CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vannlekasje 650KFU 2007

Go down 
+4
hoto
Jan
Sten Rune
Admin
8 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 0:29

Så skjedde det.
Kom til vognen i kveld, lykkelig som alltid når vi kommer til vognen. I rutine nå i dette kalde halvåret, trekker jeg vekk sengeteppet i dobbeltsengen og løfter på dyner for å få sirkulasjon slik at sengen blir god å varm. I dag møtte det oss helt andre ting VANN... MYE VANN! Dynene veide i kilovis, madrassen var gjennomtrekt av vann. Ned på gulvet og rent inn i skapet på gulvet v/TV oval.

Ja, takluken har naturligvis vært lukket. Vi har ikke brukt taklukene etter at det ble kaldt. Og trodde denne nye luken skulle være meget bra ( mulig den også er det, bare ikke hos oss )
Tittet i taket og rundt luken, men kunne faktisk ikke se med øyet om det hadde vært vann der.. Skal selfølgelig titte mer i morgen i lyset.

Men vi snakker litervis med vann.. og ikke noe drypp drypp lekkasje.
Så er da spørsmålet, i hvor mange dager har det vært slik? vi har ikke overnattet i vognen på 14 dager... så kan jo fort holdt på en stund. Merkelig at det plutselig kommer men..
Å hva skjer nå???? bytte takluke og ok? tror ikke det. Visst fukten har trekt inn i taket. Og begynt å svelle litt i underskapet, begynner vi å snakke litt omfattende ting. Akkurat idag, mistet jeg lysten på denne vogna! Hva om etter eventuelle utbedringer fukten ligger på gjemte plasser, så skal vi selge og bytte vogn... verdi???? uff uff..
Nei, vi går nå en spennende tid i møte. Har sendt bilder og detaljforklaring til forhandler, og vil naturligvis kontakte dem på mandag..
Ikke slik vi ville ha det med en splitter ny vogn..

et par bilder under her:

Vannlekasje 650KFU 2007 1

Vannlekasje 650KFU 2007 2
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 0:34

Fred

Utrolig trist lesning dette her...
Er vel ikke mye en får gjort før mandag...

Føler med deg...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vannlekasje 650KFU 2007 Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 1:01

dette var ikke noe hyggelig syn, føler med dere
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 6:18

Hei Hei Fredster....


Nei, dette var skikkelig kjipt...... mer kan jeg ikke si.
Men det meste kan la seg ordne da, selv om en tryner litt der og da...... Og så er det så trist og vite at det sansynligvis går bort mye god til på å få ordnet opp....
Til Toppen Go down
hoto
CARAVANER
CARAVANER
hoto


Male
Antall Innlegg : 56
Age : 57
Localisation : Spikkestad
Registration date : 08.05.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 7:14

Fred
Dette var trist og noe en ikke skal oppleve på en ny vogn.Men regner med at forhandler ordner opp i dette.Men la oss få vite hvordan dette løses. Er eier av tvillingen. Føler med dere.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/hobby650
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 7:50

Fredster

dette er skikkelig kipt.... men jeg tror faktisk ikke skaden er så stor!!! dette ser muligens verre ut enn det egentlig er..... for dette har jeg vært borti før på hobby. Noe av dette har jeg beskrevet før, og har til de grader fått så hatten passer for dette..... (ikke på dette forumet selvsagt.... men et tidligere et)!

Jeg tror vannet har lekket over luke-kanten, og at det altså ikke er lekkasje. er det lekkasje, er det ikke i slike mengder.....

Kanten oppover på luka som står over tak, er på hobby, noe snau mener jeg..... dette har jeg skrevet om flere ganger før, og gjelder like mye de andre lukene på taket også.

Nå vet ikke jeg om det har vært snø på beverøya, men jeg vil tro det.... det som da skjer, er at det ligger snø på taket, og så begynner det å regne..... da renner ikke vannet av taket, og vann-nivået stiger inni snøen..... jo lengre inn på taket det er, jo høyere blir vannsanden inne i snøen..... snøen ligger altså å fungerer som en vaskesvamp, som er full av vann.

siden vannet ikke kommer av, pga snøen, vil det da til slutt renne over ei av taklukene. og som sagt, dette har jeg sett før, spesiellt ved hobby. kanten over taket er der, lavere, enn feks på min vogn, på luka.

Andre kontinentale vogner med samme lukene har jeg ikke fått sammenliknet dette med... men vogner med andre luker, kan det og se ut for har en høyere terskel for at dette skjer

et annet problem som lett oppstår med disse lukene, med såpass lav kant, er at om du står et sted med snø, og får fyret opp vogna på forhånd, før ankomst, så smelter snøen oppå luka. denne renner så ned på taket, hvor den fryser straks, da det her er en adskillig høyere isolasjonsverdi enn på luka. etter hvert som mer og mere snø tiner, dannes det en isdemning, altså en ring med is, noen cm fra luka..... her fylles det og opp med smeltevann som ikke fryser, pga varmen fra vogna. Dette legger seg da altså mellom denne iskanten, og luka. etter hvert som det fortsetter å tine på luka, så renner det over den samme kanten, som jeg mener er litt for lav.

Er det lekkasje i vogna, vil det bli fuktig, men det vil ikke plutselig komme i disse mengdene.

Og..... en ting til... det er lurt å IKKE ha gardina fortrekt på takluka..... skjer dette som da er nevnt her, blir ofte skaden større..... da vannet da via gardina, ikke renner rett ned inne i vogna på samme grad, men det renner inn via gardina, og inn i selve taket..... derfor er mitt råd, ha gardina åpen når du forlater vogna om vinteren....

og Fred.... dette ser og føles alltid mye mere dramatisk ut, enn det virkelig er.

Så Fred, vil jeg si noe pent om Hobby! Det er nemlig slik at isolasjonen hobby bruker, også har noen bra egenskaper... det er at om den blir våt ved lekkasje, ja så blir den våt..... kipt..... MEN den holder ikke på vannet, og tørker svært lett..... taket blir vått, du får gjerne ei skjolde, noe som jo er kipt.... men det blir ikke sur lukt, og vogna trenger ikke inn for å tørkes i ukesvis...

Fred, jeg tror og håper at årsaken til dette du nå desverre har opplevd, ligger i dette jeg har skrevet her, og at det da også i løpet av ikke så altfor lang til, vil vise seg at skaden er nokså begrenset.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 9:52

Vegard

Veit du hvor høy den kanten på luka er? F.ekd på Hobby....

Ble litt nyskjerrig her nå......

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vannlekasje 650KFU 2007 Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 9:59

Fred
Føler med deg her, men tipper at det at det rant ned i senga berger mye. Verre om allt rant på gulvet og ut til vegger og møbelvegger.
Tror ellers at det Vegard sier her er helt riktig, er ikke inne på hvor høye kantene på lukene er på de forskjellige merkene, men husker at det var en del med samme opplevelsen på LMC for noen få år siden. Der var taket konvekst.

Kanskje løsningen er å stille vogna litt ut av vater frem/bak?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 10:31

au.au ikke moro dette,men eg hadde jo lekk på 690,en min også i en ventil......men lekkasjen er jo i ventilen og ikke inn i taket.......Tror Vegard har rett her og at her er det bare snakk om å tørke madrass etc igjen.......men forbanna irriterende......på min vogn var ventilen for mye tilskrudd,slik at den ble traktformet og slapp vannet inn, tror dette ordner seg flott Fred
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 11:16

Sten Rune skrev:
Vegard

Veit du hvor høy den kanten på luka er? F.ekd på Hobby....

Ble litt nyskjerrig her nå......

Sten Rune

har ikke målt disse kantene, kun kjent med fingre, og sett....
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 12:25

Snømengden som har vært på beverøya så langt, er minimal. Noen få cm.
Da ville jeg nesten tro at det ville skjedd tilsvarende i den store luken.
Men tipset om at gardinen ikke trekkes for, tar jeg Smile

Forhandler ringte meg til morgenen idag, og de sender en mann pronte over helgen. Så innsatsen står det nok ikke på Smile
Men, jeg skal opp å måle høyden på kanten etterpå. og se hvor vannet kan ha kommet. ( det har dryppet vann i natt også, uten snø på taket... )
Men skal se nøye på dette etter en handletur i byen.
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 13:27

Admin skrev:
Snømengden som har vært på beverøya så langt, er minimal. Noen få cm.
Da ville jeg nesten tro at det ville skjedd tilsvarende i den store luken.
Men tipset om at gardinen ikke trekkes for, tar jeg Smile

Forhandler ringte meg til morgenen idag, og de sender en mann pronte over helgen. Så innsatsen står det nok ikke på Smile
Men, jeg skal opp å måle høyden på kanten etterpå. og se hvor vannet kan ha kommet. ( det har dryppet vann i natt også, uten snø på taket... )
Men skal se nøye på dette etter en handletur i byen.

Fred

de store takluka er mere mot enden av vogna, så det kan stå mere vann inne over senga, altså på midten av vogna, om vann står i snøen.... du vet, mot langsidene på vogna, er det ei list, som gjør at vannet skjelden renner av der, om vogna står rett.... vannet renner da av på endene....

men dryppet det i natt og, og det ikke er snø på vogna, så er det noe annet....

dumt spørsmål kansje...... men står vogna godt på akslene, og ikke henger på labber og jekker???? hjula må bære...... dette ser du lettest ved å sikte inn langs ramme-vangene bakfra på vogna...... se at ikke disse er sal-ryggede..... men rette og fine...

Har og vært borti at ei vogn var støtta så kraftig opp under i endene, at hele vogna ble litt banan, og vannet ble stående på taket, pga at vekten ikke hvilte på akslene....

Flott forhandleren din stiller opp......
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 14:45

Da er feilen lokalisert.


Vannlekasje 650KFU 2007 3
Her ser vi vannet renner godt inn fra underkanten av luka. Dette er ikke noe drypp drypp. Den kommer direkte fra mellom tak og luke ( er vel en form for tetning som har gått der ) se neste bilde for ute.

Vannlekasje 650KFU 2007 4
Akkurat i kanten nederst på luka renner vannet inn. Som nevnt om at det kan trekke vann opp over kanten på luka, er ikke reelt i denne situasjonen. Som synelig så ligger det minimalt med is på taket. Det er smeltet en liten krans rundt luke, som gjør at vannet står kanskje 3-5mm. Kanten på luka er meget høyere på denne luketype. Men kan nok skje dersom snøen står høyt. ( NRK i vogna og filmer. ( kona ) hehe )

Vannlekasje 650KFU 2007 5
Her ser vi hvor lite vann som står på taket. Det er identisk på den store takluken. Men den er tett.
Så det har garantert vært en "svak" pakning/tettning på denne luka, som det har kommet noe vann ned i. Så har det blitt kulde og det vannet har frosset og sprengt ut "feilen" så renner vannet inn.

Vannet har nok 99% sikkert bare rent rett ned luka og i senga. Ikke via tak, med slike mengder vann ville det laget skjolder!

Men så var det avklart. Forhandler snakker jeg med på mandag.

Fred.
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 15:01

Fred
ompakking av en slik takluke er jo heldigvis rask gjort så det fikser de nok på ett øyeblikk der vogna står når de først kommer og ser.
kjedelig når sånt skjer, men heldigvis gikk det bra denne gangen.
synlig vann som man har kontroll på og som er helt ferskt er ikke det største problemet
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 15:21

Fred

Pakningen her er jo vanlig tettemasse som brukes på vogna, og ingen pakning i tillegg... dette har de tydeligvis vært vel snaue på under montasjen av vogna.....

dette er jo enrelativt enkel affære å fikse..... men du bør nok følge med litt, for med ute-tempen og fuktigheten som er nå, kan det være en utfordring å få god heft..... jeg sier ikke det er umulig, men at det kan være en utfordring..... det er lettere om vogna kan settes inn.....

Snømengden her er jo ikke noe problem, men det nederste bildet ditt, viser jo at denne kuka ikke er så høy, som jeg nevnte tidligere..... det er derfor lurt å ikke la det være for mye snø på taket når du reiser fra vogna, tilfelle regn, siden den står i lavlandet.

På sommeren er det ikke alltid lett å merke en slik lekkasje som detta, feks dersom vogna heller en bitte liten tanke vekk fra lekkajen, og vannet renner stort sett den veien.....

nå med litt is på taket, renner det ikke vekk på samme måte, og vannet kan finne andre veier, noe det her desverrre har gjort....

du kan jo ta noe litt brei tape og legge over fra taket, og inn på luka, så lekker det ikke inn mere vann før forhandler har fikset dette..... tape da rundt hele lukeramma.......
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 15:28

Fred. Virker som lekasjen er kommet i senere tid. Kan den ha oppstått som følge av issprengning? Har tettningen vært gjort mangeltfullt rundt luken så er der en mulighet for at dette har skjedd.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 15:41

Jeg er nok sikker på at isen har spillt en rolle her, og ødelagt en i utgangspunktet ikke god tettningsmasse. ( massen er sikkert ok, men ikke ok lagt på.. )

Vegard:
Gjør ingenting med dette før forhandler har vært på stedet. Mandag. Jeg har nå dokumentert med video og bilder over det hele. Men stoler ikke på noe med garantisaken intill det motsatte er bevisst! Vil ikke ha noe form for ting på meg etterpå, og håper også at en slik lekasje ikke forringer verdi på vogn når den skal byttes.. Derfor gjør jeg ingenting for å rette på, kun for å dokumentere produksjonsfeil. Vognen er ny... sier ikke mer Smile
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 15:58

Fred

du gjør som du vil.... forhandleren skal jo fikse opp i dette uansett..... men tviler nok på han hadde sraffa deg for å begrense skaden..... dvs hindre mere å komme inn. men været der vel på din side nå.....

Og fred..... vær glad du har en forhandler i nærheten nå.... dette hadde ikke gått like greit om forhandleren var tysk, og vogna privat-importert..... da hadde du rett og slett hatt noe å styre med de neste dagene......

tror dette fikses greit opp i nå.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 16:47

Admin skrev:
Jeg er nok sikker på at isen har spillt en rolle her, og ødelagt en i utgangspunktet ikke god tettningsmasse. ( massen er sikkert ok, men ikke ok lagt på.. )

Vegard:
Gjør ingenting med dette før forhandler har vært på stedet. Mandag. Jeg har nå dokumentert med video og bilder over det hele. Men stoler ikke på noe med garantisaken intill det motsatte er bevisst! Vil ikke ha noe form for ting på meg etterpå, og håper også at en slik lekasje ikke forringer verdi på vogn når den skal byttes.. Derfor gjør jeg ingenting for å rette på, kun for å dokumentere produksjonsfeil. Vognen er ny... sier ikke mer Smile

Fred

Vi hadde vannlekkasje på en ventil den første høsten vi hadde vogna.......vi ringte forhandleren og det første han sa var at vi skulle dekke til med plast på yttersiden og teipe godt for å hindre mer vann i å komme inn.........

dette hjalp godt og taket som hadde fått en liten rose innvendig tørket opp og det ble ingen flekk etter vannet........

merkelig at de ikke sa du skulle tette til de kom......men dere har kanskje tørrvær ...........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 16:49

Vegard skrev:
Fred

Pakningen her er jo vanlig tettemasse som brukes på vogna, og ingen pakning i tillegg... dette har de tydeligvis vært vel snaue på under montasjen av vogna.....

dette er jo enrelativt enkel affære å fikse..... men du bør nok følge med litt, for med ute-tempen og fuktigheten som er nå, kan det være en utfordring å få god heft..... jeg sier ikke det er umulig, men at det kan være en utfordring..... det er lettere om vogna kan settes inn.....

Snømengden her er jo ikke noe problem, men det nederste bildet ditt, viser jo at denne kuka ikke er så høy, som jeg nevnte tidligere..... det er derfor lurt å ikke la det være for mye snø på taket når du reiser fra vogna, tilfelle regn, siden den står i lavlandet.

På sommeren er det ikke alltid lett å merke en slik lekkasje som detta, feks dersom vogna heller en bitte liten tanke vekk fra lekkajen, og vannet renner stort sett den veien.....

nå med litt is på taket, renner det ikke vekk på samme måte, og vannet kan finne andre veier, noe det her desverrre har gjort....

du kan jo ta noe litt brei tape og legge over fra taket, og inn på luka, så lekker det ikke inn mere vann før forhandler har fikset dette..... tape da rundt hele lukeramma.......

du mener vel LUKA vegard
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 17:44

May-Britt: Vi har tørrvær, så det er ikke noe problem. Isen blir fjernet fra taket, så kommer det ikke mer vann inn.

Nump: hehe..
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 17:47

numpsey skrev:
Vegard skrev:
Fred

Pakningen her er jo vanlig tettemasse som brukes på vogna, og ingen pakning i tillegg... dette har de tydeligvis vært vel snaue på under montasjen av vogna.....

dette er jo enrelativt enkel affære å fikse..... men du bør nok følge med litt, for med ute-tempen og fuktigheten som er nå, kan det være en utfordring å få god heft..... jeg sier ikke det er umulig, men at det kan være en utfordring..... det er lettere om vogna kan settes inn.....

Snømengden her er jo ikke noe problem, men det nederste bildet ditt, viser jo at denne kuka ikke er så høy, som jeg nevnte tidligere..... det er derfor lurt å ikke la det være for mye snø på taket når du reiser fra vogna, tilfelle regn, siden den står i lavlandet.

På sommeren er det ikke alltid lett å merke en slik lekkasje som detta, feks dersom vogna heller en bitte liten tanke vekk fra lekkajen, og vannet renner stort sett den veien.....

nå med litt is på taket, renner det ikke vekk på samme måte, og vannet kan finne andre veier, noe det her desverrre har gjort....

du kan jo ta noe litt brei tape og legge over fra taket, og inn på luka, så lekker det ikke inn mere vann før forhandler har fikset dette..... tape da rundt hele lukeramma.......

du mener vel LUKA vegard

mener den ramma under selve lukelokket slik at luka kan brukes, og ventilerer...... altså ramma som sitter fast i vogntaket
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 17:56

Vegard skrev:
numpsey skrev:
Vegard skrev:
Fred

Pakningen her er jo vanlig tettemasse som brukes på vogna, og ingen pakning i tillegg... dette har de tydeligvis vært vel snaue på under montasjen av vogna.....

dette er jo enrelativt enkel affære å fikse..... men du bør nok følge med litt, for med ute-tempen og fuktigheten som er nå, kan det være en utfordring å få god heft..... jeg sier ikke det er umulig, men at det kan være en utfordring..... det er lettere om vogna kan settes inn.....

Snømengden her er jo ikke noe problem, men det nederste bildet ditt, viser jo at denne kuka ikke er så høy, som jeg nevnte tidligere..... det er derfor lurt å ikke la det være for mye snø på taket når du reiser fra vogna, tilfelle regn, siden den står i lavlandet.

På sommeren er det ikke alltid lett å merke en slik lekkasje som detta, feks dersom vogna heller en bitte liten tanke vekk fra lekkajen, og vannet renner stort sett den veien.....

nå med litt is på taket, renner det ikke vekk på samme måte, og vannet kan finne andre veier, noe det her desverrre har gjort....

du kan jo ta noe litt brei tape og legge over fra taket, og inn på luka, så lekker det ikke inn mere vann før forhandler har fikset dette..... tape da rundt hele lukeramma.......

du mener vel LUKA vegard

mener den ramma under selve lukelokket slik at luka kan brukes, og ventilerer...... altså ramma som sitter fast i vogntaket
lol! lol! lol! lol! Vegerd....Les det som står i uthevet tekst Vannlekasje 650KFU 2007 190968 Vannlekasje 650KFU 2007 190968 Vannlekasje 650KFU 2007 190968 lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeLør 8 Des 2007 - 18:12

Harald skrev:
Vegard skrev:
numpsey skrev:
Vegard skrev:
Fred

Pakningen her er jo vanlig tettemasse som brukes på vogna, og ingen pakning i tillegg... dette har de tydeligvis vært vel snaue på under montasjen av vogna.....

dette er jo enrelativt enkel affære å fikse..... men du bør nok følge med litt, for med ute-tempen og fuktigheten som er nå, kan det være en utfordring å få god heft..... jeg sier ikke det er umulig, men at det kan være en utfordring..... det er lettere om vogna kan settes inn.....

Snømengden her er jo ikke noe problem, men det nederste bildet ditt, viser jo at denne kuka ikke er så høy, som jeg nevnte tidligere..... det er derfor lurt å ikke la det være for mye snø på taket når du reiser fra vogna, tilfelle regn, siden den står i lavlandet.

På sommeren er det ikke alltid lett å merke en slik lekkasje som detta, feks dersom vogna heller en bitte liten tanke vekk fra lekkajen, og vannet renner stort sett den veien.....

nå med litt is på taket, renner det ikke vekk på samme måte, og vannet kan finne andre veier, noe det her desverrre har gjort....

du kan jo ta noe litt brei tape og legge over fra taket, og inn på luka, så lekker det ikke inn mere vann før forhandler har fikset dette..... tape da rundt hele lukeramma.......

du mener vel LUKA vegard

mener den ramma under selve lukelokket slik at luka kan brukes, og ventilerer...... altså ramma som sitter fast i vogntaket
lol! lol! lol! lol! Vegerd....Les det som står i uthevet tekst Vannlekasje 650KFU 2007 190968 Vannlekasje 650KFU 2007 190968 Vannlekasje 650KFU 2007 190968 lol! lol!


He-he...... en leif der ja...... beklager....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeSøn 9 Des 2007 - 22:59

Huff Triste greier Fred!

følte ekstra med deg siden jeg har samme vogn som deg!

godt at du fant ut av det, det tipset til Vegard om ikke å lukke gardinen er heller ikke dumt! tar det med meg jeg og.

når det gjelder å begrense skaden så ville jeg gjort det, på den forrige vogna jeg hadde fikk jeg en liten lekasje og forhandleren spurte da om jeg ikke kunne sette på en teip til han fikk tatt det for at ikke skaden skulle bli større en den var.

håper du får det fiksa fort, og skikkelig!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeSøn 9 Des 2007 - 23:29

Fredster.

Uff og uff.Føler såååå med dere.Håper dette går i orden raskt,og at dere igjen kan nyte vognlivet.

Fint at du deler dette med oss,da dette kan skje på både den ene og andre vogna.
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeMan 10 Des 2007 - 0:15

Hullet er "sikkret". lagt en pappremse over taket ( passerer luka )
Også en sikkerhetsbalje på gulvet inne i vogna, tilfelle.

Men det blir nok rettet kommende uke, det er også meldt pent vær fra Tirsdag. Så det fikser seg nok.

PS! Takker for sympatien fra alle. Vi har sovet i nedslått sittegruppe i helgen.
Dette er ikke å anbefale i en Hobby KFU 2007! Ikke god å ligge på! Men i nøden spiser fanden fluer er det noe som heter... campes skal det!

Fred.
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeMan 10 Des 2007 - 8:15

hehe hører du har den rette camping ånden her Fred!!

ellers så er jeg enig i at å sove i sitte gruppa ikke er noe å anbefale!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeMan 10 Des 2007 - 10:44

Litt off topic,men et lite tips til ligging i rundsitter.Vi gjør jo dette i reisevogna,og bruker overmadrasser i litt tykk skumgummi der.

Gjemmer dem under sengeteppe i den andre sittegruppa på dagtid.Tar da ikke plass fra noe annet.
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeMan 10 Des 2007 - 14:30

Da er ny luke på plass i vogna! + Ny tetning.
Ny madrass er også ankommet.

Fukt-testet og sett hvor vannveien har gått. Allt ser fint ut og fikset.

Var med selv for å sjekke om allt så greit ut. Er litt betryggende å vite bare.

Så all honnør for god og seriøs service fra forhandler.

Kan forøvrig nevne at det er AutoCaravan porsgrunn.
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeMan 10 Des 2007 - 14:35

Godt åhøre Fred at saken ble ordnet opp så raskt. Har du fått noen forklaring på hvordan lekasjen oppsto. Kan være et punkt som mange må sjekke opp på sine vogner uavhengig merke.
Og har bra erfaring med Autocaravan. Hadde en liten sak med dem. Ble ordnet opp i selv om det tok litt tid. Var bare feil opplysning i vognkortet som medførte at totalvekt var satt 150 kg for lavt.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeMan 10 Des 2007 - 14:40

Admin skrev:
Da er ny luke på plass i vogna! + Ny tetning.
Ny madrass er også ankommet.

Fukt-testet og sett hvor vannveien har gått. Allt ser fint ut og fikset.

Var med selv for å sjekke om allt så greit ut. Er litt betryggende å vite bare.

Så all honnør for god og seriøs service fra forhandler.

Kan forøvrig nevne at det er AutoCaravan porsgrunn.
flott,det er virkelig en fornøyelse når ting blir tatt seriøst.........og det er sånne ting som forsvare å ikke kjøpe i utlandet,Men får man ikke den servicen er det hips som happ hvor man kjøper.........tenker du er tilFREDS nå Razz Razz
Til Toppen Go down
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeMan 10 Des 2007 - 14:41

Feilen var enkel. Pakningsmassen van "skranten" i det ene hjørnet av luka, fra fabrikk. Altså ikke 100% dekkende, og da har det kommet vann inn, frosset og sprekt opp.
Lagt på godt med masse på den nye luka, så det skal være tett nå.

Om det er flere med denne type problem, så er jo det en enkel sak og teste ut. Og en vil merke det lettere på denne årstiden en ellers naturligvis
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Admin
Admin
Admin
Admin


Male
Antall Innlegg : 431
Registration date : 08.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeMan 10 Des 2007 - 14:42

Harald: Ja, jeg er tilFREDs vet du Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.caravanforum.no
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitimeMan 10 Des 2007 - 14:45

Admin skrev:
Harald: Ja, jeg er tilFREDs vet du Very Happy
hehe,Må bare si......Akkurat sånne ting synes eg er verdt mange penger ekstra for en forhandlervogn og da er eg seriøs for engangs skyld Twisted Evil Twisted Evil
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vannlekasje 650KFU 2007 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vannlekasje 650KFU 2007
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Vannlekasje i Hobby 720
» Hvordan stoppe vannlekasje på fortelt
» 2003 650kfu
» Bil til å trekke 650KFU
» Lengde dobbeltseng i 650KFU

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: