CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen!

Go down 
4 posters
AvInnlegg
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen! Empty
PosteTema: Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen!   Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen! Icon_minitimeLør 21 Apr 2012 - 11:15

Jeg har westfalia hengerfeste som er avtagbart, sitter på hele tiden da det brukes en del, har vært flink og hatt det av og smurt det i høst. Men jeg har ikke tenkt på å smøre inni nøkkelhullet. På min min mondeo har sensorende bak sluttet og virke, pga av irr i en kontakt. I går skulle verkstedet sette på nytt kabelsett og måtte ha av tilhenger kula for å få av støtfangeren. De fikk ikke låst opp kula og brakk nøkkelen under forsøket. Det er greit, det er jeg som ikke har smurt! Det som er no dritt er at de da må bore ut låsen og da må jeg ha nytt den avtagbare delen! Låsen irrer innvendig og det blir hvitt pulver som "limer" låsen sammen. Min mekaniker sønn sier at de aldri har greid å få opp en slik lås som har satt seg fast. Så dette er en liten advarsel til alle med slikt feste! Har du Brink kan du skifte bare låsen, men på Westfalia må du bytte hele den avtagbare delen!!!
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen! Empty
PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen!   Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen! Icon_minitimeLør 21 Apr 2012 - 12:24

Godt tips det der Wink jeg har Westfalia feste selv.
Veldig fornøyd ellers med festet forøvrig.. bestilte det direkte fra Tyskland og monterte det på bilen selv på en kveld. Sparte nesten 10 000 kr fremfor å sette det bort til verksted.

Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen! 417949_10151215665315182_873550181_23035015_387538288_n


Etter:
Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen! 428870_10151216046975182_873550181_23036934_156118894_n
Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen! Empty
PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen!   Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen! Icon_minitimeLør 21 Apr 2012 - 14:45

Jeg å bestilte mitt feste direkte fra Tyskland. Valgte fast feste denne gangen, siden ryggesensorene på min Volvo ikke reagerer på festet.
Betalte under kr 2000 for det, inkl 13 pin kontakt med "plug and play" koblinger.

Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen! Empty
PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen!   Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen! Icon_minitimeLør 21 Apr 2012 - 16:25

Mmmm, slipte til en skrutrekker, banket inn i sylinderen og trakk den ut. Henger festet fungerer 100% som før, trekke ut hjulet og vri og det løsner, smekke det opp i hullet og det låser seg akurat som før. Låsesylinderen var bare presset inn i et plasthull. I enden av sylinderen er det en tapp som går inn og ut og presser en kule til siden i festet. Så når festet er montert kan jeg sette sylinderen på plass igjen og den er låst som før. Mmm , ny koster 3000 kr, men det er jo mildt sagt no dritt om det skulle skje no, men hva får skjedd. Med låsesylinderen på plass er det låst, akkurat som før.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen! Empty
PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen!   Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen! Icon_minitimeLør 21 Apr 2012 - 17:43

Låsen er i praksis bare tyverisikring. Hindrer at håndtaket kan trykkes inn så det kan vris.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen! Empty
PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen!   Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen! Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Avtagbart hengerfeste. Advarsel: ta av kula og smør låsen!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Avtagbart drag
» Noen som veit hvorfor draget haller til en side på kula?
» Hengerfeste.
» Hengerfeste til gammel bobil?
» Mitsubishi Grandis og Hengerfeste

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: