CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 WIFI/IP ryggekamera på Android.

Go down 
5 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Icon_minitimeTir 5 Jun 2012 - 16:55

janp skrev:
Jan Ole: jeg har en slik løsning, da min bil ikke ble levert med ryggekamera som standard. Den ettermonterte løsningen er en liten videoconverter fra Navtools, som leveres ferdig med plugger for din spesifikke bil og modell. Den trenger 12V pluss og minus, samt en leder med signal fra ryggelyset. Den har støtte for både NTSC og RGB, og velger automatisk.
Min har inngang for to kamera, jeg trenger bare det på bilen. Waeco-kameraet på vogna lever sitt eget liv underveis, og slik ville jeg ha det.


Ganske kurant å koble opp, det mest krevende er å få plassert kameraet på en grei plass. En aktiv kar i LC-klubben har funnet frem til et CCD kamera som passer inn i det ene skiltlyset på LC 120, slik at det er nesten bare å smukke rett inn. Litt arbeide med å få frem kabel til bakdøra samt å ta bort panel på innsiden. 2-3 timer brukte jeg sånn cirka. Hvordan dette gjøres på andre modeller er vel veldig forskjellig, og en må lete litt for å finne riktig kamera.


Se denne linken for nærmere info:
http://www.navtool.com/ og http://www.navtool.com/volkswagen.aspx

Er litt usikker på om jeg har så lyst til å tukle med navi saken, har kamera på bilen, er evt på vogna som er aktuellt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Icon_minitimeTir 5 Jun 2012 - 18:12

For å bruke et ekstra kamera via den innebygde navigsjonen så må du på en slik løsning.


Men tukle; det er ikke det du gjør. Slik det er på min bil, og slik navtools er i praksis, så tar du den kabelen som er på navtools og kobler til den innebygde navigasjonen, og den opprinnelige kabelen kobler du på utgangen på navtools-enheten.
Den kan stå der som en passiv enhet eller aktiv enhet, og da i bruk. Du endrer ikke noen ting på det opprinnelige av kabling. Og dermed ingen problemer med garanti heller.
Er den ikke i bruk by-passer du de opprinnelige signalene fra navigasjonen, navtools forstyrrer ikke- eller forsinker ikke det opprinnelige bildet.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Icon_minitimeTir 5 Jun 2012 - 20:15

Kameraet på bilen har sånne striper som vises på skjermen og som, noen av de, forandrer seg, bøyer seg allt etter rattutslag. Vil da sånne funksjoner fortsatt fungere?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Icon_minitimeTir 5 Jun 2012 - 20:26

Nei, med en løsning fra Navtools så får du et rent bilde og ikke noe annet. Sorry, J.O.
Og en slik løsning ville nok blitt dyr, da den skal skreddersyes for mange forskjellige modeller og med et relativt lavt antall for hver enhet.
Jeg kan knipse et bilde slik det vises i min skjerm, men billedvinkel er jo også avhengig av hvilket kamera som velges.
Om det er interesse så kan jeg eller Sverre spørre P.K. om han kjenner til løsning for den bilen, og hva prisen blir. Jeg betalte 3,500 for kamera og boks. P.K. har feilet og prøvd ut løsning for LC 120 så noe fortjeneste har han muligens, men ikke mye. Han lagde også en oversikt over hvilken pinne på koblinger en kunne hente ut 12V og signal fra ryggelys.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Icon_minitimeTir 5 Jun 2012 - 20:52

Greit å vite hva som kan gjøres uten å miste noe av det man har fra før. Det kameraet med den funksjonen som er der originalt er veldig bra, skal bli artig å prøve ut parkeringsassistenten på lukeparkering med vogn....... Laughing

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Icon_minitimeTir 5 Jun 2012 - 21:43

Misforstod deg litt tror jeg. Det gamle kameret virker som tidligere, det er bare det ev. nye kameraet som ikke får slike funksjoner, da dette ikke er innbakt i et nytt kamera. Men Navtools fjerner ikke noe av det du har på eksisterende løsning, om det var det du mente da?
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Icon_minitimeTir 5 Jun 2012 - 21:51

Jan Ole skrev:
Kameraet på bilen har sånne striper som vises på skjermen og som, noen av de, forandrer seg, bøyer seg allt etter rattutslag. Vil da sånne funksjoner fortsatt fungere?
Ja alle slike funksjoner som er fra før vil fungerer som vanlig.....
Til Toppen Go down
Rune R
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 60
Localisation : Arendal.
Registration date : 26.07.2011

WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Icon_minitimeTir 12 Jun 2012 - 11:48

Jeg har tenkt litt på kjøre kamera, har kikket på Axis systemet og den hadde jo vært genial opp mot tlf. Har hverken plass eller lyst på flere skjermer en original navi/ryggekamera i bilen (som det ikke finnes interface bokser til foreløpig).

Men er ikke lysten på og bore huller i vognen (jaja, i gulvet til nød)

Er det noen som har forsøkt å plassere kamera øverst i vindu på vognen eller helt nederst/bakerst under vognen?
Vil det fungere greit nok? Er helst for å se eventuel trafikk bak og få litt oversikt når en rygger, ved fin manøvrering så sender vi ut kona.
(litt til, BANG, stopp Smile )

Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Icon_minitimeTir 12 Jun 2012 - 17:14

Har du sjekket Navtool og spurt de? Ikke umulig at et Interface til en annen modell kan brukes, f. eks til en Lexus.


Kan og sjekke med han jeg kjøpte mitt ryggekamera av, han vet det sikkert.
Til Toppen Go down
Rune R
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 60
Localisation : Arendal.
Registration date : 26.07.2011

WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Icon_minitimeOns 13 Jun 2012 - 10:34

Har ikke sjekket Navtool men har sjekket noen andre leverandør vi bruker her på jobb.
De hadde ikke noe som passet, for original systemet i bilen er helt nytt fra Januar i år.
Men det kommer sikkert noe etterhvert.

Men skal sjekke med Navtool jeg, takk for tipset Very Happy

Til Toppen Go down
Sponsored content





WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: WIFI/IP ryggekamera på Android.   WIFI/IP ryggekamera på Android. - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
WIFI/IP ryggekamera på Android.
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Smart Wifi løsning.
» Ryggekamera
» Gps med inngang for ryggekamera
» Trådløst ryggekamera
» Kablet ryggekamera på vogn.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: