CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 El-flexs varmematte i campingvogn?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Robbo
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 29
Registration date : 27.03.2011

El-flexs varmematte i campingvogn? Empty
PosteTema: El-flexs varmematte i campingvogn?   El-flexs varmematte i campingvogn? Icon_minitimeSøn 5 Feb 2012 - 10:25

Kan man legge en el-flex varmematte under gulvmatte i campingvogn for å få litt ekstra varme? Trenger man noe ekstra underlag til varmematten eller kan den legges rett på gulvet med gulvmatte oppå slik at varmematte er skånet?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

El-flexs varmematte i campingvogn? Empty
PosteTema: Re: El-flexs varmematte i campingvogn?   El-flexs varmematte i campingvogn? Icon_minitimeSøn 5 Feb 2012 - 11:02

Der finnes varmefolie beregnet på cv/bobil som legges rett på eksisterende belegg og så et teppe eller annet belegg oppå. La slik varmefolie i ei eldre hobby med godt resultat.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Robbo
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 29
Registration date : 27.03.2011

El-flexs varmematte i campingvogn? Empty
PosteTema: Re: El-flexs varmematte i campingvogn?   El-flexs varmematte i campingvogn? Icon_minitimeSøn 5 Feb 2012 - 11:26

Høres flott ut.:-) Klar du å varme opp vogna med bare varmefolien? Er den dyr? Takk for svaret.:-)
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

El-flexs varmematte i campingvogn? Empty
PosteTema: Re: El-flexs varmematte i campingvogn?   El-flexs varmematte i campingvogn? Icon_minitimeSøn 5 Feb 2012 - 11:40



https://caravan.norwegianforum.net/gallery/Personal-album-of-Sten-Rune/varmegulv-i-adria-003-pic_85.htm?full=true

Hei.

Varmefolien klare ikke varme opp vogna, men gir en lun gulvvarme. Jeg la El-Flex i vogna mi. Dette er 230 volt og dette har du ikke lov og gjøre selv. Totalt ble det ca 270 watt i min vogn. Jeg la 6 mm Depron plater under for og isolere litt, men viktigst var det for at jeg da kunne "gjemme" tilkoblingene nede i Depronplata. La nytt teppe rett oppå El-Flex'n.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








El-flexs varmematte i campingvogn? Caravan
Til Toppen Go down
Robbo
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 29
Registration date : 27.03.2011

El-flexs varmematte i campingvogn? Empty
PosteTema: Re: El-flexs varmematte i campingvogn?   El-flexs varmematte i campingvogn? Icon_minitimeSøn 5 Feb 2012 - 12:08

Jepp ser den.:-) Må du ha noe spesielt type matte oppå? da tenker jeg om man må bruke gulvmatte som er lufting i eller son noen sier puster. Slik at varmen slipper ut, at ikke folien blir ødelagt?Brennes av...
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

El-flexs varmematte i campingvogn? Empty
PosteTema: Re: El-flexs varmematte i campingvogn?   El-flexs varmematte i campingvogn? Icon_minitimeSøn 5 Feb 2012 - 12:18


Har bare brukt vanlig vegg-til-veggteppe. Tynt med gumiert underlag. Mattene mine er 60w/m2.

Veit ikke om dette er likt med det som leveres i 48 volt utgave, med trafo. Var vel det Johnny brukte kansje.

Jeg valgte 230 volt siden jeg er elektriker og hadde noen rester igjen fra en annen jobb.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








El-flexs varmematte i campingvogn? Caravan
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

El-flexs varmematte i campingvogn? Empty
PosteTema: Re: El-flexs varmematte i campingvogn?   El-flexs varmematte i campingvogn? Icon_minitimeSøn 5 Feb 2012 - 12:36

Brukte 24v folie som kom ferdig i sett med omformer og X antall meter folie.
Finnes også 48v folie og da er det mulighet for omformer med 3 trinn.

begge er i Kama sitt sortiment.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
knutove
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
knutove


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 47
Localisation : Tønsberg, Vestfold
Registration date : 14.08.2011

El-flexs varmematte i campingvogn? Empty
PosteTema: Re: El-flexs varmematte i campingvogn?   El-flexs varmematte i campingvogn? Icon_minitimeSøn 5 Feb 2012 - 15:58

Hvis man skal bruke en løsning der varmen ligger under løse gulvtepper, så bør man en variant som har maks 48V. Dette pga. faren for å få strøm ved berøring, hvis matten blir skadet. Skal man bruke den varianten som Sten Rune har brukt må man bruke fagfolk til å legge det og man må har teppe, belegg, laminat el.l som er fastmonter oppå.

Jeg er jo også elektrikker og har vurdert å gjøre som Sten Rune, for å få varme på hele gulvet. Litt iriterende med de kalde feltene som ofte er på gulvet i de fleste vogner. Men etter å ha byttet til forholdsvis ny vogn er det lite fristende å begynne på dette.
Til Toppen Go down
Sponsored content





El-flexs varmematte i campingvogn? Empty
PosteTema: Re: El-flexs varmematte i campingvogn?   El-flexs varmematte i campingvogn? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
El-flexs varmematte i campingvogn?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Breddemarkeringslys nede på campingvogn
» kjøring med campingvogn
» Autohof med campingvogn?
» Kjøpesum campingvogn
» Vaske tak på campingvogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: