninger over/under null.

Det er stor forskjell på overflate og struktur, billigere plater har en annen finish, og jeg kunne ane tynnere malingslag. Men det var litt vanskelig å avgjøre. Men de billigste jeg kom over var ujevne i overflatefinish, så prisen gjenspeiler kvalitet. Her også, det er min erfaring. Kjøpte også det samme merket for å kle taket. Handlet på Coop Byggmix.

Edit: Tror det var plater fra Askeladden jeg brukte.


Sist endret av JanP den Søn 20 Feb 2011 - 9:05, endret 1 gang
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

Bruk av maleplater i spikertelt. Empty
PosteTema: Re: Bruk av maleplater i spikertelt.   Bruk av maleplater i spikertelt. Icon_minitimeSøn 20 Feb 2011 - 8:30

Hei Hobby Olsen

Har brukt "maleplater" som du kaller de i Spikertelt selv. Dette går fint.
Anbefaler deg å kjøpe de ferdig malte, da de da har en veldig glatt og fin overflate.
(enkel å vaske) eventuelt mal de med 40 glans selv. Jeg malte de med 10 glans mener jeg og det ble ikke noe særlig fint. En kompis av meg malte med 40 glans og de ble bra.

Brukte ikke å ha på noen varme i spikerteltet når vi ikke var der, og hadde ikke problemer med de for det.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bruk av maleplater i spikertelt. Empty
PosteTema: Re: Bruk av maleplater i spikertelt.   Bruk av maleplater i spikertelt. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bruk av maleplater i spikertelt.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» montering og bruk
» Tape til bruk utvendig
» Spikertelt
» Spikertelt
» spikertelt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: