CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bytte trekkbil.

Go down 
+11
Ludo
Arne Henriksen
Lmc
Jan
janp
Johnny
Beduin
Lc120
Jan Ole
StianHdj80
petter34
15 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeFre 20 Jul 2012 - 10:49

Hei, lurer på å bytte inn mondeo 08 mod, vil ha "stor" bil, 4hjuls trekk, automat - dsg, min 2 tonn tilhenger vekt. Har tittet på hyundai, mazda og skoda superd. Den virket fin med 140hk og dsg. Men tror jeg har lest at den har "gammel" teknikk i forhold til passat. Og prisforskjellen er vistnok " bare"20-30000. Men har av en eller annen grunn ikke lyst på passat . Ford er jeg godt fornøyd med, men vil prøve noe annet. Det finnes en del suv, men synes kuga, rav 4 blir for små. Det kommer en ny santa fe snart, men har ikke hel tenning på den type bil. Er ikke opptatt av status merke , vil ha en best mulig ,robust , komforttabel og feilfri og ny bil bil til rundt en halv million. Noen forslag? Kjøpte en ny caravelle i 1993, var mye tull med den og har ikke særlig lyst på vw, men de har mange fine biler.
Til Toppen Go down
StianHdj80
CARAVANER
CARAVANER
StianHdj80


Male
Antall Innlegg : 54
Age : 44
Localisation : Hønemyr
Registration date : 01.03.2012

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeFre 20 Jul 2012 - 11:35

Kjøp en brukt LandCruiser , du vil ikke angre
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeFre 20 Jul 2012 - 16:31

Santa fe.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeFre 20 Jul 2012 - 20:26

Jan Ole skrev:
Santa fe.

Skeptisk.... Shocked Shocked
Til Toppen Go down
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin


Male
Antall Innlegg : 77
Localisation : Senja
Registration date : 19.07.2009

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 3:29

Ford Expediton
Til Toppen Go down
StianHdj80
CARAVANER
CARAVANER
StianHdj80


Male
Antall Innlegg : 54
Age : 44
Localisation : Hønemyr
Registration date : 01.03.2012

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 8:36

Neida kjøp en Cruiser du
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 9:02

Enig med beduin. Skal man først ha full størrelse så er Expediton en flott kjørebil.
Cruseren blir som en gammel lada i forhold.

Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
StianHdj80
CARAVANER
CARAVANER
StianHdj80


Male
Antall Innlegg : 54
Age : 44
Localisation : Hønemyr
Registration date : 01.03.2012

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 9:41

eeh ok, ska vinke når æ kjøre forbi å du står med panseret oppe..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 10:22

Beste bilen er den jeg har nå og alt det der........ ler ler ler

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
StianHdj80
CARAVANER
CARAVANER
StianHdj80


Male
Antall Innlegg : 54
Age : 44
Localisation : Hønemyr
Registration date : 01.03.2012

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 10:36

he he.. Bytte trekkbil. 928394
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 12:32

Mange muligeter! Må vel si skoda superb ser fin ut, 140hk, 4x4, dsg, 2 tonn. Synes vel lc blir noe overkill og rav4, kuga og de andre " små" suv blir stumpete og trange. Bor normalt til og har lyst på 4x4 de gangene vi drar vogna på bløtt gress og ved bakkestart med våt asfalt. Jeg er klar over at en skoda med 140 hk, 4x4 og dsg ikke er en traktor til å dra, men den skal greie 2 tonn så da bør den jo tåle litt. Det er haldeks 4 på den. Vet ikke noe om dsg og hvordan den takler å dra tungt og sakte? Noen som har erfaringer? Er små suvene grøvere bygget i motor og gear enn vanlige stasjonsvogner? Eller er de bare høyere og klumpete?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 13:11

Se litt på Santa Fe og Rexton før du bestemmer deg i allefall.
Da står du neppe fast på gress.
Jeg har Tiguan og den klarer seg ganske bra også faktisk.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 13:48

Johnny skrev:
Enig med beduin. Skal man først ha full størrelse så er Expediton en flott kjørebil.
Cruseren blir som en gammel lada i forhold.


Tja e vel ikke helt enig i den uttalelsen din.
Klart tenker du på en fra 40,60,70 serien så Kan nok cruiseren virke som en gammel Lada i forhold til Expediton.
Men tenker du fra 80,100,120,150 og 200 serien så tar du skrekkelig feil.
Her har du Tems,luftfjæring og på alle untatt 80 serien har du delt foraksel.100 og 200 har også hudraulisk fjæring.(er ikke helt sikker på hva 80en ble levert med,mener å ha sett enkelte med det samme som 100en har på enkelte)

Men klart smaken er som baken... Laughing Laughing Laughing
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 13:53

Jan Ole skrev:
Se litt på Santa Fe og Rexton før du bestemmer deg i allefall.
Da står du neppe fast på gress.
Jeg har Tiguan og den klarer seg ganske bra også faktisk.

Tilvanlig kjøring så er nok dette helt greie og klart godkjente biler.
Stian,JanP og jeg bruker nok bilene på en måte som har fått enkelte til å skrike.
Og ikke minst enkelte av oss bruker bilen i jobbsammenheng(å da funker nok ikke sa mye annet).Det er prøvd med annet merker også.. Twisted Evil Twisted Evil
Snakker da om litt exstrem kjøring for å komme seg frem i utmark så alle andre kan nyte mobilens gode mottak Laughing Laughing Laughing
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 14:07

Jan Ole skrev:
Beste bilen er den jeg har nå og alt det der........ Bytte trekkbil. 232937 Bytte trekkbil. 232937 Bytte trekkbil. 232937


Ikke uenig i den. Bilen må velges utifra daglige behov. Og jeg hadde en gang behov for å kjøre opp til fjelltopper, med 25-30gr stigning, og tildels over grøfter som var 1/2 meter dype, samt dyp nysnø. Og lavgir og permanent 4wd var et krav for å få lov til å utføre arbeidet. LC120 har også litt av det samme i jobb, og etter noen turer i slikt terreng ser en hvilken bil som tåler hard belastning på girkasse, differ etc.



Politiet skiftet ut LC'n og gikk over til MB. Til stor fortvilelse for mange, da MB ikke klarer de tøffe påkjenningen som de visste at LC'n tåler. Det samme gjaldt også disse monstersuv'ene som de hadde i en periode. De ble ganske fort borte, og etter det jeg og LC120 vet så er de ikke noe stort savn i etaten akkurat.


Men som sagt: den beste bilen jeg har hatt er den jeg har nå. Uten tvil!! Bytte trekkbil. 232937Bytte trekkbil. 232937
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 14:13

Kikka såvidt på en lc for et par år siden men med en startpris på over 500, med grønne skilt og halv førerplass var den ikke aktuell. Og med hvite skilt bikker den fort 800 og da er det fryktelig mye annet som som ville friste mere.
Og en Skoda suberb som Petter34 nevner er nok ikke noe dårlig valg. Men sikkert mye som frister.
Er heldigvis ikke noen merkefantast eller spesielt interessert i bruksbiler. Men kunne godt hatt en gammel 50 talls bil igjen dersom tida strakk til.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 14:16

Johnny skrev:
Kikka såvidt på en lc for et par år siden men med en startpris på over 500, med grønne skilt og halv førerplass var den ikke aktuell. Og med hvite skilt bikker den fort 800 og da er det fryktelig mye annet som som ville friste mere.
Og en Skoda suberb som Petter34 nevner er nok ikke noe dårlig valg. Men sikkert mye som frister.
Er heldigvis ikke noen merkefantast eller spesielt interessert i bruksbiler. Men kunne godt hatt en gammel 50 talls bil igjen dersom tida strakk til.


Hmm! Bruker du så mye tid på vedhogging og Lefsa, da? Very Happy
Er vel ikke mange biler, utenom gamle EPA-traktorer, som er enklere å skru på. Men problemet er vel kanskje at det må skrues så forbaska mange timene for å holde den på veien.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 14:20

Har hatt en 55 desoto. Forbaska mye bil å polere på. Samt masse krom som måtte gnikkes på.
Crying or Very sad
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 15:21

Den skjønner jeg, Johnny.
Polerer LC'n annenhver måned, med en hurtigvoks . Bruker 1/2 time max. Og det funker overraskenede bra.
Har ikke så mye krom på doningen min som krever ettersyn. Mest plast som er kamuflert som krom. Laughing
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 15:41

janp skrev:
Den skjønner jeg, Johnny.
Polerer LC'n annenhver måned, med en hurtigvoks . Bruker 1/2 time max. Og det funker overraskenede bra.
Har ikke så mye krom på doningen min som krever ettersyn. Mest plast som er kamuflert som krom. Laughing

He he derfor jeg kaller bilene våres for Plastik Prado.. Razz Razz Razz
Til Toppen Go down
StianHdj80
CARAVANER
CARAVANER
StianHdj80


Male
Antall Innlegg : 54
Age : 44
Localisation : Hønemyr
Registration date : 01.03.2012

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 19:16

Polerte bilen i vår , men da blei an så blank at bulkan etter Bjørk å fjellknauser blei så tydelige at æ vente ein tre års tid igjen.....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 19:42

StianHdj80 skrev:
Polerte bilen i vår , men da blei an så blank at bulkan etter Bjørk å fjellknauser blei så tydelige at æ vente ein tre års tid igjen.....
høres veldig fornuftig ut lol!
Til Toppen Go down
Lmc
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 118
Localisation : Hovdebygda, Ørsta
Registration date : 19.01.2011

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeLør 21 Jul 2012 - 23:43

Mazda cx5 er vel også ein bil ein bør vurdere? Ein av få japsar som fortsatt blir produsert i japan. Meget bra bil med mykje utstyr til rett pris!
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeSøn 22 Jul 2012 - 0:06

Lmc skrev:
Mazda cx5 er vel også ein bil ein bør vurdere? Ein av få japsar som fortsatt blir produsert i japan. Meget bra bil med mykje utstyr til rett pris!

Ja faktisk så ser ikke den så dum ut... Shocked
Til Toppen Go down
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin


Male
Antall Innlegg : 77
Localisation : Senja
Registration date : 19.07.2009

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeSøn 22 Jul 2012 - 13:20

Expedition har delt aksel både framme og bak, korsn av LC sine modella har d ?
Så har den nivåregulering med spiralfjærer. Så har du kjøreegenskapene til en personbil.
2wd, 4wd auto (som slår seg inn ved behov) 4wd hi og 4wd low med sperre på alle hjul.
Å ikkje minst finere motor og motor lyd
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeSøn 22 Jul 2012 - 13:34

Beduin. Best du stopper med fristelsene nå. Kan fort bli påvirket av slike ting til å handle noe us-bygd igjen.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Arne Henriksen
CARAVANER
CARAVANER
Arne Henriksen


Male
Antall Innlegg : 70
Age : 59
Localisation : Malvik, Sør-Trøndelag
Registration date : 30.08.2008

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeSøn 22 Jul 2012 - 15:27

Nå klarer jeg ikke å holde meg lenger... Wink

Her ser Petter etter en automatgira 4-hjulstrekker som kan dra 2 tonn og så er det eneste som foreslås er 'lastebiler og traktorer'? Cool
Skulle tro alle hadde behov for å kjøre i skogen og gjennom Sahara med vogna bak, de fleste av oss kjører da vesentlig mer langs veien uten vogn enn med?

Jeg drar vogn noen hundre mil hvert år og har en bratt bakke opp til huset der den skal parkeres. Dette har jeg tatt hensyn til ved å kjøpe en bil med 4WD og stor motor, og det vil jeg tro duger for flesteparten av oss.

Skoda Superb er utrolig mye bil for pengene (du kan vel putte Passat'en inni der) men du får da tett opptil ny Volvo, Audi, BMW, MB osv med 4WD og automat for omtrent en halv million.
I dag når omtrent alle leveres med 5 års garanti bør vel det gå greit å kjøpe en bil som er ett til to år gammel?
XC70: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35945935
Tiguan: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35897003
A6: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30513814
GLK: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35266434
Passat Alltrack: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36142265
X3: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35332501

Av lista over her:
Tiguan, X3 og GLK er ikke direkte store, men Superb, XC70, A6 og Passat Alltrack er da grei størrelse på.
A6'en trekker muligens bare 1900kg, men resten mener jeg skal dra 2 tonn?
Til Toppen Go down
http://www.villmarkstoppen.no
Arne Henriksen
CARAVANER
CARAVANER
Arne Henriksen


Male
Antall Innlegg : 70
Age : 59
Localisation : Malvik, Sør-Trøndelag
Registration date : 30.08.2008

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeSøn 22 Jul 2012 - 15:40

petter34 skrev:
... Er små suvene grøvere bygget i motor og gear enn vanlige stasjonsvogner? Eller er de bare høyere og klumpete?
Det er vel stort sett bare et høyere karosseri med tildels samme drivverk, og av de jeg lista over her er det vel hovedsaklig GLK som i noen grad tåler å ferdes utenfor vei.
http://www.klikk.no/motor/bil/article300848.ece
Til Toppen Go down
http://www.villmarkstoppen.no
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeSøn 22 Jul 2012 - 16:33

Beduin skrev:
Expedition har delt aksel både framme og bak, korsn av LC sine modella har d ?
Så har den nivåregulering med spiralfjærer. Så har du kjøreegenskapene til en personbil.
2wd, 4wd auto (som slår seg inn ved behov) 4wd hi og 4wd low med sperre på alle hjul.
Å ikkje minst finere motor og motor lyd

Ja så klart har du rett her.Var nok jeg som tenkte på den andre store til Ford.Sorry for den Crying or Very sad Crying or Very sad
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeSøn 22 Jul 2012 - 17:05

Arne Henriksen skrev:
Nå klarer jeg ikke å holde meg lenger... Wink

Her ser Petter etter en automatgira 4-hjulstrekker som kan dra 2 tonn og så er det eneste som foreslås er 'lastebiler og traktorer'? Cool
Skulle tro alle hadde behov for å kjøre i skogen og gjennom Sahara med vogna bak, de fleste av oss kjører da vesentlig mer langs veien uten vogn enn med?

Jeg drar vogn noen hundre mil hvert år og har en bratt bakke opp til huset der den skal parkeres. Dette har jeg tatt hensyn til ved å kjøpe en bil med 4WD og stor motor, og det vil jeg tro duger for flesteparten av oss.

Skoda Superb er utrolig mye bil for pengene (du kan vel putte Passat'en inni der) men du får da tett opptil ny Volvo, Audi, BMW, MB osv med 4WD og automat for omtrent en halv million.
I dag når omtrent alle leveres med 5 års garanti bør vel det gå greit å kjøpe en bil som er ett til to år gammel?
XC70: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35945935
Tiguan: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35897003
A6: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30513814
GLK: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35266434
Passat Alltrack: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36142265
X3: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35332501

Av lista over her:
Tiguan, X3 og GLK er ikke direkte store, men Superb, XC70, A6 og Passat Alltrack er da grei størrelse på.
A6'en trekker muligens bare 1900kg, men resten mener jeg skal dra 2 tonn?
hei, mange fine biler du har funnet! Å kjøpe en 1 eller 2 år gammel bil er jo bortimot " ufarlig". Men har mest lyst på helt nytt.😄 Sønn min er service sjef hos en volvo reanault forhandler, men en ny volvo tilsvarende superb koster mindst 100000 mer. Han var ikke helt toppers da jeg kjøpte ny mondeo for 4 år siden , men skal du ha en volvo som drar 2 tonn så blir det dyrt. Jeg er en "robust" kar på 4 xl og har noen defekter som gjør at jeg må ha god plass. Dvs romslige seter, derfor ble det mondeo ghia x og ikke titanium. Ghia har flatere seter og ikke disse hvor det er slike sidestøtter på. Mondeon er 4 år og har gått 85000 , bra bil , men jeg begynner å bli lei av stadige små feil. Har ikke betalt for dette hittil, men blir lei av å være på verksted titt og ofte.
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeTir 31 Jul 2012 - 17:40

Titter fortsatt på bil! På mondeoen og v50 har jeg automatisk nivåregulering bak. Superb kan ikke leveres med dette, merkelig da passat kan! Spørsmålet til dere er : hva slags bil trekker dere med og har dere auto nivåregulering? Dere med vanlige biler med og uten nivå reg, hvilken erfaring har dere med rumpa når dere trekker vogn? Min vogn er en 1 aksel adria på 1700 kg, det kan vel tenkes den rir baken på bilen mere enn en 2 aksel vogn? Er det noen forskjell på dettte området med forhjul trekk i forhold til fire hjuls trekk?
Til Toppen Go down
Ludo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ludo


Male
Antall Innlegg : 154
Localisation : Sandefjord
Registration date : 25.10.2011

Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeTir 31 Jul 2012 - 21:40

Trekker med V70 AWD, den er blir ikke veldig mye lavere når jeg hekter på vogna... Merkes omtrent ikke på høyden når den er bakpå!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeTir 31 Jul 2012 - 23:43

Har trekkt vogna med en V70,på den bilen valgte jeg å montere kraftigere fjærer bak,fungerte
fint det

Kjører no med XC70 den har nivomat,tja det er bare hæææærlig det helt til en eller begge demperene må byttes,da fyk noen tusen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeOns 1 Aug 2012 - 7:53

Har en VW Tiguan med DSG-kasse og 4-motion og ei vogn på 2 tonn og det går som en drøm.
Vær obs på at Skoda har såkalt "bad-road" understell som er stivere og hever bilen med 2-3 cm. Jeg hadde et slik understell på en passat og det fungerte utmerket å trekke med slik at nivåregulering ikke trengtes.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitimeOns 1 Aug 2012 - 8:34

Vår Mondeo med standard fjærer påvirkes ikke av betydning av vekten på kulen.

//Ole
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bytte trekkbil. Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bytte trekkbil.
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Trekkbil
» Trekkbil til en Hobby 650 kfu
» Tiguan Som trekkbil.
» hvilken trekkbil?
» Focus som trekkbil?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: