CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hobby 545 De luxe (kmfe) 3 barnekøyer

Go down 
2 posters
AvInnlegg
teralv
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 21
Registration date : 04.10.2010

Hobby 545 De luxe (kmfe) 3 barnekøyer Empty
PosteTema: Hobby 545 De luxe (kmfe) 3 barnekøyer   Hobby 545 De luxe (kmfe) 3 barnekøyer Icon_minitimeTor 20 Sep 2012 - 10:19

Vil med dette bare publisere en erfaring som jeg har jobbet mye med i det siste.

Kjøpte en Hobby 545 De luxe (kmfe) 2012 modell, med 3 barnekøyer. Der er det to barnevinduer over en annen.
Fikk beklageligvis vannlekkasje i begge vinduene.

Jeg presset pakningen inn mot vegg i hjørner på øvre vindu (etter råd fra Hobby forhandler). Det stoppet lekkasjen midlertidig, men ikke i nedre vindu.

Videre er det mest vannlekkasje i vinduet nede. Der renner det inn i pakning og kommer inn under pakning og renner nedover vegg innvending.

ÅRSAK:
Når en har tre køyer, så kommer nedre vindu i en plateskjøt utvendig. Denne skjøten gjør at det som regel oppstår en lekkasje. Dette er en kjent svakhet på denne modellen. Dette er verifisert av flere Hobby forhandlere. Noen forhandlere utbedrer dette før kunde får vogna utlevert.

Løsning:
En må ta ruta ut. Rengjøre pakning rundt vindu, og legge inn mer og ny tettingsmasse. En må særlig være nøye rundt plateskjøten.
Anbefales at dette gjøres av forhandler.

Ta kontakt med meg på terje (a) talvheim.no om jeg kan bistå med mer info, eller via dette forum.
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Hobby 545 De luxe (kmfe) 3 barnekøyer Empty
PosteTema: Re: Hobby 545 De luxe (kmfe) 3 barnekøyer   Hobby 545 De luxe (kmfe) 3 barnekøyer Icon_minitimeSøn 23 Sep 2012 - 11:04

God info, Terje!
Strukturert og konstruktiv - og viktig å være obs på for de som har vogner med vinduer på plateskjøter.

Jeg er også enig med deg at dette er en forhandflerjobb - særlig med tanke på at tetthetsgarantien på 5 år skal gjelde.
Til Toppen Go down
 
Hobby 545 De luxe (kmfe) 3 barnekøyer
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Utett dør Hobby 560 KMFe De Luxe - Mulig å justere?
» Utelys over døra - Hobby 560 kmfe de luxe (2005)!
» 86' Hobby de luxe
» Varmtvannbereder Hobby de luxe 2007
» Hobby 540 UK de luxe selges

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: