CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Mover

Go down 
+8
Sten Rune
Kånå te Maen
Tasle
Jan
jennifernn
Espen H.
Johnny
Jan Ole
12 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Mover   Mover Icon_minitimeTir 9 Okt 2007 - 18:17

Ser at dette har vert oppe før, men ønsker en seriøs tråd angånde mover med meninger, erfaringer og synspunkter.
Og for eget vedkommende og eventuellt andre, spørsmål.

Jeg ser et behov, riktignok beskjedent, men et behov for en mover på min vogn, 1900++kg, boggi, her hjemme når jeg skal parkere her og på fastplassen er det litt knapt om plassen sånn det er i dag. Om naboen gjør noen små forandringer blir det nesten umulig å sette vogna på plass med bilen.
At det ikke blir vognbytte på meg nå allikevel og at jeg trenger litt trøst, kan også spille en rolle.

Kona har dessuten fobi mot den den delen av ferien som har med å plassere vogna på campingplassene. Dette har jeg forsøkt å bearbeide uten hell og jeg vil ikke at hun skal engste seg for sånne ting som er på en eller annen måte unødvendig.

Ting jeg lurer på er:

1. Må det være drift på alle hjul? Jeg skal ikke ut i naturen eller opp på noen fjelltopper med vogna.

2. Det har kommet flere merker på markedet i den senere tid, er noen klart best? Er noen ubrukelige?

3. Hvor kjøper man sånt billigst mulig? Kan det muligens være aktuellt med et gruppekjøp? Haster ikke i såfall for min del.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeTir 9 Okt 2007 - 18:24

J.O.

Mener det var en ganske omfattende og seriøs test en del movere i medlemsbladet til DCU.
Husker ikke når, men det er ikke så veldig lenge siden.
Sjekk medlemsbladet "Camping-Fritid" på http://www.dcu.dk/indhold/campingfritid.asp?AreaGuid=2281

Billigst?
Det er vel som vanlig i utlandet!
Sjekk evt. pakke tilbud med levering og montering fra forh. i DK

jkl
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeTir 9 Okt 2007 - 18:43

Denne testen er veldig bra, men hvorvidt det er å anbefale å montere mover med to motorer på en boggivogn er vel ikke svart på her. Ser at Reich og Power Mower har totalvekt på 2000 kg, men er det lurt å bruke dem på en boggivogn på den vekten?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 10:59

Om terskelen for seriøsitet senkes bittelitt, er det flere med meninger da? Mover 258774 Mover 258774 Mover 258774 Mover 258774

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 11:08

J.O.

For å være ærlig,er jeg blank på disse mover'ne.Skulle gjerne bidratt her.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 11:11

J.O. skrev:
Om terskelen for seriøsitet senkes bittelitt, er det flere med meninger da? Mover 258774 Mover 258774 Mover 258774 Mover 258774

Har du undersøkt med forhandlere/montører av movere?
De burde kunne komme med litt mer spesifikke svar.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeTor 11 Okt 2007 - 12:30

Neida, ikke enda. Har ikke noe hast. Er jo generellt interessert i dulpeditter og er ganske sikker på at om noen her på forumet hadde førstehånds kjennskap til movere , er opplysningene mer verdt enn om de kommer fra en som skal tjene penger på den. rabbit rabbit rabbit

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Espen H.
CARAVANER
CARAVANER
Espen H.


Antall Innlegg : 65
Localisation : Stokke, Tønsberg
Registration date : 11.09.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeFre 26 Okt 2007 - 8:24

Hei
Tror uten tvil at det vil lønne seg å kjøpe i utlandet. Jeg kjøpte selv i Danmark og betalte ca 15 000,- ferdig montert. Dette var da til enkeltakslet vogn, regner med at det er noe dyrere til boggivogn. Det er i hvertfall en god investering etter min mening, sparer deg for og ryggen for mye slit og svette. Anbefales!
Very Happy Espen
Til Toppen Go down
Espen H.
CARAVANER
CARAVANER
Espen H.


Antall Innlegg : 65
Localisation : Stokke, Tønsberg
Registration date : 11.09.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeFre 26 Okt 2007 - 8:25

Hei
Tror uten tvil at det vil lønne seg å kjøpe i utlandet. Jeg kjøpte selv i Danmark og betalte ca 15 000,- ferdig montert. Dette var da til enkeltakslet vogn, regner med at det er noe dyrere til boggivogn. Det er i hvertfall en god investering etter min mening, sparer deg for og ryggen for mye slit og svette. Anbefales!
Very Happy Espen
Til Toppen Go down
jennifernn




Female
Antall Innlegg : 2
Localisation : Glasgow, Skottland
Registration date : 23.12.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeSøn 23 Des 2007 - 2:21

Hello, I am visiting your Forum from UK, it is interesting to see what caravanners in other countries are discussing.

I can understand Norwegian but not write it very well so must write in English. I am sure your English is much better than my Norwegian!

Here in UK Movers are very popular. At the moment we have a single axle caravan (10 years old) and have had a Carver Mover on it from the beginning. Carver are now owned by Truma. The Mover has been very good.

I am not sure what makes of Movers you can get in Norway. In UK we have Truma, Reich, Power Touch, Rhyno and Enduro. The first 3 are more widely used.

Most have several versions for different weights of caravan and for single or twin axle. Remember to use the maximum loaded weight of your caravan when choosing.

There are also features such as remote engagement, soft start and cross actuation. If you visit the websites you can read more about this.

We are getting a twin axle caravan soon, so we have to choose a new Mover. Truma do one called the TE, it has 2 motors and only drives one axle, the other axle follows. It has good ground clearance and weighs about 32 kg.

Reich and Power Touch both do ones which have 4 motors and drive both axles. They have less ground clearance and can weigh up to 80kg. Power Touch are supposed to be having a new model available in March 2008.

With skilful control by the user I believe it is possible with the 4 motor ones to turn a twin axle caravan almost on the spot, just as a single axle can be turned.

With the Truma it is more difficult, I have heard the turning radius is about 3 metres.

So your decision will depend on how tight you need to turn and how much extra weight you are willing, or able, to add to your caravan.

With the 4 motor ones you also need to remember that if you have an Alko underslung spare wheel carrier fitted, it will need to be moved further back. You may also lose the use of your Alko jacking points. I believe the manufacturers can supply kits to modify the position of the Alko carrier.

The Truma TE is fitted in front of the front axle so does not have these disadvantages.

Price in UK for the Truma TE fitted is around £1500, for the Reich around £1850, and the Power Touch about £1600.

I hope this is helpful. We have not yet decided which one to get, but are leaning towards the Truma due to the weight and ground clearance. We are visiting an exhibition here in Scotland in February, where we hope to be able to see the Movers in action and make our decision.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeFre 28 Des 2007 - 12:08

Har snakket med forhandlere som sier at de ikke anbefaler å satse på movere med drift på bare to hjul på en boggie vogn.

Det er sannsynlig at en vil bli stående med hjulspinn når akslingen med drift forsøker å dra eller dytte den andre akslingen over en kant eller drivakslingen er nede i en dump.

Legger til for egen regning at dette kanskje ville fungere bedre på Kabe enn på de fleste andre vognene siden hjulopphenget er mer "riktig" boggie på disse.

Konklusjonen min blir at jeg ikke kommer til å satse på mover med det første siden prisen for en med drift på fire hjul er for høy og dessuten ser ut til å veie for mye.
82 kg blir rett og slett et for stort innhugg i nyttelasten. Suspect Suspect Suspect Suspect

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeFre 28 Des 2007 - 13:26

Er i startgropa for Truma TE. Eller mer korrekt å si at jeg har lyst på en slik til våren. På Truma WEB sider leser man mye skryt, men de selger den jo...

Noen som har praktisk erfaring med f.eks. Trume TE og vogn med boogie ?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeFre 28 Des 2007 - 14:35

J.O.
har kabe hjulene på en langsgående aksling som pendler slik som på f, eks traktorhengere og dumpere?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeFre 28 Des 2007 - 14:41

Jan skrev:
J.O.
har kabe hjulene på en langsgående aksling som pendler slik som på f, eks traktorhengere og dumpere?
Så sies det. Jkl kom med denne opplysningen tidligere og jeg kontaktet Kabe for å få dette bekreftet derfra. Viljen til å forstå norsk var ikke på topp der, men etter et par forsøk kom det en slags bekreftelse ja.



Vi har ett boggieaggregat, där de två axlarna är förbundna med varandra med två utjämningsstag.






Vänliga hälsningar-Best regards

KABE Husvagnar AB
Roland Koos
Kvalitet/Typning-Quality/Homologation




Konkluderer ut fra dette at Kabe har "skikkelig" boggie og ikke bare to enkelakslinger som fungerer uavhengig av hverandre som på hos andre jeg kjenner til. Med dette mener jeg de vanligste merkene.

For en del år siden var det flere som hadde "skikkelig" boggie.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeFre 28 Des 2007 - 14:57

J.O. skrev:
Jan skrev:
J.O.
har kabe hjulene på en langsgående aksling som pendler slik som på f, eks traktorhengere og dumpere?
Så sies det. Jkl kom med denne opplysningen tidligere og jeg kontaktet Kabe for å få dette bekreftet derfra. Viljen til å forstå norsk var ikke på topp der, men etter et par forsøk kom det en slags bekreftelse ja.



Vi har ett boggieaggregat, där de två axlarna är förbundna med varandra med två utjämningsstag.





Vänliga hälsningar-Best regards

KABE Husvagnar AB
Roland Koos
Kvalitet/Typning-Quality/Homologation




Konkluderer ut fra dette at Kabe har "skikkelig" boggie og ikke bare to enkelakslinger som fungerer uavhengig av hverandre som på hos andre jeg kjenner til. Med dette mener jeg de vanligste merkene.

For en del år siden var det flere som hadde "skikkelig" boggie.
ja da har vi billigversjonen på vår, med to separate akslinger
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeFre 28 Des 2007 - 15:44

Boogie eller wannabe boogie... Iallefall 4 hjul Very Happy

Jeg har aldrig tenkt på dette at det finnes flere boogie løsninger. Men siden jeg er på fjellet nå i disse dager skal jeg jaggu grave et høl i skaran og deretter stikke hue nedi for å se hva slags løsning det finnes her i vår Kabe. Skal prøve.. bounce

I løpet av helga i det minste.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 11:27

Litt tid har gått og en del penger er brukt, men ikke på mover enda.
Har jo bytta vogn allikevel etter at tråden ble startet og behovet har ikke blitt mindre.
Etter en liten prøverunde med vogna er det ønskelig med litt finjusterings hjelp av og til.
Fortsatt er det en med drift på bare en aksel og da helst den fremste som står på ønskelista.
Ønsker meg innspill fra andre, har kommet en del før og da, men kanskje er det noe nytt i markedet også?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 11:33

Rufus

Er ikke viktig i det hele tatt; men det heter faktisk boggi.
Boogie tror jeg er en dans... bounce Smile

Litt om det her: http://no.wikipedia.org/wiki/Boggi
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 20:13

Sten
Har du nok slærk i kingboltane og i tillegg har en passe dose boggiboggi i flaska blir blir'e boggie i begge hjula. drunken

Ser i denne tråden at det nevnes vekter på over 80 kg for en mover for boggi(e) akslet vogn. Truma skriver følgende om sin TE versjon:
weighs just 33 kg – up to 50 % lighter than comparable manoeuvring systems Very Happy

Har time på verksted 21. mai for montering. Blir saker det tenker jeg. Laughing
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeSøn 11 Mai 2008 - 21:01

Ah, endelig en fornuftig sjel som kan belyse dulpeditt problematikken.Smile
Ser frem til en utførlig beskrIvelse.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeMan 12 Mai 2008 - 11:11

Hei slenger meg inn i diskusjonen her siden det er et høyaktuelt tema!! i vertfall for meg heeh!

J.O ser du skriver at du vil ha moveren på forakselen? ville det ikke vært bedre å ha den på bak akselen, da kunne man skru støtte hjule høyt opp for å lette svingen, eller vil det bli for høy på kjenning for støtehjulet?
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeMan 12 Mai 2008 - 13:03

Min Truma TE mover (Solifer 630 boggi) ble montert foran første hjulpar. Forhandleren satte imidlertid på skvettlapper foran moveren slik at de ikke skulle bli så tilgriset.

Kjempegrei måte å manøvrere vogna på hvis det er trangt om plassen!

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeMan 12 Mai 2008 - 13:20

Tasle skrev:
Min Truma TE mover (Solifer 630 boggi) ble montert foran første hjulpar. Forhandleren satte imidlertid på skvettlapper foran moveren slik at de ikke skulle bli så tilgriset.

Kjempegrei måte å manøvrere vogna på hvis det er trangt om plassen!

tviler ikke et sekund på at det er greit å manuvrere med! og det står høyest på ønskelista over det neste som skal investeres i, på vogna!

men kassabeholdningen er skrapt etter siste besøk i diverse butikker affraid affraid affraid
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeMan 12 Mai 2008 - 18:39

Morten t skrev:
Hei slenger meg inn i diskusjonen her siden det er et høyaktuelt tema!! i vertfall for meg heeh!

J.O ser du skriver at du vil ha moveren på forakselen? ville det ikke vært bedre å ha den på bak akselen, da kunne man skru støtte hjule høyt opp for å lette svingen, eller vil det bli for høy på kjenning for støtehjulet?

Tenker vektfordeling blandt annet. Sånn det er nå kjører jeg med full vanntank for å oppnå skikkelig kuletrykk og vil derfor ikke gå andre veien.
Tenker det går å skru ned nesehjulet og oppnå det samme, må vel uansett litt frem og tilbake med en boggivogn.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeMan 12 Mai 2008 - 21:47

Tasle skrev:
Min Truma TE mover (Solifer 630 boggi) ble montert foran første hjulpar. Forhandleren satte imidlertid på skvettlapper foran moveren slik at de ikke skulle bli så tilgriset.

Kjempegrei måte å manøvrere vogna på hvis det er trangt om plassen!

Og hjulspinn er ikke noe problem? Denne har drift på en aksel ikke sant?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeMan 12 Mai 2008 - 21:58

J.O.

Jeg merket litt hjulspinn på fellesparkeringen, der er det en skråning på ca. 10-20 grader. Moveren er nok ikke tiltenkt å klare slike skråninger, selv om det er asfaltert.

På noenlunde flat mark er det derimot ingen problemer.

Det som er veldig viktig ved monteringen, er at begge motorene er montert eksakt like langt fra dekkene. Hvis én motor ikke er helt rett justert, så kan det oppstå hjulspinn som følge av at den andre motoren får mer belastning.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeMan 12 Mai 2008 - 22:17

Hva var prisen for din?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeMan 12 Mai 2008 - 22:47

Hvis det er meg du spør, så betalte jeg 25.000 ferdig montert.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeTir 13 Mai 2008 - 19:08

He he. I say no more. Laughing



Mover 4ddf_1

Mover 4e98_1

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeTir 13 Mai 2008 - 19:10

J.O. skrev:
He he. I say no more. Laughing



Mover 4ddf_1


lol! lol! lol! he-he-he..... en dildo med hjul......
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeTir 13 Mai 2008 - 19:16


_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeOns 14 Mai 2008 - 23:10

Har idag vært innom min lokale Kabepusher.. Fikk anledning til å ta på mover'n... sikle sikle sikle ... Ligger klar og venter på montasjen... bounce
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeTor 15 Mai 2008 - 14:50

Rufus skrev:
Har idag vært innom min lokale Kabepusher.. Fikk anledning til å ta på mover'n... sikle sikle sikle ... Ligger klar og venter på montasjen... bounce

Høres bra ut, kom med detaljer etter hvert da.
Ser på avataren at vogna står litt på trynet, er det sånn eller står du i en bakke der? Suspect Suspect
Skal moveren plasser foran eller bak, eller er det med drift på alle fire?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeTor 15 Mai 2008 - 15:31

Vegard skrev:
J.O. skrev:
He he. I say no more. Laughing



Mover 4ddf_1


lol! lol! lol! he-he-he..... en dildo med hjul......

Mr. Shifta!!!!!! lol! Stilig navn.
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Gjest
Gjest




Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitimeTor 15 Mai 2008 - 15:42

J.O. skrev:
Rufus skrev:
Har idag vært innom min lokale Kabepusher.. Fikk anledning til å ta på mover'n... sikle sikle sikle ... Ligger klar og venter på montasjen... bounce

Høres bra ut, kom med detaljer etter hvert da.
Ser på avataren at vogna står litt på trynet, er det sånn eller står du i en bakke der? Suspect Suspect
Skal moveren plasser foran eller bak, eller er det med drift på alle fire?

Avataren er et bilde tatt hjemme på gårdsplassen. Der er det belegningstein med litt helling.

Det blir mover av typen Truma TE. Den gir drift på et hjulpar. Jeg tror du kan velge front eller bakre aksel. Truma TE er designet for bruk på boggivogner. Den har en litt spesiell gange ved sving, som gjør at den kan brukes på boggivogner.

Kabe har priset den til 21.000.- ferdig montert levert med ny vogn. What a Face
Til Toppen Go down
Sponsored content





Mover Empty
PosteTema: Re: Mover   Mover Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Mover
Til Toppen 
Side 1 av 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Mover
» P1 mover
» "Fattigmanns mover"
» Al-ko mover
» MOVER

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: