CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma

Go down 
+4
Ronny
Johnny
Lars Egil
Ella
8 posters
AvInnlegg
Ella
CAMPER
CAMPER
Ella


Female
Antall Innlegg : 35
Registration date : 01.05.2011

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeFre 13 Mai 2011 - 23:08

Vi har etpar vogner vi vurderer, adria 542 KU. Nå viser det seg at begge vognene er importert til Norge via firmaet Eurocaravan i Bergen. Er det noen ulempe for meg at vognen er en importvogn? Omfattes jeg av norsk lov? Hvis så og firmaet går konkurs, hvordan stiller saken seg der? Vognene er 3 år gammel.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeFre 13 Mai 2011 - 23:50

Vil tro at norsk kjøpslov ikke gjelder på parallellimporterte vogner? Så i praksis har en vel ikke noe garanti eller reklamasjonsrett å støtte seg på om det skulle oppstå noe.
Tror ikke jeg ville lagt for mye vekt på det så lenge vognene er godt vedlikeholdt, fukttestet årlig, etc.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeLør 14 Mai 2011 - 7:35

ER vognene solgt gjennom en norsk virksomhet i Norge så gjelder alle norske lover og regler.
Er det vogner importert utenom det norske forhandlernettet så er det eventuelle garantier som det kan stilles spørsmål om.

Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ella
CAMPER
CAMPER
Ella


Female
Antall Innlegg : 35
Registration date : 01.05.2011

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeLør 14 Mai 2011 - 7:39

Begge vognene er veldig lite brutkt, men dessverre ikke fukt testet årlig. De er 2008 modeller. Men de skal ta fukt test nå. Hvis den er godkjent, veier det opp for at de ikke har fukt testet den hvert år? Jeg mistet jo helt gløden for vognene når jeg oppdaget at de var importerte vogner. Disse vognene er finere i stoltrekket enn de norske, samt at de ligger cirka 20 prosent under i bruktpris, i forhold til de norske, men nå må det også nevnes at de importerte selges privat, mens de andre norske jeg har sjekket har vært solgt via firma. Merka jo også at vognene har ligget en stund for salg og jeg er sannsynligvis eneste som er intressert. Virker som om det kanskje ikke er noe godt tegn. Vognene står over 1500 kilometer unna her, så vi må være ganske sikker før vi henter en slik vogn.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeLør 14 Mai 2011 - 7:58

Ella. Begge våre vogner er kjøpt gjennom forhandlere heldigvis. For i begge tilfeller så var det ting som ikke var som det skulle. Dette ble ordnet opp i på en helt ok måte i etterkant.
Og siden disse vognene dere ser på er kanskje er importert utenom forhandlernettet og selges privat så vil jeg være skeptisk. Også til prisen.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ella
CAMPER
CAMPER
Ella


Female
Antall Innlegg : 35
Registration date : 01.05.2011

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeLør 14 Mai 2011 - 18:44

Vognene er kjøpt hos et firma som heter Eurocaravan. Eurocaravan har importert vognene og solgt de til kundene. Men eg blei nåkka skeptisk når eg oppdaga det.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeSøn 15 Mai 2011 - 19:42

Vogna er 3 år gammel og utenfor vanlig garanti uansett, derimot er det 5 års fuktgaranti på adria og den kan det bli vanskelig å få igjen for ettersom det ikke er tatt årlig fuktkontroll og den ikke er solgt gjennom det norske forhandler nettet. du må selv avgjøre om du tar sjansen på at vogna kommer til å holde seg tett i 2 år til..hva skal vogna brukes til? om det er 3 ukers sommerferie og den skal stå innendørs resten av året hadde jeg tatt sjansen om prisen er redusert i forhold til norske vogner og det blir tatt en fuktest som er strøken..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeSøn 15 Mai 2011 - 19:43

Syns forøvrig at ca 20 prosent lavere pris pga manglende fuktgaranti høres fornuftig ut..forutsatt at den er strøken..


Ser at johnny er skeptisk pga at det er importvogn...til det har jeg bare en kommentar..Adria lages ikke i norge og ALLE adria er importvogner..
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeSøn 15 Mai 2011 - 19:55

Ronny skrev:
Syns forøvrig at ca 20 prosent lavere pris pga manglende fuktgaranti høres fornuftig ut..forutsatt at den er strøken..


Ser at johnny er skeptisk pga at det er importvogn...til det har jeg bare en kommentar..Adria lages ikke i norge og ALLE adria er importvogner..

Ronny. Du får lese hva jeg har skrevet og ikke legge noe annet i det.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeSøn 15 Mai 2011 - 19:58

Ok :-) poenget mitt er bare at vogna må ikke være dårlig bare for at den er importert..
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeSøn 15 Mai 2011 - 20:03

Ronny skrev:
Ok :-) poenget mitt er bare at vogna må ikke være dårlig bare for at den er importert..

Det man er skeptisk til er at vogna er importert utenom forhandlernett, fuktkontroll er kanskje ikke utført i henholdt til garantibestemmelser fra adria og at vognen selges på vegne av kunde.

Da er det etter min mening rimelig å være skeptisk.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeSøn 15 Mai 2011 - 20:36

hadde ikke tatt i den vogna med tang på et langt skaft en gang
hva aldre velger å gjøre blir opp til dem, men jeg velger å ikke gamble med så mye penger som man kan risikere å måtte ut med som en direkte konsekvens av måten vogna er kommet til norge på
Til Toppen Go down
jo--and
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
jo--and


Antall Innlegg : 23
Age : 59
Localisation : Os rett utenfor Bergen
Registration date : 17.10.2010

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeSøn 15 Mai 2011 - 21:04

Vi kjøpte importvogn i fjor. Ser at noen er veldig imot dette, pga. garanti, blant annet. Vi kjøpte denne til en pris norske forhandlere lå veldig, og da mener jeg veldig langt i fra. Når vi hadde hentet vogn, oppdaget vi skit mellom rutene i front. Ringte forhandler i Bergen og de ordnet med alt, og byttet denne for oss, uten å ta noe for det. Fikk beskjed om at de tok garantisaker på vognen, men at de gjerne ville ta litt i arbeidspenger for det ble dekket fra produsent ca kr 280, - pr. time. Er ikke mer enn naturlig selvfølgelig, men deler skulle ikke betales for, så lenge det var garantisaker.

Må legges til at her blir det tatt fukttester årlig, selvsagt.

Vi er storfornøyd med vogn å kjøper gjerne en importvogn til.

Dette er vår erfaring.
Til Toppen Go down
Ella
CAMPER
CAMPER
Ella


Female
Antall Innlegg : 35
Registration date : 01.05.2011

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeSøn 15 Mai 2011 - 22:01

Vi har snakket de som skal selge vognene. De sier at vognen går under norsk kjøpeslov, men jeg må virkelig sjekke dette opp. Kanskje litt greiere å bo i Bergen å ha en slik importvogn, men er nok vanskeligere å bo her nord, langt unna importfirmaet. Den private selgeren sa at denne modellen ikke fantes i Norge, derfor måtte firmaet de kjøpte vogna hos, importere den fra Danmark. Vet ikke om det stemmer.

Jeg skrev tidligere at disse vognene lå under i pris enn andre vogner. Men ser at jeg har sett på 2008 modeller og sammelignet de med 2009 modeller. Derfor ble det prisforskjell. Oppdaget det nå i etterkant.
Til Toppen Go down
jo--and
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
jo--and


Antall Innlegg : 23
Age : 59
Localisation : Os rett utenfor Bergen
Registration date : 17.10.2010

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeSøn 15 Mai 2011 - 22:09

Ja er vel enklere å bo her, men glemte vel å skrive at den ble kjøpt av oss hos en bilimportør på sørlandet som egentlig ikke drev med vognimport.
Til Toppen Go down
Ella
CAMPER
CAMPER
Ella


Female
Antall Innlegg : 35
Registration date : 01.05.2011

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeSøn 15 Mai 2011 - 22:23

De som solgte vogna sa at når det gjaldt fuktgaranti måtte det tas fuktkontroll innen 36-38 måneder etter kjøp av vogna. Det står det i kontrakten. Men er det anderledes på norske vogner kjøpt via adria norge?
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeMan 16 Mai 2011 - 10:11

Fikk beskjed på forhandler at garantien var avhengig av årlig fuktkontroll..
Til Toppen Go down
Ella
CAMPER
CAMPER
Ella


Female
Antall Innlegg : 35
Registration date : 01.05.2011

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeMan 16 Mai 2011 - 10:43

Ser ut til at vi blir å slå fra oss vognene :-) Tror det blir for risikabelt å ha en slik vogn her nord, hadde nok vært lettere om vi bodde nært importør. Adria forhandler her ville ikke ha noe med en importert vogn å gjøre hvis det var garantisak og det blir for langt å kjøre ned til importør i Bergen. Vi får bare smøre oss med tålmodighet og se hva som dukker opp.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeMan 16 Mai 2011 - 11:02

en trygg og god avgjørelse
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeMan 16 Mai 2011 - 15:06

I samme farta skal du se på vogner på 5,6 meters lengde og 2,5 meters bredde! de er trange med 5,4*2,3 størrelse..
Til Toppen Go down
Ella
CAMPER
CAMPER
Ella


Female
Antall Innlegg : 35
Registration date : 01.05.2011

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeMan 16 Mai 2011 - 16:07

Vi kan bare dra maks 1200 kilo med bilen vår. Den vi hadde sett på hadde egenvekt på 1050 kilo, var 542 lang og køyeløsning+dobbelseng foran. Veldig praktisk for en så lett og liten vogn. Dermed er det veldig begrenset utvalg for oss. Vi ønsker å slippe å reie opp hver dag, vi er 2 voksne og tvillinger på 8 år.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeOns 18 Mai 2011 - 1:56

Ja da er vel utvalget noe begrenset, Vurdert bilbytte?
Til Toppen Go down
Lmc
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 118
Localisation : Hovdebygda, Ørsta
Registration date : 19.01.2011

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeOns 18 Mai 2011 - 7:58

Trur at ei vogn med oppgitt egenvekt på 1050 kg vil overstige 1100 kg før ein får pakka noko inn i den. Trur dere fort vil oppleve at 1200 kg blir altfor lite. Husk og veg vogna før dere kjøper når ein har så lite og gå på.
Kjedelig å reise på tur viss ein heile tida er redd for at vekta viser for mykje. Bør ha 200 kg,
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeOns 18 Mai 2011 - 8:35

Caravelair www.caravelair.no har lette vogner i bøtter og spann.
Se for eksempel ANTARES LUXE 426: Fire faste sengeplasser. Egenvekt 840kg - totalvekt 1100 kr

Caravelair har TI års garanti mot fukt.

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Antares_Luxe_426

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma MESSE_07_02_044


//Ole
Til Toppen Go down
OddR




Male
Antall Innlegg : 16
Age : 45
Registration date : 30.06.2010

Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitimeFre 29 Jul 2011 - 23:34

Hei, Jeg kjøpte selv en Adria 542 pk fra Eurocaravan i Bergen sommeren 2010. Det er ei 2008 modell vogn, som hadde stått ubrukt i 2 år. Den er registrert første gang i Norge ei uke før vi kjøpte den. Vi har foreløpig ikke hatt noe trøbbel med vogna. Selgeren (tror han het Harald) var veldig service innstilt, men skjønner skepsissen din dersom du bor langt unna. Bor selvi Stavanger og har ikke så lang tur om noe skulle være galt.

Odd Rune
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Empty
PosteTema: Re: Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma   Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kjøp av brukt vogn som er importert til norge via firma
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Er denne vogna importert inn til Norge
» Importert vogn!
» Kjøp av hobby 650 vogn,
» Vedrørende kjøp av vogn
» kjøpt meg brukt vogn, fant fukt to dager etterpå..HJELP

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: