CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vannlekasje 650KFU 2007

Go down 
+4
hoto
Jan
Sten Rune
Admin
8 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Icon_minitimeMan 10 Des 2007 - 14:45

Fred.

Så godt å høre da.Bra agert av forhandler og.Flott !!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Icon_minitimeMan 10 Des 2007 - 15:10

Admin skrev:
Da er ny luke på plass i vogna! + Ny tetning.
Ny madrass er også ankommet.

Fukt-testet og sett hvor vannveien har gått. Allt ser fint ut og fikset.

Var med selv for å sjekke om allt så greit ut. Er litt betryggende å vite bare.

Så all honnør for god og seriøs service fra forhandler.

Kan forøvrig nevne at det er AutoCaravan porsgrunn.


Det var godt å høre. Hadde bare alle forhandlere vært like seriøs.
Til Toppen Go down
hoto
CARAVANER
CARAVANER
hoto


Male
Antall Innlegg : 56
Age : 57
Localisation : Spikkestad
Registration date : 08.05.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Icon_minitimeMan 10 Des 2007 - 16:20

Godt og høre at det er iorden.Godt med seriøse forhandlere. Fikk litt og tenke på,så jeg og fuktmåleren skal en tur opp til helgen for og sjekke taklukene på min.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/hobby650
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Icon_minitimeMan 10 Des 2007 - 18:06

Supert at det ordna seg så raskt Fred.

Godt vogna nå ikke var privat-importert.... he he

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
oddstee

oddstee


Male
Antall Innlegg : 12
Age : 65
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 09.04.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Icon_minitimeTir 11 Des 2007 - 18:03

Hei!
Har en Hobby 650 wfu 2007.
Var på vognen forige helg og måket snø av taket ca 20 cm,
Opserverte da taklukene og syntes at det var rart at det ikke var noe fugemasse og se som hadde tytet ut mellom luken og taket.
Det var bare en sprekk som vann og is vill trenge inn i og ligge og sprenge. Det er vell fuge masse lenger inne men det burde vell tytet helt ut til kanten på luka.Når det blir tørt til våren vil jeg legge nye utvendige fuger rundt alle lukene på min vogn.

Mvh oddstee.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Icon_minitimeTir 11 Des 2007 - 23:21

oddstee.

Råder deg til å ta med en fuktmåler,og ta noen stikkprøver rundt lukene,innvendig.

For meg er det alltid et kvalitetsstempel å se overflødig fugemasse stikke ut fra lister,luker m.m. på mine vogner.

Håper alt er ok på vogna di.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Icon_minitimeOns 12 Des 2007 - 6:15

oddstee skrev:
Hei!
Har en Hobby 650 wfu 2007.
Var på vognen forige helg og måket snø av taket ca 20 cm,
Opserverte da taklukene og syntes at det var rart at det ikke var noe fugemasse og se som hadde tytet ut mellom luken og taket.
Det var bare en sprekk som vann og is vill trenge inn i og ligge og sprenge. Det er vell fuge masse lenger inne men det burde vell tytet helt ut til kanten på luka.Når det blir tørt til våren vil jeg legge nye utvendige fuger rundt alle lukene på min vogn.

Mvh oddstee.

Hei

jeg hadde nok og bekymret meg litt for det samme, og hadde nok pakket dette om ja, om det var min vogn....

Men skal det være noe hensikt, må lukene ut, og de må settes inn på nytt...... ikke vanskelig, men litt skruing.....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Icon_minitimeOns 12 Des 2007 - 8:56

Vegard skrev:
oddstee skrev:
Hei!
Har en Hobby 650 wfu 2007.
Var på vognen forige helg og måket snø av taket ca 20 cm,
Opserverte da taklukene og syntes at det var rart at det ikke var noe fugemasse og se som hadde tytet ut mellom luken og taket.
Det var bare en sprekk som vann og is vill trenge inn i og ligge og sprenge. Det er vell fuge masse lenger inne men det burde vell tytet helt ut til kanten på luka.Når det blir tørt til våren vil jeg legge nye utvendige fuger rundt alle lukene på min vogn.

Mvh oddstee.

Hei

jeg hadde nok og bekymret meg litt for det samme, og hadde nok pakket dette om ja, om det var min vogn....

Men skal det være noe hensikt, må lukene ut, og de må settes inn på nytt...... ikke vanskelig, men litt skruing.....

Ville absolutt ha fulgt Vegards råd her. Ut med luka og ny tettningsmasse slik at det tyter ut litt rundt karmen. Kanskje en sak for forhandler/garant/service.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
oddstee

oddstee


Male
Antall Innlegg : 12
Age : 65
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 09.04.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Icon_minitimeOns 12 Des 2007 - 11:56

Johnny U skrev:
Vegard skrev:
oddstee skrev:
Hei!
Har en Hobby 650 wfu 2007.
Var på vognen forige helg og måket snø av taket ca 20 cm,
Opserverte da taklukene og syntes at det var rart at det ikke var noe fugemasse og se som hadde tytet ut mellom luken og taket.
Det var bare en sprekk som vann og is vill trenge inn i og ligge og sprenge. Det er vell fuge masse lenger inne men det burde vell tytet helt ut til kanten på luka.Når det blir tørt til våren vil jeg legge nye utvendige fuger rundt alle lukene på min vogn.

Mvh oddstee.

Hei

jeg hadde nok og bekymret meg litt for det samme, og hadde nok pakket dette om ja, om det var min vogn....

Men skal det være noe hensikt, må lukene ut, og de må settes inn på nytt...... ikke vanskelig, men litt skruing.....

Ville absolutt ha fulgt Vegards råd her. Ut med luka og ny tettningsmasse slik at det tyter ut litt rundt karmen. Kanskje en sak for forhandler/garant/service.

oddstee skriver:

Dette er jo en ny vogn men å opleve det marerittet som Fred skriver om
vill jo alle unngå... Derfor vill jeg sjekke lukene mine grundig og legge dette fram for forhandleren. Hobby høster vel også erfaringer av slike hendelser?. Men det eneste riktige er ompakking av lukene for nattesøvnens skyld.......... Håper det holder tett i vinter?.

oddstee
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 55
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Icon_minitimeOns 12 Des 2007 - 12:06

Vi skal ut og se på vår nyankomne vogn i morgen. Da skal vi ta opp disse tipsene med forhandleren, blir spennende å høre hva de sier!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Icon_minitimeOns 12 Des 2007 - 12:32

oddstee skrev:
Johnny U skrev:
Vegard skrev:
oddstee skrev:
Hei!
Har en Hobby 650 wfu 2007.
Var på vognen forige helg og måket snø av taket ca 20 cm,
Opserverte da taklukene og syntes at det var rart at det ikke var noe fugemasse og se som hadde tytet ut mellom luken og taket.
Det var bare en sprekk som vann og is vill trenge inn i og ligge og sprenge. Det er vell fuge masse lenger inne men det burde vell tytet helt ut til kanten på luka.Når det blir tørt til våren vil jeg legge nye utvendige fuger rundt alle lukene på min vogn.

Mvh oddstee.

Hei

jeg hadde nok og bekymret meg litt for det samme, og hadde nok pakket dette om ja, om det var min vogn....

Men skal det være noe hensikt, må lukene ut, og de må settes inn på nytt...... ikke vanskelig, men litt skruing.....

Ville absolutt ha fulgt Vegards råd her. Ut med luka og ny tettningsmasse slik at det tyter ut litt rundt karmen. Kanskje en sak for forhandler/garant/service.

oddstee skriver:

Dette er jo en ny vogn men å opleve det marerittet som Fred skriver om
vill jo alle unngå... Derfor vill jeg sjekke lukene mine grundig og legge dette fram for forhandleren. Hobby høster vel også erfaringer av slike hendelser?. Men det eneste riktige er ompakking av lukene for nattesøvnens skyld.......... Håper det holder tett i vinter?.

oddstee

oddste

dersom massen ikke tyter ut litt hele veien rundt luka, vil nok jeg si at det eneste riktige er å pakke om lukene..... dette da du ikke har noen garanti for at det er nok masse lagt i, om det ikke tyter litt ut.

Forhandler vil nok hevde at, er det tett, så er det tett.... men jeg hadde pakket om.... det er ikke så lange jobben, en godværsdag....
Til Toppen Go down
hoto
CARAVANER
CARAVANER
hoto


Male
Antall Innlegg : 56
Age : 57
Localisation : Spikkestad
Registration date : 08.05.2007

Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Icon_minitimeOns 12 Des 2007 - 18:37

Har vært en tur på vogna og sett på lukene mine.Samme observasjon som Oddstee,ingen tetningsmasse utenfor kanten av de fabrikksmontere taklukene. Helt enig med Vegard, dette må tettes om enten av forhandler eller av meg selv en fin sommerdag. Men heldigvis ikke utslag på fuktighetstester.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/hobby650
Sponsored content





Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vannlekasje 650KFU 2007   Vannlekasje 650KFU 2007 - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vannlekasje 650KFU 2007
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Vannlekasje i Hobby 720
» Hvordan stoppe vannlekasje på fortelt
» 2003 650kfu
» Bil til å trekke 650KFU
» Lengde dobbeltseng i 650KFU

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: