CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Alde Compact 3000

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Mhunhammer




Antall Innlegg : 1
Registration date : 02.07.2023

Alde Compact 3000 Empty
PosteTema: Alde Compact 3000   Alde Compact 3000 Icon_minitimeSøn 2 Jul 2023 - 15:16

Hei, vi har en 2001 modell Dethleff med en Alde Compact 3000. Problemet er at vi har ingen bruksanvisning og uansett hvor mye jeg googler, så finner jeg ikke dette panelet.

Vi sliter litt med å forstå dette panelet. Er det noen som har erfaring med denne som kunne forklart? Er det mulig å ha varmtvann uten å ha på varmen i vognen?

På forhånd takk Smile


Alde Compact 3000 20230710
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Alde Compact 3000 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3000   Alde Compact 3000 Icon_minitimeSøn 2 Jul 2023 - 18:06

Et tidlig alde 3000 panel. Har ikke noen bruksanvisning på dette panelet men nokså enkelt.
de 2 knappene med lyn er for 230v el kolber, er begge knappen på har du fulle effekt på strøm.
Knappen med ei kran som symbol er for kun varmt vann, neste knapp er sirkulasjonspumpa og siste knapp er for drift på gass.
Hjulet er termostaten.. Må ta forbehold med om jeg husker rett er lenge siden jeg har vært borte i dette panelet.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Alde Compact 3000 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3000   Alde Compact 3000 Icon_minitimeMan 3 Jul 2023 - 22:36

tiø TS: jeg har ogs¨hatt ei vogn med Alde 3000, men med et nyere panel.
Knappene ,å du finne ut av ved prøving, det er mott råd- Generellt så er knappene for strøm 1 eller 2 kw, men på noen panel også mulighet for 3 kw. Og så er det en bryter for gass, av eller på. Og så er det sirkulasjonspumpen, av eller på eller termostatstyrt.
Og ja det er mulig å ha varmvann uyen varme i konvektorene. Og da slår man sirkulasjonspumpen av. Og på var vogn var det mulig, (via ekstern bryter), å velge mellom 12V-pumpe eller 230V-pumpe som jeg ettermonterte.
Og du kjenner på sirkulasjonspumpen om den er på eller av (vibrasjon eller mekanisk støy). Så enkelt kan det være, men du må nok prøve deg litt frem. Noen symbol er enkle å forstå, andre ikke.
Så lykke til!!!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Alde Compact 3000 Empty
PosteTema: Re: Alde Compact 3000   Alde Compact 3000 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Alde Compact 3000
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Iskald Alde 3000 Compact.
» Alde Compact 3000 som er helt dø..
» Alde 3000 compact - sprengt motstand på circuit board
» alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger?
» Alde compact 3000 - Kneppelyder i konvektor

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: