CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Oppvarming i spikertelt

Go down 
+11
Sten Rune
hpk
P.kaill
ulla
siemens
gzonrune
Jan
Ronny
Lene
Johnny
Arild
15 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER
P.kaill


Male
Antall Innlegg : 91
Age : 52
Localisation : Averøy
Registration date : 29.05.2009

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 0:16

Hei

Dere har vel bygd ferdig spikerteltet deres, men kan være et tips til andre som skal bygge...
Legg varme i gulvet! Vårt første spikertelt bygde vi uten å tenke på det. Det gikk langt utpå lørdagskvelden før det ble skikkelig "varmt" på beina. Brukte tjukke labber.
Vårt andre derimot la vi varme i gulvet på. Det er som natt og dag. Det ga en mye jevnere varme. Og så slapp jeg de tjukke labbene...

Skal jeg bygge igjen, blir det definitivt MED varme i gulvet.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 18:59

Gulvvarme er fint, men det er kostbart om man skal bruke autorisert elektrikerfirma for å gjøre det på lovlig og sikker måte (og det vil vi vel?)

Vi hadde først gassovn for å få opp temperaturen raskt og deretter vifteovn for å få sirkulasjon på lufta, men jeg synes det fungerte dårlig.

Så satte jeg inn tre 500W varmeovner, en under hvert vindu. Da ble det et helt annet klima i spikerteltet. Varmlufta sirkulerer godt pga konveksjonseffekten som vinduene gir. I vinter hadde vi ingen problemer med å holde temperaturen på 22 grader inne selv om det var 20 kalde ute.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 19:05

hpk

Det er som du sier, en får mye bedre varmekomfort om en setter varmekilden(e) der det er kulderas, som vinduer gir.

Om en gassovn eller en vifteovn står i et hjørne så har en jo fortsatt kulderraset fra vinduet. Så panelovner under vinduet er å foretrekke.

I bua jeg har kjøpt er det gulvvarme, så er litt spent på åssen det blir i vinter.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Oppvarming i spikertelt - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 19:19

Sten Rune, hvor mange watt er gulvvarmen på og hvor stort er spikerteltet?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 19:25

hpk skrev:
Sten Rune, hvor mange watt er gulvvarmen på og hvor stort er spikerteltet?

Er ikke helt sikker på effekten, men siden den ligger i tregulv skal den ikke være på mer enn 60w/m2.... Men jeg har ikke målt den enda.

Bua er 180x220cm...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Oppvarming i spikertelt - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 19:33

Sten Rune skrev:
hpk skrev:
Sten Rune, hvor mange watt er gulvvarmen på og hvor stort er spikerteltet?

Er ikke helt sikker på effekten, men siden den ligger i tregulv skal den ikke være på mer enn 60w/m2.... Men jeg har ikke målt den enda.

Bua er 180x220cm...
Du blir nok fornøyd med gulvvarmen bare gulvet er godt isolert så varmen ikke forsvinner ned. Siden spikerteltet er såpass lite får du heller ikke problemer med at du "bruker opp" all strømmen til å varme opp gulvet.

Spikerteltet vårt er på ca 16 m2. Om jeg skulle hatt gulvvarme der måtte jeg hatt ca 1000W pluss varmeovner og da blir det igjen lite strøm å fyre med i vogna. Nå bruker jeg 2000W i vogna og 1500W i spikerteltet.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 19:36

hpk

Vil tippe at jeg setter en panelovn under det vinduet som er der, men det hjelper mye å bare få litt lunk i gulvet.

Vogna kan jo fyres på gass hvis det skulle knipe på strømmen...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Oppvarming i spikertelt - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 19:51

Fyrer med gass i vogna, men trenger mye effekt for å holde varmen oppe i Hobby'en. Må fyre med 2kW når utetempen synker under 5 varmegrader og spe på med gass ved 8-10 kuldegrader. Hadde vi bare hatt 1kW tilgjengelig i vogna hadde det gått med mye gass selv om varmen fra spikerteltet trekker inn i vogna og varmer opp "stua" i den forholdsvis bra.

Var på camping på Gol i uka som gikk og der så det ut som om det var mulig å bruke 1 strømkabel til vogna og en til spikerteltet om vinteren, mot ekstra betaling selvsagt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 19:56

hpk

Tror den kabelen koster 1200,- i året. På Gol
Dette er en hel grei pris, for å varme opp spikerforteltet, med varmekabler i gulvet.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 19:56

På Ble der jeg ligger er det også ett par stykker som har en kurs til teltet og en til vogna....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Oppvarming i spikertelt - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 20:02

Scar skrev:
hpk

Tror den kabelen koster 1200,- i året. På Gol
Dette er en hel grei pris, for å varme opp spikerforteltet, med varmekabler i gulvet.

Ja det må være en veldig grei pris. Jeg brukte vel strøm for ett par lapper i fjor vinter...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Oppvarming i spikertelt - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER
P.kaill


Male
Antall Innlegg : 91
Age : 52
Localisation : Averøy
Registration date : 29.05.2009

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 21:25

Store sikringer de kursene dere snakker om da?

Den vi hadde på Oppdal var på 16Amp, og da brukte vi 2Kw i vogna, og resten til hytta...Da hadde vi varmt vann, og god varme. Sikringa røk aldri, og vi brukte aldri gass. Godt og varmt selv ved 30 blåe Smile
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 21:40

P.kaill skrev:
Store sikringer de kursene dere snakker om da?

Den vi hadde på Oppdal var på 16Amp, og da brukte vi 2Kw i vogna, og resten til hytta...Da hadde vi varmt vann, og god varme. Sikringa røk aldri, og vi brukte aldri gass. Godt og varmt selv ved 30 blåe Smile

På Ble er det 10amp..... men jeg har 16... Rolling Eyes Twisted Evil

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Oppvarming i spikertelt - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 21:44

Sten Rune skrev:
P.kaill skrev:
Store sikringer de kursene dere snakker om da?

Den vi hadde på Oppdal var på 16Amp, og da brukte vi 2Kw i vogna, og resten til hytta...Da hadde vi varmt vann, og god varme. Sikringa røk aldri, og vi brukte aldri gass. Godt og varmt selv ved 30 blåe Smile

På Ble er det 10amp..... men jeg har 16... Rolling Eyes Twisted Evil
og kablene frem til sikringen som du fant baki arbeidsbilen er?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 21:49

Jan skrev:
Sten Rune skrev:
P.kaill skrev:
Store sikringer de kursene dere snakker om da?

Den vi hadde på Oppdal var på 16Amp, og da brukte vi 2Kw i vogna, og resten til hytta...Da hadde vi varmt vann, og god varme. Sikringa røk aldri, og vi brukte aldri gass. Godt og varmt selv ved 30 blåe Smile

På Ble er det 10amp..... men jeg har 16... Rolling Eyes Twisted Evil
og kablene frem til sikringen som du fant baki arbeidsbilen er?

He he.... På plassen er det store skaper hvor det sitter sikringer(type skru), måler og stikkontakta. Avstanden mellom sikringen via måler og til stikkontakten er maks 30 cm. At den kabelen bare er 1,5mm2 utgjør her ingen risiko da det er forholdsvis kaldt når en drar ut opp mot 16amp.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Oppvarming i spikertelt - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 21:57

Blir nok 2x16A på meg til vinteren.
Bruker 2kw til gulvvarmen i teltet og evt en vifteovn for å sirkulere litt i tillegg.
Så blir det resten til vogna, burde holde bra da tror jeg. Shocked

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER
P.kaill


Male
Antall Innlegg : 91
Age : 52
Localisation : Averøy
Registration date : 29.05.2009

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 22:34

Jan Ole skrev:
Blir nok 2x16A på meg til vinteren.
Bruker 2kw til gulvvarmen i teltet og evt en vifteovn for å sirkulere litt i tillegg.
Så blir det resten til vogna, burde holde bra da tror jeg. Shocked

Øhhh hørt om isolasjon i spikerteltet?, og hvor i all verden har du vogna da? Svalbard? scratch

Tror det holder med varmematte under klikkgulvet ditt, og en panelovn i teltet.

Enig med Sten Rune ang. 1.5kvadrat. Mange reagerer på at du kommer med det på sommeren til og med, skal være godkjent, etc. Men hva trenger du egentlig veldig mye strøm til om sommeren da?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 22:44

P.kaill skrev:
Jan Ole skrev:
Blir nok 2x16A på meg til vinteren.
Bruker 2kw til gulvvarmen i teltet og evt en vifteovn for å sirkulere litt i tillegg.
Så blir det resten til vogna, burde holde bra da tror jeg. Shocked

Øhhh hørt om isolasjon i spikerteltet?, og hvor i all verden har du vogna da? Svalbard? scratch

Tror det holder med varmematte under klikkgulvet ditt, og en panelovn i teltet.

Enig med Sten Rune ang. 1.5kvadrat. Mange reagerer på at du kommer med det på sommeren til og med, skal være godkjent, etc. Men hva trenger du egentlig veldig mye strøm til om sommeren da?

Hmmm......vi har 2,5kvadrat kabel......når en ser i strømskapene rundt om der vi er på tur så er det jo nesten bare vi som har så tykk kabel ...... og vi anskaffa den jo for å bruke den på vinteren, da vi kjøpte vogna var det en 1,5kv som fulgte med.......... så det er nok mange som har for tynn kabel om det er sånn tykk som er det godkjente.......
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 22:45

P.kaill skrev:
Jan Ole skrev:
Blir nok 2x16A på meg til vinteren.
Bruker 2kw til gulvvarmen i teltet og evt en vifteovn for å sirkulere litt i tillegg.
Så blir det resten til vogna, burde holde bra da tror jeg. Shocked

Øhhh hørt om isolasjon i spikerteltet?, og hvor i all verden har du vogna da? Svalbard? scratch

Tror det holder med varmematte under klikkgulvet ditt, og en panelovn i teltet.

Enig med Sten Rune ang. 1.5kvadrat. Mange reagerer på at du kommer med det på sommeren til og med, skal være godkjent, etc. Men hva trenger du egentlig veldig mye strøm til om sommeren da?


Gulvvarmen er på 2kw som sagt, når batterilader, vogn-gulvvarme, kjøleskap og oppvarming av avløpsrør står på er det ikke mye igjen av en 16A kurs, derfor skal jeg ha to.
Har ikke klikkgulv og spikerteltet er ikke på Svalbard, men i Gloppen.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 22:50

På sommeren er det sikker greit med 1,5 kvadrat, men jeg har sett mye plastikk kabel eller hva jeg skal kalle det. Og når det legges så det krysser veier etc. blir jeg litt skeptisk. Masse grenkontakter som ligger utover synes jeg også er litt tvilsomt... Det var på Haller camping i Budapest http://www.hallercamping.hu/ anbefaler ikke den campingen der forøvrig... Ser bra ut på web, er ikke slik i virkeligheten.
Til Toppen Go down
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER
P.kaill


Male
Antall Innlegg : 91
Age : 52
Localisation : Averøy
Registration date : 29.05.2009

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 22:52

May-Britt skrev:
P.kaill skrev:
Jan Ole skrev:
Blir nok 2x16A på meg til vinteren.
Bruker 2kw til gulvvarmen i teltet og evt en vifteovn for å sirkulere litt i tillegg.
Så blir det resten til vogna, burde holde bra da tror jeg. Shocked

Øhhh hørt om isolasjon i spikerteltet?, og hvor i all verden har du vogna da? Svalbard? scratch

Tror det holder med varmematte under klikkgulvet ditt, og en panelovn i teltet.

Enig med Sten Rune ang. 1.5kvadrat. Mange reagerer på at du kommer med det på sommeren til og med, skal være godkjent, etc. Men hva trenger du egentlig veldig mye strøm til om sommeren da?

Hmmm......vi har 2,5kvadrat kabel......når en ser i strømskapene rundt om der vi er på tur så er det jo nesten bare vi som har så tykk kabel ...... og vi anskaffa den jo for å bruke den på vinteren, da vi kjøpte vogna var det en 1,5kv som fulgte med.......... så det er nok mange som har for tynn kabel om det er sånn tykk som er det godkjente.......

På Oppdal, fastplassen som ble brukt til vinteren hadde vi selvfølgelig 2,5kvadrat. Det er jo da man bruker strøm, og også et krav fra Ole.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 23:01

P.kaill

Ja, Ole hadde en runde i fjor i forbindelse med noen kortslutninger........ greit å vite at en selv har tykk kabel da ja.......
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 7:35

Når det gjelder tilførselskabel til vogna så står det helt klart i norske forskrifter at det skal være 2,5 mm2 av type H07RNF eller tilsvarende. Maks lengde 25m og det er ikke tillatt med skjøt.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 11:37

Bruker selvfølgelig 2,5 mm2 fra skapet og til vogna/teltet. Det jeg beskrev om 1,5mm2 var internt i skapet til plasseier.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Oppvarming i spikertelt - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
jørn




Antall Innlegg : 1
Registration date : 22.09.2009

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 22 Sep 2009 - 12:00

Når det gjelder oppvarming av spikertelt, her kommer det helt ann på isolasjon i teltet forøvrig. jeg har et telt som er godt isolert 15 cm i tak og gulv. 10 cm i vegger, teltet er 15 kvm. når det er kaldt fyrer jeg opp med Corona sin parafinovn på 2,5 kW samt at jeg lufter godt under oppvarming. når teltet har fått ønskelig varme går jeg over på termostat styrt panelovn på 1000W og det holder i teltet selv om det 10-15 minus ute.. er det kaldere sper jeg på med parafin ovnen.

Mvh Jørn
Til Toppen Go down
Hobby 720




Male
Antall Innlegg : 8
Registration date : 18.07.2011

Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 19 Jul 2011 - 21:29

Laughing Hei dere.

Har ingen tengt på Varmepompe i fortelt .
Det har eg skaffet meg for fem år siden . Og det har fungert alle tiders.
Har bare en ti ampers kurs . Men det er bare å bytte når en skal trakte kaffi eller annet som tar litt strøm. Nå er eg kjølemontør og litt sprø.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Oppvarming i spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppvarming i spikertelt   Oppvarming i spikertelt - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Oppvarming i spikertelt
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Oppvarming av spillvannsrør på Dethleffs
» Alde 3010 - oppvarming med både strøm og gass
» Gulvvarme i spikertelt
» spikertelt
» Spikertelt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: