CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hivlke dekk til vogn?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hivlke dekk til vogn? Empty
PosteTema: Hivlke dekk til vogn?   Hivlke dekk til vogn? Icon_minitimeMan 17 Okt 2011 - 17:44

Jeg har nettopp parkert vogna etter den femte sommeren. Dekkene mine blir dermed seks år neste år, selv om vogna fyller fem først i mars:-) Det betyr at jeg må ha nye dekk for å ha Tempo100 godkjenningen min i orden.
i dag har vogna originalt Semperit 195/70-15 C.

Det er ikke noe tema å skifte dimmensjon. Disse har fungert helt supert, vogna ligger snorrett etter bilen.

Aner ikke om jeg finner like dekk en gang, men er de noen som har noe forslag til dekk?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hivlke dekk til vogn? Empty
PosteTema: Re: Hivlke dekk til vogn?   Hivlke dekk til vogn? Icon_minitimeMan 17 Okt 2011 - 19:14

like dekk finnes, og C-dekk anbefales på det varmeste
løp og kjøp der de selger dekk
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Hivlke dekk til vogn? Empty
PosteTema: Re: Hivlke dekk til vogn?   Hivlke dekk til vogn? Icon_minitimeMan 17 Okt 2011 - 20:48

På min boggivogn gikk jeg opp fra 155 til 175 på bredden, og fra 13" til 14" på felgen, og for en forskjell!

Ingen forskjell i og under 90, men jo fortere over det man kjørte med de nye større dekkene, jo stødigere føltes vogntoget.

Du som har 195 dekk har vel bare en aksling, og dersom du var fornøyd med det du hadde, så kjøpt et kjent kvalitetsmerke med stive sidevegger (C dekk)

Lykke til!
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hivlke dekk til vogn? Empty
PosteTema: Re: Hivlke dekk til vogn?   Hivlke dekk til vogn? Icon_minitimeMan 17 Okt 2011 - 22:51

:-)

jeg vet det finnes dekk i dekkbutikkene. Jeg tenkte bare å finne ut om noen hadde prøvd noen dekk de ville anbefale.

...og jeg har ikke tenkt å endre verken dimmensjon eller å gå vekk fra 8-lags dekk
:-)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hivlke dekk til vogn? Empty
PosteTema: Re: Hivlke dekk til vogn?   Hivlke dekk til vogn? Icon_minitimeMan 17 Okt 2011 - 22:59

Jeg anbefaler ikke Maximiller. Det er ikke sikkert at alle er dårlige, men det holder med en eksplosjon for meg...
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hivlke dekk til vogn? Empty
PosteTema: Re: Hivlke dekk til vogn?   Hivlke dekk til vogn? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hivlke dekk til vogn?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dekk
» Noen som har Knaus 530 vogn? eller tilsvarende vogn
» Skifte dekk
» Dekk
» DEKK

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: