CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Høyde Platting vs vogn

Go down 
+2
Camping Kai
midsoee
6 posters
AvInnlegg
midsoee




Antall Innlegg : 6
Registration date : 24.03.2012

Høyde Platting vs vogn Empty
PosteTema: Høyde Platting vs vogn   Høyde Platting vs vogn Icon_minitimeFre 4 Mai 2012 - 0:27

Har satt opp min første vogn for første gang på fast plass, skal ha platting og fortelt der.
Hvordan finner jeg ut hvilken høyde plattingen skal ha i forhold til vogna når jeg skal sette opp forteltet?
Har lurt på dette og tenkte jeg skulle se på dem andre som har satt opp vognene sine rundt meg? men der var det ikke lett å bli klok. Noen hadde hevet vognene, noen ikke, noen hadde forteltet oppå plattingen, mens andre hadde bygget plattingen sånn at den lå inni forteltet. Ble enda mer forvirret av å se på det faktisk Smile Håper noen kan hjelpe meg... Smile
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

Høyde Platting vs vogn Empty
PosteTema: Re: Høyde Platting vs vogn   Høyde Platting vs vogn Icon_minitimeFre 4 Mai 2012 - 8:12

Jeg har alltid lagt plattingen til midt på dekket på vogna, altså så halvedekket syntes over plattingen.

Lykke til.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Høyde Platting vs vogn Empty
PosteTema: Re: Høyde Platting vs vogn   Høyde Platting vs vogn Icon_minitimeFre 4 Mai 2012 - 17:58

Det jeg har hørt ang telt, er at gulvet (dvs bunnen av teltet) skal være jevnt med undersiden av dekket. Det vil jo da si at man ikke skal ha noe mellom telt og bakken. Vet ikke om det er rett, men det er hva jeg har forstått. Kan godt hende Kai har rett her, teltet hans var da beint i hvertfall Smile
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Høyde Platting vs vogn Empty
PosteTema: Re: Høyde Platting vs vogn   Høyde Platting vs vogn Icon_minitimeFre 4 Mai 2012 - 18:10

Er og de som har vogna stående i bakkenivå og platting i høyde med felgkant. Men da har de gjerne gått ned en størrelse på teltets a-mål.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Høyde Platting vs vogn Empty
PosteTema: Re: Høyde Platting vs vogn   Høyde Platting vs vogn Icon_minitimeFre 4 Mai 2012 - 20:35

Johnny skrev:
Er og de som har vogna stående i bakkenivå og platting i høyde med felgkant. Men da har de gjerne gått ned en størrelse på teltets a-mål.
Det er helt riktig, jeg har " marktelt" og må løfte vogna slik at dekket "står" oppe på plattingen.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Høyde Platting vs vogn Empty
PosteTema: Re: Høyde Platting vs vogn   Høyde Platting vs vogn Icon_minitimeFre 4 Mai 2012 - 20:50

er bare å tenke at man skal sette opp teltet midt på en plen som er flat
overkant platting jevnt med underkant dekk, for da stemmer A-målet med det som er oppgitt at vogna skal ha
vil man fravike fra denne høyden som fastligger er ikke det noe problem, bare å justere opp eller ned til ønsket høyde på enten platt eller vogn
Til Toppen Go down
Sponsored content





Høyde Platting vs vogn Empty
PosteTema: Re: Høyde Platting vs vogn   Høyde Platting vs vogn Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Høyde Platting vs vogn
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Høyde platting vs Hobby 720.
» Høyde reisefortelt
» Høyde på tilhengerfeste
» Platting til Penta?
» Bygge ny platting.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: