CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Nybegynner ja, kjøleskapet...

Go down 
4 posters
AvInnlegg
FamilienS

FamilienS


Antall Innlegg : 15
Registration date : 21.02.2011

Nybegynner ja, kjøleskapet... Empty
PosteTema: Nybegynner ja, kjøleskapet...   Nybegynner ja, kjøleskapet... Icon_minitimeMan 13 Jun 2011 - 23:25

Har fått vogna hjem, den er kjempeflott, ahr tilbringt vår første helg i den nå i pinsen!Very Happy Alt vel så langt! Det eg lurte på: når me skrur av hovedbryteren for å reise hjem, men vogna fremdeles er koblet til strøm og kjøleskapet står på 230V, vil det fremdeles stå på eller skrur det seg av? Campingplassen er bare 15min kjøring herifra, så tenkte å sjekke det ut i morgen, men kanskje noen kan svare meg likevel!? Lyset virket jo ikkje inni når hovedbryteren gikk av, så rekner med hele skapet står av! Og om det gjør det, kan me la det stå på med å skru av alt annet i vognen og reise i fra? Rekner med å være i vogna innimellom i uka og neste helg! Hvordan bruker dere å gjør det?

Gruer meg allerede til mannen skal ta med vognen til biltilsynet i begynnelsen av juli i orginal tilstand, da må alt ut igjen, sukk! Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nybegynner ja, kjøleskapet... Empty
PosteTema: Re: Nybegynner ja, kjøleskapet...   Nybegynner ja, kjøleskapet... Icon_minitimeMan 13 Jun 2011 - 23:33

Jeg slo av hovedbryter for 12V, og da var det ikke en lyd fra skapet da det sto på gass. Så det må ha 12V styrestrøm, det er det jeg har erfart på mi vogn og mitt skap (Dometic).

Når jeg bruker vogna mye på fastplassen i sommerhalvåret pleier skapet å stå på. I vinterhalvåret blir det for kaldt, har erfart at skapet sluttet å virke pga for lav temp. Så da er det avslått hos oss.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Nybegynner ja, kjøleskapet... Empty
PosteTema: Re: Nybegynner ja, kjøleskapet...   Nybegynner ja, kjøleskapet... Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 14:08

Min Hobby 2006(650 KMfe) er modellen før man kom med sentralpanelet så der er det "every man on his own" for de eletriske komponentene. Derfor er det uproblematisk/ukomplisert å la skapet stå på 230V.

Til forskjell fra Dethleffsen til JanP kjører skapet på gass uten noen form for styrestrøm, så det fungerer fint uten batteri.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nybegynner ja, kjøleskapet... Empty
PosteTema: Re: Nybegynner ja, kjøleskapet...   Nybegynner ja, kjøleskapet... Icon_minitimeSøn 19 Jun 2011 - 14:15

Mitt funker på gass uten styrestrøm, men det er kanskje ikke samme modell.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Stian C
CARAVANER
CARAVANER
Stian C


Male
Antall Innlegg : 125
Localisation : Stord
Registration date : 11.06.2010

Nybegynner ja, kjøleskapet... Empty
PosteTema: Re: Nybegynner ja, kjøleskapet...   Nybegynner ja, kjøleskapet... Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 20:23

Min og kjørere på både 230v og gass uten 12v aktiv
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nybegynner ja, kjøleskapet... Empty
PosteTema: Re: Nybegynner ja, kjøleskapet...   Nybegynner ja, kjøleskapet... Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 20:57

Da skal jeg sjekke dette ved anledning, så ffår jeg korrigere meg selv. dro (den kanskje forhastee) slutningen at siden ikke er en lyd av en termostat som slår ut og inn så er heller ikke skapet virksomt. Skal dobbelsjekke så jeg ikke poster noe som ikke stemmer.

Kanskje det står i bruksanvisnigen? Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nybegynner ja, kjøleskapet... Empty
PosteTema: Re: Nybegynner ja, kjøleskapet...   Nybegynner ja, kjøleskapet... Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 21:33

Det er ikke termostat på gassdrift av skapet Wink
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nybegynner ja, kjøleskapet... Empty
PosteTema: Re: Nybegynner ja, kjøleskapet...   Nybegynner ja, kjøleskapet... Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 22:05

Er du helt sikker på det? Vet at det ikke er på 12V men trodde det var termostat på gass og 230V Suspect

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nybegynner ja, kjøleskapet... Empty
PosteTema: Re: Nybegynner ja, kjøleskapet...   Nybegynner ja, kjøleskapet... Icon_minitimeMan 20 Jun 2011 - 23:47

Jan Ole skrev:
Er du helt sikker på det? Vet at det ikke er på 12V men trodde det var termostat på gass og 230V Suspect

Jeg er helt sikker!!!......... På at det selvfølgelig er termostat på gass (og 230 v.) Embarassed
Til Toppen Go down
FamilienS

FamilienS


Antall Innlegg : 15
Registration date : 21.02.2011

Nybegynner ja, kjøleskapet... Empty
PosteTema: Re: Nybegynner ja, kjøleskapet...   Nybegynner ja, kjøleskapet... Icon_minitimeOns 22 Jun 2011 - 12:24

Kjøleskapet står på ja selv om vi skrur av hovedbryter når vi er tilkoblet 230V... Men lyset inni går av! Takker for svar! Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Nybegynner ja, kjøleskapet... Empty
PosteTema: Re: Nybegynner ja, kjøleskapet...   Nybegynner ja, kjøleskapet... Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Nybegynner ja, kjøleskapet...
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ustabil kjøling, kjøleskapet
» Lyset inne i kjøleskapet
» Campingvogn Nybegynner! Helårsbolig!
» Nybegynner, hva skal jeg se etter?
» Nybegynner tips Alde.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: