CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 FORSIKRING

Go down 
+10
hpk
Black Betty
ArneO
Sten Rune
ulla
Espen V
Harald
campist
Jan Ole
Admin
14 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
Gjest
Gjest




FORSIKRING - Page 3 Empty
PosteTema: Re: FORSIKRING   FORSIKRING - Page 3 Icon_minitimeTor 28 Mai 2009 - 10:51

May-Britt skrev:
Tom RS

Jeg har noen spørsmål ang Codan ...........

Du sier NCC har forhandlet frem en veldig god avtale og at prisen er god. Vi er vel ikke av de som har tatt ut noe særlig i skadeoppgjør og har fulle bonuser på bilene våre, men det med skadeoppgjør - hvor greit det er å melde skaden og hvor greit det er å få oppgjøret, likedan hvor greit det er å komme i kontakt med rett person når en trenger hjelp, er ting som er viktige for oss.

Hvordan kontakter du Codan om du har en skade? Pr. i dag så ringer jeg bare mitt lokale forsikringskontor der vi er forsikret og får hjelp av den personen jeg møter i telefonen. Hvordan fungerer dette hos Codan? Må en ringe utlandet eller har de kontor i Norge? Foregår det via tlf eller nettet?

Kjenner du noen som har hatt skadeoppgjør hos Codan? Hvordan gikk det? Da tenker jeg på smidighet og tid det tok å få saken ferdigbehandlet.

Gjelder avtalen NCC har bare på biler og vogn??

Det er et telefon nr som gjelder. Da møter du en hyggelig person som prater norsk, sitter i Oslo, og sier: NCC Forsikring god dag.

NCC forsikring vil forsøke og avklare mest mulig under/rett etter telefonsamtalen. (Ved et av skadeoppgjørene ble alt fikset ila denne samtalen vistnok. Ikke noe papirarbeid i det hele tatt).
Ellers har det ikke vært så mange skadeoppgjør, heldigvis.
Du kan forsikre alt du har, men prisgarantien gjelder for bil, vogn (10%) og villa (5%). De har veldig god hundeforsikring vet jeg (en kollega av meg som skrøyt av den). Men de aller fleste som benytter avtalen sparer langt mer.

Så har du noen som skriker ut at de har fått tilbud som er dyrere enn det de har i dag *klaske panne* , og det kan hende. Du må nemlig:
- være mellom 25 og 75 år
- ha 50% bonus
- skadefri siste tre år
-Alarm i bil (kun for oslo)
Har du ikke det gjelder ikke prisgarantien. Men prøv allikevel - be om tilbud.

ellers er det egen web site for dette med masse info. Les til øye blir stort og vått: http://www.nccforsikring.no/

Og her en fornøyd kunde: http://www.norskcaravanclub.no/?pArticleId=13428&pArticleCollectionId=1650
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




FORSIKRING - Page 3 Empty
PosteTema: Re: FORSIKRING   FORSIKRING - Page 3 Icon_minitimeTor 28 Mai 2009 - 16:57

Tusen takk for infoen Tom RS cheers

Alarmer og bonuser har vi jo.....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

FORSIKRING - Page 3 Empty
PosteTema: Re: FORSIKRING   FORSIKRING - Page 3 Icon_minitimeTor 28 Mai 2009 - 22:23

J.O. skrev:
En ting er helt sikkert, når det kommer til forsikring er jeg skeptisk.

En legal mafia det der.... Twisted Evil Twisted Evil

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








FORSIKRING - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

FORSIKRING - Page 3 Empty
PosteTema: Re: FORSIKRING   FORSIKRING - Page 3 Icon_minitimeTor 28 Mai 2009 - 22:40

psst, May Britt vi holder på å forhandle noen bra priser for våres medlemmer nå i den lokale klubben, så det kan lønne seg å vente litt om du har tid, men lurt å sjekke prisen hos flere uansett, men vi forhandler nå for våres 1400 medlemmer
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




FORSIKRING - Page 3 Empty
PosteTema: Re: FORSIKRING   FORSIKRING - Page 3 Icon_minitimeTor 28 Mai 2009 - 22:51

Harald skrev:
psst, May Britt vi holder på å forhandle noen bra priser for våres medlemmer nå i den lokale klubben, så det kan lønne seg å vente litt om du har tid, men lurt å sjekke prisen hos flere uansett, men vi forhandler nå for våres 1400 medlemmer

Hei Harald

Jeg har tid å vente. Har tenkt på et bytte lenge, så litt tid fra eller til gjør ingenting.

Har pressa prisen litt der vi er forsikra nå, men vogna er fortsatt dyr der........

så da avventer jeg litt og ser hva du klarer å få til Wink
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

FORSIKRING - Page 3 Empty
PosteTema: Re: FORSIKRING   FORSIKRING - Page 3 Icon_minitimeTor 28 Mai 2009 - 22:53

du kan jo sjekke i mellomtiden slik at du har pressmiddel.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




FORSIKRING - Page 3 Empty
PosteTema: Re: FORSIKRING   FORSIKRING - Page 3 Icon_minitimeTor 28 Mai 2009 - 23:08

Jeg har sjekka litt siden mars skjønner du......jeg er naturlig skeptisk når det gjelder den bransjen der, selv om vi aldri har hatt behov for noen skadeoppgjør he he......så nå bare venter jeg ...... Very Happy
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

FORSIKRING - Page 3 Empty
PosteTema: Re: FORSIKRING   FORSIKRING - Page 3 Icon_minitimeTir 7 Sep 2010 - 23:12

Har byttet til NCC forsikring.
1400.- å spare. Var jo en del andre faktorer også som var bedre enn de vi hadde før.
Noen med erfaring fra nevnte selskap?
Til Toppen Go down
ibrandhaug

ibrandhaug


Antall Innlegg : 2
Registration date : 23.11.2010

FORSIKRING - Page 3 Empty
PosteTema: Re: FORSIKRING   FORSIKRING - Page 3 Icon_minitimeOns 24 Nov 2010 - 10:09

bare for å spørre siden jeg igrunn lurer å "frykter"..

jeg startet en forsikringsak på vogna vår da teltet ble tatt av vind i september.
nå er saken kommet så langt at jeg skal få utbetaling, men så får jeg en oppringing der selskapet er usikker på om telt ligger med kasko-dekningen.
jeg sitter nå å venter på en avgørelse fra selskapet angående dette. men har sjekket om det står noe spesielt om telt til vogn i pappirene. der står det ikke noe om at det er unntatt.

jeg opplyste da vogna ble forsikret, om at i forsikkringsverdien på vogna så er verdien lik den prisen vi har betalt inklusive telt. så i forsikrngsverdien ligger teltet.

en annen ting er også at jeg har levert inn teltet til takstmann/verksted. stedet jeg bor på er ikke så stort, så jeg kjenner verkstedet. så vet at det teltet er kastet.

her ser jeg muligheter for noen komplikasjoner, men jeg kan høre hva dere andre tror om dette?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

FORSIKRING - Page 3 Empty
PosteTema: Re: FORSIKRING   FORSIKRING - Page 3 Icon_minitimeOns 24 Nov 2010 - 14:08

Telt er dekket i min avtale. Går under ekstra utstyr om jeg ikke tar helt feil, nå har jeg spikertelt og det er samme sak der, men i tillegg har jeg en separat forsikring på dette når vogna er på tur.
Ikke så voldsomt som det høres ut som, var et par hundre kroner ekstra tror jeg og det ble det tatt "hensyn" til i resten av premie beregningen.
At teltet er kastet er jo en sak, men det er jo ikke du som har kastet det?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




FORSIKRING - Page 3 Empty
PosteTema: Re: FORSIKRING   FORSIKRING - Page 3 Icon_minitimeOns 24 Nov 2010 - 15:33

Hos meg står det uttrykkelig:(IF) "omfatter fortelt/demonterbare deler".
Lurt å starte med å sjekke forsikringsvilkårene, tror jeg. Står det ikke at det er med så er det ikke med i dekningen.
Til Toppen Go down
ibrandhaug

ibrandhaug


Antall Innlegg : 2
Registration date : 23.11.2010

FORSIKRING - Page 3 Empty
PosteTema: Re: FORSIKRING   FORSIKRING - Page 3 Icon_minitimeOns 24 Nov 2010 - 18:40

ja, fikk svar i dag..
fikk unnskyldning på at de hadde gjort en feil og at nå var erstattningsummen inklusive telt på vei på min konto.
blir nok å sørge for at telt står skrevet i pappirene for fremtiden. Men når mann forsikkrer første gang så kan mann ikke forvente at mann tenker på alt..

dette ble iallefall en lykkelilg slutt for min del.. så da kan mann vel skryte litt av gjensidige også kanskje..



Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

FORSIKRING - Page 3 Empty
PosteTema: Re: FORSIKRING   FORSIKRING - Page 3 Icon_minitimeOns 24 Nov 2010 - 20:04


I min IF-avtale står det: -Omfatter fortelt/demonterbare elementer.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








FORSIKRING - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Sponsored content





FORSIKRING - Page 3 Empty
PosteTema: Re: FORSIKRING   FORSIKRING - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
FORSIKRING
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Spikertelt forsikring
» Forsikring på gammel vogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: