CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
arcticjan




Antall Innlegg : 1
Registration date : 03.07.2011

Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!? Empty
PosteTema: Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!?   Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!? Icon_minitimeSøn 3 Jul 2011 - 22:51

Jeg kjøpte en bobil for noen dager siden der det var montert ny alde compact 3010 i fjor sommer. Når jeg fyller etter med frostveske, kommer frostvesken ut av avtappingen for varmtvannet................ Er da berederen helt ødelagt? Hva har i såfall skjedd tro, forrige eier bedyrer at han hadde tappet av vannet. Kan det ha blitt sprengt av overtrykk ettersom overtrykksventil manglet?
Og sist men ikke minst; er det noen som har noen tilsvarende å selge meg? Vi har ikke råd til ny. Det skal inn i en ford econoline Triple e, der den gamle berederen (suburban) også var ødelagt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!? Empty
PosteTema: Re: Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!?   Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!? Icon_minitimeSøn 3 Jul 2011 - 22:58

Kommer frostvæska utav røret for tappevann er tanken gåen. Og dermed er det lett å anta at forrige eier lyver eller prøver å lure deg.

Om du slår på varme for å lage tappevann men bereder er tom for vann slår termosikring inn. Du får ikke sprengt Alden, det tror jeg er lite sannsynlig. Her lukter det dårlig tapping på høsten.


Sist endret av JanP den Søn 3 Jul 2011 - 23:03, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!? Empty
PosteTema: Re: Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!?   Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!? Icon_minitimeSøn 3 Jul 2011 - 23:00

Høres ut som frostsprengt vvtank, dessverre. Snakk med en forhandler, de har gjerne vert borti dette fra før.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!? Empty
PosteTema: Re: Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!?   Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Sprengt alde compact 3010? Jeg trenger en ny bereder!?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Alde 3000 compact - sprengt motstand på circuit board
» Alde Compact 3010 - Erfaringer
» Alde 3010 Compact, strøm og gassdrift
» Styringspaneler til Alde Compact 3000 og 3010
» Alde Compact 3000

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: