CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hylende Ctek-lader.

Go down 
AvInnlegg
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Hylende Ctek-lader. Empty
PosteTema: Hylende Ctek-lader.   Hylende Ctek-lader. Icon_minitimeTir 7 Jun 2011 - 21:55

Nå er vi inne på noe jeg har null peiling på, nemlig strøm og dertil hørende duppeditter.

Vi fikk vognen vår for et par uker siden, men i mangel på utvendig stikkontakt i huset, har vi ikke fått koblet strøm til den før i dag, da elektiker var her og la opp stikkontakt til oss.

Umiddelbart etter tilkobling begynte laderen med en lav "hyling". Denne ble dempet eller forsvant om vi slo på lamper eller andre 12V-brukere.

Hva er dette? Er noe feil, er det noen risiko her? Om ikke annet, så vil jo den lyden være irriterende når man skal prøve å sove i vognen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hylende Ctek-lader. Empty
PosteTema: Re: Hylende Ctek-lader.   Hylende Ctek-lader. Icon_minitimeTir 7 Jun 2011 - 22:39

CTEK ladere (jeg har MXS 25000, kjenner ikke alle) har mye egenstøy av vifta. Men den tiltar når forbrukere slåes på, og avtar når belastningen er lav eller ned mot null. Noe er feil på denne, den må nok på et seviceopphold tror jeg.

Om det er noe som dere plages med nå så kan den jo slåes av om natta, den trneger slett ikke å være påslått nattestid.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Hylende Ctek-lader. Empty
PosteTema: Re: Hylende Ctek-lader.   Hylende Ctek-lader. Icon_minitimeMan 13 Jun 2011 - 20:31

Takk for svar.
Laderen lader heller ikke opp batteriet (skal være nytt), så enten er laderen eller batteriet defekt. Skal prøve med annen lader.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hylende Ctek-lader. Empty
PosteTema: Re: Hylende Ctek-lader.   Hylende Ctek-lader. Icon_minitimeLør 22 Okt 2011 - 21:18

Min lader bråkte uvanlig lenge før vi hentet hjem vogna. Ladespenningen gikk ikk under 14,3V, og laderen ville ikke gå over i vedlikeholdslading.

Trodde at laderen var gåen, og leverte den inn på service. Fikk den igjen i går, sjekket av CTEK som ikke fant noe feil. Det var et av batteriene som hadde tatt kvelden, etter vel 2 år. Leverte det inn i dag (SunWind 120A) og ble positivt overrasket: det er 12 års fabrikkgaranti på batteriet. Det er vel ikke mange batteri som har det vil jeg tro. Så vil tiden vise jeg se om det blir et nytt batteri da.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Hylende Ctek-lader. Empty
PosteTema: Re: Hylende Ctek-lader.   Hylende Ctek-lader. Icon_minitimeSøn 23 Okt 2011 - 11:20

Det viste seg at når laderen fikk stått på en stund, gav lyden seg, og batteriet ble ladet opp. Batteri og lader fungerte helt topp siden Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hylende Ctek-lader. Empty
PosteTema: Re: Hylende Ctek-lader.   Hylende Ctek-lader. Icon_minitimeSøn 23 Okt 2011 - 19:44

Kan være støy fra vifta siden den avtar etter litt tid, f.eks når laderen går over i vedlikeholdslading. Hyler den er det noe feil, men litt høy sus er det nok. Er støyen der fortsatt og du har garanti bør du levere den inn. Blir neppe bedre med årene.


Og den er merkbar hos meg i sittegruppen, selv om den står under en av benkene.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Hylende Ctek-lader. Empty
PosteTema: Re: Hylende Ctek-lader.   Hylende Ctek-lader. Icon_minitimeTor 27 Okt 2011 - 17:27

Registrerer lite eller ingen lyd nå-
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hylende Ctek-lader. Empty
PosteTema: Re: Hylende Ctek-lader.   Hylende Ctek-lader. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hylende Ctek-lader.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ctek D250S Dual
» ctek d250s dual som booster?
» CTEK ladere M300 og XMS 25000
» koble lader og batteri?
» solenergi lader

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: