CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg

Go down 
4 posters
AvInnlegg
amatoren
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 54
Registration date : 10.04.2013

Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg Empty
PosteTema: Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg   Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg Icon_minitimeTir 4 Jun 2013 - 9:48

Hei, jeg så dette produktet på Siba.no. Er det noen som har testet noe lignende? Ser denne er ganske liten og er beregnet for små rom, noe som en campingvogn så absolutt er. Jeg vet det finnes løsninger for å sette i taket, men jeg er ikke interessert å bruke så mye penger på det. Alt jeg er interessert i er at det ikke er 30 grader i vogna når en 5 mnd gammel baby skal sove.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg Empty
PosteTema: Re: Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg   Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg Icon_minitimeTir 4 Jun 2013 - 10:26

Sikkert en helt kurant løsning, bare husk at varmlufta MÅ ut av vogna. Utluftingsrøret er ca 12 cm på den enheten vi har, så det bør kunne kobles ut via de vanlige lufterørene under vogna. Dersom du ikke får varmlufta ut vil det ikke bli mye kjøleeffekt!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg Empty
PosteTema: Re: Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg   Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg Icon_minitimeTir 4 Jun 2013 - 10:52

Jeg tror det blir for snevert med originale luftehull, om det er strupig vil dette gå utover kapasiteten til ACen, det er ganske store mengder luft som skal ut og dette er også en av svakhetene med en sånn løsning, den luftmengden som blir blåst ut må også inn igjen.
Tror nok du må regne med å legge slangen ut gjennom et vindu.
På den annen side er en sånn sak så billig at det går an å prøve.
Jeg har gjort dette, kjøpte en på Øland i en periode med 33-34 grader og fikk litt effekt av den, men ikke tilstrekkelig syns jeg.
Har i ettertid montert en HB2500 i vogna og er fortsatt ikke fornøyd med kjøleeffekten, men har ikke hatt de helt store temperaturene siden jeg monterte den.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
amatoren
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 54
Registration date : 10.04.2013

Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg Empty
PosteTema: Re: Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg   Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg Icon_minitimeTir 4 Jun 2013 - 13:04

Takker for svar, noen andre som har tenkt tanken evt har prøvd det?


(Fant forresten en "Hillbillyversjon" også) Very Happy
Til Toppen Go down
j_wold
CARAVANER
CARAVANER
j_wold


Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg Empty
PosteTema: Re: Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg   Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg Icon_minitimeTir 4 Jun 2013 - 17:44

Jeg har en litt større dingz i forteltet. Varmer, avfukter og kjøler. Genialt for å si det mildt.
Som fastligger er det mye greiere å ha den i forteltet, for å bare snu den mot vøgndøra når jeg trenger kjøling av vogna. Slangen med utlufting går bare ut under vogna. Avfukteren suger ut cirka en liter i timen i vanlig sommertemp/fuktighet. Som til vanlig er enda deiligere enn kjøling. (Norsk sommer er jo ikke plagsomt varm til vanlig)

Min transportable dingz koster halvparten og bråker halvparten av naboens takmonterte kjøler. Som bare kan kjøle :-)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg Empty
PosteTema: Re: Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg   Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Erfaring med portabel aircondition/klimaanlegg
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Portabel høytrykksvasker
» Ny vogn og klimaanlegg som varmer
» AC - Aircondition
» Takmontert Aircondition og vinterbruk
» Aircondition anlegg montert selv.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: