CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas

Go down 
+2
Johnny
Wolfen
6 posters
AvInnlegg
Wolfen
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 22
Registration date : 03.08.2013

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeTir 20 Aug 2013 - 23:30

Jeg har en vogn med hull tvers igjennom fremme på høyre hjørnet.Hobby Prestige 600 1985 mod.
Trenger tips om fiks av dette og evt modifiseringer sm må/bør gjøres.

Legger ved bilder som viser problemet.

Problemhjørnet

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas 41b4




Nedre festet - Skal jeg bytte hele siden eller hva?

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Pxjv




Fremdelen ser ut til å ha ett belte på ca 20 til 30 cm som er fukt skadet, kappe og bytte ?

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Alj3



Vindusbrettet skal byttes og vinduet må nok ut for sikkerhets skyld og tec7 påsettes.
Til Toppen Go down
Wolfen
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 22
Registration date : 03.08.2013

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeOns 21 Aug 2013 - 14:01

Gulvet er modent for utskifting det og oppdaget jeg.  Vanlig gulvplater som brukes ?
Jeg stakk skrutrekker dypt inn flere steder, til og med der det så tørt ut. Dette er fremme på vogna, jeg gikk med små skritt bakover i vogna og neste plass det var mykt er rett innenfor døren, aner at jeg må åpne der og for å fikse gulv.. det ble visst mer jobb enn jeg trodde.  Sad


Sist endret av Wolfen den Ons 21 Aug 2013 - 14:20, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeOns 21 Aug 2013 - 14:15

Blir nok å kappe ut de skadete områdene. Er vel noe tynt finer som er brukt i gulvet. Spørsmålet er hvordan treverket er under og hvor mye som må byttes av det.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Wolfen
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 22
Registration date : 03.08.2013

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeOns 21 Aug 2013 - 14:21

Tynt finer?
Høres med engang lettere ut Smile skal sjekke det når jeg får løsnet mer av gulvbelegget.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeOns 21 Aug 2013 - 15:10

Hei
Det er nok den dårligst kvalitet av X- finer som brukes ja:-(og det gjelder ikke bare Hobby.
Til Toppen Go down
Wolfen
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 22
Registration date : 03.08.2013

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeOns 21 Aug 2013 - 16:20

Hva med å erstatte med vannfast plate?
Vurderte å legge 3 mm isoalsjon oppå gulv, deretter varmefolie og tarkett/parkett på det igjen.

Varmefolie
Til Toppen Go down
Wolfen
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 22
Registration date : 03.08.2013

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeOns 21 Aug 2013 - 16:21

Vekt betyr ikke såå veldig mye, når vogna er ferdig skal den fraktes 3.5 mil og stå der resten av levetida si.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeOns 21 Aug 2013 - 16:33

Vannfast er nok det beste
Til Toppen Go down
Wolfen
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 22
Registration date : 03.08.2013

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeFre 23 Aug 2013 - 13:25

Finnes det noe byggetegninger av hobby prestige 600 noenplass ?
det jeg lurer på er hvordan er bjelkelaget i gulv og vegger. F.eks hva er avstand fra bjelke til bjelke ?
Jeg har nå demontert resten av sitteplassen i fronten, kranglet med rustne skruer og skal straks begynne med skruene som er i front på gulvplata. Ergo skal jeg straks kappe løs gulvplate men vil gjøre det på en bjelke slik at skjøten blir på rett plass og ikke oppå isolasjon/isopor.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeFre 23 Aug 2013 - 13:31

Har aldri sett noen slike tegninger. Beste måten er kanskje å dunke med hammeren til man har funnet "bjelkelaget". Du hører det gjerne på lyden du dunker oppå lektene. Har hørt nevn at det er ca 30cm mellom hver lekte men har aldri åpnet gulv i ei cv så det vet jeg ikke.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Wolfen
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 22
Registration date : 03.08.2013

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeFre 23 Aug 2013 - 14:16

ok.. da har vi samme tanke.. dunke med hammer Smile
er det tynn sponplate i vegg og ?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeFre 23 Aug 2013 - 14:43

Er bare noen tynne plater i vegg også. Er muligvis finer eller noe Huntonitt lignende plater. Litt forskjellige hva som er brukt i de forskjellige vognmerker. Har vært borti noe papp lignende plater også.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeFre 23 Aug 2013 - 17:50

Avstanden i mellom «gulvplankene» kan være 14-15 cm, forskjellig fra vogn til vogn, du skal vel skifte så mye at du kan begynne med litt og kartlegge?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Wolfen
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 22
Registration date : 03.08.2013

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeFre 23 Aug 2013 - 17:55

Joda.. tenker jeg tar hele fronten hvor senga skal være. .blir ca 130cm.
Til Toppen Go down
Wolfen
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 22
Registration date : 03.08.2013

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeOns 7 Jun 2017 - 16:15

DA er det omsider tide for å fortsette med vognen.. Smile litt sjukdom hindret mer jobbing.
Nå er alt revet løs bjelkeklag byttetder det var råttent.. neste trinn er isopor eller no lignende.. regner med at isopor er det som er lettest å få tak i. Så kommer 1000.- spørsmålet. Hvilken lim skal jeg bruke der, vanlig lim "spiser" opp isoporen..
Til Toppen Go down
AndersW
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Antall Innlegg : 480
Registration date : 16.07.2013

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeTor 8 Jun 2017 - 9:20

Legg gjerne ut bilder. Det er alltid gøy.
Til Toppen Go down
Wolfen
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 22
Registration date : 03.08.2013

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeTor 8 Jun 2017 - 11:09

Celleplastlim heter ett lim som skal være beregnet på isopor.

bilder skal jeg forøke å legge ut etterhvert.. Smile
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitimeTor 8 Jun 2017 - 19:23

casco superfix kan brukes på isopor

link
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Empty
PosteTema: Re: Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas   Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hobby 600 - hull i høyre hjørnet fremme - Tips mottas
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tips til montering av ryggekamera på 2004-modell Hobby
» Fukt i hjørnet vegg og gulv Hobby Exslucive 98
» Reparene hull / hakk i benkeplate Hobby 610 -08.
» Tips og hjelt om hobby
» Knirk i gulv, 02 Hobby 650. Tips til forbedringer?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: