CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Speil til Focus III?

Go down 
+3
OyvindSP
Streken
Svein_A
7 posters
AvInnlegg
Svein_A
CAMPER
CAMPER
Svein_A


Male
Antall Innlegg : 31
Age : 51
Localisation : Aurskog-Høland
Registration date : 24.06.2011

Speil til Focus III? Empty
PosteTema: Speil til Focus III?   Speil til Focus III? Icon_minitimeMan 15 Apr 2013 - 9:43

Vi har byttet bil, og trenger også nye speil. De billigspeilene vi kjøpte til den forrige bilen (Focus II) passet bare sånn noenlunde, så jeg er ute etter noe som sitter bedre og ikke flagrer. Har snakket med Ford, og det var ikke noe originalt å få tak i, så da lurer jeg på om det er noen her inne som kan hjelpe oss og komme med forslag?

Har forøvrig automatisk innfellbare speil, om det har noe å si...

Svein
Til Toppen Go down
Streken

Streken


Male
Antall Innlegg : 13
Localisation : Tromøy
Registration date : 11.04.2013

Speil til Focus III? Empty
PosteTema: Re: Speil til Focus III?   Speil til Focus III? Icon_minitimeTir 16 Apr 2013 - 12:38

kommer jo litt an på hvilken vogn du har og hvilke preferanser i forhold til speilbruk.

Jeg bruker biltema sine med sugekopp, fordelen med disse er at de følger speiljusteringen fra innsiden av bilen, og de har relativt vid vinkel med god oversikt over vogna.
De følger også med speila inn, og på min mondeo går det helt fint.

Svigerfar og min far foretrekker vel og merke de vanlige speilene som stroppes rundt speilhuset, fordi de bruker bilens speil i tillegg til campingspeilene når de kjører. Det gjør ikke jeg.

http://biltema.no/no/Fritid/Campingvogn-og-bobil/Chassistilbehor/Campingvognspeil-33751/
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Speil til Focus III? Empty
PosteTema: Re: Speil til Focus III?   Speil til Focus III? Icon_minitimeTir 16 Apr 2013 - 12:39

Da er vi vel på f.eks. EMUK

http://www.emuk.com/pflege/index.php/articles/show/3

eller Milenco

http://www.milenco.com/products/mirrors/

Finnes medlemmer her inne som har erfaring med disse, kommer sikkert noen kommentarer etterhvert!
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Speil til Focus III? Empty
PosteTema: Re: Speil til Focus III?   Speil til Focus III? Icon_minitimeTir 16 Apr 2013 - 14:19

Bruker selv OPPI, og er fornøyd med de. I alle fall de beste jeg har prøvd. Vet at også Emuk er gode speil. Begge disse er spesielt tilpasset hver enkelt bilmodell, sitter godt, og er enkle å ta av og på. Milenco har jeg ikke prøvd, men er i utgangspunktet noe skeptisk til speil som festes med to klemmer på speilhusene. Hvis speilhusene er myke, så må jo innfestingen bli det samme, og derfor gi mer vibrasjon?

Mine Oppi har 4 festepunkt, og Emuk har en arm som passer perfekt rundt hele speilhuset samt 3 festepunkt. Sjekk ut på nett. Har en bekjent som er godt fornøyd med Milenco, men han har også svært solide/harde speilhus.
Til Toppen Go down
maya
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 93
Registration date : 21.02.2012

Speil til Focus III? Empty
PosteTema: Re: Speil til Focus III?   Speil til Focus III? Icon_minitimeTir 16 Apr 2013 - 14:26

EMUK speilene er gode.

Vi har hatt de som er spesialtilpasset bilen og har når universalutgaven - begge fungerer fint og kan anbefales Smile
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Speil til Focus III? Empty
PosteTema: Re: Speil til Focus III?   Speil til Focus III? Icon_minitimeTir 16 Apr 2013 - 14:35

Jeg bruker Milenco-speilene som det er linket til over. Jeg har ikke noe å sammenligne med, men de fungerer i alle fall godt etter mitt skjønn. Sitter godt, og vibrerer lite eller ingenting.
Til Toppen Go down
Svein_A
CAMPER
CAMPER
Svein_A


Male
Antall Innlegg : 31
Age : 51
Localisation : Aurskog-Høland
Registration date : 24.06.2011

Speil til Focus III? Empty
PosteTema: Re: Speil til Focus III?   Speil til Focus III? Icon_minitimeOns 17 Apr 2013 - 9:32

Da skal jeg sjekke litt rundt, takk for tipsene! Smile

Svein
Til Toppen Go down
Svein_A
CAMPER
CAMPER
Svein_A


Male
Antall Innlegg : 31
Age : 51
Localisation : Aurskog-Høland
Registration date : 24.06.2011

Speil til Focus III? Empty
PosteTema: Re: Speil til Focus III?   Speil til Focus III? Icon_minitimeLør 18 Mai 2013 - 13:48

Da ble det verken EMUK eller Milenco, men jeg fant et par speil fra Repusel på Mekonomen:

http://www.repusel.com/ENGLISH/catalog/product_detail.php?categories_id=53&products_id=277&show_index=1

Til 1262kr (20% rabatt med Mekonomenkortet, ordinær pris 1578,-) var de ikke av de aller billigste, men vi fikk prøvd de før vi kjøpte de, og de virker til å sitte veldig bra. Vet ikke om andre her inne har erfaringer med disse speilene?

Svein
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Speil til Focus III? Empty
PosteTema: Re: Speil til Focus III?   Speil til Focus III? Icon_minitimeLør 18 Mai 2013 - 16:55

Har både Repusel og Milenco, det er Milenco som blir brukt. Liker de best pga. montering og synes de er "roligere" under kjøring.
Til Toppen Go down
Svein_A
CAMPER
CAMPER
Svein_A


Male
Antall Innlegg : 31
Age : 51
Localisation : Aurskog-Høland
Registration date : 24.06.2011

Speil til Focus III? Empty
PosteTema: Re: Speil til Focus III?   Speil til Focus III? Icon_minitimeLør 18 Mai 2013 - 17:39

Nå har jeg veldig lite sammenligningsgrunnlag, men de virker hvertfall mye bedre enn de billigspeilene vi hadde i fjor. Noe vibrasjon er det, men jeg mistenker at det like gjerne kan komme fra bilspeilene som er ganske myke. Uansett får vi testet de skikkelig imorra når vi skal ta ut vogna på årets første tur Smile
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Speil til Focus III? Empty
PosteTema: Re: Speil til Focus III?   Speil til Focus III? Icon_minitimeLør 18 Mai 2013 - 17:50

Det er bra speil du har kjøpt deg. Du blir ikke ibeit med dem, jeg bare liker de andre bedre, så har jeg Repusel speilene i reserve.

God tur. Cool
Til Toppen Go down
Streken

Streken


Male
Antall Innlegg : 13
Localisation : Tromøy
Registration date : 11.04.2013

Speil til Focus III? Empty
PosteTema: Re: Speil til Focus III?   Speil til Focus III? Icon_minitimeLør 18 Mai 2013 - 22:50

Svein_A skrev:
Da ble det verken EMUK eller Milenco, men jeg fant et par speil fra Repusel på Mekonomen:

http://www.repusel.com/ENGLISH/catalog/product_detail.php?categories_id=53&products_id=277&show_index=1

Til 1262kr (20% rabatt med Mekonomenkortet, ordinær pris 1578,-) var de ikke av de aller billigste, men vi fikk prøvd de før vi kjøpte de, og de virker til å sitte veldig bra. Vet ikke om andre her inne har erfaringer med disse speilene?

Svein
Hadde faktisk to sett med disse, begge gikk nok på dynga, hadde jeg visst at folk var intr. i slike hadde jeg kanskje solgt de billig på finn eller no hehe. I mine øyne var de veldig uoversiktlige å bruke.

Men alt er smak og behag.
Til Toppen Go down
Svein_A
CAMPER
CAMPER
Svein_A


Male
Antall Innlegg : 31
Age : 51
Localisation : Aurskog-Høland
Registration date : 24.06.2011

Speil til Focus III? Empty
PosteTema: Re: Speil til Focus III?   Speil til Focus III? Icon_minitimeSøn 19 Mai 2013 - 9:31

Som du sier, alt er smak og behag, men nå vet ikke vi noe før vi har prøvd de. Hva var det du ikke likte ved de? Uoversiktlige, hva legger du i det, syns du de var for små?

Svein
Til Toppen Go down
Sponsored content





Speil til Focus III? Empty
PosteTema: Re: Speil til Focus III?   Speil til Focus III? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Speil til Focus III?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Focus som trekkbil?
» Speiler
» Emuk speil
» Speil til Volvo V70
» Speil til Caravelle T4 og T5b

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: