CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Subaru Outback

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Subaru Outback Empty
PosteTema: Subaru Outback   Subaru Outback Icon_minitimeLør 12 Jan 2013 - 23:06

Da er det dags for å bytte til ny bil. Kona og jeg er veldig fristet til å kjøpe en Subaru Outback 2.5 bensin. 165hk. Det er automat, men med stepfunksjon.

Er det noen som har erfaring med denne bilen og trekking av vogn? Jeg tipper at 4x4 er kjekt å ha under kjørng med vogn, men lurer på om noen har erfaringer med denne bilen som trekkbil.

Svar mottas med takk Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Subaru Outback Empty
PosteTema: Re: Subaru Outback   Subaru Outback Icon_minitimeLør 12 Jan 2013 - 23:13

Har jo hørt litt om denne, men det er litt tid siden. Det var en som bygde om til gass, den var ganske tørst på bensin, men han byttet videre til Pajero eller noe sånt.

4x4 er uansett greit å ha, det kan jeg skrive under på og det var ikke avgjørende i sommer der vi sto, men du så vel sporene der du også..... Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Subaru Outback Empty
PosteTema: Re: Subaru Outback   Subaru Outback Icon_minitimeLør 12 Jan 2013 - 23:39

At de er tørste er ikke så farlig. Vi kjører kanskje 5-600 mil med vogn, og om den bruker 1,5 l.pr mil eller eller 1,8 pr mil er ikke avgjørende.
Det er av rent praktisk hensyn vi nå vil ha bensin og 4x4.
Jeg husker de sporene på campingplassen ja..

Litt OT i min egen tråd: Har du noe tips til hvordan planlegge drivstoff-stopp på turer? Du har jo stor vogn og mange bensinstasjoner er så j***a trange....

Innspill om Outback mottas fremdeles med takk Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Subaru Outback Empty
PosteTema: Re: Subaru Outback   Subaru Outback Icon_minitimeSøn 13 Jan 2013 - 1:09

Forsøker å velge bensinstasjon før jeg må og når man kjører i samme området gjennom flere år har det faktisk lett for å å utpeke seg favoritter, dessuten har jeg moveren som kan berge en vanskelig situasjon om den oppstår, men jeg kan ikke huske å ha brukt den på bensinstasjoner så langt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Subaru Outback Empty
PosteTema: Re: Subaru Outback   Subaru Outback Icon_minitimeSøn 13 Jan 2013 - 9:54

Jeg har ikke kjørt Outback, men tvillingen Legasy (08 med diesel). Den var veldig var på hvordan jeg lastet vogna, men det tror jeg kom av at den manglet nivåregulering, det har vel Outbacken.

Uten om det var den en helt fantastisk bil å kjøre. Very Happy
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Subaru Outback Empty
PosteTema: Re: Subaru Outback   Subaru Outback Icon_minitimeSøn 13 Jan 2013 - 10:07

Outback har nivåregulering ja. Det hjelper nok mye på komforten tror jeg.
Lurer litt på om 2.5 bensin er sterk nok eller om den vil oppleves som at den sliter med å holde tempo med ei vogn på ca 1800 kg.
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Subaru Outback Empty
PosteTema: Re: Subaru Outback   Subaru Outback Icon_minitimeSøn 13 Jan 2013 - 10:16

165 bensinhester bør vel hamle opp med 1800 kg i de fleste bakkene, hvis den har lov til å trekke vekta da.
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Subaru Outback Empty
PosteTema: Re: Subaru Outback   Subaru Outback Icon_minitimeSøn 13 Jan 2013 - 11:00

Ja en får håpe det. Wink det er 1800kg hengervekt på den.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Subaru Outback Empty
PosteTema: Re: Subaru Outback   Subaru Outback Icon_minitimeSøn 13 Jan 2013 - 18:02

japser er generelt veldig forsiktig med hengervekt på bilene, og setter den ikke høyere enn bilene er i stand til å håndtere
er i alle fall min erfaring
har, f,eks kun 50 kilo mer hengervekt på carinaen jeg har nå som har 2 liters motor og automat, samme på manuell forresten med 2 litern, enn jeg hadde på en renault med 1,6 på 90 hk, bensin
sier japsene at bilen klarer det, ja så gjør den det
Til Toppen Go down
Rebell
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Rebell


Male
Antall Innlegg : 237
Registration date : 22.01.2012

Subaru Outback Empty
PosteTema: Re: Subaru Outback   Subaru Outback Icon_minitimeSøn 13 Jan 2013 - 19:58

At den klarer det tviler jeg ikke på, men jeg lurer på om den klarer det bra eller om det er så vidt at det går... Å måtte stoppe etter en bakke fordi bilen koker er litt kjipt. Eller at den så vidt kommer seg opp er heller ikke noe stas på tur...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Subaru Outback Empty
PosteTema: Re: Subaru Outback   Subaru Outback Icon_minitimeMan 14 Jan 2013 - 0:18

rimelige gode marginer
Til Toppen Go down
Sponsored content





Subaru Outback Empty
PosteTema: Re: Subaru Outback   Subaru Outback Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Subaru Outback
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Subaru Outback diesel automat
» Subaru Outback 2016. Satse på bensin eller diesel?
» Subaru Forester
» Subaru Forester 2004

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: