CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vannpumpe - Kabe

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Des 2007 - 16:29

Krise ! Vannet bråstoppet uten grunn affraid

Kabe 780 TDL 2008

Pumpa står, men er elektrisk ok. Ingen 12 VDC fram til pumpa.
Sikring ? Nei...

Har i dag brukt endel tid på å finne ut hvorfor vannpumpa ikke funker.

Kabe har montert en standard "lysbrytertype" bak tv'n. Denne er av en eller annen grunn der for å stanse vannpumpa. Dette som et supplement til den i panelet over byssebenken. clown

Inntrykket i bunnen ( pr. definisjon i "off" stilling ) funker pumpa.

Vi har lurt lenge på hvorfor den er der. Idag fant jeg altså ut at den stopper pumpa.... drunken

Håper denne feilsøkingen kommer andre til gode. sunny
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Des 2007 - 20:41

Rufus skrev:
Krise ! Vannet bråstoppet uten grunn affraid

Kabe 780 TDL 2008

Pumpa står, men er elektrisk ok. Ingen 12 VDC fram til pumpa.
Sikring ? Nei...

Har i dag brukt endel tid på å finne ut hvorfor vannpumpa ikke funker.

Kabe har montert en standard "lysbrytertype" bak tv'n. Denne er av en eller annen grunn der for å stanse vannpumpa. Dette som et supplement til den i panelet over byssebenken. clown

Inntrykket i bunnen ( pr. definisjon i "off" stilling ) funker pumpa.

Vi har lurt lenge på hvorfor den er der. Idag fant jeg altså ut at den stopper pumpa.... drunken

Håper denne feilsøkingen kommer andre til gode. sunny

Hei

er det daut uansett hvilken kran du bruker????? ingen bombe om det er korrosjon på kontaktene som ligger inne i krana...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Des 2007 - 20:59

Vegard skrev:
Rufus skrev:
Krise ! Vannet bråstoppet uten grunn affraid

Kabe 780 TDL 2008

Pumpa står, men er elektrisk ok. Ingen 12 VDC fram til pumpa.
Sikring ? Nei...

Har i dag brukt endel tid på å finne ut hvorfor vannpumpa ikke funker.

Kabe har montert en standard "lysbrytertype" bak tv'n. Denne er av en eller annen grunn der for å stanse vannpumpa. Dette som et supplement til den i panelet over byssebenken. clown

Inntrykket i bunnen ( pr. definisjon i "off" stilling ) funker pumpa.

Vi har lurt lenge på hvorfor den er der. Idag fant jeg altså ut at den stopper pumpa.... drunken

Håper denne feilsøkingen kommer andre til gode. sunny

Hei

er det daut uansett hvilken kran du bruker????? ingen bombe om det er korrosjon på kontaktene som ligger inne i krana...

Nå er det ikke dødt lenger. Såsnart den ekstra bryteren var slått over til riktig posisjon funket pumpa igjen. Noe uklart om hvem som har slått over denne bryteren, men et bysserykte peker mot kjøkkensjefen. I fare for nedsatt produksjon i byssa vil det imildertid ikke få noen konsekvenser. Gode kokker er vanskelige å finne idag drunken
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Des 2007 - 21:01

Rufus skrev:
Vegard skrev:
Rufus skrev:
Krise ! Vannet bråstoppet uten grunn affraid

Kabe 780 TDL 2008

Pumpa står, men er elektrisk ok. Ingen 12 VDC fram til pumpa.
Sikring ? Nei...

Har i dag brukt endel tid på å finne ut hvorfor vannpumpa ikke funker.

Kabe har montert en standard "lysbrytertype" bak tv'n. Denne er av en eller annen grunn der for å stanse vannpumpa. Dette som et supplement til den i panelet over byssebenken. clown

Inntrykket i bunnen ( pr. definisjon i "off" stilling ) funker pumpa.

Vi har lurt lenge på hvorfor den er der. Idag fant jeg altså ut at den stopper pumpa.... drunken

Håper denne feilsøkingen kommer andre til gode. sunny

Hei

er det daut uansett hvilken kran du bruker????? ingen bombe om det er korrosjon på kontaktene som ligger inne i krana...

Nå er det ikke dødt lenger. Såsnart den ekstra bryteren var slått over til riktig posisjon funket pumpa igjen. Noe uklart om hvem som har slått over denne bryteren, men et bysserykte peker mot kjøkkensjefen. I fare for nedsatt produksjon i byssa vil det imildertid ikke få noen konsekvenser. Gode kokker er vanskelige å finne idag drunken

He.he....... særlig om de skal være fine og.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Des 2007 - 21:04

En annen sak er hvilken idè som ligger bak at det skal være 2 stk brytere i samme vogna for samme vannpumpe clown scratch
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Des 2007 - 21:16

Hmmm.... det skal jo alltid være to barrierer når en kobler med strøm ifg forskriftene for el-sikkerhet..... Vannpumpe - Kabe 92321

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vannpumpe - Kabe Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Des 2007 - 21:17

Sten Rune skrev:
Hmmm.... det skal jo alltid være to barrierer når en kobler med strøm ifg forskriftene for el-sikkerhet..... Vannpumpe - Kabe 92321

Sten Rune....

He-He...... Her jobbes det AUS ja.......Vannpumpe - Kabe 928394
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Des 2007 - 21:20

Vegard

Her tas ingen sjanser nei....he he

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vannpumpe - Kabe Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Des 2007 - 21:23

Sten Rune skrev:
Vegard

Her tas ingen sjanser nei....he he

Sten Rune

He-he..... du....jeg har karer i firmaet som jobber med barhåndsmetoden, opp til 72 kV...... det vil jo si, bare lanker, rett på spenning.... burde jo holde i vogna det.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Des 2007 - 21:24

Sten Rune & Vegard

Jeg har kikket inni flere 2007 modeller fra samme svenske fabrikk og enda ikke sett denne ekstra bryteren montert i noen av dem.. Vår vogn er antagelig eneste 2008 modell som har sklidd inn hos vår lokale forhandler. At denne fra 2008 modellene har fått 2 brytere for ei 12 VDC dreven 55 W vannpumpe som følge av en overivrig forskriftsforfatter ville forundre men ikke overraske...
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Des 2007 - 21:27

Rufus

Fra spøk til revolver... hør med forhandleren din om de kan finne svaret på det der... Høres jo helt sveskt ut spør du meg...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vannpumpe - Kabe Caravan
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Des 2007 - 21:28

Vegard skrev:
Sten Rune skrev:
Vegard

Her tas ingen sjanser nei....he he

Sten Rune

He-he..... du....jeg har karer i firmaet som jobber med barhåndsmetoden, opp til 72 kV...... det vil jo si, bare lanker, rett på spenning.... burde jo holde i vogna det.....


Vegard

Ja da burde det vel holde..... Vannpumpe - Kabe 95882

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vannpumpe - Kabe Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Des 2007 - 23:15

Rufus skrev:
Sten Rune & Vegard

Jeg har kikket inni flere 2007 modeller fra samme svenske fabrikk og enda ikke sett denne ekstra bryteren montert i noen av dem.. Vår vogn er antagelig eneste 2008 modell som har sklidd inn hos vår lokale forhandler. At denne fra 2008 modellene har fått 2 brytere for ei 12 VDC dreven 55 W vannpumpe som følge av en overivrig forskriftsforfatter ville forundre men ikke overraske...

Husker ikke hva du har skrevet før, men om du har byvannstilslutning har jo Kabe en spesiell løsning på dette.
Sånn jeg har forstått det, monterer de en magnetventil sammen med trykkreduksjonsventilen som åpner for vann inn når du åpner en krane, det er vel da slik at pumpa skal være av, men bryterene i kranene skal åpne magnetventilen.
Burde jo kunne fått til dette med en bryter da men...
Om du ikke har byvann, har ikke jeg flere forslag nå og går derfor og legger meg.
God natt. Suspect Suspect Suspect Suspect

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeFre 14 Des 2007 - 9:30

J.O. skrev:
Rufus skrev:
Sten Rune & Vegard

Jeg har kikket inni flere 2007 modeller fra samme svenske fabrikk og enda ikke sett denne ekstra bryteren montert i noen av dem.. Vår vogn er antagelig eneste 2008 modell som har sklidd inn hos vår lokale forhandler. At denne fra 2008 modellene har fått 2 brytere for ei 12 VDC dreven 55 W vannpumpe som følge av en overivrig forskriftsforfatter ville forundre men ikke overraske...

Husker ikke hva du har skrevet før, men om du har byvannstilslutning har jo Kabe en spesiell løsning på dette.
Sånn jeg har forstått det, monterer de en magnetventil sammen med trykkreduksjonsventilen som åpner for vann inn når du åpner en krane, det er vel da slik at pumpa skal være av, men bryterene i kranene skal åpne magnetventilen.
Burde jo kunne fått til dette med en bryter da men...
Om du ikke har byvann, har ikke jeg flere forslag nå og går derfor og legger meg.
God natt. Suspect Suspect Suspect Suspect

Der har vi årsaken til den ekstra bryteren Very Happy
Jeg har byvanntilkobling med den magnetventilen du nevner. Klart at vannpumpa skal stå stille ved bruk av magnetventilen og at denne bryteren er til dette. Da var idèen fra Sverige ikke dum likevel. Da kan man konkludere med at dette vannanlegget er utprøvd. Mange takk for innspillet J.O.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Mar 2008 - 11:03

Hei

Vogna vår har både cityvann og utvendig dusj. Forrige eier forklarte oss at om det ikke kom vann inne så var det fordi den bryteren bak tvn var trykket på og derfor ga vann bare til dusjen ute..... Forstod det slik at han hadde brukt denne dusjen en del........ pirat

Og når jeg leser tråden her så underer jeg meg over hvordan det han sa og det som står i tråden her henger sammen........ Jeg tror jeg må se bak den tvn om det er flere brytere der..........

Så da skulle det vel være en bryter for cityvann og en for den dusjen da?? Siden pumpa ikke trengs på cityvannet, men på dusjen..??

Hmmm.........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Mar 2008 - 17:49

May-Britt skrev:
Hei

Vogna vår har både cityvann og utvendig dusj. Forrige eier forklarte oss at om det ikke kom vann inne så var det fordi den bryteren bak tvn var trykket på og derfor ga vann bare til dusjen ute..... Forstod det slik at han hadde brukt denne dusjen en del........ pirat

Og når jeg leser tråden her så underer jeg meg over hvordan det han sa og det som står i tråden her henger sammen........ Jeg tror jeg må se bak den tvn om det er flere brytere der..........

Så da skulle det vel være en bryter for cityvann og en for den dusjen da?? Siden pumpa ikke trengs på cityvannet, men på dusjen..??

Hmmm.........

May-Britt

det er litt vanskelig å si noe konret om dette, siden jeg ikke vet hvilken av de to typene city-vann det er i din vogn...... om det er den med reduksjonsventil, eller den hvor tanken brukes.....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Mar 2008 - 17:53

Dette har Rufus greie på. Cool

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Mar 2008 - 17:57

J.O. skrev:
Dette har Rufus greie på. Cool

Har han helt sikkert, men dette er jo likt i mange vogner, og ingen KABE-sak.... dette er jo ettermontert ekstrautstyr, som kan monteres i alle vogner
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeTor 13 Mar 2008 - 18:44

Javel, jeg kjenner ikke til at det er andre enn Kabe som har magnetventil på trykkledningen inn. Men det er det kanskje?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeFre 14 Mar 2008 - 23:03

May-Brit

Vår Kabe bruker ikke tanken ved bruk av Cityvann. Vanntrykket fra "land" går rett i rørsystemet i vogna. Tror også at det sitter en tilbakeslagsventil mellom Cityvann og tanken. ( ikke helt sikker )

Vannslangen fra krana på land kobles inn til vogna ved hjelp av en løs magnetventil som følger vogna. Denne magnetventilen har en liten ledningstump med en plugg som stikkes inn i en liten kontakt ved vanninntaket. Når Cityvann og denne ventilen ikke er i bruk legger du den på en fast plass inne i vogna.

Ved hjelp av denne ledningstumpen kobler du i praksis magnetventilen sammen med vannkranene inne i vogna. Når du åpner krana inne vil magnetventilen åpne og slippe på vanntrykk.

Ved hjelp av den berømte bryteren bak tv'n kan du slå av vannpumpa i tanken. Det er nemlig ingen grunn til at pumpa nå skal starte når du åpner krana inne. Trykket kommer jo utenfra. Altså er pumpa overflødig.

Utedusjen er bare enda ei kran som styrer pumpa eller magnetventilen vanntilførselen. Hører med til å si at vi enda ikke har brukt denne. Vi fikk vogna vår medio november. Litt kaldt ute for slike aktiviteter synes jeg. Nyter heller dusjen inne. Vannpumpe - Kabe 105954
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 1:36

Første gangen jeg så utvendig dusj, var på ei kabe, for 1,5 år siden...... satt der i tre dager uten for vogna mi og venta på nabokona som var en skikkelig lekker sak, skulle komme ut og dusje...... men hun kom aldri.......
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 1:43

Vegard skrev:
Første gangen jeg så utvendig dusj, var på ei kabe, for 1,5 år siden...... satt der i tre dager uten for vogna mi og venta på nabokona som var en skikkelig lekker sak, skulle komme ut og dusje...... men hun kom aldri.......

Ikke så rart at hun ikke dukket opp: "ho vart skræmt", som man sier på trøndersk... Very Happy
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 8:16

Vegard skrev:
Første gangen jeg så utvendig dusj, var på ei kabe, for 1,5 år siden...... satt der i tre dager uten for vogna mi og venta på nabokona som var en skikkelig lekker sak, skulle komme ut og dusje...... men hun kom aldri.......


Reklamasjonssak det derre. Dusjen virket jo ikke.
Vannpumpe - Kabe 928394
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 8:43

Johnny skrev:
Vegard skrev:
Første gangen jeg så utvendig dusj, var på ei kabe, for 1,5 år siden...... satt der i tre dager uten for vogna mi og venta på nabokona som var en skikkelig lekker sak, skulle komme ut og dusje...... men hun kom aldri.......


Reklamasjonssak det derre. Dusjen virket jo ikke.
Vannpumpe - Kabe 928394

Johnny

lol! lol! jepp...... burde kansje banka på hos de og sagt det til de...... jeg satt der under markisa mi og venta..... og venta...... mens fantasiene jobba....... og jobba.......
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 8:47

Vegard skrev:
Johnny skrev:
Vegard skrev:
Første gangen jeg så utvendig dusj, var på ei kabe, for 1,5 år siden...... satt der i tre dager uten for vogna mi og venta på nabokona som var en skikkelig lekker sak, skulle komme ut og dusje...... men hun kom aldri.......


Reklamasjonssak det derre. Dusjen virket jo ikke.
Vannpumpe - Kabe 928394

Johnny

lol! lol! jepp...... burde kansje banka på hos de og sagt det til de...... jeg satt der under markisa mi og venta..... og venta...... mens fantasiene jobba....... og jobba.......

lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 20:42

Rufus

Det finnes ingen sånn dings med vogna som vi monterer på den cityvann greia..... men den mangler kanskje....... selger sa ingenting om dette.

Får forhøre oss litt hos forhandler - vogna di er vel nyere og har kanskje en annen løsning - ikke vet jeg ........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 21:03

May Britt

Står sikkert beskrevet i instruksjonsboka.
Om du ikke har boka kan du jo se her;

http://www.kabe.se/images/pdf/ibok2006.pdf
På side 75 ser du hva jeg mener.


Andre manualer finner du her:
http://www.kabe.se/service/manuals/

Ligger bøker her for noen år tilbake.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 21:16

Rufus

Takk for linkene.......skal lese og se......

Her var bare med instruksjonsbok på kjøleskapet og alden........så jeg aner ikke hvordan jeg skal bruke ovnen heller.......men finner det vel ut kanskje.........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 21:20

Rufus

Vi mangler nok den ventilen der....... eller den ligger gjemt en lur plass i vogna her......

Tusen takk for linkene igjen........disse trengte jeg........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 21:43

Det var bare litt leting som skulle til.........så dukke instruksjonsboka opp.......den som leter finner...... cheers

Jeg kjenner en som mener han er verdensmester i å lete......men finne .......det er det kona som gjør..... Razz Razz Razz .......
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 22:16

May-Britt skrev:
Det var bare litt leting som skulle til.........så dukke instruksjonsboka opp.......den som leter finner...... cheers

Jeg kjenner en som mener han er verdensmester i å lete......men finne .......det er det kona som gjør..... Razz Razz Razz .......


Dette med å lete. Man finner alltid det man leter etter på den siste plassen. Så hvorfor begynner man ikke bare på den siste leteplassen?
Da hadde man spart seg mye leting.

Vannpumpe - Kabe 897742
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 22:23

Johnny skrev:
May-Britt skrev:
Det var bare litt leting som skulle til.........så dukke instruksjonsboka opp.......den som leter finner...... cheers

Jeg kjenner en som mener han er verdensmester i å lete......men finne .......det er det kona som gjør..... Razz Razz Razz .......


Dette med å lete. Man finner alltid det man leter etter på den siste plassen. Så hvorfor begynner man ikke bare på den siste leteplassen?
Da hadde man spart seg mye leting.

Vannpumpe - Kabe 897742

Johnny

fordi det ligger på den siste plassen du leter uansett hvor du starter..... lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeLør 15 Mar 2008 - 22:45

May-Britt skrev:
Rufus

Vi mangler nok den ventilen der....... eller den ligger gjemt en lur plass i vogna her......

Tusen takk for linkene igjen........disse trengte jeg........

I vogna vår lå det endel utstyr og dingser under senga. Disse var plassert der av fabrikken. Om den gamle eier av vogna di ikke har letta på madrassen ? Kan jo være slik at vedkommende ikke har prøvd cityvann utstyret. Kanskje det er en gevinst under madrassen din ?

Komfyren er grei nok. Gass i dunken, åpne ventilen på regulatoren på dunken, åpne ventilen foran komfyren ( hos oss plassert i skapet til venstre for komfyren). Deretter er det tut og kjør.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitimeMan 17 Mar 2008 - 18:18

Rufus

Fant litt div. under senga ja..... Razz Razz Razz men ikke den dingsen til cityvannet........ får ta en tlf etter påske og høre om han vet hvor den er.....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vannpumpe - Kabe Empty
PosteTema: Re: Vannpumpe - Kabe   Vannpumpe - Kabe Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vannpumpe - Kabe
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vannpumpe
» 12 V fra batteri til LED-lys/vannpumpe
» Problemer med vannpumpe
» Vannpumpe hobby 540.
» Ac - dc sjekke 12v vannpumpe

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: