CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ny vogn og klimaanlegg som varmer

Go down 
4 posters
AvInnlegg
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Ny vogn og klimaanlegg som varmer Empty
PosteTema: Ny vogn og klimaanlegg som varmer   Ny vogn og klimaanlegg som varmer Icon_minitimeLør 4 Aug 2012 - 13:48

Hei,
Jeg vet ikke hvor jeg havner, men sjansen for at jeg bestiller ny vogn for 2013 begynner å bli større for hver dag som helst. Sjansene er også ganske store for at det blir en Fendt Opal 540 (som er 550 innvendig:-) ) Til og med tror jeg jeg kommer til å gå for Truma en gang til. Det funker. Må ha hakket større vogn for å få Alde, og da blir det fort en god del mer i pris + at jeg er godt fornøyd med Truma oghar brukt den ned til minus 22. Kaldere enn det, da drar jeg hjem:-)

Spørsmålet er: Jeg MÅ ha klimaanlegg. Det er Dometic 2200 som monteres fra fabrikk, takmontert. Det ser greit nok ut. Lurer på om noen har erfaring med denne. Og hva med varme? Er det noen gode poeng med å ha varme i klimaanleget?
Eller er det noen som har noen andre gode forslag til klima?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Ny vogn og klimaanlegg som varmer Empty
PosteTema: Re: Ny vogn og klimaanlegg som varmer   Ny vogn og klimaanlegg som varmer Icon_minitimeLør 4 Aug 2012 - 15:45

Jeg ser den bruker 1200W for å produsere 1200w med varme, så noen effektiv varmepumpe er det nok ikke. Delvis fordi kjølemediet som brukes i aircondition ikke er optimal for å varme med. Ned til 5 plussgrader kan du sikkert bruke den, men lavere enn det så tror jeg truma'n gjør en bedre jobb.
Til Toppen Go down
Jørn O
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Jørn O


Antall Innlegg : 236
Localisation : Brumunddal
Registration date : 19.06.2008

Ny vogn og klimaanlegg som varmer Empty
PosteTema: Re: Ny vogn og klimaanlegg som varmer   Ny vogn og klimaanlegg som varmer Icon_minitimeLør 4 Aug 2012 - 16:22

Hei.
Jeg har min tredje vogn med takmontert Dometic, og det fungerer veldig bra. Jeg har også B2200 med innebygd varmeelement på 1200W, men bruker det skjeldent. Men det sitter da der. Det er altså ikke kompressoren og kjølemediet som produserer varme, men et helt enkelt varmeelement. Fordelen er kanskje at den har avfuktningsfunksjon. Kjører varme over kjøledelen og avfukter lufta. Fordelen med B2200 er at det er svært lett å ta ut filterene for spyling, noe som må gjøres 2-3 ganger i uka når anlegget går hele tida. Du slipper å stå på hodet ned i sengebenken. Pluss at kjølekapasiteten er veldig god på en vogn på den størrelsen. (har selv 560) og vifta går på laveste hastighet selv med 35 ute og 22 inne. Har snakket med en del som sliter med kondens utenpå rørene som går opp gjennom klesskapene fra benkemontert klimaanlegg. Særlig når luftfuktigheten er høy.
Til Toppen Go down
DigitalMe
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
DigitalMe


Male
Antall Innlegg : 211
Age : 46
Localisation : Trøgstad, Østfold
Registration date : 27.02.2012

Ny vogn og klimaanlegg som varmer Empty
PosteTema: Re: Ny vogn og klimaanlegg som varmer   Ny vogn og klimaanlegg som varmer Icon_minitimeTir 7 Aug 2012 - 21:58

Til Toppen Go down
http://campingverden.com/
Sponsored content





Ny vogn og klimaanlegg som varmer Empty
PosteTema: Re: Ny vogn og klimaanlegg som varmer   Ny vogn og klimaanlegg som varmer Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ny vogn og klimaanlegg som varmer
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg
» Kjøpt ny vogn- Og skal bo fast . Bra vogn? Trenger råd
» Trumatic s3002 varmer
» Truma varmer
» Truma varmer...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: