CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Misfarget front.

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Tusseladd
CAMPER
CAMPER



Male
Antall Innlegg : 35
Age : 43
Localisation : Bømlo
Registration date : 09.05.2011

Misfarget front. Empty
PosteTema: Misfarget front.   Misfarget front. Icon_minitimeFre 3 Aug 2012 - 20:34

Ser at dette med vasking og polering har blitt diskutert i tidligere tråder, men jeg finne ikke spesifikk det jeg er ute etter, kansje noen kan hjelpe?

Da jeg vasket vogna etter danmarksturen oppdaget jeg at fronten var blitt veldig gul (kun "metallet," ikke plasten). Kan dette være sot fra bilen? Og hvordan får jeg det bort? Har vurdert å bruke Hugos, men vet ikke om dette blir for sterkt? Noen som har synspunkter.

Jeg arbeider på båt og hentet vogna hos forhandler kvelden før jeg reiste ut, kom hjem en sen fredagskveld og drog avgårde lørdag morgen, så det ble ikke tid til noe polering for vi drog.
Til Toppen Go down
bummen74
CARAVANER
CARAVANER
bummen74


Male
Antall Innlegg : 109
Age : 49
Localisation : Mestervik
Registration date : 13.05.2012

Misfarget front. Empty
PosteTema: Re: Misfarget front.   Misfarget front. Icon_minitimeFre 3 Aug 2012 - 22:04

Er det sot/forbrendte partikler fra bilen, vil det være merkbart mere rett bak eksosen.
Om det er insektrester, vil bløtgjøring med skum virke bra. Men stå i skyggen, med kalt metal.
Til Toppen Go down
Tusseladd
CAMPER
CAMPER



Male
Antall Innlegg : 35
Age : 43
Localisation : Bømlo
Registration date : 09.05.2011

Misfarget front. Empty
PosteTema: Re: Misfarget front.   Misfarget front. Icon_minitimeFre 3 Aug 2012 - 22:08

bummen74 skrev:
Er det sot/forbrendte partikler fra bilen, vil det være merkbart mere rett bak eksosen.
Om det er insektrester, vil bløtgjøring med skum virke bra. Men stå i skyggen, med kalt metal.
Det er helt jevn farge over det hele desverre. insektrester fjernet Globex'en fint som vanlig.
Til Toppen Go down
bummen74
CARAVANER
CARAVANER
bummen74


Male
Antall Innlegg : 109
Age : 49
Localisation : Mestervik
Registration date : 13.05.2012

Misfarget front. Empty
PosteTema: Re: Misfarget front.   Misfarget front. Icon_minitimeMan 6 Aug 2012 - 19:34

Du har jo helt ny vogn, har du vurdert å be forhandler ta en titt?
Med tanke på feil i klarlakk, eller om det er overflatebehandling som ikke har tålt sol?
Var bare en tanke..
Til Toppen Go down
Sponsored content





Misfarget front. Empty
PosteTema: Re: Misfarget front.   Misfarget front. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Misfarget front.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Stygg front.
» Hobby 560 - 2005 - fukt front
» Fukt i front Hobby 2006
» Teltskinne i front av vogna
» Fukt i front av vogn, bytte buet plate innvendig

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: