CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Howard




Antall Innlegg : 2
Registration date : 09.05.2007

Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Empty
PosteTema: Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval   Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Icon_minitimeMan 17 Sep 2007 - 21:09

Kjøpte dekoder for digitalt bakkenett til å ha i vogna her om dagen. Er det andre som har satt inn det i vogner med medieoval? Løsningen jeg ser for meg, er å sette den i hylla over dobbeltsenga (560UKF), og så strekke kabler opp bak gardinene og lage et lite hull i hylla for å få ledningene opp. Om andre har gjort det før, eller har bedre løsning vil jeg gjerne høre om det.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Empty
PosteTema: Re: Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval   Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Icon_minitimeOns 19 Sep 2007 - 19:42

Howard. Tror du er noe tidlig ute med dekoderen i forhold til oss andre. Men er jo en aktuell problemstilling for de fleste av oss.
Vurderer selv hvilken løsning jeg skal gå for. (Bakkenett eller parabol). Tror at det for de fleste vil bli nødvendig med en tilpassning av løsningen til den enkelte vogn.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
sandman
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 31
Registration date : 12.03.2008

Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Empty
PosteTema: Re: Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval   Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 10:19

Hva med denne : http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2363

den er liten og kompakt nok til å legge inni skapet og så tar du denne : http://www.smarthus.info/product_info.php?cPath=3_14&products_id=2161 for å formidle signalene til det du vil koble til tv.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Empty
PosteTema: Re: Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval   Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 10:23

Irriterer meg så grenseløst det derre digitale bakkenettet..... det funker jo utmerket det som kommer ned fra lufta her i dag....... trenger jo ikke noe mere... så må jeg altså til å bruke penger på de der helvxxxx boksene..... sånn overstyring hater jeg!!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Empty
PosteTema: Re: Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval   Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 10:50

Ja Vegard litt sant det du sier. Men trøst deg med at det åpner mange nye muligheter også. Program oversikter for eks. Enkel måte å få flere kanaler. Bedre bildekvalitet osv.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Empty
PosteTema: Re: Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval   Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 10:54

Tom RS skrev:
Ja Vegard litt sant det du sier. Men trøst deg med at det åpner mange nye muligheter også. Program oversikter for eks. Enkel måte å få flere kanaler. Bedre bildekvalitet osv.


Ja gi oss mere dubbeditter å bruke peng på. og flere kanaler med samme dumme bakgrunnslatter på uten noe innhold. Blir egentlig litt passe forbannet på alle disse endringene.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Empty
PosteTema: Re: Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval   Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 10:56

Tom RS skrev:
Ja Vegard litt sant det du sier. Men trøst deg med at det åpner mange nye muligheter også. Program oversikter for eks. Enkel måte å få flere kanaler. Bedre bildekvalitet osv.

Tom RS

greit nok det..... men jeg trenger ikke de tingene der..... det er godt nok som det er, og da blir jeg jo tvunget til å kjøpe den boksen til noe jeg ikke trenger......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Empty
PosteTema: Re: Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval   Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 10:58

her blir det jo en større kostnad og..... for dagens antenne, ligger bare løs på loftet, og det går visst heller ikke an med det svineriet de skal prakke på oss
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Empty
PosteTema: Re: Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval   Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 11:01

Vegard skrev:
Irriterer meg så grenseløst det derre digitale bakkenettet.....


Det gamle var best kanskje. Det som irriterer meg er at jeg ender opp med enda en fjernkontroll på bordet ! Evil or Very Mad

Man må jo derfor montere tuneren slik at den er "synlig" for fjernkontrollen. Man må ikke glemme at man i praksis heretter skifter kanal på digital tuneren. Gjemmer man mottageren vil fjærnkontrollen ikke nå frem til tuneren.

Blir som med satelitt tuneren. Man setter tv'n på en fast kanal, evt. AV, og skifter kanal på fjernkontrollen for digital tuneren. Skal man stille volume etc. må man bruke tv'ns fjernkontroll.

Irriterende ? Ja ! Det mener nå jeg.

Jeg kjøpte en slik digitaltuner for bakkenettet for ca. 1 år siden i Sverige for svenske kanaler. Denne har ikke kortleser. Jeg har nemlig ikke interesse i å skaffe med abonnement i Sverige. Jeg plukker nå inn alle gratiskanaler på en boks som ikke er større enn en sigarettpakke. Bruker vognas gamle takantenne. Kjempeløsning om man er på tur i Sverige. Denne løsningen fungerer kun når man får signaler fra svenske senderstasjoner. I praksis mens man er i Sverige eller tett innpå grensa.

Skal jeg ha norske kanaler må jeg opp med satelitt antenna.

Jeg kan også skaffe meg et "tvilling" kort fra Canal Digital til en hyggelig penge. Det betyr at jeg kan ha 2 motagertunere og to kort på samme abonnement.

Min erfaring etter å ha puslet med dette i flere år er at for min del vil satelittantenne og abonnement fra Canal Digital være å foretrekke. Jeg kan på denne måten plukke inn mine kaneler i stort sett hele europa. For min del vil en fastmontert satelitt parabol på taket av vogna være et must.

Klart.. ligger jeg fast på plass i Norge kan digitalt bakkenett kanskje komme til sin rett for meg.

Dette ble muligens ikke svar på trådstarters spørsmål, men likevel noen relevante betraktninger. Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Empty
PosteTema: Re: Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval   Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 11:04

Hadde det ikke vært for ungene, så hadde jeg hevet ut hele tv'n den dagen de skrur av....... forbanna boks altså......
Til Toppen Go down
sveine
CARAVANER
CARAVANER
sveine


Male
Antall Innlegg : 134
Age : 50
Localisation : Ølen, Rogaland
Registration date : 08.02.2008

Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Empty
PosteTema: Re: Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval   Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Icon_minitimeSøn 30 Mar 2008 - 12:27

lol! Ja den tv'n.... men kjekk å ha... Wink

Jeg trodde jeg kunne hente inn dansk digitalt bakkenett på min Sagem dekoder. Men det gikk ikke. Så da ble det TVfri påske. Gikk så fint atte...
Til Toppen Go down
http://www.pixelfun.no
Sponsored content





Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Empty
PosteTema: Re: Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval   Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Dekoder for bakkenett i Hobby med medieoval
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Digital bakkenett dekoder i 2008 Hobby KFU.
» Hobby 720 UKFe og Dometic Hobby Cool 25 Klimaanlegg?
» Medieoval TV/skap
» Bakkenett TV
» Hobby 780 VIP !

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: