CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 kjøring med campingvogn

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Polarvennlig
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 14.11.2017

kjøring med campingvogn Empty
PosteTema: kjøring med campingvogn   kjøring med campingvogn Icon_minitimeMan 20 Nov 2017 - 17:43

Spørsmål det gjelder kjøring med campingvogn.

Siden jeg ikke har den beste erfaring med andre campingvogn så har jeg ikke noen referanser til hvordan det egentlig skal oppleves når man kjører med campingvogn festet til en personbil.

Jeg opplevde at når jeg kjørte med campingvognen og når jeg skulle på vei til å bremse i forbindelse med rundkjøringer, kryss og generelt andre oppbremsninger man har nødt til å gjøre på veien at campingvognen slo til ordentlig bak i bilen. Og jeg tror selvsagt ikke det er sånn det skal være. Derfor må jeg spørre hvordan oppleves det for deg når du bremser med campingvogn? uten noen slag/dunk mot bilen?

- derfor må jeg spørre et annet spørsmål i tillegg. Er det noe feil med bremsene på campingvognen?



Takk for svar.

Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

kjøring med campingvogn Empty
PosteTema: Re: kjøring med campingvogn   kjøring med campingvogn Icon_minitimeMan 20 Nov 2017 - 19:27

Du skal ikke kjenne noe slag eller dunk mot bilen hvis vogna er riktig lastet og bremser og dragdemper er iorden, men når det er sagt så er det påløpsbrems på vogner så ørlitegran kan du merke før bremsene tar og særlig hvis vogna har stått en stund.

Ville først ha sjekka om demperen i draget er ok, dvs. om det er noe særlig motstand når du trykker påløpsbremsen inn for hånd, eller om den minner deg mer om ei sykkelpumpe.
Til Toppen Go down
Polarvennlig
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 14.11.2017

kjøring med campingvogn Empty
PosteTema: Re: kjøring med campingvogn   kjøring med campingvogn Icon_minitimeMan 20 Nov 2017 - 19:36

Fjell_fant skrev:
Du skal ikke kjenne noe slag eller dunk mot bilen hvis vogna er riktig lastet og bremser og dragdemper er iorden, men når det er sagt så er det påløpsbrems på vogner så ørlitegran kan du merke før bremsene tar og særlig hvis vogna har stått en stund.

Ville først ha sjekka om demperen i draget er ok, dvs. om det er noe særlig motstand når du trykker påløpsbremsen inn for hånd, eller om den minner deg mer om ei sykkelpumpe.

Her har jeg ikke annet valg enn å få et verksted å se på og reparere. Iallfall da blir det mer behagelig å kjøre med campingvogn på landeveien.

Tusen takk for svaret!!

Very Happy
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

kjøring med campingvogn Empty
PosteTema: Re: kjøring med campingvogn   kjøring med campingvogn Icon_minitimeTir 21 Nov 2017 - 7:42

Sannsynligvis henger den ene bremsewiren fast, sånn at vogna bremser på kun et hjul. Da trekker vogna til siden med et skikkelig rykk når bremsa går på, og du skal ha tung bil med lett vogn om dette ikke skal kjennes ubehagelig ut.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

kjøring med campingvogn Empty
PosteTema: Re: kjøring med campingvogn   kjøring med campingvogn Icon_minitimeTir 21 Nov 2017 - 8:08

På en vogn fra -92 er det ikke usannsynlig med flere feil alt etter hva som er gjort av vedlikehold og deleskift opp igjennom årene. På min var dragdemperen begynt å bli dårlig i 2003.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Polarvennlig
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 23
Registration date : 14.11.2017

kjøring med campingvogn Empty
PosteTema: Re: kjøring med campingvogn   kjøring med campingvogn Icon_minitimeTir 21 Nov 2017 - 8:22

Jan Ole skrev:
På en vogn fra -92 er det ikke usannsynlig med flere feil alt etter hva som er gjort av vedlikehold og deleskift opp igjennom årene. På min var dragdemperen begynt å bli dårlig i 2003.

Det er vel sånt som fullt mulig å kunne justeres på et campingvogn verksted?

iallfall er det det som er mitt mål å gi vognen den servicen og reparasjon slik at det blir behagelig å kjøre campingvognen på landeveien til neste vår.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

kjøring med campingvogn Empty
PosteTema: Re: kjøring med campingvogn   kjøring med campingvogn Icon_minitimeTir 21 Nov 2017 - 16:00

Dette fikser de på et verksted ja, men å sjekke demperen på forhånd kan være lurt så den da kan bli bestilt inn til verkstedet på forhånd.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





kjøring med campingvogn Empty
PosteTema: Re: kjøring med campingvogn   kjøring med campingvogn Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
kjøring med campingvogn
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Adria 2010
» Batterilading under kjøring
» Kjøleskapdrift under kjøring
» Kjøring på vinteren!?
» Gasskjøleskap slukner under kjøring

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: